X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Ostin vaihteistovikaisen Mercedes-Benz GL 420 CDI X164 mallisen auton. Vaihteisto on 722.903 - 7G Tronic.
Vaihdevivusta saa laitettua D ja R vaihteen päälle mutta auto ei liiku vaikka kaasua painaa.
Jos kaasua painaa niin paljon, että moottorin kierrokset nousevat useaan tuhanteen niin auton saa ryömintävauhdilla liikkeelle.
Käytössäni ei ole tällä hetkellä star vikakoodinlukijaa kun sen kannettavasta tietokoneesta hajosi kiintolevy.
Delphin vikakoodinlukija antaa alhaalla näkyvät vikakoodit.
Missä arvelette vian olevan?
Onko vaihteiston ohjainlaite mahdollisesti rikki ja voiko siellä olla myös jotain mekaanista vikaa lisäksi?
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
0894 - Gear is implausible or the transmission is slipping
- Intermittent
0741 - Actuation of torque converter lockup clutch; not possible
- Intermittent
2783 - Friction of torque converter lock-up clutch is too high
- Permanent
0218 - Transmission oil temperature too high
- Intermittent
Vaihdevivusta saa laitettua D ja R vaihteen päälle mutta auto ei liiku vaikka kaasua painaa.
Jos kaasua painaa niin paljon, että moottorin kierrokset nousevat useaan tuhanteen niin auton saa ryömintävauhdilla liikkeelle.
Käytössäni ei ole tällä hetkellä star vikakoodinlukijaa kun sen kannettavasta tietokoneesta hajosi kiintolevy.
Delphin vikakoodinlukija antaa alhaalla näkyvät vikakoodit.
Missä arvelette vian olevan?
Onko vaihteiston ohjainlaite mahdollisesti rikki ja voiko siellä olla myös jotain mekaanista vikaa lisäksi?
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
0894 - Gear is implausible or the transmission is slipping
- Intermittent
0741 - Actuation of torque converter lockup clutch; not possible
- Intermittent
2783 - Friction of torque converter lock-up clutch is too high
- Permanent
0218 - Transmission oil temperature too high
- Intermittent
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Tuon perusteella sanoisin että vaihteiston ohjain rikki tai johto poikki. Missä tilanteessa vika tuli, onko mitään tietoa?
Pohja pois ja jos mujua niin on mekaanistakin vikaa.
Pohja pois ja jos mujua niin on mekaanistakin vikaa.
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Turbiini? Samat oireet oli mulla.
Tämän hetkinen kalusto
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Ei ole mitään tietoa missä tilanteessa vika on autoon tullut. Auton edellinen ostaja oli palauttanut auton takaisin myyjälle vikojen takia. Itse ostin auton valmiiksi rikkinäisenä.
Kurkkasin tänään auton alle ja koko vaihteiston alaosa oli todella öljyinen. Myös auton pohja oli öljystä märkänä aina taka-akselille saakka.
Lisäsin vaihteistoon 45 asteen lämpötilassa yli 2 litraa ATF 236.14 öljyä, jolloin sitä alkoi vasta tulemaan täyttöaukosta pihalle.
Pihalle tullut öljy oli melkoisen tummaa, siitä pystyi juuri erottamaan että se on joskus ollut punaista. Öljypohjaa en vielä irrottanut niin en nähnyt onko metallihilettä öljyn seassa.
Autolla on todennäköisesti ajettu vajailla vaihteistoöljyillä niin pitkään kun sillä on eteenpäin päässyt.
Öljyn lisäämisen jälkeen auto kulki jälleen eteen- ja taaksepäin. En voinut ajaa sillä kun lyhyen lenkin pihatiellä koska auto on poistettu liikennekäytöstä.
Koeajon aikana auto tuntui kulkevan kuitenkin melko laiskasti. Tuntui että tehot olivat kateissa. Voiko liittyä vaihteistoon?
Delphin vikakoodinlukija antaa vielä seuraavat vikakoodit. Muita vaihteistoon liittyviä vikakoodeja ei enää tullut ainakaan lyhyen koeajon aikana.
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
Onko tässä 722.9 vaihteistossa jotain tyypillisiä paikkoja missä on yleensä öljyvuotoja?
Onko vaihteisto mennyt jo rikki jos sillä on ajettu vajailla öljyillä niin kauan kunnes sillä ei ole enää päässyt eteenpäin?
Mistä arvelette noiden kahden vikakoodin johtuvan? Pystyykö autolla ajamaan yhtään mikäli ohjainlaite olisi rikki?
Saan starin käyttöön vasta kolmen viikon kuluttua, siihen saakka pitää pärjätä delphin lukijalla.
Näkeeköhän starilla nuo vikakoodit yksityiskohtaisemmin kuin delphin antamat vikakoodit jotta voisi tietää mikä ohjainlaitteessa olisi mahdollisesti rikki? Antureitahan noista on paljon hajonnut mutta ainakaan delphin lukija ei antanut erikseen vikakoodia mikä viittaisi antureihin.
Kurkkasin tänään auton alle ja koko vaihteiston alaosa oli todella öljyinen. Myös auton pohja oli öljystä märkänä aina taka-akselille saakka.
Lisäsin vaihteistoon 45 asteen lämpötilassa yli 2 litraa ATF 236.14 öljyä, jolloin sitä alkoi vasta tulemaan täyttöaukosta pihalle.
Pihalle tullut öljy oli melkoisen tummaa, siitä pystyi juuri erottamaan että se on joskus ollut punaista. Öljypohjaa en vielä irrottanut niin en nähnyt onko metallihilettä öljyn seassa.
Autolla on todennäköisesti ajettu vajailla vaihteistoöljyillä niin pitkään kun sillä on eteenpäin päässyt.
Öljyn lisäämisen jälkeen auto kulki jälleen eteen- ja taaksepäin. En voinut ajaa sillä kun lyhyen lenkin pihatiellä koska auto on poistettu liikennekäytöstä.
Koeajon aikana auto tuntui kulkevan kuitenkin melko laiskasti. Tuntui että tehot olivat kateissa. Voiko liittyä vaihteistoon?
Delphin vikakoodinlukija antaa vielä seuraavat vikakoodit. Muita vaihteistoon liittyviä vikakoodeja ei enää tullut ainakaan lyhyen koeajon aikana.
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
Onko tässä 722.9 vaihteistossa jotain tyypillisiä paikkoja missä on yleensä öljyvuotoja?
Onko vaihteisto mennyt jo rikki jos sillä on ajettu vajailla öljyillä niin kauan kunnes sillä ei ole enää päässyt eteenpäin?
Mistä arvelette noiden kahden vikakoodin johtuvan? Pystyykö autolla ajamaan yhtään mikäli ohjainlaite olisi rikki?
Saan starin käyttöön vasta kolmen viikon kuluttua, siihen saakka pitää pärjätä delphin lukijalla.
Näkeeköhän starilla nuo vikakoodit yksityiskohtaisemmin kuin delphin antamat vikakoodit jotta voisi tietää mikä ohjainlaitteessa olisi mahdollisesti rikki? Antureitahan noista on paljon hajonnut mutta ainakaan delphin lukija ei antanut erikseen vikakoodia mikä viittaisi antureihin.
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Öljypohjan tiiviste, tai etupään stefa. Pesu ja kuivaus ja pikku lenkki niin sillä luulisi näkyvän
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Meillä laatikko kesken ajon heitti pari kertaa ns. välivapaalle, laatikkoöljyt tyhjennettiin turbiinia myöten. Sen operaation jälkeen toimi hienosti. N. 5000km jälkeen alkoi auto tuntumaan kovin laiskalta kunnes loppujen lopuksi liike loppui kokonaan ja turbiini meni vaihtoon öljypumppu korjattiin ja laatikko huuhdeltiin.
Juttu löytyy muuta mersuasiaa osiossa harkinnassa r mersu.
Eikös laatikossa ole siniset öljyt? Korjaa joku jos oon väärässä...
Ensiapuna tipuitaisin kaikki öljyt pois, uusi suodatin ja oikeat öljyt. Tietysti öljy vuoto kannattaa selvittää.
Juttu löytyy muuta mersuasiaa osiossa harkinnassa r mersu.
Eikös laatikossa ole siniset öljyt? Korjaa joku jos oon väärässä...
Ensiapuna tipuitaisin kaikki öljyt pois, uusi suodatin ja oikeat öljyt. Tietysti öljy vuoto kannattaa selvittää.
Viimeksi muokannut 1tumppi, Ma 10.01.2022 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämän hetkinen kalusto
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Meillä meni 85 tkm ajettu samainen laatikko täysremonttiin myös. Turbiinin kaula hirttänyt kiinni ja sitäkautta öljypumppu rikki. Aika mujua oli sisältä kuulemma. Nyt on kestänyt jo 30 tkm ilman vikaa..
T.
Jyrki

T.
Jyrki
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Laatikon korjannut sanoi että niissä autoissa missä ko. laatikko on turbiini alimittainen. Suositteli öljyn vaihdon 40tkm välein.
Tämän hetkinen kalusto
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
MB GL 320 cdi -09
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Ford Transit -10
Honda Goldwing 1800 -01
Suzuki GSX 1100 F
-
- Mersumies
- Viestit: 509
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
alimitoitettu varmaan GL:ään. ei niinkään E malliin. vai oliko se sama loota. useimmin vaan näkee GL:iä joissa vaihteistoa on remontoitu kuin E:tä.
W212 E350cdi
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Kävin eilen ajamassa autolla 10km koeajon. Auto tuntui tehottomalta ja vaihteisto tuntui luistavan reilusti. Jyrkän mäen nousu oli haastavaa, tuntui että auto auto hyytyy mäkeen. Autolla pystyi kyllä ajamaan jotenkuten mutta meno tuntui siltä kuin jarrupoljinta painaisi samaan aikaan kaasun kanssa. VIkakoodinlukijan live dataa seuratessa "converter slip speed" oli ajon aikana jopa 1500 kierroksen luokkaa.
Vaihteiston lämmöt nousivat jo muutaman kilometrin ajon jälkeen korkeimmillaan 97 asteeseen.
Auto antaa edelleen seuraavia vikakoodeja vaihteistoon liittyen:
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
0741 - Actuation of torque converter lockup clutch; not possible
-Intermittent
Irrotin myös vaihteiston öljypohjan ja venttiilikoneiston. Öljypohjan magneeteissa oli melko paljon metallihilettä. Öljy oli myös todella tummaa.
Solenoideissa oli myös pieni määrä metallihilettä. Huomasin myös että venttiilikoneistossa ja ohjainlaitteessa oli valmistusvuosi 2008 vaikka auto on vuosimallia 2006. Eli autoon on jo joskus vaihdettu ainakin venttiilikoneisto/ohjainlaite ja mahdollisesti koko vaihteisto.
Mikä tästä vaihteistosta on tämän oirekuvauksen ja vikakoodien perusteella rikki?
Kannattaako ostaa käytetty vaihteisto ja momentinmuunnin?
Ulkomaisilla autopurkamoilla näkyy olevan runsaasti käytettyjä vaihteistoja+momentinmuuntimia myynnissä 500-1000 euron hintaan sisältäen rahdit suomeen.
Jos ostaa käytetyn vaihteiston niin missä kaikissa automalleissa / moottorimalleissa vaihteistot ovat samanlaisia kuin minun MB GL 420 CDI vm. 2006 autossa? EPC antaa tälle automallille kymmeniä erilaisia varaosanumeroita vaihteistolle sekä useita eri varaosanumeroita turbiinille.
Vaihteiston lämmöt nousivat jo muutaman kilometrin ajon jälkeen korkeimmillaan 97 asteeseen.
Auto antaa edelleen seuraavia vikakoodeja vaihteistoon liittyen:
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
0741 - Actuation of torque converter lockup clutch; not possible
-Intermittent
Irrotin myös vaihteiston öljypohjan ja venttiilikoneiston. Öljypohjan magneeteissa oli melko paljon metallihilettä. Öljy oli myös todella tummaa.
Solenoideissa oli myös pieni määrä metallihilettä. Huomasin myös että venttiilikoneistossa ja ohjainlaitteessa oli valmistusvuosi 2008 vaikka auto on vuosimallia 2006. Eli autoon on jo joskus vaihdettu ainakin venttiilikoneisto/ohjainlaite ja mahdollisesti koko vaihteisto.
Mikä tästä vaihteistosta on tämän oirekuvauksen ja vikakoodien perusteella rikki?
Kannattaako ostaa käytetty vaihteisto ja momentinmuunnin?
Ulkomaisilla autopurkamoilla näkyy olevan runsaasti käytettyjä vaihteistoja+momentinmuuntimia myynnissä 500-1000 euron hintaan sisältäen rahdit suomeen.
Jos ostaa käytetyn vaihteiston niin missä kaikissa automalleissa / moottorimalleissa vaihteistot ovat samanlaisia kuin minun MB GL 420 CDI vm. 2006 autossa? EPC antaa tälle automallille kymmeniä erilaisia varaosanumeroita vaihteistolle sekä useita eri varaosanumeroita turbiinille.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Se mitä kannatta seuravvaksi tehdä on katsoa040 kirjoitti: ↑Pe 21.01.2022 12:51 Kävin eilen ajamassa autolla 10km koeajon. Auto tuntui tehottomalta ja vaihteisto tuntui luistavan reilusti. Jyrkän mäen nousu oli haastavaa, tuntui että auto auto hyytyy mäkeen. Autolla pystyi kyllä ajamaan jotenkuten mutta meno tuntui siltä kuin jarrupoljinta painaisi samaan aikaan kaasun kanssa. VIkakoodinlukijan live dataa seuratessa "converter slip speed" oli ajon aikana jopa 1500 kierroksen luokkaa.
Vaihteiston lämmöt nousivat jo muutaman kilometrin ajon jälkeen korkeimmillaan 97 asteeseen.
Auto antaa edelleen seuraavia vikakoodeja vaihteistoon liittyen:
2802 - Transmission control ETC; no signal
- Permanent
2232 - Transmission Control: ETC fault
- Permanent
0741 - Actuation of torque converter lockup clutch; not possible
-Intermittent
Irrotin myös vaihteiston öljypohjan ja venttiilikoneiston. Öljypohjan magneeteissa oli melko paljon metallihilettä. Öljy oli myös todella tummaa.
Solenoideissa oli myös pieni määrä metallihilettä. Huomasin myös että venttiilikoneistossa ja ohjainlaitteessa oli valmistusvuosi 2008 vaikka auto on vuosimallia 2006. Eli autoon on jo joskus vaihdettu ainakin venttiilikoneisto/ohjainlaite ja mahdollisesti koko vaihteisto.
Mikä tästä vaihteistosta on tämän oirekuvauksen ja vikakoodien perusteella rikki?
Kannattaako ostaa käytetty vaihteisto ja momentinmuunnin?
Ulkomaisilla autopurkamoilla näkyy olevan runsaasti käytettyjä vaihteistoja+momentinmuuntimia myynnissä 500-1000 euron hintaan sisältäen rahdit suomeen.
Jos ostaa käytetyn vaihteiston niin missä kaikissa automalleissa / moottorimalleissa vaihteistot ovat samanlaisia kuin minun MB GL 420 CDI vm. 2006 autossa? EPC antaa tälle automallille kymmeniä erilaisia varaosanumeroita vaihteistolle sekä useita eri varaosanumeroita turbiinille.
mersuun kulluvalla
Testerillä mitä se löytää sieltä ja ehdotta tarkstistettavaksi,
muut mitä kantta katsoa on laatikon kyljestä
kaikki numerot ja verratta niitä epc/parts infon antamiin samoin ventilkoneiston numerot ja turbin osa numerot varsinkin jos on epäilys/tieto että joku on jo jotain tehnnyt mutta ei mitä, miksi ja mitä se on vaikuttanut,
Ei olisi ensimäinen kerta kun joku on sotketunut jotain sopimattomia osia remontia tehdessä
Mökkillä
'
'
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
w164 320 CDI 2006 722.9 laatikolla. Tuli ostettua laatikko ja taka sam vikaisena projektina, jo jonkin aikaa sitten. Auton historiasta ei oikein irronnut tietoa muuta kuin edellisellä oli ollut noin 10-vuotta ja sinä aikana ei ollut laatikko öljyjä vaihdettu ennen kuin loppuvaiheessa, kun auto oli alkanut oikuttelemaan. Niin oli tsi meiningillä vaihtanut öljyä eikä ollut tullut kuntoon. Muuta tietoa ei irronnut.
Ongelmat ovat seuraavanlaiset ml ei lähde liikkeelle ollenkaan näytössä näkyy kyllä vaihde ja ääni kuuluu, kun servo kytkee vaihteen. Juuri ja juuri saatiin hakureissulla ajettua trailerille isolla kaasuttamisella välillä veti hiukan aikaa ja, kun laatikko alkoi lämpeämään veto loppui kokonaan satunnaisesti auto on liikkunut kylmällä kelillä hvähän aikaa, kun lämpenee niin liike loppuu. Mutta yleensä ei liiku olleenkaan. Luettiin vikakoodit launchilla ja starillakin ei vikakoodeja laatikosta. Laatikon ohjaimeen pääsee kyllä kiinni molemilla testereillä. Vaihdettiin molemmat akut ja korjautettiin taka sam yksikkö. Nyt auto pelaa muuten paitsi ei liiku.
Öljynmäärä ja laatu oli vähän kysymysmerkki niin otettiin laatikosta öljyt ulos ja samalla irroitettiin venttiilipöytä. Metallimujua oli runsaasti puhdisteltiin venttiilien sihdit ja muutenkin ylimääräiset metallit laatikon venttiilipöydästä ja öljypohjasta ja uudella suodattimella ja öljyillä kasaan. öljyn laatu ja määrä tarkastettu oikein testerillä lämpötila laatikosta +45c yms. Ongelma ei poistunut.
Itse mietin, kun vikakoodeja ei laatikon ohjaimelta tule edelleenkään, että voisiko turbiini olla rikki, kun öljyllä ei ole painetta/virtausta laatikossa ->niin moottorin vääntö ei pyöritä laatikkoa. Turbiini on mekaaninen osa niin vikakoodia ei tule? Mitenhän tämän turbiinin voisi testata tai jotain muuta ideaa mikä laatikossa vikana? Antaako viallinen laatikon nopeus anturi vikakoodin aina?
-Antti
Ongelmat ovat seuraavanlaiset ml ei lähde liikkeelle ollenkaan näytössä näkyy kyllä vaihde ja ääni kuuluu, kun servo kytkee vaihteen. Juuri ja juuri saatiin hakureissulla ajettua trailerille isolla kaasuttamisella välillä veti hiukan aikaa ja, kun laatikko alkoi lämpeämään veto loppui kokonaan satunnaisesti auto on liikkunut kylmällä kelillä hvähän aikaa, kun lämpenee niin liike loppuu. Mutta yleensä ei liiku olleenkaan. Luettiin vikakoodit launchilla ja starillakin ei vikakoodeja laatikosta. Laatikon ohjaimeen pääsee kyllä kiinni molemilla testereillä. Vaihdettiin molemmat akut ja korjautettiin taka sam yksikkö. Nyt auto pelaa muuten paitsi ei liiku.
Öljynmäärä ja laatu oli vähän kysymysmerkki niin otettiin laatikosta öljyt ulos ja samalla irroitettiin venttiilipöytä. Metallimujua oli runsaasti puhdisteltiin venttiilien sihdit ja muutenkin ylimääräiset metallit laatikon venttiilipöydästä ja öljypohjasta ja uudella suodattimella ja öljyillä kasaan. öljyn laatu ja määrä tarkastettu oikein testerillä lämpötila laatikosta +45c yms. Ongelma ei poistunut.
Itse mietin, kun vikakoodeja ei laatikon ohjaimelta tule edelleenkään, että voisiko turbiini olla rikki, kun öljyllä ei ole painetta/virtausta laatikossa ->niin moottorin vääntö ei pyöritä laatikkoa. Turbiini on mekaaninen osa niin vikakoodia ei tule? Mitenhän tämän turbiinin voisi testata tai jotain muuta ideaa mikä laatikossa vikana? Antaako viallinen laatikon nopeus anturi vikakoodin aina?
-Antti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Alkuun tarkenuksiaAndeR kirjoitti: ↑Ma 13.01.2025 13:58 w164 320 CDI 2006 722.9 laatikolla. Tuli ostettua laatikko ja taka sam vikaisena projektina, jo jonkin aikaa sitten. Auton historiasta ei oikein irronnut tietoa muuta kuin edellisellä oli ollut noin 10-vuotta ja sinä aikana ei ollut laatikko öljyjä vaihdettu ennen kuin loppuvaiheessa, kun auto oli alkanut oikuttelemaan. Niin oli tsi meiningillä vaihtanut öljyä eikä ollut tullut kuntoon. Muuta tietoa ei irronnut.
Ongelmat ovat seuraavanlaiset ml ei lähde liikkeelle ollenkaan näytössä näkyy kyllä vaihde ja ääni kuuluu, kun servo kytkee vaihteen. Juuri ja juuri saatiin hakureissulla ajettua trailerille isolla kaasuttamisella välillä veti hiukan aikaa ja, kun laatikko alkoi lämpeämään veto loppui kokonaan satunnaisesti auto on liikkunut kylmällä kelillä hvähän aikaa, kun lämpenee niin liike loppuu. Mutta yleensä ei liiku olleenkaan. Luettiin vikakoodit launchilla ja starillakin ei vikakoodeja laatikosta. Laatikon ohjaimeen pääsee kyllä kiinni molemilla testereillä. Vaihdettiin molemmat akut ja korjautettiin taka sam yksikkö. Nyt auto pelaa muuten paitsi ei liiku.
Öljynmäärä ja laatu oli vähän kysymysmerkki niin otettiin laatikosta öljyt ulos ja samalla irroitettiin venttiilipöytä. Metallimujua oli runsaasti puhdisteltiin venttiilien sihdit ja muutenkin ylimääräiset metallit laatikon venttiilipöydästä ja öljypohjasta ja uudella suodattimella ja öljyillä kasaan. öljyn laatu ja määrä tarkastettu oikein testerillä lämpötila laatikosta +45c yms. Ongelma ei poistunut.
Itse mietin, kun vikakoodeja ei laatikon ohjaimelta tule edelleenkään, että voisiko turbiini olla rikki, kun öljyllä ei ole painetta/virtausta laatikossa ->niin moottorin vääntö ei pyöritä laatikkoa. Turbiini on mekaaninen osa niin vikakoodia ei tule? Mitenhän tämän turbiinin voisi testata tai jotain muuta ideaa mikä laatikossa vikana? Antaako viallinen laatikon nopeus anturi vikakoodin aina?
-Antti
Onko jakolaatikko tarkistettu ?
mettalin muja(hippua) on aina vähän
mutta mikä sitten on vähän ja mikä paljon on jokaisen katsojan silmästä kiinni,
mutta jos siellä on oikeen kunnon silppua paljon niin sopii ko kuvauksella turbin/pumppu vikaan
onko latikossa juuri ko autoon kuuluva tcu ?
jos ei ja vaihdettu niin onko tcu pariteetu autoon eikä esim vaihtolaatiikon ?
vaihtuiko kaikki öljyt eli huuhtelu vaihto ?
Mökkillä
'
'
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Alkuun tarkenuksia
->Mersut eivät ole hirveän tuttuja minulle, joten osa perus jutuista voi olla vähän hukassa.
Onko jakolaatikko tarkistettu ?
->Mitä jakolaatikosta pitäisi tarkistaa?
->Ketju? Siihen oikein usko, kun välillä veti ja minkäänlaista rominaa yms ratinaa ei kuulu. -> Mutta voihan sen vilkaista.
mettalin muja(hippua) on aina vähän
mutta mikä sitten on vähän ja mikä paljon on jokaisen katsojan silmästä kiinni,
mutta jos siellä on oikeen kunnon silppua paljon niin sopii ko kuvauksella turbin/pumppu vikaan
-> Silleen sitä oli, että venttiilien sihdit oli oikeesti ummessa ei näkyny reikiä ennen kuin pesi puhtaaksi.
-> bensalla tuli huuhdeltua nämä ja muu venttiilipöytä. " Toinen automaatti loota minkä olen avannut niin hirveesti ei ole kokemusta.
onko latikossa juuri ko autoon kuuluva tcu ?
jos ei ja vaihdettu niin onko tcu pariteetu autoon eikä esim vaihtolaatiikon ?
-> Auton historiasta ei oikein aikanaan saanut mitään kummempaa irti. -> myyjän puheiden mukaan laatikkoa ei oltu avattu hänen aikanaan eli viimeisen 10-vuoden aikana. Temppuilemaan oli alkanut ja jäänyt ajosta seisomaan, Muuta kuin oli jollain systeemillä vaihtanut laatikon öljyä ilman testereitä yms korjatatakseen vikaa. Joten päädyttiin aloittamaan puhdistuksella ja öljynvaihdolla ja varmistamaan, että öljyä olisi oikea määrä ja se olisi luokituksen 236.14 mukaista.
:> Laatikon ohjainlaitteessa oli seuraavat:
A 033 545 73 32
VGS2-NAG2
0708935
09.11.05
5wp2 1101 ko4
oletan tuon päivämäärän perusteella, että tcu olisi alkuperäinen. 2006 vuosimallin ML:stä kyse.
vaihtuiko kaikki öljyt eli huuhtelu vaihto ?[/i]
-> Öljyt vaihtui huuhtelemalla ja otettiin myös turbiinin roppu auki ja laskettiin turbiini tyhjäksi. sisälle meni noin 8,5-9 litraa. Laatikon lämmöt taisi think diagin mukaan olla 47c lopussa.
->Mersut eivät ole hirveän tuttuja minulle, joten osa perus jutuista voi olla vähän hukassa.
Onko jakolaatikko tarkistettu ?
->Mitä jakolaatikosta pitäisi tarkistaa?
->Ketju? Siihen oikein usko, kun välillä veti ja minkäänlaista rominaa yms ratinaa ei kuulu. -> Mutta voihan sen vilkaista.
mettalin muja(hippua) on aina vähän
mutta mikä sitten on vähän ja mikä paljon on jokaisen katsojan silmästä kiinni,
mutta jos siellä on oikeen kunnon silppua paljon niin sopii ko kuvauksella turbin/pumppu vikaan
-> Silleen sitä oli, että venttiilien sihdit oli oikeesti ummessa ei näkyny reikiä ennen kuin pesi puhtaaksi.
-> bensalla tuli huuhdeltua nämä ja muu venttiilipöytä. " Toinen automaatti loota minkä olen avannut niin hirveesti ei ole kokemusta.
onko latikossa juuri ko autoon kuuluva tcu ?
jos ei ja vaihdettu niin onko tcu pariteetu autoon eikä esim vaihtolaatiikon ?
-> Auton historiasta ei oikein aikanaan saanut mitään kummempaa irti. -> myyjän puheiden mukaan laatikkoa ei oltu avattu hänen aikanaan eli viimeisen 10-vuoden aikana. Temppuilemaan oli alkanut ja jäänyt ajosta seisomaan, Muuta kuin oli jollain systeemillä vaihtanut laatikon öljyä ilman testereitä yms korjatatakseen vikaa. Joten päädyttiin aloittamaan puhdistuksella ja öljynvaihdolla ja varmistamaan, että öljyä olisi oikea määrä ja se olisi luokituksen 236.14 mukaista.
:> Laatikon ohjainlaitteessa oli seuraavat:
A 033 545 73 32
VGS2-NAG2
0708935
09.11.05
5wp2 1101 ko4
oletan tuon päivämäärän perusteella, että tcu olisi alkuperäinen. 2006 vuosimallin ML:stä kyse.
vaihtuiko kaikki öljyt eli huuhtelu vaihto ?[/i]
-> Öljyt vaihtui huuhtelemalla ja otettiin myös turbiinin roppu auki ja laskettiin turbiini tyhjäksi. sisälle meni noin 8,5-9 litraa. Laatikon lämmöt taisi think diagin mukaan olla 47c lopussa.
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
No pakollinen kysymys, onko jossain vaiheessa käytetty Motonetin myymää commaa öljynä?
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Mannoil atf dexron VI meni nyt sisälle, kun tiedossa oli, vaikka alkaisi toimimaan niin muutaman tuhannen kilsan päästä kannattaa huuhdella ja vaihtaa öljyt uudestaan. Niin ei nähty järkeväksi laittaa mitään kovin kallista sisälle tässä vaiheessa.
-
- Mersumies
- Viestit: 688
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Sama kun olis commaa laitettu, jos kyse tästä: Mannol 8207 Dexron VI:
MB 236.14
MB A 0019892203
MB ATF 3403-M115
MB 236.1
MB 236.10
MB 236.11
MB 236.12
MB 236.15
MB 236.2
MB 236.41
MB 236.5
MB 236.8
Pitäisi kieltää tollaset öljyt, eikä noita mikään järkevä laitakkaan, kun on siniset ja punaiset öljyt sekaisin keksityissä hyväksynnöissä (236.14 ja 236.15)!
2007 R 320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: X164 GL 420 CDI 7G Tronic 722.903 vaihteisto rikki
Siis ostaessa oli jo tuo vika, eikä tarkempaa tietoa mitä kaikkea tehtyAndeR kirjoitti: ↑Ti 14.01.2025 18:56 Alkuun tarkenuksia
->Mersut eivät ole hirveän tuttuja minulle, joten osa perus jutuista voi olla vähän hukassa.
Onko jakolaatikko tarkistettu ?
->Mitä jakolaatikosta pitäisi tarkistaa?
->Ketju? Siihen oikein usko, kun välillä veti ja minkäänlaista rominaa yms ratinaa ei kuulu. -> Mutta voihan sen vilkaista.
mettalin muja(hippua) on aina vähän
mutta mikä sitten on vähän ja mikä paljon on jokaisen katsojan silmästä kiinni,
mutta jos siellä on oikeen kunnon silppua paljon niin sopii ko kuvauksella turbin/pumppu vikaan
-> Silleen sitä oli, että venttiilien sihdit oli oikeesti ummessa ei näkyny reikiä ennen kuin pesi puhtaaksi.
-> bensalla tuli huuhdeltua nämä ja muu venttiilipöytä. " Toinen automaatti loota minkä olen avannut niin hirveesti ei ole kokemusta.
onko latikossa juuri ko autoon kuuluva tcu ?
jos ei ja vaihdettu niin onko tcu pariteetu autoon eikä esim vaihtolaatiikon ?
-> Auton historiasta ei oikein aikanaan saanut mitään kummempaa irti. -> myyjän puheiden mukaan laatikkoa ei oltu avattu hänen aikanaan eli viimeisen 10-vuoden aikana. Temppuilemaan oli alkanut ja jäänyt ajosta seisomaan, Muuta kuin oli jollain systeemillä vaihtanut laatikon öljyä ilman testereitä yms korjatatakseen vikaa. Joten päädyttiin aloittamaan puhdistuksella ja öljynvaihdolla ja varmistamaan, että öljyä olisi oikea määrä ja se olisi luokituksen 236.14 mukaista.
:> Laatikon ohjainlaitteessa oli seuraavat:
A 033 545 73 32
VGS2-NAG2
0708935
09.11.05
5wp2 1101 ko4
oletan tuon päivämäärän perusteella, että tcu olisi alkuperäinen. 2006 vuosimallin ML:stä kyse.
vaihtuiko kaikki öljyt eli huuhtelu vaihto ?[/i]
-> Öljyt vaihtui huuhtelemalla ja otettiin myös turbiinin roppu auki ja laskettiin turbiini tyhjäksi. sisälle meni noin 8,5-9 litraa. Laatikon lämmöt taisi think diagin mukaan olla 47c lopussa.
enen omistajan vaihtumista,
nuo päivämäärät ei vielä tarkoitta että tcu on auton, tarkista mikä runko numero siellä on jos sama kuin autossa niin voi olettaa(vaikka oletamien on usein syy miksi ei vika löydy)
on autoon kuuluva/siihen sopeutettu,
mitä ulos tulevaa kieros lukua valvova anturi näytää suhtessa muihin,
metalli silppu usein vittaa kuvilun tyylissä viaossa turbin/öljypumppu vikaan,
öljypumppu vika on helppo todeta
Mökkillä
'
'