W163 kardani täristää
W163 kardani täristää
Kardaanin kannatuslaakerin vaihdon jälkeen rupesi täristämään ,miten saa tasapainotettua.Kardaani on erilainen kuin W164 tai Srinterissä.Neuvot olisi tarpeeseen talvi tulossa.
Re: W163 kardani täristää
Hei.Kun vaihdoit laakerin niin jouduitko katkaisemaan kardaanin,eli menikö liuku tarkalleen samaan asentoon.Jos liukuja käytetään irrallaan pitää tehdä kohdistus viiva vaikka tussilla.Kun kerran on tukilaakeri kadaani on pitkä sen pitää olla aina samassa linjassa kuin tehtaalta lähtiessä,esim w203 mesessä on lyhyt Gardaani ja ei ole ristikoita tai tukilaakeria joita tarttis vaihtaa vaan on kumiset limput.
Re: W163 kardani täristää
Kyllä se on etu ja taka pulteilla samassa kohdassa,vaan sillä kannatin laakerilla on väljät rreiä se pääsee liikkumaan sivuttain ja pauton suunnassa.Joten etu kardanin lyhyt pätka on kannatinlaakeriin pultilla kiinni ja takakardaani tule siihen kiinni u-henkseleillä ristikon laakerien ympärille.Sitten se koko laitos on saatava kiinni vaihelaatikkoon ja perään,no sen saa vaan miten se tukilaakerin pultit runkoon kohdistetaan,kun niissä reijissä ei ole tarkat reiät vaanniissä on mahdollisuus sivuttais siirtymään.Joku sanoi allatasapainoituksesta vaan ei Joensuussa ole sellaista,voiskohan sitä esim. heitto kellolla vai millä sais sen tarkastettua.
Re: W163 kardani täristää
Aikoinaan minulla oli 123 ja siihen vaihdettiin 1 ristikko.Oikealla kardaani työkalulla joka keskittää ja prässää ristikon kiinni,sitten alkoi jurina jota ei saatu korjattua vaikka mitä yritettiin.Kävin ostamassa käytetyn etu kardaanin jossa nivel oli jo jäykähkö,laitoin sen paikalleen ja jurinat loppu siihen.Sen jälkeen oli etuveto autoja kymmeniä vuosia eipä ollut samoja ongelmia kun ei ole gardaaniakaan..