CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
On kokeiltu, useampaakin, nyt on varulta uusi paikoillaan.
Ja tuo osahan ei edes ole käytössä tässä moottorissa.
Sama peli paineensäätimessä, on kokeiltu, useita.
Näitä "pienempiä" korkeapainepumppujakin on kokeiltu, on uutta ja vanhaa ja korjattuakin, ainakin kolmea eri pumppua. Kaikilla sama peli.
Noilla korjausarvoilla pysyy käynnissä kun on tankkipumppu, korkeapainepumpussa oma siirtopumppu, sekä vielä "ylimääräinen", sähköinen siirtopumppu.
Vaihtamatta on suutinputket, railputki ja suuttimet.
Ja suutintesti antaa tyhjäkäynnillä em arvot.
Poisotettaessa pari suutinta aivan läpimärkiä, polttoaine tippasi kärjestä, kun pois nostin.
On kokeiltu, useampaakin, nyt on varulta uusi paikoillaan.
Ja tuo osahan ei edes ole käytössä tässä moottorissa.
Sama peli paineensäätimessä, on kokeiltu, useita.
Näitä "pienempiä" korkeapainepumppujakin on kokeiltu, on uutta ja vanhaa ja korjattuakin, ainakin kolmea eri pumppua. Kaikilla sama peli.
Noilla korjausarvoilla pysyy käynnissä kun on tankkipumppu, korkeapainepumpussa oma siirtopumppu, sekä vielä "ylimääräinen", sähköinen siirtopumppu.
Vaihtamatta on suutinputket, railputki ja suuttimet.
Ja suutintesti antaa tyhjäkäynnillä em arvot.
Poisotettaessa pari suutinta aivan läpimärkiä, polttoaine tippasi kärjestä, kun pois nostin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Jos on Erikcin kärkiä niin niitä on tullut pari kertaa huonoja jotka on vuotanut suoraan paketista.
Uudet vaan tilalle ja suutinpenkkiin takas.
Uudet vaan tilalle ja suutinpenkkiin takas.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Nysse pelittää.
Melkein vuoden tuo roikkukin piikkinä lihassa.
Vetolevyn hammastuksessa oli vika, yksi hammas oli vääntynyt.
Huhhuh, kylläpä kivi vierähti harteilta.
Uusi vetolevy olikin mulla jo jonkin aikaa, muttakun kehtuutti se vaihto kun piti laatikkoa irti käyttää. Tässäkun on hiukan haastava se operaaatio kun tilaa ei oikein ole. Mutta nyt wörkkii. Säädöt on ihan miten sattuu vielä, savuttaakin ankarasti, mutta toimii.
Nysse pelittää.
Melkein vuoden tuo roikkukin piikkinä lihassa.
Vetolevyn hammastuksessa oli vika, yksi hammas oli vääntynyt.
Huhhuh, kylläpä kivi vierähti harteilta.
Uusi vetolevy olikin mulla jo jonkin aikaa, muttakun kehtuutti se vaihto kun piti laatikkoa irti käyttää. Tässäkun on hiukan haastava se operaaatio kun tilaa ei oikein ole. Mutta nyt wörkkii. Säädöt on ihan miten sattuu vielä, savuttaakin ankarasti, mutta toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No voi pentele eipä ole moista tullut vielä vastaan.
Mutta todella hienoa että viimein löytyi!
Sitten vaan säätöjä ja vetoja!
Mutta todella hienoa että viimein löytyi!
Sitten vaan säätöjä ja vetoja!
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Päivitystä ... Ulkona
Coolerin koko näkyykin kuvassa hyvin, keula on nyt melkolailla tukossa, ilmastoinnin kenno vaan jotenkin pitäisi saada kyytiin mukaan.

Päivitystä ... Ulkona
Coolerin koko näkyykin kuvassa hyvin, keula on nyt melkolailla tukossa, ilmastoinnin kenno vaan jotenkin pitäisi saada kyytiin mukaan.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Iso
Karille kun jaksaa vielä näitä rakennella.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No joo,
Empä tiedä, kehtaako tätät edes kirjoittaa tänne.
Ensimmäinen konevaurio on sitten saavutettu, rullilla.
Vikakoodin lukija kehoittaa katsomaan venttiilikoppaa siitä edestä, ketjun kohdalta.
Täytyy joku päivä käydädä katsomasssa, mistä kenkä puristaa, nyt ei oikein ole motivaaatiot korkealla.
Jospa huomenna jaksaisi ...
No, eikaitseauta, kun alkaa osia tilaamaan.
Jonkinlainen kansiremontti varmaankin tulee.

No joo,
Empä tiedä, kehtaako tätät edes kirjoittaa tänne.
Ensimmäinen konevaurio on sitten saavutettu, rullilla.
Vikakoodin lukija kehoittaa katsomaan venttiilikoppaa siitä edestä, ketjun kohdalta.
Täytyy joku päivä käydädä katsomasssa, mistä kenkä puristaa, nyt ei oikein ole motivaaatiot korkealla.
Jospa huomenna jaksaisi ...
No, eikaitseauta, kun alkaa osia tilaamaan.
Jonkinlainen kansiremontti varmaankin tulee.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Mitä mallia sul o lukija et osaa tuosta kertoo? 
Ketju päässyt löysälle jostain syystä, se lyönyt reiän?
Ei vaa hitto. Harmin paikka mutta näin näissä aina välillä käy. Yläpeukkua

Ketju päässyt löysälle jostain syystä, se lyönyt reiän?
Ei vaa hitto. Harmin paikka mutta näin näissä aina välillä käy. Yläpeukkua

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ai perkule, ikävä alku penkitykselle.
Vaikuttaa kiristäjä päästäneen löysää kun veto lopetettu?
Ketju pompannut hampailta eikä se oikeen mahdu kopan ja rattaan välissä menemään.
Toi kyllä syö motivaatiota aika paljon kun autolla ei ole vielä edes kunnolla päässyt ajamaan ja jotain särkyy.
Vaikuttaa kiristäjä päästäneen löysää kun veto lopetettu?
Ketju pompannut hampailta eikä se oikeen mahdu kopan ja rattaan välissä menemään.
Toi kyllä syö motivaatiota aika paljon kun autolla ei ole vielä edes kunnolla päässyt ajamaan ja jotain särkyy.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Taisipa käydä uskomaton tuuri.
Ruuvi irtosi nokka-akselin päästä ja poistui venttiilikopan kautta moottorista- muuta särkemättä.
Täällä näyttäis kaikki olevan ok.

Tästä puuttui ruuvi, joten eiköhän se se ollut.

Taisipa käydä uskomaton tuuri.
Ruuvi irtosi nokka-akselin päästä ja poistui venttiilikopan kautta moottorista- muuta särkemättä.
Täällä näyttäis kaikki olevan ok.

Tästä puuttui ruuvi, joten eiköhän se se ollut.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Oho, nyt on ollut sitä tuuria matkassa reilummin että lähti ylös eikä väliin alas!
Hieno homma!
Hieno homma!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 85
- Liittynyt: To 21.09.2023 21:38
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On tukevan näköinen kettinki tuossa suorassa koneessa.
08 Clk 220
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hyvää tuuria, oliko jäänyt löysälle vai miksi poistui,
no kutenkin seuraavakksi liimaa tai varmistus lankaa ettei vaiva uusi,
kantta tarkistaa tarkkan myös se pultin kannan kohta pyörästä että on
varmasti ok sekä kierteet mihin pultti tulee
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Hirvittää tuo säädettävä nokkapyörä, voiko tuossa pultit pysyä / kestää mitenkään. Jotain lisälukitusta ?
wiimax.fi
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No oli sulla tosiaan tuuria jos noin vähällä pääsit,miksi nuo ruuvin kohdat on kuopalla vai oliko ne löystyneet toisetkin ruuvit ?
MB W-210 200cdi vm 99
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Juu, itseasiassa aika hyvä huomio.
Tässä on vielä sellainen asia, että pitäisi se parhaiten toimiva kohtakin etsiä. Huuhtelulla (overlapilla) näyttäisi olevan alavääntöön/heräämiseen hiukan ei-toivottavaa vaikutusmekanismia. Se ei ole mitenkään niin varmaa, että se myös jää niin - täytyy tutustua aiheeseen ensin.
Ilman mitään sen kummempaa yritystä, moottori näyttäisi heräävän henkiin noin kahdessa tonnissa, ei nyt mitenkään huono sekään, muttamutta, noinnniinkuin periaatteellisessa mielessä ja toiminnankin ja ajamisen helppouden kannalta olisi parempi, jos sitä väännön nousua voisi vähän rajoittaakkin ja se pysyisi silläkeinon hallinnassa ja hallittavissa.
Kuin että sinne alakierroksille on "pakko" tunkea runsaasti syöttöä, jotta ahdin edes jollain lailla heräisi ja antaisi vastetta kaasulle. Tällaisesta säädöstä seuraa käytännössä ensin kamala savu ja sittenkun ahdin herää ja tulee se muulinpotku ja vielä karseampi savu, kunnes ahdin saa sen verran kierroksia, että pääsee tilanteen herraksi.
Tässäpä nyt illan aihetta miettineenä, olen tullut siihen loppupäätelmään, että lopuksi rattaat liimataan kiinni alustoihinsa.
Liiman ja ruuvin yhteisvaikutus kyllä riittää. Pakko
No... irtoaminen tapahtui varmaankin juuri siksi, kun nuo ruuvit oli kaikki jääneet säätelyjen jälkeen kirimättä. Että semmostakin sattuu ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Turhaan sinne liimaa laittaa. M6 ruuvi pitää itsessään oikein kiristettynä noin 11kN puristusvoimalla lappua kiinni. Sen kertoo kolmella ruuvilla niin kyllä se kiinni pysyy kunhan ruuvit on lukittu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Semmoist sattuu josku tuli säädeltävä hihnapyörä konepellistä läppi...tuikku kirjoitti: ↑Pe 29.11.2024 03:28Juu, itseasiassa aika hyvä huomio.
Tässä on vielä sellainen asia, että pitäisi se parhaiten toimiva kohtakin etsiä. Huuhtelulla (overlapilla) näyttäisi olevan alavääntöön/heräämiseen hiukan ei-toivottavaa vaikutusmekanismia. Se ei ole mitenkään niin varmaa, että se myös jää niin - täytyy tutustua aiheeseen ensin.
Ilman mitään sen kummempaa yritystä, moottori näyttäisi heräävän henkiin noin kahdessa tonnissa, ei nyt mitenkään huono sekään, muttamutta, noinnniinkuin periaatteellisessa mielessä ja toiminnankin ja ajamisen helppouden kannalta olisi parempi, jos sitä väännön nousua voisi vähän rajoittaakkin ja se pysyisi silläkeinon hallinnassa ja hallittavissa.
Kuin että sinne alakierroksille on "pakko" tunkea runsaasti syöttöä, jotta ahdin edes jollain lailla heräisi ja antaisi vastetta kaasulle. Tällaisesta säädöstä seuraa käytännössä ensin kamala savu ja sittenkun ahdin herää ja tulee se muulinpotku ja vielä karseampi savu, kunnes ahdin saa sen verran kierroksia, että pääsee tilanteen herraksi.
Tässäpä nyt illan aihetta miettineenä, olen tullut siihen loppupäätelmään, että lopuksi rattaat liimataan kiinni alustoihinsa.
Liiman ja ruuvin yhteisvaikutus kyllä riittää. Pakko
No... irtoaminen tapahtui varmaankin juuri siksi, kun nuo ruuvit oli kaikki jääneet säätelyjen jälkeen kirimättä. Että semmostakin sattuu ...
muistikuva oli että missäs se kirtyksen
käytettävä avain olikaan säädön jälkeen,
tuli miellen että onhna nuo reiän reunet niin että pultin kanta puristtaa niihin kunnolla,
eli reunaa sen verran,
hyvä lisä lukitus on varmistus lanka pultin kannoista läpi kun oika ajoitus on ensin löytynyt,
kun säätö löysällä ja kampuran pääsät kääntää pyörimis suunttan niin muistin mukaan veto siirtyy ylemäs ja vasta suunttan kääntämällä alemassa pahimillan hakeminen on partakarvan paksuja siirtoja kun jo menee hunomaksi,
karkean paikan mistä lähtee hakeman sai laskettua nokan asteista (siis jos muut kuin vaiko nokat ja niidenkin kohdalla on hyvä tarkistaa että ovta alkkun siinä missä suuniteltu tai sitten vain kokeilee ja kokeille)
2 nokka kun on niin olis hyvä jos niitä vielä saisi säädettyä eriksen
tuon vanhan vetilikopan voi hyyödyntää
hitsaa aukon umpeen ja tekee luukun mistä pääse säätön käsikis
niin ei tarvitse vetojen välissä niin paljoa purkaa
Ja tosiian kyllä sen pitäis pelkillä lukituila pulteilla pysyä paikkallan kunhan
se puristus pinta pultinkannan ja reiän reunan kohdilla on ok
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Kyllähän se vähän aikaa kuitenkin yritti rullilla toimia.
Vaihteisto vaihtoi ja moottorikin pelasi.
Lämmittelyajo meni vielä ihan ok.
No, kun siten hiukan räkättiin, niin suuttimia särkyi ja laatikon keppiyksillö jotenkin kummallisella tavalla otti kipeää.
Siihempä se oli hyvä lopettaa.
Kyllähän se vähän aikaa kuitenkin yritti rullilla toimia.
Vaihteisto vaihtoi ja moottorikin pelasi.
Lämmittelyajo meni vielä ihan ok.
No, kun siten hiukan räkättiin, niin suuttimia särkyi ja laatikon keppiyksillö jotenkin kummallisella tavalla otti kipeää.
Siihempä se oli hyvä lopettaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Onhan se hyvä että toimii edes sen verran ettätuikku kirjoitti: ↑To 12.12.2024 20:49 .
Kyllähän se vähän aikaa kuitenkin yritti rullilla toimia.
Vaihteisto vaihtoi ja moottorikin pelasi.
Lämmittelyajo meni vielä ihan ok.
No, kun siten hiukan räkättiin, niin suuttimia särkyi ja laatikon keppiyksillö jotenkin kummallisella tavalla otti kipeää.
Siihempä se oli hyvä lopettaa.
päässe näkemään seuraavt paikata mille pitää jotain tehdä,
Liekö kepakko yksikköön tullut kolvin kaipuu
eli se perus vika missä lähtee niitä tunistimia piirilevyltä
pysyikö jakopää tällä kerttaa kasassa, mitä sen kiiniytyksen lopulta tuli ?
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Kokeilen nyt toista suuttimen tekijää, tai ei minun tarvi kokeilla - olen tehnyt varmaan ainakin lähelle satakunta autoa hänen suuttimille - toimii.
Keppiyksikön purin ja kasasinkin jo.
Kolvaukset näytti hyviltä. Mutta pinnalle oli tullut pikkuisen ruostetta, joka kuitenkin lähti bräkliinerillä ja hammasharjalla poikeen. No - katotaan nyt, miten käy.
Äänet on turhan kovat, mutta saundi on sellainen, että niskakarvat nousee pystyyn.
Nokan säätö on kiinni ruuvit plus kierrelukite -metodilla
Kokeilen nyt toista suuttimen tekijää, tai ei minun tarvi kokeilla - olen tehnyt varmaan ainakin lähelle satakunta autoa hänen suuttimille - toimii.
Keppiyksikön purin ja kasasinkin jo.
Kolvaukset näytti hyviltä. Mutta pinnalle oli tullut pikkuisen ruostetta, joka kuitenkin lähti bräkliinerillä ja hammasharjalla poikeen. No - katotaan nyt, miten käy.
Äänet on turhan kovat, mutta saundi on sellainen, että niskakarvat nousee pystyyn.
Nokan säätö on kiinni ruuvit plus kierrelukite -metodilla
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ne juotokset voi näyttää hyvältä ja silti yksikkö ei toimi kunnolla.
Fluxia ja vähän uutta tinaa on auttanut.
Kyllä se nyt vastustaa, mutta kaikkihan tätä tekis jos olisi helppoa.
Fluxia ja vähän uutta tinaa on auttanut.
Kyllä se nyt vastustaa, mutta kaikkihan tätä tekis jos olisi helppoa.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Toi nokkapyörä ei kokemukseni mukaan ihan toisista koneista näytä yhtään hyvältä, nuo kuopat tekee tarkan säädön hakemisesta vaikeaa, kun tahtoo ohjata sitä sivuun halutusta paikasta kiristettäessä. Uusi tai vähintään työstö tasaiseksi ja uudet pultit. On meinaan kokemusta siitä että näyttää suunnilleen tuolta ja suuntaat, mutta kiristyspä suuntaa sitten toisin. Tahtoo luistaa mielellään sinne "alamäen" suuntaan.
Enivei, hyvin mielenkiintoinen projekti. Nostan hattua aktiivisuudellesi.
Enivei, hyvin mielenkiintoinen projekti. Nostan hattua aktiivisuudellesi.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Olet aivan oikeassa.
Olin vaan niin töpinöissöni, kun "löysin heti vian", että unohtu koko asia.
Olet aivan oikeassa, olin tyhmä ja taisin hommata vaan uutta työtä itselleni, kun en tehnyt kerralla kunnolla.TPLtre kirjoitti: ↑Su 15.12.2024 13:51 Toi nokkapyörä ei kokemukseni mukaan ihan toisista koneista näytä yhtään hyvältä, nuo kuopat tekee tarkan säädön hakemisesta vaikeaa, kun tahtoo ohjata sitä sivuun halutusta paikasta kiristettäessä. Uusi tai vähintään työstö tasaiseksi ja uudet pultit. On meinaan kokemusta siitä että näyttää suunnilleen tuolta ja suuntaat, mutta kiristyspä suuntaa sitten toisin. Tahtoo luistaa mielellään sinne "alamäen" suuntaan.
Enivei, hyvin mielenkiintoinen projekti. Nostan hattua aktiivisuudellesi.
Kuitenkin, se paikka johon nuo halusin asentaa, oli siinä kohden, mihin tuo säätö halusi luontojaankin mennä.
Tarkkaillaan tilanteen kehittymistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Tänään jo hiukan päästiin kokeileman, kunnollista tulosta ei vielä saatu, kun suuttimien pohjaprikat ei meinanut pitää ja paluputkien kanssa vielä vähän ongelmaa.Hyvin kuitenkin herää, puolentoista tuhannen tietämillä noin 200nm vääntöä. Se riittä jo aivan hyvin, että auto kulkee kunnolla.
Tämä ratkaisee myös peränvälityksen, mahdollisimman pitkä.
Tänään jo hiukan päästiin kokeileman, kunnollista tulosta ei vielä saatu, kun suuttimien pohjaprikat ei meinanut pitää ja paluputkien kanssa vielä vähän ongelmaa.Hyvin kuitenkin herää, puolentoista tuhannen tietämillä noin 200nm vääntöä. Se riittä jo aivan hyvin, että auto kulkee kunnolla.
Tämä ratkaisee myös peränvälityksen, mahdollisimman pitkä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Vielä tänään on autoa hiukan rääkätty.
Vaihteisto toimii.
Herääminen paranee, 1600rpm kohdalla nyt 300nm rikki.
Auto on nyt talviunilla. keväällä jatkuu.
Vielä tänään on autoa hiukan rääkätty.
Vaihteisto toimii.
Herääminen paranee, 1600rpm kohdalla nyt 300nm rikki.
Auto on nyt talviunilla. keväällä jatkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Voi juukeli minkä cliffhangerin teit!
Joutuu talven odottelemaan mitä sieltä tulee ulos.
Joutuu talven odottelemaan mitä sieltä tulee ulos.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Pakko se on nyt vaan tähän palaan lopettaa.
Kohta on leikkaukseen meno ja rullat ei pidä, kun on kylmää.
Siinä parissa tonnissa luiskahtaa rengas irti rullilta. Siinä näyttäisi noin 700nm menevän rikki.
Luulen, että aivan kiva käyttäautokin tulee.
Saapa nähdä, miten lanttu pelaa operaation jälkeen. tarviiko ohjelmia miettiä enää ollenkaan.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille,
Pakko se on nyt vaan tähän palaan lopettaa.
Kohta on leikkaukseen meno ja rullat ei pidä, kun on kylmää.
Siinä parissa tonnissa luiskahtaa rengas irti rullilta. Siinä näyttäisi noin 700nm menevän rikki.
Luulen, että aivan kiva käyttäautokin tulee.
Saapa nähdä, miten lanttu pelaa operaation jälkeen. tarviiko ohjelmia miettiä enää ollenkaan.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille,
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5