W164 fault 5997
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
W164 fault 5997
Tällainen tällä kertaa:
The signal from component N15/7 (transfer case control module) is unreasonable.
Vikaa ei saa iCarsoftilla kuitattua.
ABS, ESP, Diff lock ja mitä lie vikoja tämä tuo mukanaan.
Mikä tuon tuollaisen moduulin tehtävä on?
Kuuklettamalla saatujen tulosten mukaan tuo olisi jossain keskikonsolin alla?
Jos tuo palikka on viallinen, pitääkö uusi jotenkin koodata autoon sopivaksi?
Kiitoksia taas jo etukäteen kaikista ohjeista yms vikeistä asian tiimoilta.
The signal from component N15/7 (transfer case control module) is unreasonable.
Vikaa ei saa iCarsoftilla kuitattua.
ABS, ESP, Diff lock ja mitä lie vikoja tämä tuo mukanaan.
Mikä tuon tuollaisen moduulin tehtävä on?
Kuuklettamalla saatujen tulosten mukaan tuo olisi jossain keskikonsolin alla?
Jos tuo palikka on viallinen, pitääkö uusi jotenkin koodata autoon sopivaksi?
Kiitoksia taas jo etukäteen kaikista ohjeista yms vikeistä asian tiimoilta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: W164 fault 5997
Paremmalla lukijalla saatiin tällaista irti:
The line from component CP811 (Rear axle differential lock control unit) (pin 12) to component M70 (Rear axle gear actuator motor) (pin 3) has short circuit to positive or the line from component CP811 (pin 2) to component M70 (pin 2) has an open circuit.
Eli joko oikkari tai piuha poikki. Pitäisi nyt vaan löytää tuo CP811. osaako joku antaa vinkkiä mistä moinen boxi löytyy? ja onkohan ohjainboxin ja lukon moottorin välinen johtosarja erillinen vain niputettu kaikkien muiden johtojen sekaan?
The line from component CP811 (Rear axle differential lock control unit) (pin 12) to component M70 (Rear axle gear actuator motor) (pin 3) has short circuit to positive or the line from component CP811 (pin 2) to component M70 (pin 2) has an open circuit.
Eli joko oikkari tai piuha poikki. Pitäisi nyt vaan löytää tuo CP811. osaako joku antaa vinkkiä mistä moinen boxi löytyy? ja onkohan ohjainboxin ja lukon moottorin välinen johtosarja erillinen vain niputettu kaikkien muiden johtojen sekaan?
Re: W164 fault 5997
Kyllä merkkitesterin (se "parempi", eli ainoa oikea testilaite tällaisiinkin vikoihin) pitäisi osata kertoa missä kyseinen ohjainlaite on ja paljon muutakin tarvittavaa tietoa, kun vaan testerin käyttäjä osaa asiansa.
Googlekin on ymmällään tuosta "CP811" eli joku höpövikakoodinlukija kyseessä vai kirjoitusvirhe ?
Googlekin on ymmällään tuosta "CP811" eli joku höpövikakoodinlukija kyseessä vai kirjoitusvirhe ?
wiimax.fi
Re: W164 fault 5997
N15/9 on takaperän lukkomoottorinohjain, se löytyy varapyöräkotelosta, suurinpiirtein lukkomoottorin päältä, eli vasemmalta puolelta autoa. Takaperän lukkomoottori on tuo M70.
Melkein samaa tuli itselle ongelmaksi ja johtimet oli ehjät mittauksessa (moottori siis vaihtoon):
Onkait siinä jakolaatikossakin ulkoinen lukkomoottori ja sitä ohjaa joku muu boxi. Se ohjain voisi olla vaikka tuo N15/7. Nyt pitäisi selvittää kummasta kyse, kun ensimmäinen viesti viittaa tähän ja toinen taas selvästi takaperänlukkoon...
E: Nämä lukot löytyy sitten vain Off-Road paketillisesta autosta, jos sitä ei ole autossa, niin testeri selittää omiaan...
Melkein samaa tuli itselle ongelmaksi ja johtimet oli ehjät mittauksessa (moottori siis vaihtoon):
Onkait siinä jakolaatikossakin ulkoinen lukkomoottori ja sitä ohjaa joku muu boxi. Se ohjain voisi olla vaikka tuo N15/7. Nyt pitäisi selvittää kummasta kyse, kun ensimmäinen viesti viittaa tähän ja toinen taas selvästi takaperänlukkoon...
E: Nämä lukot löytyy sitten vain Off-Road paketillisesta autosta, jos sitä ei ole autossa, niin testeri selittää omiaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: W164 fault 5997
takaperän ohjainpoksi (a1645400562) löytyi tosiaan tuolta perältä ja mystiikkaa tässä on se, että transfer caseen viittaava vika katosi omia aikojaan ja sitten jäi jäljelle tuo CP811 (kai sama kuin N15/9) ja lukkomoottorin välinen vika. Voihan se vika tietysti olla myös boksissa tai moottorissa. Johtosarjaa ei ole vielä ehditty piippaamaan.
Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa perän lukkomoottorin. Siitä on nyt n. 5 vuotta.
En tiedä mitä testeriä AJ-Tech käyttää. Testeri ei kuitenkaan antanut pakko-ohjata tuota moottoria päällä olevan vian takia.
Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa perän lukkomoottorin. Siitä on nyt n. 5 vuotta.
En tiedä mitä testeriä AJ-Tech käyttää. Testeri ei kuitenkaan antanut pakko-ohjata tuota moottoria päällä olevan vian takia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W164 fault 5997
Alenus vaihtealle ja keskilukolle on myös omat moottorinsaMarjaleena kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 12:41 takaperän ohjainpoksi (a1645400562) löytyi tosiaan tuolta perältä ja mystiikkaa tässä on se, että transfer caseen viittaava vika katosi omia aikojaan ja sitten jäi jäljelle tuo CP811 (kai sama kuin N15/9) ja lukkomoottorin välinen vika. Voihan se vika tietysti olla myös boksissa tai moottorissa. Johtosarjaa ei ole vielä ehditty piippaamaan.
Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa perän lukkomoottorin. Siitä on nyt n. 5 vuotta.
En tiedä mitä testeriä AJ-Tech käyttää. Testeri ei kuitenkaan antanut pakko-ohjata tuota moottoria päällä olevan vian takia.
ne voisi olla tuohon transfer caseen liittyviä
taka lukon moottori ja sen johtosaraja on yleensä takalukon vikojen takan
jos ei rantaviivaa ole
juuri vaihtui yhteen takalukon moottori oli sen näköistä mönjää öljyn tilala että ei mikään ihme jos hajoaa, vielä pitäisi tarkista johto kovemassa tärinässä masstossa alkaa pätkimään sähköä
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: W164 fault 5997
Takalukon piuhat nyt piippailtu läpi ja tuntuu olevan kunnossa. Moottori siis tilaukseen.
Re: W164 fault 5997
Vastaavaa vikaa täälläkin. Ilmoitteli, että lukkomoottorin johdoissa olisi vikaa. Tämä on vähän satunnaista.
Otin lukkomoottorin pois ja avasin sen. Sisällä oli irrallaan ruostehituja ja alumiiniruostetta. Putsailin ne pois.
Laitoin lukkomoottorin takaisin ja enää ei tule johdoista vikailmoitusta vaan
29D1 Start test of the system is unreasonable with ignition on or component M70 (rear axle gear actuator motor) or the locking mechanism in the rear axle gear is faulty.
Tarviiko asennus jonkilaisen kalibroinnin? Pyörittelin moottoria irrallaan ja siinähän on jonkilaista elektroniikkaa akselin asentoon liittyen.
Otin lukkomoottorin pois ja avasin sen. Sisällä oli irrallaan ruostehituja ja alumiiniruostetta. Putsailin ne pois.
Laitoin lukkomoottorin takaisin ja enää ei tule johdoista vikailmoitusta vaan
29D1 Start test of the system is unreasonable with ignition on or component M70 (rear axle gear actuator motor) or the locking mechanism in the rear axle gear is faulty.
Tarviiko asennus jonkilaisen kalibroinnin? Pyörittelin moottoria irrallaan ja siinähän on jonkilaista elektroniikkaa akselin asentoon liittyen.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: W164 fault 5997
Ilmeisesti ei tarvitse asennuksen jälkeen kalibrointia, kun tänään ei tullut enää vikaa.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W164 fault 5997
Ei mutta systeemin tarkistusksen niin pitäis kaikki koodit poistua jos ok,
voi ne joskus poistua ihan auton oman systeemi testinkin jälkeen
riippu paljon siitä mihin asentoon jäännyt jne
sillähän ei lopulta ole mitään väliä kunhan toimii oikeen
eikä vika uusi
Mökkillä
'
'