W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Terve!
Ois tarjolla tuollainen vikatilassa oleva 212, 250 -13 Mersu käyttöautoksi. Auto mennyt vikatilaan, jonka jälkeen vaihdettu yksi suutin.
Suuttimen vaihdon jälkeen kuitenkin taas hetken päästä vikatila päälle kuormituksesssa, mutta vikatila hävinnyt itsestään.
Nyt auto itsellä koeajossa ja vikakoodeja ei näkynyt muistissa. Tälle aamulle vikatila päälle moottoritielle kiihdyttäessä ja illasta luen vikakoodit, mutta voiko eilen katsotuista suuttimien arvoista päätellä mitään? Itse tulkitsen, että tuo kakkospytyn suutin on vaihdettu ja muut vielä kuitenkin ihan arvoissaan? Luettiin kylmällä koneella.
.
Ois tarjolla tuollainen vikatilassa oleva 212, 250 -13 Mersu käyttöautoksi. Auto mennyt vikatilaan, jonka jälkeen vaihdettu yksi suutin.
Suuttimen vaihdon jälkeen kuitenkin taas hetken päästä vikatila päälle kuormituksesssa, mutta vikatila hävinnyt itsestään.
Nyt auto itsellä koeajossa ja vikakoodeja ei näkynyt muistissa. Tälle aamulle vikatila päälle moottoritielle kiihdyttäessä ja illasta luen vikakoodit, mutta voiko eilen katsotuista suuttimien arvoista päätellä mitään? Itse tulkitsen, että tuo kakkospytyn suutin on vaihdettu ja muut vielä kuitenkin ihan arvoissaan? Luettiin kylmällä koneella.
.
Viimeksi muokannut Inhuman, Ti 22.10.2024 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila

https://aijaa.com/Xk30qf
Tässä kuva suuttimen arvoista... Mitäs tulkitaan

Nyt vikatila siis päällä ja töiden jälkeen pääsen lukemaan vikakoodit uusiksi. Voiko noista arvoista päätellä mitään?
Starin käyttäminen on myös aika lasten kengissä, joten jos vinkkejä mitä sieltä kannattaa katsoa ja mistä valikosta, niin yritän

Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Ihan ensiksi koodaa sen suuttimen oikein, vaikuttaa että ei ole koodattu kun korkeammilla arvoilla ei perusasetusta
Edit: ainiin, jos pahasti pielessä ja pääsee naulaamaan niin mäntä on vainaa aika nopeasti.
Edit: ainiin, jos pahasti pielessä ja pääsee naulaamaan niin mäntä on vainaa aika nopeasti.
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Itsellä ei ole tosiaan tietoa missä suutin vaihdettu ja miten tehty.
Miten tuo koodaus tapahtuu? onnistuuko suoraan Starilla? (ja löytyykö jonkinlaista ohjetta)
aikaisemmin kokemusta vaan 203 suuttimen vaihdosta, josta löytyi vain joku numero suuttimen päältä?
Miten tuo koodaus tapahtuu? onnistuuko suoraan Starilla? (ja löytyykö jonkinlaista ohjetta)
aikaisemmin kokemusta vaan 203 suuttimen vaihdosta, josta löytyi vain joku numero suuttimen päältä?
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Ohjetta en suoraan muista mutta Starilla onnistuu. Suuttimen päältä numero, oli kohtuullisen pitkä.
Sit vaan penkomaan starin valikoita sieltä suuttimien puolelta.
Sit vaan penkomaan starin valikoita sieltä suuttimien puolelta.
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Noniin, tuli ostettua tämä omaksi riesaksi!
Suutin oli koodattu numeroillaan, ainut mitä mietin, että voiko tuo B olla 8, mutta tuskinpa niin.
Suutin erilainen kuin alkuperäinen, mutta lienee oikea? Ihan liikkeessä oli vaihdettu.
Kuvat alempana uudesta suuttimesta, vanhasta suuttimesta ja ohjelmointiarvoista
https://aijaa.com/YzcFy9
Suutin oli koodattu numeroillaan, ainut mitä mietin, että voiko tuo B olla 8, mutta tuskinpa niin.
Suutin erilainen kuin alkuperäinen, mutta lienee oikea? Ihan liikkeessä oli vaihdettu.
Kuvat alempana uudesta suuttimesta, vanhasta suuttimesta ja ohjelmointiarvoista
https://aijaa.com/YzcFy9
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Tilasin nyt ensihädissään Zukanciciltä 3 vaihtosuutinta, niin uusitaan nyt ensin ne kaikki
Voinko heittää samantien kaikki 3 paikalleen ja koodata, vai pitääkö yksi kerrallaan vaihdella, että lähtee vielä käyntiin ?
Voinko heittää samantien kaikki 3 paikalleen ja koodata, vai pitääkö yksi kerrallaan vaihdella, että lähtee vielä käyntiin ?
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Mielummin yksi kerrallaan jos ei täyttä varmuutta että suuttimet lähtee heti pelaamaan.
Tietty jos tuurilla haluaa mennä niin kaksi periaatteessa riittää että jaksaa sätkiä käyntiin.
Ja sullahan jää sinne jo yksi käynnissä ollut.
Tietty jos tuurilla haluaa mennä niin kaksi periaatteessa riittää että jaksaa sätkiä käyntiin.
Ja sullahan jää sinne jo yksi käynnissä ollut.
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Ja suuttimissahan se todellinen vika oli tässäkin, kuten lähes kaikissa muissakin saman ongelman omaavissa.
Kaks vaihdoin kerrallaan ja 10kilsaa ajelin, niin käynti normaalisoitui ja viimeinen, nelossuutin, joka vastustelikin sitten isommin. Lähti väkivallalla irti ja olikin jo vuotanut lienee pidempään välistä.
Saa nähdä tuliko kalvattua tarpeeksi, mutta seuraillaan. Muuten kyllä autosta pidän
Kaks vaihdoin kerrallaan ja 10kilsaa ajelin, niin käynti normaalisoitui ja viimeinen, nelossuutin, joka vastustelikin sitten isommin. Lähti väkivallalla irti ja olikin jo vuotanut lienee pidempään välistä.
Saa nähdä tuliko kalvattua tarpeeksi, mutta seuraillaan. Muuten kyllä autosta pidän
Re: W212 Suuttimien arvojen tulkintaa ja vikatila
Hyvä homma että tuli kuntoon.
651 ei ole niin paha vuotamaan kuin 64* sarjan suuttimen tivisteet.
Jos pohja tuli puhtaaksi / kirkkaaksi niin yleensä pitää.
651 ei ole niin paha vuotamaan kuin 64* sarjan suuttimen tivisteet.
Jos pohja tuli puhtaaksi / kirkkaaksi niin yleensä pitää.