W213 lisälämmittimen etäohjaus
W213 lisälämmittimen etäohjaus
Perheen toisesta autosta W213 E220 D 2017 mallin etäohjauspaketti umpeutui viime kuussa. Autossa tehdasasennuksena lisälämmitin ja 3G kommunikaatiomoduuli. Uutta etäohjauspakettia ei ole enää tarjolla Mercedes me shopissa. Lisälämmittimelle pitäisi saada joko kauko-ohjaus tai puhelinohjaus. Missä hinnoissa näiden asennukset nykyään ovat? Suositellut asennuspaikat kiinnostaa myös.
- webastoguru
- Asiantuntija
Re: W213 lisälämmittimen etäohjaus
M-B W/S213 OE Eberin kauko-ohjainsarjojen hinnat asennettuna ovat yleensä 600-2400 € välillä. Vastaavasti 4G GSM -ohjaimet maksaa asennettuna tavallisesti noin 800 €. Toki M-B OE lämmittimien asennuksien yhteydessä näiden sarjojen hinta on usein tasan 0 €.
Tähän automalliin asennus on todella helppo ja nopea tehdä, joten sen pitäisi onnistua myös useimmissa Webaston tai Eberin asennuksia tarjoavissa firmoissa. Kätevä tee se itse -mies pystyy tekemään asennuksen myös helposti itse, koska kauko-ohjaimen vastaanottimesta lähtee vain kolme johtoa sekä antennin johto. Eli maa-, käyttöjännite- sekä ohjausjohto liitetään vain auton järjestelmään.
Tämä M-B kauko-ohjainsarja on auton LIN -väylässä, joten asennuksen lisäksi tarvitaan ohjelmointi M-B testerillä. Ohjelmointi vie aikaa noin 5 minuuttia ja kauko-ohjainsarjan asennus onnistuu yleensä 1-2 tunnissa. Näin ollen voidaan säästää jopa 2000 €, jos asennuksen tekee itse.
Tähän automalliin asennus on todella helppo ja nopea tehdä, joten sen pitäisi onnistua myös useimmissa Webaston tai Eberin asennuksia tarjoavissa firmoissa. Kätevä tee se itse -mies pystyy tekemään asennuksen myös helposti itse, koska kauko-ohjaimen vastaanottimesta lähtee vain kolme johtoa sekä antennin johto. Eli maa-, käyttöjännite- sekä ohjausjohto liitetään vain auton järjestelmään.
Tämä M-B kauko-ohjainsarja on auton LIN -väylässä, joten asennuksen lisäksi tarvitaan ohjelmointi M-B testerillä. Ohjelmointi vie aikaa noin 5 minuuttia ja kauko-ohjainsarjan asennus onnistuu yleensä 1-2 tunnissa. Näin ollen voidaan säästää jopa 2000 €, jos asennuksen tekee itse.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J