W211 om642 öljymäärä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ola94
Mersumies
Mersumies

W211 om642 öljymäärä

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Eli edellinen omistaja oli käyttänyt autoa huollossa 4tkm sitten ja katsoin öljytikkua niin oli n.2cm yli tikun ylärajan . Onko vakavaa vai kovaa ajoa vaan ?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W211 om642 öljymäärä

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Aika reilusti on ylimääräistä, itse vaihtaisin öljyt.
Tekeekö auto polttoja normaalia tiheämpään? Öljystä kyllä huomaa ja haistaa jos reilummin naftaa seassa.
Luulisi että vaihdon yhteydessä tarkistettu määrä sentään. Tuo pari senttiä tikussa on lonkalta heitettynä lähempänä 1,5l kuin litraa

Meillä paikallinen "huolto" luopunut imuvaihdosta, ai miksikö koska moottoriin jää monesti hiukan öljyä ja vaihtajina toimivat just koulusta päässeet aasit jotka kippaa valmistajan ilmoittaman määrän uutta öljyä tikkuun koskematta😁 kysyin miksi eivät tarkasta niin vastaus oli kun ei monessa autossa oo tikkua( siksi ei viitsitä edes tarkistaa onko) että kaikkihan on toki mahdollista.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Luuletko että lantrattu öljy täyttää vielä alkuperäiset luokitusvaatimukset?
En minäkään.

Polttoainetta pääsee öljytilaan vaan kahta kautta, joko korkeapainepumpun akselin tiiviste vuotaa, tai suutinhäiriön
boonuksena männän ohitse, eipä muuten.
Suutinhäiriön voi aiheuttaa joko vika suuttimessa, tai vika ohjelmassa, esim hiukkaspöntön poisto ei ole nyt osunut ihan lankulle.

En ajaisi metriäkään, ennenkuin vika on löytynyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

Riipuen siitä kauanko auton öljyä on jaksanut öljypohjan aukosta valuttaa ja onko peräti jaksanut hiukan nostaa takapäätä samalla.
Jos vaakatasossa tehty eikä ylimääräisiä em. kikkailuja auton kallistuksen suhteen niin täyttömäärä uuden suodattimen kera 8 ltr.
Sen jälkeen kone käytiin ja 10 min päästä uusi tikkutarkastus. Valmistajan 8,5 ltr on kyllä aivan rutikuivalle koneelle ja/tai öljy valunut tuntikausia öljypohjasta . Muissa tapauksissa liikaa. Itse olen laittanut 8,1-8,2 ltr ,jolla pääsee 75 %:siin ala-ja ylämerkkien väliin. Jos tosiaan 2 cm yli ylämerkin niin öljyä on lurautettu lähemmäs 9 ltr.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eeemeli kirjoitti:Meillä paikallinen "huolto" luopunut imuvaihdosta, ai miksikö koska moottoriin jää monesti hiukan öljyä ja vaihtajina toimivat just koulusta päässeet aasit
Imuvaihdolla moottoriin ei kuitenkaan jää yhtään sen enempää öljyä kuin propusta laskien, eli vaihtotavan vaihtaminen ei aasien virheitä korjaa.
wiimax.fi
TPLtre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Käytin joskus W220:n pikavaihdossa, imemällä tikun putkesta. No sekin aasi imi aikansa, katsoi taulukosta ja kaatoi öljyä tilalle. Sen jälkeen auto herjasi: liikaa öljyä, vähennä 1 litra. Vähensin ja vieläkin sama ilmoitus. Lisäksi öljy oli edelleen aivan mustaa, vaikka juuri vaihdettu.

Itse olen sittemmin imuvaihdolla pärjännyt kyllä hyvinkin ja sellainen 9 litran luokkaa sitä menee nyt om642:ssa. Hiton aasit.
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

dealer kirjoitti: Su 29.12.2024 17:33
Eeemeli kirjoitti:Meillä paikallinen "huolto" luopunut imuvaihdosta, ai miksikö koska moottoriin jää monesti hiukan öljyä ja vaihtajina toimivat just koulusta päässeet aasit
Imuvaihdolla moottoriin ei kuitenkaan jää yhtään sen enempää öljyä kuin propusta laskien, eli vaihtotavan vaihtaminen ei aasien virheitä korjaa.
Kyllä minä sen tiedän, mutta noin perustelivat imuvaihdosta luopumisen. :D
Minä käytän imemiseen "pilliä" jonka tuntee kun se menee pohjaan asti ja varmistan vielä pöntöstä ulostulleen määrän/ tikusta tietty täytön jälkeen.
Liekkö sillä tikunputkesta imemisellä huonompi onnistumisprosentti..
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voihan se olla, jos ei vaikkapa ole sopivaa adapteria joka asettuu tiiviisti putkeen.
Viikonloppuna omaan 270:iin vaihdoin Bilteman imuvaihtajalla, pumppailee pariin kertaan alipaineet niin että pumppu lopuksi hörsii tyhjää, uusi suodatin paikalleen ja 6,5 litraa öljyä moottoriin ja matka jatkuu. Ei ole edes tikkua jolla mitata, mutta autohan osaa kertoa jos öljyä on liian vähän tai liikaa. En ole koskaan mittaristostakaan tarkistanut öljytasoa erikseen.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin