Terve!
Olen muutamaan otteeseen miettinyt, jotta miten lämmintä ilmaa tuolla paineputkessa suhisee? Eli, mistä lämmöstä lähdetään coolaamaan? Otetaan esimerkkipaineeksi vaikka 1bar.
Ja mihin lämpöön päädytään tuollaisen coolerin mallia 'mauri' avulla?
Faktaa Coolereista
- dieselflosse
- Valvoja
Lämpötila
Terveisin
Tero
Tero
Re: Lämpötila
Taitaa tuolla vakioahtimella olla aika liki 100 astetta se ahtoilma. Kunnon coolerilla n. 20-30 asteiseksi, tietty riippuu ulkoilman lämmöstä kanssa.dieselflosse kirjoitti:Terve!
Olen muutamaan otteeseen miettinyt, jotta miten lämmintä ilmaa tuolla paineputkessa suhisee? Eli, mistä lämmöstä lähdetään coolaamaan? Otetaan esimerkkipaineeksi vaikka 1bar.
Re: Lämpötila
Heh,keväällä nollakelillä oli mittaustestiä Vil_man coolerilla ja luuucaksen mittarilla josta johto coolerin jälkeiseen paineputkeen. Näyttii muutamaa astetta lämmintä,jopa samaa kuin ulkoilmaMauri H. kirjoitti:Taitaa tuolla vakioahtimella olla aika liki 100 astetta se ahtoilma. Kunnon coolerilla n. 20-30 asteiseksi, tietty riippuu ulkoilman lämmöstä kanssa.dieselflosse kirjoitti:Terve!

Tais saada siipeensä koko mittari kun oli pyyhkijän sulassa kiinni,oli siinä naurussa pitelemistä kun ei johto riittänyt hyttiin saakka:lol:
Tosin ilma ei turhan paljoa lämpenekään kun kunnon turbo ja senkin lämpenemisen hoitaa cooleri.
Joko mauri mittaillut nykykokoonpanon lämpötilaerot?