W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Moi,
w211 200cdi -09. Autossa ollut pitkään dpf pois ja n. 6kk sitten laitettiin dpf takaisin.
Ihmetyttää vain, että dpf polttoväli * mukaan todella suuri n.38 tkm
38tkm ei ole todellinen polttoväli sillä dpf asennuksen jälkeen ei ajettu noin paljoa. Tuota km lukemaa ilmeisesti manipuloitu dpf asennuksen yhteydessä pienemmäksi, koska autolla ajettu ilman n.200tkm
Tuhka/noki prosentti oli 92%
Eikö dpf pitäisi myös polttaa tietyn kilometrimäärän välein eikä pelkästään tukkeuman perusteella?
Mistä näin korkea kilometrimäärä ilman polttoa voi johtua ja onko syytä epäillä ettei auto polta dpf edes sen tukkeutuessa?
w211 200cdi -09. Autossa ollut pitkään dpf pois ja n. 6kk sitten laitettiin dpf takaisin.
Ihmetyttää vain, että dpf polttoväli * mukaan todella suuri n.38 tkm
38tkm ei ole todellinen polttoväli sillä dpf asennuksen jälkeen ei ajettu noin paljoa. Tuota km lukemaa ilmeisesti manipuloitu dpf asennuksen yhteydessä pienemmäksi, koska autolla ajettu ilman n.200tkm
Tuhka/noki prosentti oli 92%
Eikö dpf pitäisi myös polttaa tietyn kilometrimäärän välein eikä pelkästään tukkeuman perusteella?
Mistä näin korkea kilometrimäärä ilman polttoa voi johtua ja onko syytä epäillä ettei auto polta dpf edes sen tukkeutuessa?
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
eiks se oo 100% missä lähtee polttamaan laskennallisesti, jossei paine-eroanturi ennen sitä pyydä? Tuikku tämän tuolla jossain threadissa osasi kertoa miten poltto määräytyy, ei vaan nyt heti löydy
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Niin eli polton käynnistymisen määrää hiukkasuodattimen täyttöprosentti ja tarvittaessa paine-ero anturi?
Kuulostaa silti vaikealta uskoa, että n. 18 tkm aikana, joka autolla ajettu uuden dpf asennuksen jälkeen, polttoa ei olisi tapahtunut kertaakaan.
Ajo on pääasiassa maantieajoa, jos sillä vaikutusta.
Kuulostaa silti vaikealta uskoa, että n. 18 tkm aikana, joka autolla ajettu uuden dpf asennuksen jälkeen, polttoa ei olisi tapahtunut kertaakaan.
Ajo on pääasiassa maantieajoa, jos sillä vaikutusta.
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Ohjelmointia kun on sorkittu niin monesti näkyy tollasia km lukemia testerillä.
Onko dpf asennuksen yhteydessä laitettu uusin merkkiliikkeen moottorinohjaus versio ecuun ,ja kerrottu testerillä uuden dpf vaihto.
Vai onko johonkin viriohjelmaan vaan lisätty dpf toiminnot takaisin päälle.
myös jos testerinä on joku halpis voi näyttää mitä sattuu.
dpf polttoväli on noin 1000km, täyttöprosentin ja paine-ero anturin lisäksi on jotain ajettujen ajettuihin kilometreihin, moottorin lämpötilaan ja polttoaineen määrään liittyviä arvoja jotka saa polton päälle.
paine-ero anturin määräämä poltto on vasta viimeinen varajärjestelmä.
Onko dpf asennuksen yhteydessä laitettu uusin merkkiliikkeen moottorinohjaus versio ecuun ,ja kerrottu testerillä uuden dpf vaihto.
Vai onko johonkin viriohjelmaan vaan lisätty dpf toiminnot takaisin päälle.
myös jos testerinä on joku halpis voi näyttää mitä sattuu.
dpf polttoväli on noin 1000km, täyttöprosentin ja paine-ero anturin lisäksi on jotain ajettujen ajettuihin kilometreihin, moottorin lämpötilaan ja polttoaineen määrään liittyviä arvoja jotka saa polton päälle.
paine-ero anturin määräämä poltto on vasta viimeinen varajärjestelmä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
*:llä katsottu tuo. Täytyy ottaa vielä ne lokitiedot ulos, josta näkee ne aikaisemmat poltot.
Softa ei ole vakio vaan juurikin lisätty vaan dpf toiminnot takaisin. Aloin vain huolestua että toimiiko poltto oikeasti kun näyttää tuollaisia kilometrejä.
Softa ei ole vakio vaan juurikin lisätty vaan dpf toiminnot takaisin. Aloin vain huolestua että toimiiko poltto oikeasti kun näyttää tuollaisia kilometrejä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Jotain jäänyt laittamatta takaisin päällePaineLaakeri kirjoitti: ↑Ti 10.12.2024 11:00 *:llä katsottu tuo. Täytyy ottaa vielä ne lokitiedot ulos, josta näkee ne aikaisemmat poltot.
Softa ei ole vakio vaan juurikin lisätty vaan dpf toiminnot takaisin. Aloin vain huolestua että toimiiko poltto oikeasti kun näyttää tuollaisia kilometrejä.
Mökkillä
'
'
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
nonni, sitten on ihan turhaa arvailla mitään ennekuin on vakiosofta sisässäPaineLaakeri kirjoitti: ↑Ti 10.12.2024 11:00
Softa ei ole vakio vaan juurikin lisätty vaan dpf toiminnot takaisin. Aloin vain huolestua että toimiiko poltto oikeasti kun näyttää tuollaisia kilometrejä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Omassa pulkassa tuota tuli aika paljonkin seurattua aikoinaan ja siinä softassa se käynnistysraja on laskurin 101% täyttöaste, joka tarkoittaa nokea. Tuhkamäärä on myös laskuri, mutta se päivittyy jokaisen polton jälkeen. Ja kilometriväli on tasan 1200 km, joka 12. kilometri laskuriin lisääntyy prosentti. Käynnistysten määrä nostaa täyttöastetta, kuormitus nostaa jne, useita ehtoja.
Sitten olen nähnyt, että joissain se on 400%. Korkea eropaine on sitten se varma laskurista riippumaton käynnistäjä, jos nousee asetetun rajan yli.
Mutta jos aletaan puhua kymmenistä tuhansista kilsoista, niin ei toimi oikein ja nythän ei edes tiedä mikä se väli oikeasti on. Jos softaa sorkkii, pitäisi olla perillä siitä, mitä tekee/on tehnyt.
Vakio takaisin on minunkin suositukseni.
Sitten olen nähnyt, että joissain se on 400%. Korkea eropaine on sitten se varma laskurista riippumaton käynnistäjä, jos nousee asetetun rajan yli.
Mutta jos aletaan puhua kymmenistä tuhansista kilsoista, niin ei toimi oikein ja nythän ei edes tiedä mikä se väli oikeasti on. Jos softaa sorkkii, pitäisi olla perillä siitä, mitä tekee/on tehnyt.
Vakio takaisin on minunkin suositukseni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Auto toimii kuitenkin hyvin, ohjelmoinnin jälkeen ei ole ollut ongelmia ja ajettu 18tkm.
Mielelläni pitäsin tuon softan, joten vakioksi palauttaminen on viimeinen vaihtoehto...
Softan asentaja ja tekijä varsin tunnettuja, joten en usko että mistään räpellyksestä on kyse.
Aivan omaa mielenkiintoani aloin tutkimaan asiaa.
En löytänyt *:llä tuota lokia edellisistä poltoista.
Liitteenä olevan kuvan mukaiset tiedot löytyivät, mutta niistä puuttuu edellisten polttojen väli ja osa tiedoista näyttää nollaa.
Puuttuvia tietoja ei voi aukaista.
Paine-ero anturi tarkistettu ja paine-ero muuttuu ohjeen mukaisesti.
Täyttöaste näyttää muuttuvan.
Nokimäärä on myös viitearvojen sisällä
Tuhkamäärä näyttää nollaa.
Onkohan mahdollista että softa tehty siten, että polttaa vasta paineron noustessa liian suureksi? Jotain manipulaatiota tuossa kai on?
Kiinnostaisi tietää onko dpf mahdollista saada toimimaan paremmin, muuten kuin laittamalla vakioksi?
Mielelläni pitäsin tuon softan, joten vakioksi palauttaminen on viimeinen vaihtoehto...
Softan asentaja ja tekijä varsin tunnettuja, joten en usko että mistään räpellyksestä on kyse.
Aivan omaa mielenkiintoani aloin tutkimaan asiaa.
En löytänyt *:llä tuota lokia edellisistä poltoista.
Liitteenä olevan kuvan mukaiset tiedot löytyivät, mutta niistä puuttuu edellisten polttojen väli ja osa tiedoista näyttää nollaa.
Puuttuvia tietoja ei voi aukaista.
Paine-ero anturi tarkistettu ja paine-ero muuttuu ohjeen mukaisesti.
Täyttöaste näyttää muuttuvan.
Nokimäärä on myös viitearvojen sisällä
Tuhkamäärä näyttää nollaa.
Onkohan mahdollista että softa tehty siten, että polttaa vasta paineron noustessa liian suureksi? Jotain manipulaatiota tuossa kai on?
Kiinnostaisi tietää onko dpf mahdollista saada toimimaan paremmin, muuten kuin laittamalla vakioksi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
eihän tuohon osaa vastata kuin se ohjelman tekijä....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
.
Hiukkassuodattimen puhdistuspolttotapahtuman alku sitten määräytyy kahdella tapaa.
Ensiksikin, ohjelmassa on laskureita, polttoaineen kulutukselle, kylmäkäynnistyksien määrälle, ajokilometreille .... ym Laskennallinen täyttöaste nousee riittävän korkeaksi.Siis, laskennallinen.
Ajatusmaailma siinä menee näin: 0-100% - nokea kerätään pönttöön, 101-200%, sopivassa kohden polttoa yritetään, kunnes 300& täyttyy ja tulee herja.vika voidaan viel kuitata normaalisti pois ja manuaalisesti käynnistää poltto testerillä, automaattisesti se ei enää käynnisty. 400% jälkeen poltto ei enää käynisty, mutta saa sen vielä tuostakin temppuilemalla toimimaan. Prosenttiluvut saattaa hiukan mallista poiketa, mutta ajatus selviää.
Kun joku laskuri on sitä mieltä, että polttoa tarvitaan, niin se tehdään.
Siis laskuri on laskenut, mitään ei mitata, eikä todellisells tarpeella ole tässäkohden mitään jakoa, kyse on laskennallisesta täyttöasteesta.
Jos mitään ei särjy, tai mitään epänormaalia tapahdu, niin näin mennään loputtomiin asti.
Toiseksi, hiukkassuoddattimen epänormaalia täyttymistä varten, on järjestelmään lisätty paineanturi, joka tarkkailee suodattimen päiden välistä paine-eroa ja siitä päättelee suodattimen tukkeentumisasteen. Tietyn rajan jälkeen,käynnistyy polttotapahtuma. Aika monessa mallissa se on 1.07bar.
Anturi on ikäänkuin varulta siellä tarkkailemassa tilannetta, jota laskurit ei tunnista, eivätkä siihen reagoi.
Anturi mittaa, laskuri laskee (arvioi).
Polttotapahtumista pidetään ecussa "kirjaa", siitä selviää, milloin poltto on tapahtunut ja mikä sen on käynnistänyt ja epäonnistuneissa tilanteissa syy.
Se, että poltto siirtyy paine-eron takia, on jo merkki jostain alkavasta ongelmasta, koska suodatin alkaa oikeasti täyttyä epänormaalilla tapaa liikaa, eikä normi polttoväli enää riitä.
Jos laskurien toiminta on jollain tapaa estetty, niin jälljelle jää vielä anturi. Muttta jos sekin on poistettu, niin polttoa ei tule.
Yksi "laadukkaan" ohjelman merkki voisi olla vaikka se, että onko johtoja revitty irti.
Aika harvoin tarvitsee.
Hiukkassuodattimen puhdistuspolttotapahtuman alku sitten määräytyy kahdella tapaa.
Ensiksikin, ohjelmassa on laskureita, polttoaineen kulutukselle, kylmäkäynnistyksien määrälle, ajokilometreille .... ym Laskennallinen täyttöaste nousee riittävän korkeaksi.Siis, laskennallinen.
Ajatusmaailma siinä menee näin: 0-100% - nokea kerätään pönttöön, 101-200%, sopivassa kohden polttoa yritetään, kunnes 300& täyttyy ja tulee herja.vika voidaan viel kuitata normaalisti pois ja manuaalisesti käynnistää poltto testerillä, automaattisesti se ei enää käynnisty. 400% jälkeen poltto ei enää käynisty, mutta saa sen vielä tuostakin temppuilemalla toimimaan. Prosenttiluvut saattaa hiukan mallista poiketa, mutta ajatus selviää.
Kun joku laskuri on sitä mieltä, että polttoa tarvitaan, niin se tehdään.
Siis laskuri on laskenut, mitään ei mitata, eikä todellisells tarpeella ole tässäkohden mitään jakoa, kyse on laskennallisesta täyttöasteesta.
Jos mitään ei särjy, tai mitään epänormaalia tapahdu, niin näin mennään loputtomiin asti.
Toiseksi, hiukkassuoddattimen epänormaalia täyttymistä varten, on järjestelmään lisätty paineanturi, joka tarkkailee suodattimen päiden välistä paine-eroa ja siitä päättelee suodattimen tukkeentumisasteen. Tietyn rajan jälkeen,käynnistyy polttotapahtuma. Aika monessa mallissa se on 1.07bar.
Anturi on ikäänkuin varulta siellä tarkkailemassa tilannetta, jota laskurit ei tunnista, eivätkä siihen reagoi.
Anturi mittaa, laskuri laskee (arvioi).
Polttotapahtumista pidetään ecussa "kirjaa", siitä selviää, milloin poltto on tapahtunut ja mikä sen on käynnistänyt ja epäonnistuneissa tilanteissa syy.
Se, että poltto siirtyy paine-eron takia, on jo merkki jostain alkavasta ongelmasta, koska suodatin alkaa oikeasti täyttyä epänormaalilla tapaa liikaa, eikä normi polttoväli enää riitä.
Jos laskurien toiminta on jollain tapaa estetty, niin jälljelle jää vielä anturi. Muttta jos sekin on poistettu, niin polttoa ei tule.
Yksi "laadukkaan" ohjelman merkki voisi olla vaikka se, että onko johtoja revitty irti.
Aika harvoin tarvitsee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Heti huomaa kun asiasta tietävä saapuu paikalle. Kiitos hyvästä selvennyksestä tuikulle polton toiminnasta!
Nyt selkisi tuon toimintaperiaate itsellekin pääpiirteittäin.
Edellisen viestin kirjoittaessani oli suodattimen täyttöaste noussut arvoon 102%. Äsken kuitenkin lähtiessäni ajamaan huomasin auton käyvän tyhjäkäyntiä kovin korkeilla kierroksilla (n.1000rpm) ja perästä nousevan hieman kitkerää savua. Ounastelin polton lähteneen päälle ja ajelin hieman pidemmän lenkin maantiellä. Savutus loppui ja kierroksetkin laskivat normaaliin.
Tarkastus *:llä paljasti polton tapahtuneen. Polttojen kokonaislukumäärä oli noussut yhdellä (225->226). Suodattimen täyttöaste oli pudonnut 102% -> 1% . Olin myös ilmeisesti käsittänyt polttovälin kilometrimäärän väärin. "Mittarilukema viimeisimmän onnistuneen regeneroinnin yhteydessä" ei tarkoitakaan regenerointiväliä. Lukema on ilmeisesti nimensä mukaisesti mittarilukema viimeisimmän polton kohdalla, mutta tässätapauksessa sadat tuhannet pois jättäen. Tällöin aikaisempi poltto tapahtui 338502 ja äskeinen 339802. Tästä saadaan polttoväliksi 1300 km.
Liitteenä vielä kuvat *:llä löydetyistä tiedoista viimeisimmän polton jälkeen. Jostain syystä ilmeisesti tuhka-ja nokimäärän laskuri sekoilee välillä, mutta kerran polton todistetusti toimiessa en jaksa olla asiasta niin huolissaan.
Vaikka mitään "vikaa" ei lopulta löytynytkään niin ehkä tästä on jollekin toiselle apua, joka miettii samoja ongelmia....
Kiitos kaikille auttaneille!
Nyt selkisi tuon toimintaperiaate itsellekin pääpiirteittäin.
Edellisen viestin kirjoittaessani oli suodattimen täyttöaste noussut arvoon 102%. Äsken kuitenkin lähtiessäni ajamaan huomasin auton käyvän tyhjäkäyntiä kovin korkeilla kierroksilla (n.1000rpm) ja perästä nousevan hieman kitkerää savua. Ounastelin polton lähteneen päälle ja ajelin hieman pidemmän lenkin maantiellä. Savutus loppui ja kierroksetkin laskivat normaaliin.
Tarkastus *:llä paljasti polton tapahtuneen. Polttojen kokonaislukumäärä oli noussut yhdellä (225->226). Suodattimen täyttöaste oli pudonnut 102% -> 1% . Olin myös ilmeisesti käsittänyt polttovälin kilometrimäärän väärin. "Mittarilukema viimeisimmän onnistuneen regeneroinnin yhteydessä" ei tarkoitakaan regenerointiväliä. Lukema on ilmeisesti nimensä mukaisesti mittarilukema viimeisimmän polton kohdalla, mutta tässätapauksessa sadat tuhannet pois jättäen. Tällöin aikaisempi poltto tapahtui 338502 ja äskeinen 339802. Tästä saadaan polttoväliksi 1300 km.
Liitteenä vielä kuvat *:llä löydetyistä tiedoista viimeisimmän polton jälkeen. Jostain syystä ilmeisesti tuhka-ja nokimäärän laskuri sekoilee välillä, mutta kerran polton todistetusti toimiessa en jaksa olla asiasta niin huolissaan.
Vaikka mitään "vikaa" ei lopulta löytynytkään niin ehkä tästä on jollekin toiselle apua, joka miettii samoja ongelmia....
Kiitos kaikille auttaneille!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Kokonaiskilometrit jakaa tuolla 226 poltolla on polttoja tullut keskimäärin 1500km välein, vaikka sanoit että dpf ollut pois 200tkm???
Ihan suoraan en nyt lähtisi ohjelmaa kehumaan tuossa kohtaa.
Ihan suoraan en nyt lähtisi ohjelmaa kehumaan tuossa kohtaa.
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
.
Nii in, taitaa se polton käynnistyminen olla nyt hiukkassuodattimen eropaineanturin varassa.
Meneehän se noinkin.
Uskoisin sen laskennallisen polton alun yksi tärkeimmistä asioista olevan siinä, että puhdistaminen tapahtuu ennenkuin se suodatin alkaa vastustamaan, tai rajoittamaan suorituskykyä. Mitenkä aina aina käy, kun ollaan anturin varassa.
Just my five cents ....
Nii in, taitaa se polton käynnistyminen olla nyt hiukkassuodattimen eropaineanturin varassa.
Meneehän se noinkin.
Uskoisin sen laskennallisen polton alun yksi tärkeimmistä asioista olevan siinä, että puhdistaminen tapahtuu ennenkuin se suodatin alkaa vastustamaan, tai rajoittamaan suorituskykyä. Mitenkä aina aina käy, kun ollaan anturin varassa.
Just my five cents ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
No jos tuo toteutunut polttoväli 1300km pitää paikkansa, niin hyvin vaikuttaa toimivan. Ja sinne 1% se tosiaan putoaa. Sehän alkaa kun täyttämääräon sen 101%, mutta jos matka ei riitä toteuttamaan polttoa, yritetään uudestaan ja se vaatii että moottori ajetaan lämpimäksi ja vikatilaa ei ole mistään muustakaan johtuen. Siten se väli voi venähtää vähän pidemmäksikin, jos on vaikka vaan nurkka-ajoa.
Jos näin menee kun hetken seurailee, niin kaikki hyvin. Historiaan on vaikea puuttua, mutta noin olisi ok.
Jos näin menee kun hetken seurailee, niin kaikki hyvin. Historiaan on vaikea puuttua, mutta noin olisi ok.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 19.05.2024 23:26
Re: W211 200cdi pitkä dpf polttoväli
Itse taas en usko, että poltto olisi käynnistynyt paine-ero anturin ohjaamana.
Tein anturille testin, tyhjäkäynnillä n. 0.005bar ja kierroksia antaessa nousi johonkin 0.030 bar.
Jos polton käynnistymisrajana noin 1.07 bar, ollaan tuosta vielä kaukana.
Se jäi mainitsematta, että autossa oli eri softa silloin, kun dpf oli poistettu. Ilmeisesti joku räpellys. Nyt asennettiin dpf ja vaihdettiin toinen pätevän tekijän tekemä softa.
Voisiko olla että se vanha softa jotenkin on sotkenut tuota polttojen lukumäärää. Tai määrää on korjattu ylöspäin kun dpf otettiin käyttöön, jotta auto ei ihmettele miksi polttoja liian vähän ja edellinen 200tkm sitten.
Niin jos toimii noin niin mulle ok, pitää tarkistella että miten jatkuu tuo polttojen väli ja pysyykö paine-ero sallittuna.
Tein anturille testin, tyhjäkäynnillä n. 0.005bar ja kierroksia antaessa nousi johonkin 0.030 bar.
Jos polton käynnistymisrajana noin 1.07 bar, ollaan tuosta vielä kaukana.
Se jäi mainitsematta, että autossa oli eri softa silloin, kun dpf oli poistettu. Ilmeisesti joku räpellys. Nyt asennettiin dpf ja vaihdettiin toinen pätevän tekijän tekemä softa.
Voisiko olla että se vanha softa jotenkin on sotkenut tuota polttojen lukumäärää. Tai määrää on korjattu ylöspäin kun dpf otettiin käyttöön, jotta auto ei ihmettele miksi polttoja liian vähän ja edellinen 200tkm sitten.
Niin jos toimii noin niin mulle ok, pitää tarkistella että miten jatkuu tuo polttojen väli ja pysyykö paine-ero sallittuna.