Kakkosnelosen jouset
- jösse12488
- Vakiokalustoa

- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Kakkosnelosen jouset
Mistä johtuu, että kakkosnelonen katkoo jousia, ja varsinkin etujousia. Ostin autoni vajaa neljä vuotta sitten .Eka katsastukseen mennessä huomasin että toinen etujousista oli poikki. Ostin varaosajouset, ja keula jäi mielestäni alhaalle. Epäilen, että sain väärät jouset. Vuoden ajon jälkeen taas oli jousia poikki, nyt edestä ja takaa. Pistettiin ympäriinsä uudet jouset ja nyt ne haettiin Veholta alkuperäisinä. Autokin nousi uuteen ylvääseen ryhtiin. Luulin että nyt ollaan vapaita jousihuolista. Mutta, mutta... viime katsastusta ennen taas oli etujousi poikki
Onneksi ostin jouseni Veholta, sain takuuseen uuden. Kuitenkin jo vuosittaiseksi rituaaliksi muodostunut jousenvaihto alkaa hieman tympiä. Onneksi kaveri jonka kanssa jouset vaihdan osaa hommansa ja on edullinen.
Katsastusmies väitti että katkenneet jouset ovat hyvin tavallista mersuissa, pitääkö paikkansa , antakaa kommenttejanne. Auto on muuten mieluinen, hyvä ajaa, edullinen polttoainekuluilleen, eikä muuten ole ollut ongelmia tekniikan, eikä korinkaan kanssa vaikka kilometrejä on paljon. Alustassa on myös kaikki kunnossa, joten onko nykyjouset tehty tarkoituksella huonosta materiaalista 
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
Tuolla saattaa olla myös jotain tekemistä iskunvaimentimien kanssa. Omassa 200D:ssä on jouset kestäneet ainakin 300 tkm jousina jotkut halvat Kilden:it tai jotain sinne päin. Iskarit on olleet alla sitten jo yli 7 vuotta ja Konit merkiltään. (punaiset)
Ei voi kun suositella noita iskareita, jousetkin on kahden hengen kuormalla ihan ok mutta eivät kanna takana kunnolla isompaa kuormaa.
Ei voi kun suositella noita iskareita, jousetkin on kahden hengen kuormalla ihan ok mutta eivät kanna takana kunnolla isompaa kuormaa.
Samaa mieltä ja 123 samaa ongellmaa esiintynyt myöskimmo l kirjoitti:Taitaa olla ominaisuus w124 mallissa.
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
- Dieselmies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Jouset
Mulla kesti 13 vuotta ja 365 tkm niin edestä pelkääjän puolelta meni jousi poikki, niin että ei niitä niin tiuhaan mene. Iskarit olen vaihtanut kerran eteen vaikkakin aivan turhaan sillä alkuperäisetkin olivat kuin uudet, tuli vain luulotauti että on iskareissa vikaa kun kolautti aina esim. tien katkeimitten kohdalla.Takana on vielä alkuperäiset iskarit ollut nyt 15 ja puoli vuotta ja 415 tkm ja ei uudesta häpeä.
Niin että ei se välttämättä ole tyyppivika tuo jousien katkeaminen vai sitten onko mulla käynyt vain hyvä tuuri
Niin että ei se välttämättä ole tyyppivika tuo jousien katkeaminen vai sitten onko mulla käynyt vain hyvä tuuri
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Re: Jouset
Samoilla jousilla ja iskareilla ajettu melkein 6v. Ja eikun leimaa tullu 
Edellisen omistajan alustaremonteista ei ole tietoa, mutta tokkopa noi sentää alkuperäset o.
Edellisen omistajan alustaremonteista ei ole tietoa, mutta tokkopa noi sentää alkuperäset o.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kyllä se sen verran tyyppivika on W124 (201) että tosi paljon niitä jousia meiltäkin myydään.
Takajousien katkeaminen on "harvinaisempaa" siksi että sitä ei näe pyörien paikallaan ollessa kuin lampulla ja peilillä että jouset on poikki.
Parhaimmillaan samasta mesestä on löytynyt 7 takajousta...
Takuuseen en muista yhtään vaihdetun, että sen vuoden kyllä kestää etujousikin.
Ihmeellistä kyllä, W202 / 210 ei katkeile jousia, tai se on hyvin harvinaista.
Vaikuttaisiko se peltinen välilevy jousen alapäässä ?
Takajousien katkeaminen on "harvinaisempaa" siksi että sitä ei näe pyörien paikallaan ollessa kuin lampulla ja peilillä että jouset on poikki.
Parhaimmillaan samasta mesestä on löytynyt 7 takajousta...
Takuuseen en muista yhtään vaihdetun, että sen vuoden kyllä kestää etujousikin.
Ihmeellistä kyllä, W202 / 210 ei katkeile jousia, tai se on hyvin harvinaista.
Vaikuttaisiko se peltinen välilevy jousen alapäässä ?
wiimax.fi
-
HandiCap
- Vakiokalustoa

- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Re: Jouset
No,löysikö Dieselmies mikä se kolautuksen aiheutti, kun ei kerran ollut iskarit rikki?Dieselmies kirjoitti:Mulla kesti 13 vuotta ja 365 tkm niin edestä pelkääjän puolelta meni jousi poikki, niin että ei niitä niin tiuhaan mene. Iskarit olen vaihtanut kerran eteen vaikkakin aivan turhaan sillä alkuperäisetkin olivat kuin uudet, tuli vain luulotauti että on iskareissa vikaa kun kolautti aina esim. tien katkeimitten kohdalla.Takana on vielä alkuperäiset iskarit ollut nyt 15 ja puoli vuotta ja 415 tkm ja ei uudesta häpeä.
Niin että ei se välttämättä ole tyyppivika tuo jousien katkeaminen vai sitten onko mulla käynyt vain hyvä tuuri
Nimittäin ittellä on sama luulotauti ja olen ihan sillä hilkulla, että lähden iskareiden vaihtoon. Mutta jos se onkin jokin halvempi kolautus, niin mieluummin kokeilen sitä ensin.
W124 230E -91
- Dieselmies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 138
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Kolaus
Joo alapallonivelistä se ei kuitenkaan johdu sillä toisen olen vaihtanut ja toinenkin on kunnossa, ne voi olla nuo kallistusenvakaajan kumit niinkuin dealerkin mainitsi, mutta en tiiä.
Mie niinkuin unheutin koko asian, kun tulee enää harvemmin ajettua noita huonompia teitä, missä on noita katkeimia, sillä ei sieltä kuulu minkäänlaista ääntä paremmilla teillä, ainoastaan nuo radanylityspaikat pitää ajaa yli kiertäen reunasta jottei kolahda niin pahasti,( meinaan sitä kun ylityspaikoissa yleensä on kuluneet syvät ajourat ) muutenhan auto kulkee tiellä kuin juna ei vaikuta auton käyttäytymiseen.

Mie niinkuin unheutin koko asian, kun tulee enää harvemmin ajettua noita huonompia teitä, missä on noita katkeimia, sillä ei sieltä kuulu minkäänlaista ääntä paremmilla teillä, ainoastaan nuo radanylityspaikat pitää ajaa yli kiertäen reunasta jottei kolahda niin pahasti,( meinaan sitä kun ylityspaikoissa yleensä on kuluneet syvät ajourat ) muutenhan auto kulkee tiellä kuin juna ei vaikuta auton käyttäytymiseen.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Kyllähän nuo jousia tehokkaasti pätkii, puolisen kierrosta alapäästä. Korkeuteen vaikutus ei ole suuri, silmällä vaikea huomata. Voihan sen pään muotoilla uudestaan ja vaikka pätkäistä toisen saman mittaiseksi.
Kannattaa ostaa varaosaliikkestä jouset, joilla viiden vuoden takuu. Taisi K+F olla ainakin yksi tällainen merkki. Vehon jousilla taitaa olla vain vuoden takuu, ne on siellä kalliimmat ja kesti noin kaksi vuotta edessä (W124).
Kannattaa ostaa varaosaliikkestä jouset, joilla viiden vuoden takuu. Taisi K+F olla ainakin yksi tällainen merkki. Vehon jousilla taitaa olla vain vuoden takuu, ne on siellä kalliimmat ja kesti noin kaksi vuotta edessä (W124).
Omasta 123:sta meni etujousi pari vuotta sitten. Lieneekö syy että autoon oli törmätty sivustapäin sen ollessa parkissa...en tiedä. No nyt viime katsastuksen yhteydessä ilmeni että takajousi oli samalta puolelta poikki (vieläpä useammasta kohtaa). Korjaamolla väitettiin että se on epätavallista takajousien kohdalla. Voisiko jousia katketa jos autossa on eri ikäisiä eli eri jäykkyyden omaavia jousia? Autohan on tällöin tavallaan epätasapainossa. Onkohan tämä jonkin asteinen dominoilmiö?
Minäki huomasin katkenneen etujousen, kun ähelsin ton öljypropun kanssa.
Mä ostin 3 vuotta sitten uudet etujouset (vahv) veholta, ajettu vain 40 tkm. Sitä ennen olen vaihtanu kerran molemmat.
Nyt en enää Veholta osta, vaan KL:stä Eibachit alle. Siellä kun ovat poistossa 200 e/sarja.
Mä ostin 3 vuotta sitten uudet etujouset (vahv) veholta, ajettu vain 40 tkm. Sitä ennen olen vaihtanu kerran molemmat.
Nyt en enää Veholta osta, vaan KL:stä Eibachit alle. Siellä kun ovat poistossa 200 e/sarja.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Joo, itellä vaihettu 4v aikana kerran (melkein heti oston jälkeen) ja nyt tuntus, et ois taas apukuskin puol. etujousi poikki?! Kolahtelee ja iskarin päässä oleva met."lärpäke" on hiukan löysä!
tiiä sitte mikä on, mut ajoon ei vaikuta (kai)...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
jos se iskarin yläpään metaali osa liikkuu ylös alas niin se iskarin yläpään kiinnitys kumi on rikki.. itelle joutunu vaihtaa molemmatmeze1 kirjoitti:Joo, itellä vaihettu 4v aikana kerran (melkein heti oston jälkeen) ja nyt tuntus, et ois taas apukuskin puol. etujousi poikki?! Kolahtelee ja iskarin päässä oleva met."lärpäke" on hiukan löysä!tiiä sitte mikä on, mut ajoon ei vaikuta (kai)...
Ei liiku ylös alas, vaan silleen sivuttain noin puol senttiä! Ei oo aikasemmin tehny ja myös kolinalla varmasti on jotain yhteyttä asiaan! Jousi näyttäs olevan hiukan "lintassa" ainaki!Mika.T kirjoitti:jos se iskarin yläpään metaali osa liikkuu ylös alas niin se iskarin yläpään kiinnitys kumi on rikki.. itelle joutunu vaihtaa molemmatmeze1 kirjoitti:Joo, itellä vaihettu 4v aikana kerran (melkein heti oston jälkeen) ja nyt tuntus, et ois taas apukuskin puol. etujousi poikki?! Kolahtelee ja iskarin päässä oleva met."lärpäke" on hiukan löysä!tiiä sitte mikä on, mut ajoon ei vaikuta (kai)...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jousi ei taida vaikuttaa iskariin? "mersussa". Kyllä se" mikan" mainitsema iskarin yläpään kumi on rikki.meze1 kirjoitti:Ei liiku ylös alas, vaan silleen sivuttain noin puol senttiä! Ei oo aikasemmin tehny ja myös kolinalla varmasti on jotain yhteyttä asiaan! Jousi näyttäs olevan hiukan "lintassa" ainaki!Mika.T kirjoitti:jos se iskarin yläpään metaali osa liikkuu ylös alas niin se iskarin yläpään kiinnitys kumi on rikki.. itelle joutunu vaihtaa molemmatmeze1 kirjoitti:Joo, itellä vaihettu 4v aikana kerran (melkein heti oston jälkeen) ja nyt tuntus, et ois taas apukuskin puol. etujousi poikki?! Kolahtelee ja iskarin päässä oleva met."lärpäke" on hiukan löysä!tiiä sitte mikä on, mut ajoon ei vaikuta (kai)...

Hyvät on perät.......
Auti



