Otsikon vehjes om611 moottorilla. Pitkään on vaivannut alaväännön totaalinen puute. Aniharvoin toimii normaalisti. Tussauttaa myös lähdössä hennon mustan putkesta. Kysymykseni lähinnä on että kun tästä on egr tukittu niin mistä tiedän onko ecua päivitetty tämän jälkeen? Stari kertoo maf arvon olevan jatkuvasti tasan 0 ja egr huitelee 3-5% ennen kuin putoaa nollaan. Kuullostaako toiminnallisesti ok:lta?
Ja toinen kysymys on että voiko mahdollisesti vioittunut suutin aiheuttaa ilmaa polttoaineletkuissa?
W903 maf ja egr
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
W903 maf ja egr
W124 om606 Turbo
W211 270cdi
W211 270cdi
Re: W903 maf ja egr
No mistäs minä tiedän, onko päivitetty sen jälkeen, mutta pakko on siinä tukkimisen yhteydessä päivittää. Kuulostaa joltain vikatilat blokattu-viritykseltä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5916
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W903 maf ja egr
Jos unohdettaan mahdoliset ohjelma viat(päin persettä tehdyt softaukset)Rajanpeikko kirjoitti: ↑Ma 28.10.2024 19:20 Otsikon vehjes om611 moottorilla. Pitkään on vaivannut alaväännön totaalinen puute. Aniharvoin toimii normaalisti. Tussauttaa myös lähdössä hennon mustan putkesta. Kysymykseni lähinnä on että kun tästä on egr tukittu niin mistä tiedän onko ecua päivitetty tämän jälkeen? Stari kertoo maf arvon olevan jatkuvasti tasan 0 ja egr huitelee 3-5% ennen kuin putoaa nollaan. Kuullostaako toiminnallisesti ok:lta?
Ja toinen kysymys on että voiko mahdollisesti vioittunut suutin aiheuttaa ilmaa polttoaineletkuissa?
egr vastus viritelmät ym tekemällä tehdyt viat
niin tussautus putkessa sopii suttin vaivaan sopivasti vialinen suutin voi myös päästää
"ilma"paluu puolellen kautta kiertoon mutta yleensä sitä ilmaa tulle joko matalapainen letkujen vuotavista liitoksista tai mädistä tankilat lähtevistä putkista
tuleeko nyt mitään vika koodeja ? tai jos otata vaikka ilamassamittarilta/egr säätimeltä johdon irti
egr/ilmamassamittarin ei kuulosta toiminalisesti oikealta imaa menne kuitenkin koska kone käy
eneminkin että ohjelam ronkittu päin persettä tai tehty vastus viritelmä
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
Re: W903 maf ja egr
Ilmavaivaa ei ole enään. Vastuksia ei ainakaan kansiremontin yhteydessä tullut vastaan. Suuttimien ohivuodot olivat ok. Olikohan jotain 16ml 3kpl ja yksi 14ml.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 29.10.2024 21:04Jos unohdettaan mahdoliset ohjelma viat(päin persettä tehdyt softaukset)Rajanpeikko kirjoitti: ↑Ma 28.10.2024 19:20 Otsikon vehjes om611 moottorilla. Pitkään on vaivannut alaväännön totaalinen puute. Aniharvoin toimii normaalisti. Tussauttaa myös lähdössä hennon mustan putkesta. Kysymykseni lähinnä on että kun tästä on egr tukittu niin mistä tiedän onko ecua päivitetty tämän jälkeen? Stari kertoo maf arvon olevan jatkuvasti tasan 0 ja egr huitelee 3-5% ennen kuin putoaa nollaan. Kuullostaako toiminnallisesti ok:lta?
Ja toinen kysymys on että voiko mahdollisesti vioittunut suutin aiheuttaa ilmaa polttoaineletkuissa?
egr vastus viritelmät ym tekemällä tehdyt viat
niin tussautus putkessa sopii suttin vaivaan sopivasti vialinen suutin voi myös päästää
"ilma"paluu puolellen kautta kiertoon mutta yleensä sitä ilmaa tulle joko matalapainen letkujen vuotavista liitoksista tai mädistä tankilat lähtevistä putkista
tuleeko nyt mitään vika koodeja ? tai jos otata vaikka ilamassamittarilta/egr säätimeltä johdon irti
egr/ilmamassamittarin ei kuulosta toiminalisesti oikealta imaa menne kuitenkin koska kone käy
eneminkin että ohjelam ronkittu päin persettä tai tehty vastus viritelmä

Tuossa koodit. Ahdosta tallennettu kun etsin sieltä vuotoa. Jarrusta kun oli sulake palanut joskus. Olen tehnyt kaikki starin neuvomat mittaukset maffille ja olivat ok.

Maffissa 5 pinniä ja liittimessä 4?

W124 om606 Turbo
W211 270cdi
W211 270cdi
Re: W903 maf ja egr
Alimmassa kuvassa ilmamassa näyttää nollaa vaikka moottori on tyhjäkäynnillä mikä ei ole oikein, eli käytännössä varmaan MAF rikki
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W903 maf ja egr
miten se voi mennä MAF testistä läpi jos lukema ei muutu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5916
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W903 maf ja egr
Tuskinpa sielätä ilmamassamittarin liitimestä on ykskaks mitään pinnejä ilman ulkoista vaikutusta minekkään kadonnut,Rajanpeikko kirjoitti: ↑To 21.11.2024 16:31 Ilmavaivaa ei ole enään. Vastuksia ei ainakaan kansiremontin yhteydessä tullut vastaan. Suuttimien ohivuodot olivat ok. Olikohan jotain 16ml 3kpl ja yksi 14ml.
Tuossa koodit. Ahdosta tallennettu kun etsin sieltä vuotoa. Jarrusta kun oli sulake palanut joskus. Olen tehnyt kaikki starin neuvomat mittaukset maffille ja olivat ok.
![]()
Maffissa 5 pinniä ja liittimessä 4?
![]()
onko auto siis hankiessa ollut jo viallinen jos niin sitten voi olla vaikka mitä vääriä osia,
mutta joko tuo massa mittari on rikki, väärä, sen johtoa joku ronkinut tai sitten päin persettä ronkittu ohjelma,
noiden koodien ja arvojen perustella ja varsinkin jos kaikki testi menee läpi vaikka koodia tulee ja arvo näytää 0 niin viimmäinen on varsin toden näköistä,
silloin kun toimii niin vetääkö silloin erityisen hyvin, minne asti ahtopainen silloin nousee ?
ja olihan nuo arvot kaikkien johtojen ym kiinni ollessa ?
Mökkillä
'
'