C 280 vm-94-97 Tietoa tarviis..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JohannesEspoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 11.01.2005 11:26

C 280 vm-94-97 Tietoa tarviis..

Viesti Kirjoittaja JohannesEspoo »

Kun kuulin tälläisen että jossain 2000 luvun malleissa 6syl koneisessa olisi 2 tulppaa/sylinteri. Mutta itselleni kun seuraavana autona olen ajatellut hieman vanhempaa kuin 2000 luvun malli. Niin onko näitä "edullisia" erikoislyhyitä tjsp kierteisi kaksi tulppa virityksiä vanhemmissakin malleissa, lähinnä jossain vuoden -95 malleissa lähinnä? Kuulin vaan tämän karmean hinnan näistä erikoisista tulpista kun niitä sitten vielä menee 12kpl.

Onko c-280 vm. -93-96 mallit muuten hyviä? Jos tälläisen hankin niin se on todennäköisesti automaatilla, ilmastoinilla jne.
Johannes-75
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Performance The 1998 C280 got a smaller version of the new 3.2 liter V6 used in the E320. The new line of engines, which replace Mercedes' legendary Inline 6 engines, boasts much better emissions, fuel economy, and performance. This is made possible by a new 3-valve, 2 spark plug per cylinder technology that Mercedes explains in depth on there web site. The result: 194 horses @ 5800 rpm and 195 LB-ft of torque @ a low 3000 rpm. This enables this autobahn cruiser to reach 60 mph in 7.6 seconds. This beats the C280's main rival, the Audi A6, by 1.2 seconds.

Pannusta lisää http://www.whnet.com/4x4/new_V6.html
(toivottavasti on oikea kone)

Elikkäs siinä faceliftin jälkeisessä (Elokuu 97--> )280:ssä on uuden sukupolven V6 kone jossa on 2 tulpaa per pytty. Ennen faceliftiä koneet on yksi tulppaisia. (siis per sylinteri)

W202 on hyvä ajaa ja tuossa kutosessa riittää väntöä ja tehoa ihan kivasti.
Ehdottomasti kannattaa ottaa automatti, on huomattavasti mukavampi ajaa kuin keppi hämmennin. Varusteluista ym löydät haulla lisää.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
JohannesEspoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 11.01.2005 11:26

Jep kiitän

Viesti Kirjoittaja JohannesEspoo »

Meinaa jää äkkiä huoltamatta moiset tulppahirviöt sen suuren kustannuksen takia ja jos edes itse ei helpolla hommasta selviä. Hyvä tietää 97 alken näitä on vasta joten ehkä tätä vanhempi malli tulee muutenkin kyseeseen.
Johannes-75
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Re: Jep kiitän

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

JohannesEspoo kirjoitti:Meinaa jää äkkiä huoltamatta moiset tulppahirviöt sen suuren kustannuksen takia ja jos edes itse ei helpolla hommasta selviä. Hyvä tietää 97 alken näitä on vasta joten ehkä tätä vanhempi malli tulee muutenkin kyseeseen.
No ei kyllä kuuden "ylimääräisen" tulpan takia kannata hyvää autoa jättää ostamatta, jos sellainen vastaan tulee. Ihmettelen moisia puheita. Hirveästi nousee kustannukset per vuosi, joo joo. Muutenkin suosittelen tuota facelift mallia.
124.023
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Eipä se luulis olevan siitä kiinni...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Tulppien vaihtovälikin taitaa olla n.100Tkm. :roll:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
wellu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 13.06.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja wellu »

kannattaako ostaa saksasta tollane n.5000€ arvonen c280 vm93-95 ..?
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Millon se 2,8 kone muuttuu suorasta v-koneeksi?
Onko esimerkiksi 96-99 vuosien E280:ssä suorat kutoset?
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Millon se 2,8 kone muuttuu suorasta v-koneeksi?
Onko esimerkiksi 96-99 vuosien E280:ssä suorat kutoset?

Unohtu tämä itse asia tosta edellisestä eli, en minäkään kyllä 6 lisätulpan takia jättäisi autoa ostamatta. Eikä niitä tulppia turhaan sinne ole ruuvailtu, luulisin että 2- tulppa systeemillä parannetaan palotapahtumaa, joten saat pienemmässä kulutuksessa takaisin ne 6 tulpan hinnan aika pian.
(varsinkin jos vaihtoväli on 100 tkm)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Timo J kirjoitti:Millon se 2,8 kone muuttuu suorasta v-koneeksi?
Onko esimerkiksi 96-99 vuosien E280:ssä suorat kutoset?
W202:ssa R6 valmistus loppui 07/1997 ja V6 valmistus alkoi 05/1997

W210:ssa muuttui R6 => V6 @ 02/1997
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin