OM642 vikatila

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
320CDIV6
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 09.11.2024 10:49

OM642 vikatila

Viesti Kirjoittaja 320CDIV6 »

Morjesta. Mersu C320 CDI OM642 2008 lyö vikatilaan satunnaisesti. Ei anna tällöin kickdownata ja kierrokset rajotettu 3000rpm ja tehot osittain tällöin kateissa. Joskus heittää vikatilan tullessa moottorin vikavalon, yleensä ei. Menee tähän tilaan yleensä ihan normiajossa (esim motarilla vakkari päällä) ja niin kylmällä kuin lämpimälläkin koneella. Välillä vikatilaan sitä ei saa vaikka kuinka polkis. Koneella ajettu 340tkm ja turbo taitaa olla ihan alkuperäinen.

Luin vikakoodit iCarsoft lukijalla ja antoi seuraavat koodit:
125E00 ”The negative control deviation during boost pressure control is too high”
148A00 ”The number of times regeneration of the diesel particulate filter was performed is too high”

Mistä lähtisitte vikaa selvittämään / onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Star lukijalla sais varmaan tarkempaa tietoa, laittakaa viestiä jos sellanen löytyy ja haluisitte jeesata. Kiitos! 😊
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM642 vikatila

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

320CDIV6 kirjoitti: La 09.11.2024 11:04 Morjesta. Mersu C320 CDI OM642 2008 lyö vikatilaan satunnaisesti. Ei anna tällöin kickdownata ja kierrokset rajotettu 3000rpm ja tehot osittain tällöin kateissa. Joskus heittää vikatilan tullessa moottorin vikavalon, yleensä ei. Menee tähän tilaan yleensä ihan normiajossa (esim motarilla vakkari päällä) ja niin kylmällä kuin lämpimälläkin koneella. Välillä vikatilaan sitä ei saa vaikka kuinka polkis. Koneella ajettu 340tkm ja turbo taitaa olla ihan alkuperäinen.

Luin vikakoodit iCarsoft lukijalla ja antoi seuraavat koodit:
125E00 ”The negative control deviation during boost pressure control is too high”
148A00 ”The number of times regeneration of the diesel particulate filter was performed is too high”

Mistä lähtisitte vikaa selvittämään / onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Star lukijalla sais varmaan tarkempaa tietoa, laittakaa viestiä jos sellanen löytyy ja haluisitte jeesata. Kiitos! 😊
Jos ei mittä vaikapa vuotoa näy niin kuten itsekin toteat toinen testeri antaa tarkempaa suuntaa,
voihan se olla että luulee hitupönikän olevan liian täynnä ,

kantta laitta myös paikka kunta jos siellä jossakin päin jolakin olisi testeri
Mökkillä
'
320CDIV6
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 09.11.2024 10:49

Re: OM642 vikatila

Viesti Kirjoittaja 320CDIV6 »

Totta. Tosiaan Espoossa asustelen.
jepu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 17.02.2025 19:27

Re: OM642 vikatila

Viesti Kirjoittaja jepu »

320CDIV6 kirjoitti: La 09.11.2024 15:18 Totta. Tosiaan Espoossa asustelen.
Selvisikö tämä ongelma?
320CDIV6
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 09.11.2024 10:49

Re: OM642 vikatila

Viesti Kirjoittaja 320CDIV6 »

jepu kirjoitti: Pe 18.04.2025 02:37
320CDIV6 kirjoitti: La 09.11.2024 15:18 Totta. Tosiaan Espoossa asustelen.
Selvisikö tämä ongelma?
Ajelin autolla pidemmän matkaa motarilla isoilla kierroksilla ja käytin myöhemmin auton DPF puhdistuksessa niin vikatilaa ei ole sen jälkeen tullut. Siellä huomasivat samalla, että lambda-anturilla (ennen katalysaattoria) on huono signaali ja nyt palaa moottorin vikavalo mutta vikatilaan ei ole mennyt. Kulutus laski puhdistuksen jälkeen hieman, mutta vieläkin korkea, luultavasti johtuu tuosta anturista. Pitää se yrittää vaihtaa mahd. pian niin ei mee dpf uudelleen tukkoon.
Vastaa Viestiin