Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Onko noiden ohjelmoitujen ja addblue deaktivoitujen autojen katsastus vaikeutunut merkittävästi?kokemuksia?
Kyseessä 2011 vuoden euro6, josta adbluet ohjelmoitu pois ja tietysti lisää voimaa myös, pakokaasumittauksen savuarvo ei ole ongelma,menee heittämällä alle,ja vikakoodeja ei tietysti ole.
Addblue on vain poistettu ilman mitään hienoa feikki simulaatiota,eli mittaristossa ei sen valikkoa ole, ja myös starilla tarkemmin tutkiessa näkee että ei ole päästölaitteet ollut toiminnassa 2 vuoteen /60tkm.
Ulkoisesti on pakoputkisto ja urealaitteisto paikoillaan ja alkuperäisen näköinen.
Jossain luki että 2016 ja uudempia autoja katsotaan katsastuksessa obd testerillä päästölaitteiden osalta? tässä 2011 on ainakin viimeksi vielä ihan vaan savuarvot mitattu.
Itsellä tiedossa olevat katsastus hylyt ja vakioksi määräykset on olleet kaikki lähinnä bmw merkkisiä ja jollain kromatulla suoralla downpipella,tai kokoputkistolla joka paistaa jo kauas.
Kyseessä 2011 vuoden euro6, josta adbluet ohjelmoitu pois ja tietysti lisää voimaa myös, pakokaasumittauksen savuarvo ei ole ongelma,menee heittämällä alle,ja vikakoodeja ei tietysti ole.
Addblue on vain poistettu ilman mitään hienoa feikki simulaatiota,eli mittaristossa ei sen valikkoa ole, ja myös starilla tarkemmin tutkiessa näkee että ei ole päästölaitteet ollut toiminnassa 2 vuoteen /60tkm.
Ulkoisesti on pakoputkisto ja urealaitteisto paikoillaan ja alkuperäisen näköinen.
Jossain luki että 2016 ja uudempia autoja katsotaan katsastuksessa obd testerillä päästölaitteiden osalta? tässä 2011 on ainakin viimeksi vielä ihan vaan savuarvot mitattu.
Itsellä tiedossa olevat katsastus hylyt ja vakioksi määräykset on olleet kaikki lähinnä bmw merkkisiä ja jollain kromatulla suoralla downpipella,tai kokoputkistolla joka paistaa jo kauas.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Kun ei kommentteja kuulu niin mielenkiinnosta kysyn mistä autosta tarkalleen kyse? Wikipedian mukaan Euro 6 päästöluokka tuli vasta 2014 alkaen.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Ei 2011 vielä adblueta ole ekat on tullut 2013 lopussa mersuihin mitä olen myynnissä nähnyt.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
WDC1660041A003989
eli w166 ml, on ne addbluet ollu jo 2011 joissain malleissa,ainakin tässä, 6/2011 jälkeen valmistetuissa.
Keskusteluun saa tietysti osallistua myös uudempien euro6 autojen omistajat jotka näitä ohjelmoituja leimalla käyttää...
eli w166 ml, on ne addbluet ollu jo 2011 joissain malleissa,ainakin tässä, 6/2011 jälkeen valmistetuissa.
Keskusteluun saa tietysti osallistua myös uudempien euro6 autojen omistajat jotka näitä ohjelmoituja leimalla käyttää...
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Mulla on W164, 2008. Ei ollut silloin DPF pakollinen, mutta omassani sattuu olemaan. On yhä ja toiminnassa, en tosin usko, että se ihan täysin voimissaan on. No kuitenkin, yhdessä katsastuksessa tuli tuupattua vähän huonosti mietitty softa, tai sitten sattui poltto päälle sopivasti, tai asemalla likainen optiikka savumittarissa ja savut olivat 1.50. Hämmästyin kun katsoin paperia, ei edes maininnut mitään. Tarkalleen hylkyrajallahan se oli.
No seuraavassa savut olivatkin sitten 0.01. Ja Euro 4.
Siihen adblue-kysymykseen tämä ei nyt vastaa mitenkään, mutta esimerkkinä katsastusaseman toiminnasta vanhempaa mallia kohtaan. Lienee tosin aika asemakohtaista. Ja katsurikohtaista.
No seuraavassa savut olivatkin sitten 0.01. Ja Euro 4.
Siihen adblue-kysymykseen tämä ei nyt vastaa mitenkään, mutta esimerkkinä katsastusaseman toiminnasta vanhempaa mallia kohtaan. Lienee tosin aika asemakohtaista. Ja katsurikohtaista.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Kiitos tiedosta, mielenkiintoista. Nyt katsastuseksperteiltä kommenttia alkuperäiseen kysymykseen. Aihetta yhtään tuntematta olettaisin että rekisteriotteen päästöluokka pitäisi täyttää mutta eihän katsuri sitä pysty tarkistamaan "päästöpolkaisulla".
Minulla muuten oli 2014 mallinen sedan mersu AdBlue tekniikalla ja siinä ei mittaristossa ollut AdBlue-tasolle valikkoa. Piti testerillä lukea jos ei odottanut viestiä alhaisesta tasosta. Olisi kyllä ajanut vuosia sillä jotain 25 litran tankilla sen aikaisella alkuperäisellä softalla. Tiedätkö että tuossa 166:ssa olisi alkujaan ollut mittaristossa näyttö? Toisaalta vaikka olisikin, eihän sen pois koodaaminen ole kiellettyä kunhan itse systeemi toimii. Meinaan vaan että eiköhän riitä että ureatankissa on tilkka riittävän tuoretta ainetta, jos mitään ei ole mekaanisesti poistettu niin katsuri on aika heikoilla.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Ilmeisesti tuontiauto ja jostain missä on eri päästövyöhykkeet kun kusiruutta noin vanhassa.
Mutta asiaan, jos katsovat testerillä että on ruutta niin käry käy varmaan. Ajokielto ja takaisin saa ajoon kun ruutta toimii.
Mutta asiaan, jos katsovat testerillä että on ruutta niin käry käy varmaan. Ajokielto ja takaisin saa ajoon kun ruutta toimii.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
VIN koodin perusteella
Order Location BELGIUM
ja
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
968 COC PAPER EURO6 TECH. W/O REGISTRATION CERT.PART 2
ja
M020 BLUETEC
Mutta joo, onko se nykyäänkin niin yksinkertaista, että ajokiellolla selviää, jos jää kiinni päästölaitteilla muunnellulla autolla ajamisesta? Ainakin yrityksen autoilla lienee hyvinkin kallista hommaa jäädä kiinni, ei kai se yksityisellekään ilmaista ole vai onko? Vai onko se eri homma kärähtää katsastuksessa kuin tien päällä? Tämä nyt ei ollut mikään kannanotto siihen, että kuinka todennäköisesti katsastuksessa voi jäädä tuosta kiinni.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Näin tulkitsin lakia ja asetuksia, poliisi sakottaa jos tienpäällä jää kiinni, katsastuksessa tulee vain se klassinen ajokielto.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Katsotaanko tämän ikäisiä testerillä, tarkoitat kai OBD-portista lukua? Eikö katsuri lue OBD-portista vain auton itsensä ilmoittaman tiedon päästölaitteiden toimintavalmiudesta. Jos oikein tehty softa niin luulisi huijaavan.

Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
.
Euro6 päästötasolla testeri lukee OBD itsetestaus- testin tuloksen.
Se joko menee läpi tai ei.
Sitä vastausta on aika helppo muuttaa mieleiseksi, niin että aina menee testi läpi.
AdBlue tuli ensimmäisenä, ML, GLK ja Sprinter.
Nämä ensimmäisen polven laitteet toimivat todella huonosti, ala-arvoisesti, sanoisin.
Aikamoisena ihmeenä pidän, jos jollain on toiminnassa, siksi kallista tuollaisen pito oli.
Euro6 päästötasolla testeri lukee OBD itsetestaus- testin tuloksen.
Se joko menee läpi tai ei.
Sitä vastausta on aika helppo muuttaa mieleiseksi, niin että aina menee testi läpi.
AdBlue tuli ensimmäisenä, ML, GLK ja Sprinter.
Nämä ensimmäisen polven laitteet toimivat todella huonosti, ala-arvoisesti, sanoisin.
Aikamoisena ihmeenä pidän, jos jollain on toiminnassa, siksi kallista tuollaisen pito oli.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Tuon ikäisessä riittää, että moottorivikavalo toimii oikein ja savuarvot on rajoissa, lisäksi ulkoisesti ei saa näkyä mitään käpälöinnin merkkejä. OBD-tarkastus tulee ensimmäisenä vasta 2016-vuoden autoihin, joista ei puolestaan mitata savuarvoa.
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Varmaan taas konttorikohtasta, Olen nähnyt kaksi katsastusraporttia joissa hylky ja 1(2kk) ajoaikaa, merkintänä että saatava jälkitarkistukseen merkkihuollosta todistus että ajoneuvo vastaa päästölaitteiltaan alkuperäistä. nää oli molemmat noita bemareita suoralla downpipella.
Voi tosiaan olla että mittaristossa ei sen valikkoa ole uutenakaan,hyvä pointti.DBFI kirjoitti: ↑Ti 03.12.2024 08:23Kiitos tiedosta, mielenkiintoista. Nyt katsastuseksperteiltä kommenttia alkuperäiseen kysymykseen. Aihetta yhtään tuntematta olettaisin että rekisteriotteen päästöluokka pitäisi täyttää mutta eihän katsuri sitä pysty tarkistamaan "päästöpolkaisulla".
Minulla muuten oli 2014 mallinen sedan mersu AdBlue tekniikalla ja siinä ei mittaristossa ollut AdBlue-tasolle valikkoa. Piti testerillä lukea jos ei odottanut viestiä alhaisesta tasosta. Olisi kyllä ajanut vuosia sillä jotain 25 litran tankilla sen aikaisella alkuperäisellä softalla. Tiedätkö että tuossa 166:ssa olisi alkujaan ollut mittaristossa näyttö? Toisaalta vaikka olisikin, eihän sen pois koodaaminen ole kiellettyä kunhan itse systeemi toimii. Meinaan vaan että eiköhän riitä että ureatankissa on tilkka riittävän tuoretta ainetta, jos mitään ei ole mekaanisesti poistettu niin katsuri on aika heikoilla.
Tämä oli itselläkin ajatus, toivotaan että myös konttoreilla, siinä ei tosin suomessa ole mitään uutta että joka konttorilla olisi eri ohjeistus.

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Käyttöönottoajankohta, moottorityyppi ja/tai päästöluokka, OBD, Savutusmittauksen k-arvo
Vapaasti hengittävä moottori – 2,5
Ahdettu moottori – 3,0
Euro 4/IV2, ennen 1.1.2007 – 1,5
Euro 4/IV3, 1.1.2007 tai myöhemmin merkkivalon toiminta normaali 1,5
Euro 5/V3 merkkivalon toiminta normaali 1,5 tai valmistajan ilmoittama
Euro 6/VI4, ennen 1.9.2016 merkkivalon toiminta normaali 0,7 tai valmistajan ilmoittama
Euro 6/VI5, 1.9.2016 tai myöhemmin OBD tarkastus
Tuollaista infoa löytyi netistä,traficom ja katsastusasemien nettisivut lähteenä.
Vapaasti hengittävä moottori – 2,5
Ahdettu moottori – 3,0
Euro 4/IV2, ennen 1.1.2007 – 1,5
Euro 4/IV3, 1.1.2007 tai myöhemmin merkkivalon toiminta normaali 1,5
Euro 5/V3 merkkivalon toiminta normaali 1,5 tai valmistajan ilmoittama
Euro 6/VI4, ennen 1.9.2016 merkkivalon toiminta normaali 0,7 tai valmistajan ilmoittama
Euro 6/VI5, 1.9.2016 tai myöhemmin OBD tarkastus
Tuollaista infoa löytyi netistä,traficom ja katsastusasemien nettisivut lähteenä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Ei muuta kuin leimalle vaan. Sillä siitä pääsee.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1508
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
AdBlue ei vähennä K-arvoa vaan NOx'eja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Ei vähennä k-arvoa, mutta autossa on niin paljon päästöjä tarkkailevia antureita, että jos auto ei ilmoita vikaa niin päästöt on kunnossa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Ainakaan tuossa kuukausi sitten SCR1 (ennen 2016) järjestelmän vikakoodi (ei pala moottori vikavalo) vaikuttanut katsastukseen.
Tosin ei ole sama asia kun se on poistettu ohjelmallisesti tai muuten, mutta säädöksen perusteella voi ilmeisesti olla verrattuna ennen 2016 valmistunutta että OBD testiä ei suoriteta.
Esim W166 SCR1 järjestelmään on tullut muutoksia vuosien varrella ohjelmistojen, uusien noxien osalta, mutta kuitenkaan se ei hyvä ole siltikään varsinkaan kun talvi on...
Bluetec nimikkeellä ML, GL & R pääsääntöisesti tunnistaa ekat 2011 eteenpäin olleet yksilöt... Oli myös Suomeen tuotavissa autoissa ..
Tosin ei ole sama asia kun se on poistettu ohjelmallisesti tai muuten, mutta säädöksen perusteella voi ilmeisesti olla verrattuna ennen 2016 valmistunutta että OBD testiä ei suoriteta.
Esim W166 SCR1 järjestelmään on tullut muutoksia vuosien varrella ohjelmistojen, uusien noxien osalta, mutta kuitenkaan se ei hyvä ole siltikään varsinkaan kun talvi on...
Bluetec nimikkeellä ML, GL & R pääsääntöisesti tunnistaa ekat 2011 eteenpäin olleet yksilöt... Oli myös Suomeen tuotavissa autoissa ..
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Joo, Ei ollut syvempää obd testausta, savuarvot ja ei palavia vikavaloja riitti konttorilla, eli ei muutosta toimintatapoihin katsastuksessa näissä alle 9/2016 ensirekisteröidyissä.
Ei voi suoraan verrata vuodentakaiseen, eri mittalaitteet ja eri konttori, mutta mitattu savuarvo laski 0.57->0.04 kun tällä kertaa oli nesteen MY dieseliä tankissa, pölläyttää kumminkin mustaa polkaisuhetkellä niin halusin testata netin väittämää, jonka mukaan savuarvo puolittuu tuolla polttoaineella.
Vie myös suurimman osan dieselinkärystä jos jollain sattuu olemaan dpf ja katalysaattori tyhjennetty,näin vinkkinä
Ei voi suoraan verrata vuodentakaiseen, eri mittalaitteet ja eri konttori, mutta mitattu savuarvo laski 0.57->0.04 kun tällä kertaa oli nesteen MY dieseliä tankissa, pölläyttää kumminkin mustaa polkaisuhetkellä niin halusin testata netin väittämää, jonka mukaan savuarvo puolittuu tuolla polttoaineella.
Vie myös suurimman osan dieselinkärystä jos jollain sattuu olemaan dpf ja katalysaattori tyhjennetty,näin vinkkinä
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: Kokemuksia addblue deaktivoidun auton katsastuksesta?
Itse testasin myös toissavuonna tuota myytä, ei mitään käytännön vaikutusta savuarvoihin katsastuksessa.
MB W203 200CDI A 2006