W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Terve!

Ois tarjolla tuollainen vikatilassa oleva 212, 250 -13 Mersu käyttöautoksi. Auto mennyt vikatilaan, jonka jälkeen vaihdettu yksi suutin.
Suuttimen vaihdon jälkeen kuitenkin taas hetken päästä vikatila päälle kuormituksesssa, mutta vikatila hävinnyt itsestään.

Nyt auto itsellä koeajossa ja vikakoodeja ei näkynyt muistissa. Tälle aamulle vikatila päälle moottoritielle kiihdyttäessä ja illasta luen vikakoodit, mutta voiko eilen katsotuista suuttimien arvoista päätellä mitään? Itse tulkitsen, että tuo kakkospytyn suutin on vaihdettu ja muut vielä kuitenkin ihan arvoissaan? Luettiin kylmällä koneella.
.
Viimeksi muokannut Inhuman, Ti 22.10.2024 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Kuva

https://aijaa.com/Xk30qf

Tässä kuva suuttimen arvoista... Mitäs tulkitaan :shock:
Nyt vikatila siis päällä ja töiden jälkeen pääsen lukemaan vikakoodit uusiksi. Voiko noista arvoista päätellä mitään?

Starin käyttäminen on myös aika lasten kengissä, joten jos vinkkejä mitä sieltä kannattaa katsoa ja mistä valikosta, niin yritän :mrgreen:
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ihan ensiksi koodaa sen suuttimen oikein, vaikuttaa että ei ole koodattu kun korkeammilla arvoilla ei perusasetusta

Edit: ainiin, jos pahasti pielessä ja pääsee naulaamaan niin mäntä on vainaa aika nopeasti.
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Itsellä ei ole tosiaan tietoa missä suutin vaihdettu ja miten tehty.

Miten tuo koodaus tapahtuu? onnistuuko suoraan Starilla? (ja löytyykö jonkinlaista ohjetta)
aikaisemmin kokemusta vaan 203 suuttimen vaihdosta, josta löytyi vain joku numero suuttimen päältä?

MJPfin kirjoitti: Ma 21.10.2024 10:33 Ihan ensiksi koodaa sen suuttimen oikein, vaikuttaa että ei ole koodattu kun korkeammilla arvoilla ei perusasetusta

Edit: ainiin, jos pahasti pielessä ja pääsee naulaamaan niin mäntä on vainaa aika nopeasti.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ohjetta en suoraan muista mutta Starilla onnistuu. Suuttimen päältä numero, oli kohtuullisen pitkä.
Sit vaan penkomaan starin valikoita sieltä suuttimien puolelta.
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Noniin, tuli ostettua tämä omaksi riesaksi!

Suutin oli koodattu numeroillaan, ainut mitä mietin, että voiko tuo B olla 8, mutta tuskinpa niin.

Suutin erilainen kuin alkuperäinen, mutta lienee oikea? Ihan liikkeessä oli vaihdettu.

Kuvat alempana uudesta suuttimesta, vanhasta suuttimesta ja ohjelmointiarvoista



https://aijaa.com/YzcFy9
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Tilasin nyt ensihädissään Zukanciciltä 3 vaihtosuutinta, niin uusitaan nyt ensin ne kaikki
Voinko heittää samantien kaikki 3 paikalleen ja koodata, vai pitääkö yksi kerrallaan vaihdella, että lähtee vielä käyntiin ?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mielummin yksi kerrallaan jos ei täyttä varmuutta että suuttimet lähtee heti pelaamaan.
Tietty jos tuurilla haluaa mennä niin kaksi periaatteessa riittää että jaksaa sätkiä käyntiin.
Ja sullahan jää sinne jo yksi käynnissä ollut.
Inhuman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 08.12.2011 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja Inhuman »

Ja suuttimissahan se todellinen vika oli tässäkin, kuten lähes kaikissa muissakin saman ongelman omaavissa.

Kaks vaihdoin kerrallaan ja 10kilsaa ajelin, niin käynti normaalisoitui ja viimeinen, nelossuutin, joka vastustelikin sitten isommin. Lähti väkivallalla irti ja olikin jo vuotanut lienee pidempään välistä.

Saa nähdä tuliko kalvattua tarpeeksi, mutta seuraillaan. Muuten kyllä autosta pidän
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4620
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvä homma että tuli kuntoon.
651 ei ole niin paha vuotamaan kuin 64* sarjan suuttimen tivisteet.
Jos pohja tuli puhtaaksi / kirkkaaksi niin yleensä pitää.
Vastaa Viestiin