OM646 evo vuotaako suutin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Amadööri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

OM646 evo vuotaako suutin?

Viesti Kirjoittaja Amadööri »

Uusi pirssi alla ja tutkaillut autoa läpi sieltä täältä, nyt huomasin että yhdessä suuttimen kolossa oli hieman jotain ruskeahkoa töhnää, ei haissut kuitenkaan polttoaineelta. Ei kuulu supsutusta ja kone käy hyvin.

Onko syytä vielä huoleen vai kovaa ajoa? Ja olikos tässä nyt ne Delphin suuttimet, joita saa käsitellä varoen ja silti tuuripeliä lähteekö auto enää käyntiin suutinremontin jälkeen?

Toinen huolenaihe on pieni öljyhikoilu huohottimen seutuvilla. Käytin huohotinboxin irti (erikoista kyllä tästä sen sai irti, mitä netistä luin niin joissakin evo-koneissa se on kiinteästi venttiilikopassa kiinni"), putsasin ja kaikki tuntui olevan ok. Kalvo oli ehyt ja samoin ne alapuolen o-renkaat.
Pitää seurata tuota, tosiaan hyvin pientä vuotoa eikä edes valuta mihinkään,

Kuva
Kuva
Kuva
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: OM646 evo vuotaako suutin?

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Jos ei supsuta niin ei kannata koskea. Sitten kun vuotaa niin sen kuulee tosiaan äänestä ja hajusta.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Jürgen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Eemelicdi kirjoitti: Su 04.08.2024 15:53 Jos ei supsuta niin ei kannata koskea. Sitten kun vuotaa niin sen kuulee tosiaan äänestä ja hajusta.
Ja varsinkin hajusta...
JtMese
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja JtMese »

Omassa alko suuton supsuttelemaan. Onko minkälainen homma laittaa kuntoon? Pystyykö ite tekemään vai meneekö korjaamo hommiksi?
T-Row
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja T-Row »

JtMese kirjoitti: Pe 03.01.2025 19:08 Omassa alko suuton supsuttelemaan. Onko minkälainen homma laittaa kuntoon? Pystyykö ite tekemään vai meneekö korjaamo hommiksi?
Evoista en tiedä, mutta itse olen tehnyt itseni kanssa sellaisen periaatepäätöksen, että minä en enää CDI-vehkeiden suuttimiin koske, koska paikallinen pulju tekee saman homman puolessa tunnissa ja puoli-ilmaiseksi kunnon vehkeillä. Joku kuvasikin täällä hyvin suuttimen pohjaprikan vaihdon. Jännityksestä johtuva ripuli alkaa viikko ennen projektiin ryhtymistä ja jatkuu pari päivää projektin jälkeen. Tuo pohjaprikkojen vaihtohan on operaationa sellainen, että siinä on todella monta kohtaa, joka voi mennä pieleen. Etenkin jos ei ole kunnollisia työkaluja. Vaikka olisi kuinka hyvin varautunut kaikkeen työkalujen suhteen, niin siltikin voi pultti napsahtaa irroittaessa poikki, jos edellinen seppä on kasannut vanhalla pultilla.

Jos on vehkeet ja itseluottamus kohdillaan, niin mikäpä ettei. Olen itse noita vaihdellut onnistuneesti joitakin. Olen myös onnistunut paskomaan paikkoja työkalujen puutteessa. Siksi totesin, että tehkööt joku muu, niin tulee tehtyä kunnolla.
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Ei ehjää kannata korjata, mutta ompahan siistin näkönen moottori. Hyvin puunattu vaiko vähän ajettu?
Vastaa Viestiin