Moottorista (om642) kuuluu välillä epätasasta koputusta käynnistyksen jälkeen kylmänä, ääni loppuu kierroksilla. Joskus myös uudelleen käynnistys hiljentää äänen. Lämpösenä ei koputusta kuulu.
Autosta hajos ilmastoinnin kompura joku aika sitten ja samalla ihmeteltiin ääntä mitä ei korjaamo saanut kuulumaan sanoivat että luultavasti rikkinäisestä kompurasta johtuvaa. Öljynsuodattimessa ei metallia näkynyt.
Nyt taas sillon tällöin koputus kuuluu vaikka on uusi kompura, onko ideoita?
Kyllä minä käynnistyksen jälkeen kuuluvien äänten tapauksessa tarkistaisin jakopään ketjun tilanteen. OM642:ssa se on helppoakin, öljykorkki irti niin ketju näkyy ja kiristin vähän alempana. Onko siinä tapissa oleva reikä kokonaan ulkona, ja jos niin paljonko? Se kertoo ketjun venähtämisestä, eli kuluneisuudesta. Mikään kiire sillä ei sittenkään ole, ei noita yleensä hajoa. Joissain uudemmissa malleissa on kuulemma laitettu joku pelti sinne väliin, ettei näy.
Sitten, suuttimista voisi kuulua nimenomaan koputusta. Pohjaprikan vuotokin kuulostaa vähän kuin koputukselta.
TPLtre kirjoitti: ↑Ma 16.12.2024 18:22
Kyllä minä käynnistyksen jälkeen kuuluvien äänten tapauksessa tarkistaisin jakopään ketjun tilanteen. OM642:ssa se on helppoakin, öljykorkki irti niin ketju näkyy ja kiristin vähän alempana. Onko siinä tapissa oleva reikä kokonaan ulkona, ja jos niin paljonko? Se kertoo ketjun venähtämisestä, eli kuluneisuudesta. Mikään kiire sillä ei sittenkään ole, ei noita yleensä hajoa. Joissain uudemmissa malleissa on kuulemma laitettu joku pelti sinne väliin, ettei näy.
Sitten, suuttimista voisi kuulua nimenomaan koputusta. Pohjaprikan vuotokin kuulostaa vähän kuin koputukselta.
Tässä mallissa just se pelti edessä ettei näy kiristintä, huomena menee ketjun tarkistukseen. Jännä vaan toi kun ei aina kuulu tota koputusta vaan sillon tällöin.