S/W 205 vai S/W204
S/W 205 vai S/W204
Käyttiksen vaihto olisi edessä ja tuollainen S205 on herättänyt kiinnostusta. Huolenaiheena vaan nuo adblue ongelmat eli onko ne niin yleisiä kuin keskusteluista voi päätellä? Toki kun hakee hakusanalla "S/W205 adblue ongelma", niin kyllähän sieltä niitä ongelmia saa lukea, mutta lähinnä kiinnostaa, että onko syytä pysytellä vanhemmissa dieseleissä esim. 204.
Lisäkysymyksenä vielä: Mites nuo bensavehkeet? Onko ollut suurempia ongelmia. Tarjolla niitä toki on huomattavasti dieseleitä vähemmän. Onko tuollainen +200 tkm ajettu bensa jo tiensä päässä vai vieläkö sillä ajelee ja muutaman vuoden päästä saa vielä kohtuuhintaan myytyä?
Lisäkysymyksenä vielä: Mites nuo bensavehkeet? Onko ollut suurempia ongelmia. Tarjolla niitä toki on huomattavasti dieseleitä vähemmän. Onko tuollainen +200 tkm ajettu bensa jo tiensä päässä vai vieläkö sillä ajelee ja muutaman vuoden päästä saa vielä kohtuuhintaan myytyä?
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S/W 205 vai S/W204
Kaikissa voi olla ongelmia. Pojalla ollut nyt pari vuotta S205 m274 koneella ja alkuvaikeuksien jälkeen on toiminut hyvin. Itsellä dieselissä meni nox-anturi 2 kertaa. Kusiruisku toimi vielä myydessä, mutta oireita alkoi jo ilmeisesti olemaan, kun kusta kului enään vuodessa (n.15tkm) n.4 litraa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S/W 205 vai S/W204
Kaikki 200tkm voi olla jo lopussa riippuu täysin mitenkä huollettu.
204-205 välillä on niin iso harppaus että en edes miettisi 204 vaihtoehtoa.
Eikä sitä jälleenmyyntiarvoa kannata tuon ikäisissä enään miettiä jos ei joku erikoisempi malli.
204-205 välillä on niin iso harppaus että en edes miettisi 204 vaihtoehtoa.
Eikä sitä jälleenmyyntiarvoa kannata tuon ikäisissä enään miettiä jos ei joku erikoisempi malli.
Re: S/W 205 vai S/W204
Alkaahan se 204 olla jo enemmän harrasteauto ikäluokkaa, vaikka aikanaan parikin yksilöä palveli molemmat yli 100tkm hyvin. Näistä uudempi -14 oli varmaan huolettomin peli mitä itsellä on ollut. Auto oli 180CDI 7G laatikolla, eli sama 2,1l Om651 kuin muissakin. Ainut vika kolmessa vuodessa oli ahtoputken halkeaminen. Nykyisin OM651 on kyllä niin arveluttava moottori alakerran vikojen osalta, etten itselle sellaista riskiä viittisi pihaan ottaa.
Tämän puolesta prefacelift 205 kulkee edelleen 651:llä pikkudieselinä, ellei hanki faceliftia 654:lla. Bensakoneinen M274 lienee helpoin vaihtoehto keston kannalta. Omaan makuun 205 on hieman liian pieni, toki se on isompi kuin 204, mutta 213 verrattuna se tuntuu vähän lelulta. Asiaa ei auta se etuvetoisista tuttu sisätilan designi irtonäyttöineen jne. Myös turvaistuinten kanssa 205:ssa on paljonkin ahtaampaa, jos sellaisella asialla on merkitystä.
Ja mitä AD bluehen tulee, niin kyllä, vikoja on paljon ja ne tulee jokaiseen yksilöön jossain vaiheessa. Sellanen 5v on tuon järjestelmän käyttöikä 213-korissa Denson tankilla. 213:ssa tankki on se yleisin ongelma, kun taas 205 kärsii enemmän Nox antureista, suuttimista ja tankin lämmityselementistä, mikä on siinä Boschin tankissa irto-osa.
Mutta jos nyt valinta pitäis tehdä niin ottaisin noista annetuista vaihtoehdoista 205 faceliftin M274 bensakoneella. Kakkosvaihtoehtona sitten 654 dieselinä. Se vaan on tuollainen facelift 205 saman hintainen kuin preface 213, joten ostaisin mielummin sellaisen.
Tämän puolesta prefacelift 205 kulkee edelleen 651:llä pikkudieselinä, ellei hanki faceliftia 654:lla. Bensakoneinen M274 lienee helpoin vaihtoehto keston kannalta. Omaan makuun 205 on hieman liian pieni, toki se on isompi kuin 204, mutta 213 verrattuna se tuntuu vähän lelulta. Asiaa ei auta se etuvetoisista tuttu sisätilan designi irtonäyttöineen jne. Myös turvaistuinten kanssa 205:ssa on paljonkin ahtaampaa, jos sellaisella asialla on merkitystä.
Ja mitä AD bluehen tulee, niin kyllä, vikoja on paljon ja ne tulee jokaiseen yksilöön jossain vaiheessa. Sellanen 5v on tuon järjestelmän käyttöikä 213-korissa Denson tankilla. 213:ssa tankki on se yleisin ongelma, kun taas 205 kärsii enemmän Nox antureista, suuttimista ja tankin lämmityselementistä, mikä on siinä Boschin tankissa irto-osa.
Mutta jos nyt valinta pitäis tehdä niin ottaisin noista annetuista vaihtoehdoista 205 faceliftin M274 bensakoneella. Kakkosvaihtoehtona sitten 654 dieselinä. Se vaan on tuollainen facelift 205 saman hintainen kuin preface 213, joten ostaisin mielummin sellaisen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: S/W 205 vai S/W204
Kokemuksia täysin uudelta W205 mersuilijalta.
Ostin vuodenvaihteen jälkeen sigun mukaisen kulkineen
M274 koneella. Vm. 2016, ajettu 93tkm. Täysi Vehon huoltokirja, huollettu 12kkn välein.
Sovittiin liikkeen kanssa että katsastavat auton ja korjaavat mahdolliset ilmi tulevat viat. No ei menny läpi, polttoainevuoto jossain edessä.
Meni Veholle, kuulemma jokin vakiomurhe jonkun pa-letkun kanssa.
No, perjantaina Espoosta tullessa syttyi motarilla moottorihäiriövalo.
Koodit P2201, 052E71, P06DA
Vien huomenna takaisin Vaihto+ (Veholle), katotaan mitä sanovat.
Diagnostiikka herjaa myös, että akku on loppu. Osasin odottaa kun start/stop ei yleensä aktivoidu
Ostin vuodenvaihteen jälkeen sigun mukaisen kulkineen
M274 koneella. Vm. 2016, ajettu 93tkm. Täysi Vehon huoltokirja, huollettu 12kkn välein.
Sovittiin liikkeen kanssa että katsastavat auton ja korjaavat mahdolliset ilmi tulevat viat. No ei menny läpi, polttoainevuoto jossain edessä.
Meni Veholle, kuulemma jokin vakiomurhe jonkun pa-letkun kanssa.
No, perjantaina Espoosta tullessa syttyi motarilla moottorihäiriövalo.
Koodit P2201, 052E71, P06DA
Vien huomenna takaisin Vaihto+ (Veholle), katotaan mitä sanovat.
Diagnostiikka herjaa myös, että akku on loppu. Osasin odottaa kun start/stop ei yleensä aktivoidu
***************************************
Musta tuli mersumies 31.12.2024
C 200 4MATIC W205 2016
Musta tuli mersumies 31.12.2024
C 200 4MATIC W205 2016
Re: S/W 205 vai S/W204
Ohan rehellisesti ottaen sillä vehon huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä. Täydellinen kirja ja esiin tulee kaikke pientä mitä olisi pitänyt tehdä isosa huollossa mutta ei oltu tehty.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.
Re: S/W 205 vai S/W204
Kauhiasti on jarruteltu jos 93 tkm ja palat ja levyt loppu! Mutta, on todettava se, käyttäjästä riippuen Mersu kulkija luonnoltaan ja siten menoa on syytä hillitä jarruilla sakkoja välttääkseen! 

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
Re: S/W 205 vai S/W204
Mutta onko mitenkään mahdollista saada esiin täydellistä huoltokirjaa ja keneltä!? Siis mitä tehty ja milloin!?MJPfin kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 22:33 Ohan rehellisesti ottaen sillä vehon huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä. Täydellinen kirja ja esiin tulee kaikke pientä mitä olisi pitänyt tehdä isosa huollossa mutta ei oltu tehty.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S/W 205 vai S/W204
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S/W 205 vai S/W204
tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 20.01.2025 05:38Pelkästään hyvä asia
[/quot ja sitte
Start /Stopista tulikin mieleeni semmonen juttu kun olin kesällä kaverin Ford Focus kyydissä! Mää sitten ihmettelin kun hän pysähtyi risteyksiin, kone stop ja sitten hirmuista kyytiä taas mentiin nykien eteenpäin!![]()
Kyselinkin sitten, miten tää sun autos tollai nykii!? Kuulemma start/stop mitä ei saa pois erillisestä namiskuukkelista!![]()
Nooh, Foordi on Foordi, jakohihnojakin öljyssä uittavat , laskennallisesti litran tuhannella kilometrillä säästääkseen!![]()
Mutta ostaja maksaa tuonkin, joko katkenneena hihnana, tai hampi pipi kuin asianajaja Herman Ljungberg sanoi Eagle S tankkerin miehistöstä, kun miehistön jäsenen piti päästä hammaslääkäriin, tai muuten vaan kalliina huoltona!![]()
Siinä voi tulla Foordillekin hampi pipi ja isompikin remontti, juu!![]()
Mainittakoon, minunkin Ässässä Start/stop nappula on, mutta saa helposti pois kuitenkin starttimoottoria ja laakereita tuhoomasta!
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S/W 205 vai S/W204
Tämä nyt ei kerro huoltokirjasta tai merkkihuollosta yhtään mitään, vaan ainoastaan auton omistajasta, joka ei ole antanut tehdä korjauksia. Ei huolto voi tuollaisia vaihtaa ilman lupaa.MJPfin kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 22:33 Ohan rehellisesti ottaen sillä vehon huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä. Täydellinen kirja ja esiin tulee kaikke pientä mitä olisi pitänyt tehdä isosa huollossa mutta ei oltu tehty.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S/W 205 vai S/W204
Selvä herra ylijumala. Enpä sitten kommentoi tähänkään enempää että ei mene ketju lukkoon.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 20.01.2025 12:51Tämä nyt ei kerro huoltokirjasta tai merkkihuollosta yhtään mitään, vaan ainoastaan auton omistajasta, joka ei ole antanut tehdä korjauksia. Ei huolto voi tuollaisia vaihtaa ilman lupaa.MJPfin kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 22:33 Ohan rehellisesti ottaen sillä vehon huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä. Täydellinen kirja ja esiin tulee kaikke pientä mitä olisi pitänyt tehdä isosa huollossa mutta ei oltu tehty.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.
Re: S/W 205 vai S/W204
En ole nähnyt yhdessäkään "täydellisessä" huoltokirjassa merkintää, että jotain olisi pitänyt tehdä, mutta omistaja ei antanut...
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S/W 205 vai S/W204
Ei varmaan, koska sinne merkitään tehdyksi/tekemättömäksi työt jotka kuuluu määräaikaishultoon.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3095
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S/W 205 vai S/W204
Juu, ei millään pahalla, mutta sieltä huollosta saa sellaisen tarkistuspöytäkirjan mihin on merkitty autossa havaitut puutteet yms. mitkä ei näy siinä varsinaisessa huoltokirjasta. Tähän sitten varmasti moni on sen perseen voinut pyyhkiä, kun ne ei juurikaan auton mukana seuraavalle omistajalle siirry. Siihen sähköiseen huotokirjaan pyyhkiminen on vähän.....no olkoon.MJPfin kirjoitti: ↑Ma 20.01.2025 14:50Selvä herra ylijumala. Enpä sitten kommentoi tähänkään enempää että ei mene ketju lukkoon.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ma 20.01.2025 12:51Tämä nyt ei kerro huoltokirjasta tai merkkihuollosta yhtään mitään, vaan ainoastaan auton omistajasta, joka ei ole antanut tehdä korjauksia. Ei huolto voi tuollaisia vaihtaa ilman lupaa.MJPfin kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 22:33 Ohan rehellisesti ottaen sillä vehon huoltokirjalla voi pyyhkiä persettä. Täydellinen kirja ja esiin tulee kaikke pientä mitä olisi pitänyt tehdä isosa huollossa mutta ei oltu tehty.
Levyt alamittaiset ja vaan heitetty uudet palat. Kardaanin kumit halki reilusti, täysin näkyvä ja koeajolla todettava vika.
Yms pientä kivaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: S/W 205 vai S/W204
Alkuperäiseen kysymykseen. Mun mielestä 205 on paljon modernimman näköinen ja tuntuinen kuin 204. Eikä vain elektroniikan puolesta siis, vaan myös materiaalien ja muotoilun osalta. 204 jotenkin aikakautensa tuote, aika paljon muovisen näköistä ja tuntuista pintaa, niin isoa kuin pientäkin kuten nappulat mitä koko ajan koskettelet kuskinpaikalla.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: S/W 205 vai S/W204
Mites tämä tarina jatkui? P2201 viitaisi NOx-anturiin. Luulin niitä lähinnä dieseleiden murheiksi. 052E71 taas huohotinongelma, mikä taitaa olla tyyppivika. P06DA taas öljypumpun solenoidi.Jaggge67 kirjoitti: ↑Su 19.01.2025 18:54 Kokemuksia täysin uudelta W205 mersuilijalta.
Ostin vuodenvaihteen jälkeen sigun mukaisen kulkineen
M274 koneella. Vm. 2016, ajettu 93tkm. Täysi Vehon huoltokirja, huollettu 12kkn välein.
Sovittiin liikkeen kanssa että katsastavat auton ja korjaavat mahdolliset ilmi tulevat viat. No ei menny läpi, polttoainevuoto jossain edessä.
Meni Veholle, kuulemma jokin vakiomurhe jonkun pa-letkun kanssa.
No, perjantaina Espoosta tullessa syttyi motarilla moottorihäiriövalo.
Koodit P2201, 052E71, P06DA
Vien huomenna takaisin Vaihto+ (Veholle), katotaan mitä sanovat.
Diagnostiikka herjaa myös, että akku on loppu. Osasin odottaa kun start/stop ei yleensä aktivoidu