BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
^ Kiitos. Taidan kuitenkin huomenna soitella tuonne Valtran kylkeen kasvaneelle:
https://www.finnradiator.com/korjaus-ja ... n-korjaus/
https://www.finnradiator.com/korjaus-ja ... n-korjaus/
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Ihmettelin, että miten voi Norjan-pojalta tuleva Satakasin kuskinpuolen etulokasuojan listan postipaketti painaa 3.5 kg. En ihmettele enää! Norski myy hyvää, suosittelen.
https://w108.no/
https://w108.no/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Mitä lienee alkuperäiselle hansikaslokerolle tapahtunut joskus 53-58 vuotta sitten, kun on varaosa pitänyt tilata..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Taskumatista jääny korkki löysälle ja lokeron pohjalle levinneet apteekkarin pastillit sulanu kiinni yhdeksi köntsäksi?Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ma 24.06.2024 14:04 Mitä lienee alkuperäiselle hansikaslokerolle tapahtunut joskus 53-58 vuotta sitten, kun on varaosa pitänyt tilata..

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Toivioretki Kajaaniin tuotti taas ihanuuksia: virtalukko, ehjä ja vararenkaan vanne ja vararenkaan vararenkaan vanne, ehjät.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Hyvä kuva. Onko pölykapseleita näille vanteille?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Pillereitä on. Ne on siis kaksiosaiset ne pölykapselit; pilleri ja rinkula.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Kuukaudessa ei ole palannut tien päälle Satakasi.
Olin ehkä liian naiivi kuvitellessani, että ainakin 2000-luvun puolivälistä seissyt moottori toimisi moitteetta, vaikka päällisin puolin olisikin kunnossa. Kaasuttimet saatiin käymään periaatteessa kunnolla, mutta käynnistäminen ontui. Säädettiin, kunnes tässä viikko-pari sitten huomasin että tiputtaa käynnistelyn jälkeen takimmaisesta bensat kuumalle pakosarjalle, kohokammion venttiilistä. Henkl. koht. en ilahtunut.
Sitten otettiin kaasuttimet pöydälle; takimmaisen purku ja osien & tiivisteiden vaihto; kokoaminen. Asennus: auto käynnistyy todella upeasti, mutta tyhjäkäynti taivaissa. Säätämistä, jossa itse en ollut mukana, mitä ilmeisemmin toisikurkun läpän ilmarako kuntoon.
Sitten oltiin siinä tilanteessa, että auto käynnistyi huonosti ja ei pysynyt käynnissä vaihde kytkettäessä. Epätoivo hiipi jo puseroon.
Makkarajoen Vehon kanssa otettiin avuksi Mersun kaasutinhuoltokirjanen ja palattiin perusasioihin: ryyppy kuntoon ja käynnistyminen on nyt hienosti toimivaa. Käy tarpeeksi rikkaalla, että pysyy päällä vaihde kytkettäessä. Mutta: yksi tai kaksi sylinteriä (5 ja 6) käy huonosti, joten tyhjäkäynnin joutuu nostamaan tarpeettoman korkealle ja joutuu hieman rikkaalla käyttämään, että pysyy käynnissä vaihde kytkettäessä. Samoin kaasua joutuu käyttämään tarpeettoman paljon kiihdyttämiseen. Nyt käy kyllä molemmilla kaasuttimilla, mutta jotta käy nätisti on tyhjäkäynti korkeahkoa:
http://www.kamera-petteri.fi/M108_elokuu.MOV
Oivoi.
Tästä on vielä lisäksi seurauksena huonompi vaihdelaatikon toiminta; nyt kolauttaa myös kakkoselle vaihdon lisäksi alaspäin vaihtaessa hiljentäessä esim. risteykseen. Lienee kovemman tyhjäkäynnin tai tsäpäkämmän alipaineen seurausta.
Vähän epäilen, että kaasuttimia runkkaamalla ei tätä ongelmaa taideta ratkaista. Epäilen, että vikaa löytyy enämpi tuolta huonosti käyvästä sylinteristä, olisiko männänrengasta jumissa pitkän seisonnan jälkeen?
Olin ehkä liian naiivi kuvitellessani, että ainakin 2000-luvun puolivälistä seissyt moottori toimisi moitteetta, vaikka päällisin puolin olisikin kunnossa. Kaasuttimet saatiin käymään periaatteessa kunnolla, mutta käynnistäminen ontui. Säädettiin, kunnes tässä viikko-pari sitten huomasin että tiputtaa käynnistelyn jälkeen takimmaisesta bensat kuumalle pakosarjalle, kohokammion venttiilistä. Henkl. koht. en ilahtunut.
Sitten otettiin kaasuttimet pöydälle; takimmaisen purku ja osien & tiivisteiden vaihto; kokoaminen. Asennus: auto käynnistyy todella upeasti, mutta tyhjäkäynti taivaissa. Säätämistä, jossa itse en ollut mukana, mitä ilmeisemmin toisikurkun läpän ilmarako kuntoon.
Sitten oltiin siinä tilanteessa, että auto käynnistyi huonosti ja ei pysynyt käynnissä vaihde kytkettäessä. Epätoivo hiipi jo puseroon.
Makkarajoen Vehon kanssa otettiin avuksi Mersun kaasutinhuoltokirjanen ja palattiin perusasioihin: ryyppy kuntoon ja käynnistyminen on nyt hienosti toimivaa. Käy tarpeeksi rikkaalla, että pysyy päällä vaihde kytkettäessä. Mutta: yksi tai kaksi sylinteriä (5 ja 6) käy huonosti, joten tyhjäkäynnin joutuu nostamaan tarpeettoman korkealle ja joutuu hieman rikkaalla käyttämään, että pysyy käynnissä vaihde kytkettäessä. Samoin kaasua joutuu käyttämään tarpeettoman paljon kiihdyttämiseen. Nyt käy kyllä molemmilla kaasuttimilla, mutta jotta käy nätisti on tyhjäkäynti korkeahkoa:
http://www.kamera-petteri.fi/M108_elokuu.MOV
Oivoi.
Tästä on vielä lisäksi seurauksena huonompi vaihdelaatikon toiminta; nyt kolauttaa myös kakkoselle vaihdon lisäksi alaspäin vaihtaessa hiljentäessä esim. risteykseen. Lienee kovemman tyhjäkäynnin tai tsäpäkämmän alipaineen seurausta.
Vähän epäilen, että kaasuttimia runkkaamalla ei tätä ongelmaa taideta ratkaista. Epäilen, että vikaa löytyy enämpi tuolta huonosti käyvästä sylinteristä, olisiko männänrengasta jumissa pitkän seisonnan jälkeen?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Haen perjantaiksi siirtokilvet, jotta saan kotipihaan niin ei tarvitse rampata. Perjantaina suoritamme myös puristuspaine-/ohivuotomittauksen, jotta saamme hieman osviittaa mikä mahtaa olla käyntiongelman taustalla. Jos ilmenee jotain traagillista, niin sitten käy tie Homo-Kantaselle. Jos ei, niin sitten kokeilen Forte-käsittelyä kotipihassa ja vaihdan öljyt ja suodattimet.
Ihmeellistä moottorin kanssa. Kun auto ainakaan 1. kerran tuli minulle, oli lohkoltaan puhdas ja öljyyntymätön moottori kuin eri paria aivan räjähtäneitten kaasuttimien kanssa. Moottorin saaminen helpolla käyntikuntoiseksi ilman kilinöitä ja kalinoita nostatti toiveita sen olevan kunnostettu, mutta voi olla tuo pitkä seisonta tehnyt hallaa männänrenkaille..
Ihmeellistä moottorin kanssa. Kun auto ainakaan 1. kerran tuli minulle, oli lohkoltaan puhdas ja öljyyntymätön moottori kuin eri paria aivan räjähtäneitten kaasuttimien kanssa. Moottorin saaminen helpolla käyntikuntoiseksi ilman kilinöitä ja kalinoita nostatti toiveita sen olevan kunnostettu, mutta voi olla tuo pitkä seisonta tehnyt hallaa männänrenkaille..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Jos moottori on väljä niin se huohottaa runsaasti. Käyttämällä huohotinputki irti ilmansuodattimen kotelosta näkee kuinka paljon sieltä puhaltaa ja paraneeko käynti.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Huohottaa kyllä, muttei savuta YHTÄÄN, mikä on aika ällistyttävää..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Olisko ne renkaat vaan jumiutuneet?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Ekaa kertaa tien päällä 31 vuoteen ja vihdoin kotipihassa. Jumppaa on koneen, kaasareitten, sisustan ja automaattilootankin kanssa vielä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
On se tyylikäs tuo valkoinen ratti. Classic Mercedes lehdessä oli muutama vuosi juttua Los Angelesissa toimivasta 123-sarjan mersuihin erikoistuneesta autojobbarista. Hän oli laittanut tuollaisen valkean ratin 123 farkkuun, jolla itse ajeli.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Satakasin venttiileitä säätelen. Yks hieman kireä ja ehkä kanittava pakoventtiili on niin saatann tiukassa, että säätö OM61x -työkalulla ei onnistu, kun on pahassa paikassa kaasuttimien kainalossa.
Taidan tilata tuollaisen 14 mm. modata ja kokeilla löysäämistä kun kaasuttimet vielä puran pöydälle:
https://www.tooloutlet.fi/product/38311 ... 5IQAvD_BwE
Taidan tilata tuollaisen 14 mm. modata ja kokeilla löysäämistä kun kaasuttimet vielä puran pöydälle:
https://www.tooloutlet.fi/product/38311 ... 5IQAvD_BwE
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Täytyy ostaa akkukäyttöinen rasvaprässi. Voi valtava tuota rasvanippojen määrää!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Mersumies
- Viestit: 508
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Hieno on mersu ja katos myös. Onko ihan mersua varten tehty. Äkkiseltään kun katsoin kävi mielessä, mitenkähän kestää myrskyt ja lumen.
Tosin tänä päivänä niitä revataan suuntaan, jos toiseenkin ja reilusti.
Tosin tänä päivänä niitä revataan suuntaan, jos toiseenkin ja reilusti.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
^Vahvistan talven tuiskuja varten ylhäältä alas kulkevilla 50x50 L-raudoilla läpipultattuina pystypuihin, jotka otan kesäks pois.
Maksaruohoa kasvaa päälle.
Maksaruohoa kasvaa päälle.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Mersumies
- Viestit: 508
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Jep.
Hienon näköinen kokonaisuus.
Hienon näköinen kokonaisuus.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Hazetin 14 mm. venttiilityökalun kopiota M108 -koneelle ei saa mistään, markkinoilla on vaan myöhempiin käypää 17 mm. kokoista.
Kolmen vaiheilla, tilata tuollainen kukonjalka-avain ja nipsaista pikkuisen rälläkällä tuosta kynnestä, että menee venttiilin säätömutteriin nätisti:
https://www.tooloutlet.fi/product/10717 ... gs-1756-14
..paremman muotoinen 1/2 tuhdilla vääntiöllä:
https://www.tooloutlet.fi/product/39629 ... 19mm--8450
..vai originaali kohtuullisen arvokas:
https://www.ebay.de/itm/126601326521?ep ... R_SsgJ2jZA
Kolmen vaiheilla, tilata tuollainen kukonjalka-avain ja nipsaista pikkuisen rälläkällä tuosta kynnestä, että menee venttiilin säätömutteriin nätisti:
https://www.tooloutlet.fi/product/10717 ... gs-1756-14
..paremman muotoinen 1/2 tuhdilla vääntiöllä:
https://www.tooloutlet.fi/product/39629 ... 19mm--8450
..vai originaali kohtuullisen arvokas:
https://www.ebay.de/itm/126601326521?ep ... R_SsgJ2jZA
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Päädyn venttiilinsäätötyökaluasiassa tilaamaan kolmellakympillä Gedoren kynsiavaimen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Venttiilien säädön ongelma selvisi kun on kone ja kansi levällään; niiden ruuvien säätövara on lopussa, kun on joskus aiemminkin tehty kansiremppaa ja kansi ohentunut.
Simmilevyjä ei kuitenkaan ole vaihdettu ohuempiin. Edessä on siis joko venttiilinsäätöruuvin sorvaaminen tai ohuempien simmilevyjen hankinta. Saakohan noita kotomaasta, Saksasta vai pitääkö ihan Amerikasta saakka:
https://epsparts.com/products/new-merce ... 0e8c&_ss=r
Simmilevyjä ei kuitenkaan ole vaihdettu ohuempiin. Edessä on siis joko venttiilinsäätöruuvin sorvaaminen tai ohuempien simmilevyjen hankinta. Saakohan noita kotomaasta, Saksasta vai pitääkö ihan Amerikasta saakka:
https://epsparts.com/products/new-merce ... 0e8c&_ss=r
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Itselläni juuri menossa W109 300 SEL:n venttiilisäädöt koneistusten jälkeen. Kolmesta venttiilistä säätövarat loppu. Vakiosimmit 3,5mm, korjauskokoa 2,5mm saa vielä Vehon kautta tilattua hintaan 62 euroa kappale. Netistä jotkin verkkokaupat myyvät 30-40 euroa kappale. Siihen rahdit päälle, niin aika samoihin menee.
Korjauskoon simmin varaosanumero on 180 053 21 52
Korjauskoon simmin varaosanumero on 180 053 21 52
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Onko vakiokoko tosiaan nuin ohut? Niemöller myy samalla varaosanumerolla M108siin viismillistä korjauskokoa:
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111- ... rep-size-2
https://www.niemoeller.de/en/w111/w111- ... rep-size-2
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Kokoja on monia. Tässä yksilössä tarvitaan tuo 2,5 milliä paksumpien tilalle. Eihän näitä taulukoiden mukaan osteta, vaan mitat otetaan tarpeen mukaan. Pointti oli, että saa ihan Vehosta, ja että mitä maksaa. Käypä vaihtoehto on pistää penkkiin kiinni ja hioa nätisti pois tarvittava määrä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Hioin ja petsasin Satakasin puuosat kongolaisen plikan hipiä mielessäni.
Huomenna pulituuria pintaan. Sitä täytyy varmaan sellaiset sata kerrosta hipaista.
https://www.colornova.fi/tuotteet/liberon-sellakka/

https://www.colornova.fi/tuotteet/liberon-sellakka/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Mersumies
- Viestit: 508
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
No jo on. Lankapuhelin. Harvemmin näkee.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.
Kylppärissäni tuoksuu ihanasti viina ja Cerria lakka -hyönteisnaaraan erite. Enää 98 kerrosta pulituuria. Viinakaapissa olis kolmea sorttia calvadosta.. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: BFO-99 uhkaa palata tien päälle 30 vuoden jälkeen.

C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561