Matin 350SL 1974 latolöytö
Matin 350SL 1974 latolöytö
Avaan tällaisen projektin niin ainakin itselleni saan talteen asioita.
Kesälomalla hankin 350SL 1974 perikunnalta, paapan silmäteränä ollut parisenkymmentä vuotta. Museorekisteröity 2006, katsastettu viimeksi 2009, säilytetty kuivassa tallissa. Startti pyörittää ,mutta ei lähtenyt käyntiin niin perikunta halusi siitä eroon.
First things first, eli ekaksi hommasin uudet ei-eu kilvet. Tarkoitus talven aikana laittaa katsastuskuntoon. Sen verran on selvinnyt että bensapumppu ei käynnisty vaikka releeltä lähtee virta, joten tutkimukset siirtyvät peräpäähän.
Shop manual cd löytyy ja D-jet ja R107 on tuttuja joten uskon että tästä tulee mukava pikku projekti.
Kesälomalla hankin 350SL 1974 perikunnalta, paapan silmäteränä ollut parisenkymmentä vuotta. Museorekisteröity 2006, katsastettu viimeksi 2009, säilytetty kuivassa tallissa. Startti pyörittää ,mutta ei lähtenyt käyntiin niin perikunta halusi siitä eroon.
First things first, eli ekaksi hommasin uudet ei-eu kilvet. Tarkoitus talven aikana laittaa katsastuskuntoon. Sen verran on selvinnyt että bensapumppu ei käynnisty vaikka releeltä lähtee virta, joten tutkimukset siirtyvät peräpäähän.
Shop manual cd löytyy ja D-jet ja R107 on tuttuja joten uskon että tästä tulee mukava pikku projekti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Matti R, Ke 16.04.2025 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Hieno R107! Onko euro vai Usa malli?Matti R kirjoitti: ↑Su 08.09.2024 12:39 Avaan tällaisen projektin niin ainakin itselleni saan talteen asioita.
Kesälomalla hankin 350SL 1974 perikunnalta, paapan silmäteränä ollut parisenkymmentä vuotta. Museorekisteröity 2006, katsastettu viimeksi 2007, säilytetty kuivassa tallissa. Startti pyörittää ,mutta ei lähtenyt käyntiin niin perikunta halusi siitä eroon.
First things first, eli ekaksi hommasin uudet ei-eu kilvet. Tarkoitus talven aikana laittaa katsastuskuntoon. Sen verran on selvinnyt että bensapumppu ei käynnisty vaikka releeltä lähtee virta, joten tutkimukset siirtyvät peräpäähän.
Shop manual cd löytyy ja D-jet ja R107 on tuttuja joten uskon että tästä tulee mukava pikku projekti.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Thanks! Euromalli on, manuaalivaihteet, ei ilmastointia.
Edellinen omistaja on ollut oikea insinööri. Jostain syystä on mm. laittanut lisävastuksia ilma- ja vesilämpöanturien rinnalle. Oli kuulemma irrotellut ja purkanut osia ihan vaan huvikseen.
Hassua oli nähdä auton mukana tulleissa papereissa tulostettuna joitakin minun vanhoja mersuforumin ohjeita/postauksia aiemmista SL- projekteistani.
Edellinen omistaja on ollut oikea insinööri. Jostain syystä on mm. laittanut lisävastuksia ilma- ja vesilämpöanturien rinnalle. Oli kuulemma irrotellut ja purkanut osia ihan vaan huvikseen.
Hassua oli nähdä auton mukana tulleissa papereissa tulostettuna joitakin minun vanhoja mersuforumin ohjeita/postauksia aiemmista SL- projekteistani.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Sivuvastusten avulla on todennäköisesti pyritty huijaamaan D-jet käymään laihemmalla seoksella.
Bensapumpun pään pystyy purkamaan. Siellä on rullat, jotka on varmaan jumineet. Puhdistamalla ehkä saa toimimaan. Tiiviste voi muodostua ongelmaksi, Ken Bergsma jenkeissä myy tiivistesarjaa.
Hyvä väri, sama kuin allekirjoittaneen SLC.
Bensapumpun pään pystyy purkamaan. Siellä on rullat, jotka on varmaan jumineet. Puhdistamalla ehkä saa toimimaan. Tiiviste voi muodostua ongelmaksi, Ken Bergsma jenkeissä myy tiivistesarjaa.
Hyvä väri, sama kuin allekirjoittaneen SLC.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Sumuvalot on nätit boschit mutta ei alkuperäisen kaltaiset. Löysin jo oikeanmalliset kotelot mutta lasit puuttuu. Löytyisikö täältä ehjät lasit vai tilaanko ebaysta/ SLS?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Oi juma, hienon auton olet löytänyt!
Noi on aina kivoja löytöjä kun alkuperäinen omistaja on sitä luultavasti paremmin pitänyt kuin emäntää.
Noi on aina kivoja löytöjä kun alkuperäinen omistaja on sitä luultavasti paremmin pitänyt kuin emäntää.
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Bensapumpun akselihan se oli jumissa. Varovasti auttamalla alkoi taas pelaamaan. Vaihdan samalla filtterin, letkut ja kumikannakkeet.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Pumppu alkoi kyllä surraamaan kuten pitää mutta ei käynnisty vielä moottori. Startti pyörittää hyvin.
Tutkimukset jatkuu kun ehtii.
Tutkimukset jatkuu kun ehtii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Hyvinhän se lähti käyntiin kun sähköliitokset konepellin alla oli tarkistettu ja riittävästi painetta bensalinjaan. Käy nätisti ja tasaisesti, tyhjäkäyntiä saa vielä laskea. Pienellä koeajolla laatikko ja kytkin pelasi hyvin.
Jakajasta oli konkka pois ja luulin että siksi ei saa kipinää. Nuo transistorisytkät toimiikin ilman konkkaakin, toisin kuin vanhat jenkit yms.
Lämppärin puhallin puhaltaa täysillä koko ajan, pitää tsekata vastushässäkkä puhaltimen kotelon nurkassa. Oikea takajarru vuotaa. Radioita tuli 4 kpl mukana, valitaan niistä sopiva. Lisäksi pientä siistimistä siellä täällä. Alkuperäiset sumuvalot hommasin eBaysta.
Jakajasta oli konkka pois ja luulin että siksi ei saa kipinää. Nuo transistorisytkät toimiikin ilman konkkaakin, toisin kuin vanhat jenkit yms.
Lämppärin puhallin puhaltaa täysillä koko ajan, pitää tsekata vastushässäkkä puhaltimen kotelon nurkassa. Oikea takajarru vuotaa. Radioita tuli 4 kpl mukana, valitaan niistä sopiva. Lisäksi pientä siistimistä siellä täällä. Alkuperäiset sumuvalot hommasin eBaysta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Yllättävän pienet on SL valmistusmäärät olleet 70- luvulla, oiskohan öljykriisi jarruttanut ostohaluja. 1974 yhteensä 6964 SLää tehty, niistä 6093 450 SL, niistä 5194 jenkkimalleja. 574 kpl 350 SL, ja kesällä 1974 esitelty 280SL 297 kpl. Saksan forumeilla joku oli tutkinut että noin 1/3 350SL:istä oli manuaalivaihteilla.
Noilla tiedoilla voi arvioida että 1974 350SL manuaalilaatikolla olisi valmistettu noin 190 kpl.
Noilla tiedoilla voi arvioida että 1974 350SL manuaalilaatikolla olisi valmistettu noin 190 kpl.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Lämppärin puhaltimen vastushäkissä oli jostain syystä ylikuumenemissuoja joskus lauennut mutta ei palautunut, ja siksi puhalsi täysillä koko ajan. Käänsin häkistä liuskan takaisin paikalleen ja se alkoi toimimaan kuten kuuluukin. Helppo korjaus! Samalla vaihdoin puhaltimen kannen tiivisteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Ensimmäiset koeajot päästiin suorittamaan auringonpaisteessa. Hienosti pelaa mutta käyntiä kierroksilla pitää vielä säätää. Kuskin puolen sivulasi ei liiku napista vaikka nappiin virta tulee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö

C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
On kyllä kaunis ja hienoa, että alkaa palailla liikenteeseen
Noissa alkupään SL:ssä on kyllä ihan omanlaisensa lumo.

---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Ai että on hieno R107.

W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Lisäilmaluisti ei toiminut kunnolla ja sai aikaan kierrosluvun sahaamista tyhjäkäynnillä. Purin ja putsasin luistin, vaihdoin vähän hennomman jousen sisälle niin alkoi pelaamaan. Samalla vaihdoin y-muotoisen kumiputken luistilta kaasuläpälle. Uusi putki olikin niin pehmeää kumia että meni lyttyyn kun kone yritti imeä ilmaa tyhjäkäynnillä. Piti laittaa sisään lujempi muoviputki pitämään rööriä auki. Taidan vaihtaa entisen takaisin jos vaan ilmavuotojen korjaukset toimivat.
Jostain syystä kone ei lämpene kunnolla. Puolen tunnin tyhjäkäynnin ja ajolenkin jälkeen lämpö ei nouse yli 50 asteen ir- mittarilla mitattuna. Termostaattia tietysti ekaksi epäillään, en keksi muutakaan.
Jostain syystä kone ei lämpene kunnolla. Puolen tunnin tyhjäkäynnin ja ajolenkin jälkeen lämpö ei nouse yli 50 asteen ir- mittarilla mitattuna. Termostaattia tietysti ekaksi epäillään, en keksi muutakaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Seuraava katsastus sitten 2029. Edellinen oli 15 vuotta sitten.
Ei ole ihan täydellinen peli vielä, kone alkaa pätkimään kun ajaa noin 10-15 min. Parin minuutin tauko niin taas mennään se 10-15 min. Sytkäboxi, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Seuraavaksi katse tulpan ja puolan johtoihin.
Ei ole ihan täydellinen peli vielä, kone alkaa pätkimään kun ajaa noin 10-15 min. Parin minuutin tauko niin taas mennään se 10-15 min. Sytkäboxi, jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Seuraavaksi katse tulpan ja puolan johtoihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Kannattaa vaihtaa myös puola, kun lämmetessään voi tehdä tuota häiriötä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
sekin oli jo vaihdettu, puuttui listasta.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Kokeilin vielä toimivasta autosta otetulla MAP-sensorilla ja uudella puolan johdolla mutta ei apua niistä. Tyhjäkäynti toimii hyvin mutta ajossa noin 10-15 min jälkeen alkaa nykimään.
Yksi mahdollisuus voisi olla vanhan bensan jäänteet jotka kerääntyvät tankissa filterin ympärille? Tai muualle putkiin.
Tai sitten Ecu on rikki ja lämmetessään pätkii. Mutta erikoista että vika häipyy nopeasti kun koneen sammuttaa.
Yksi mahdollisuus voisi olla vanhan bensan jäänteet jotka kerääntyvät tankissa filterin ympärille? Tai muualle putkiin.
Tai sitten Ecu on rikki ja lämmetessään pätkii. Mutta erikoista että vika häipyy nopeasti kun koneen sammuttaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Veikkaisin että vika on virranjakajan "alemmissa kärjissä", jotka tuottavat D-jetin EQUlle sen tarvitsemat pulssijonot. Kun kärjet kuluvat, ne alkavat jossain vaiheessa kenkkuilemaan, ja kenkkuilu voi olla lämpötilariippuvaista. Kärjet ovat D-jet erikoisuus. Uudet kärjet ovat kalliita, jos niitä edes on enää saatavilla.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
Se on toki mahdollista. Nykiminen ei tapahdu tyhjäkäynnillä vaan vasta ajossa. Pitäisikö nykiä myös tyhjäkäynnillä jos alemmissa kärjissä on vika? Voisin kokeilla vielä toimivasta autosta otetulla jakajalla.Sharedoc kirjoitti: ↑Ti 22.04.2025 21:46 Veikkaisin että vika on virranjakajan "alemmissa kärjissä", jotka tuottavat D-jetin EQUlle sen tarvitsemat pulssijonot. Kun kärjet kuluvat, ne alkavat jossain vaiheessa kenkkuilemaan, ja kenkkuilu voi olla lämpötilariippuvaista. Kärjet ovat D-jet erikoisuus. Uudet kärjet ovat kalliita, jos niitä edes on enää saatavilla.
Koneen lämmöt ei nouse yli 60 asteen kun termari on vieläkin vaihtamatta. En oikein keksi miksi se nykimistä aiheuttaisi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Matin 350SL 1974 latolöytö
En menisi irroittamaan tai edes löysäämään virranjakajaa ettei sytytyksen säätö vaan siirry. Muistaakseni virranjakajassa on peitelevy, jonka saa irroitettua ja sen takaa pystyy mittaamaan alempien kärkien kärkivälin. Paras opiskella ensin D-jetin manuaalista miten tarkistaa ja säätää kärjet.
Kärjistä kuluu bakeliittiosa. Sen voi pinnoittaa epoksiliimalla ja saada siten lisää käyttöaikaa jos ei saa hommattua uusia kärkiä.
Kärjistä kuluu bakeliittiosa. Sen voi pinnoittaa epoksiliimalla ja saada siten lisää käyttöaikaa jos ei saa hommattua uusia kärkiä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561