W126-kuume: muutamia kysymyksiä!
W126-kuume: muutamia kysymyksiä!
pitäs tosiaan hommata tuollainen w126,ja mielellään 300bensakoneella..
eikös niissä liene 188hevosta ole!?
kulutus tomaatilla lienee 9-15litran kieppeillä??
millainen osa saatavuus tuommoisessa mersussa on??
mitäs ihmeen eroa sillä facelifti mallilla on tuohon vanhenpaan?? :oops:
onko noissa 3.0 koneissa tyyppi vikoja /joku joskus väittänyt että olisivat nokkavikaisia) kai tuokin kone on jakoketjulla??
minkähän hintaisia ois käytetyt "lisävaruste paketit" eli jos laittais ilmastointia
yms.. vastaavaa lisähilpettä jälkeenpäin?? (jos tulee ostatteua hieman niukemmin varusteltu yksilö)
saakohan noihin w126 mistään peltipakosarjoja ja "sporttiputkistoja"
ajattelin vaan että toi kutosen ääni sais vähä jo kuulua (ei tarkoita mitään HILLITÖNTÄ pörinää!!)
niin...... ja tarkeneeko w126 ajaa talvella?? (allekirjoittanut melkoinen vilukissa)
kiitän avusta :lol:
eikös niissä liene 188hevosta ole!?
kulutus tomaatilla lienee 9-15litran kieppeillä??
millainen osa saatavuus tuommoisessa mersussa on??
mitäs ihmeen eroa sillä facelifti mallilla on tuohon vanhenpaan?? :oops:
onko noissa 3.0 koneissa tyyppi vikoja /joku joskus väittänyt että olisivat nokkavikaisia) kai tuokin kone on jakoketjulla??
minkähän hintaisia ois käytetyt "lisävaruste paketit" eli jos laittais ilmastointia
yms.. vastaavaa lisähilpettä jälkeenpäin?? (jos tulee ostatteua hieman niukemmin varusteltu yksilö)
saakohan noihin w126 mistään peltipakosarjoja ja "sporttiputkistoja"
ajattelin vaan että toi kutosen ääni sais vähä jo kuulua (ei tarkoita mitään HILLITÖNTÄ pörinää!!)
niin...... ja tarkeneeko w126 ajaa talvella?? (allekirjoittanut melkoinen vilukissa)
kiitän avusta :lol:
Re: w126 kuume!! muutamia kysymyksiä!
Tehoa on 188 hevosvoimaa ilman katalysaattoria, 180 katilla. Siis silloin uutena ollessa
.
Osia saa erittäin hyvin ainakin Veholta, mutta tarjonta on laajaa KL-varaosissa, Motonetissa sekä muissa varaosaliikkeissä. Hinnat usein kohtuullisia, koska samoja osia on mm. W123:ssa ja W124:ssä.
Faceliftissä (1985) autoon tuli sileät muovihelmat vanhojen uritettujen ("pyykkilauta") tilalle. Lisäksi etu- ja takahelma venytettiin alemmas. Tuolloin tuli myös uusia moottoreita (260, 300, 420, 560). Lisäksi tuli roppakaupalla pienempiä muutoksia. Eli periaatteessa jos 300 SE/L:ää mielit, ainoa vaihtoehto on facelift-malli.
Lisävarusteiden asentaminen jälkikäteen on vaihtoehto, mutta usein tyyris ja vaikeahko. Enissijaisesti kannattaa ehdottomasti hankkia yksilö, jossa on jo kaikki tarvittavat varusteet, ja että ne toimivat. Valikoimaa kyllä löytyy, kun jaksaa katsella myös Saksaa myöten.
M103:n heikoksi kohdaksi on mainittu nokka-akseli. Huhu kertoo, että n. 1989 asti käytetty materiaali oli kuluvampaa.
Varmasti lämmin auto, jos termari, magneettiventtiilit ja lämppärin kenno kunnossa.

Osia saa erittäin hyvin ainakin Veholta, mutta tarjonta on laajaa KL-varaosissa, Motonetissa sekä muissa varaosaliikkeissä. Hinnat usein kohtuullisia, koska samoja osia on mm. W123:ssa ja W124:ssä.
Faceliftissä (1985) autoon tuli sileät muovihelmat vanhojen uritettujen ("pyykkilauta") tilalle. Lisäksi etu- ja takahelma venytettiin alemmas. Tuolloin tuli myös uusia moottoreita (260, 300, 420, 560). Lisäksi tuli roppakaupalla pienempiä muutoksia. Eli periaatteessa jos 300 SE/L:ää mielit, ainoa vaihtoehto on facelift-malli.
Lisävarusteiden asentaminen jälkikäteen on vaihtoehto, mutta usein tyyris ja vaikeahko. Enissijaisesti kannattaa ehdottomasti hankkia yksilö, jossa on jo kaikki tarvittavat varusteet, ja että ne toimivat. Valikoimaa kyllä löytyy, kun jaksaa katsella myös Saksaa myöten.
M103:n heikoksi kohdaksi on mainittu nokka-akseli. Huhu kertoo, että n. 1989 asti käytetty materiaali oli kuluvampaa.
Varmasti lämmin auto, jos termari, magneettiventtiilit ja lämppärin kenno kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kylmä siinä ei ainakaan tule. Muistan, kun aikoinaan itse moisella värkillä kurvaillessani hajosi siitä lämppäri sillä tavalla, että ei tullut muuta kuin tulikuumaa. Oli mukava ajella t-paita päällä, yli kahdenkymmenen asteen pakkasella. Eikä todellakaan palellut.
Ilmastoinnin jälkiasennus on kyllä todella tyyristä hommaa, jos sitä ei osaa itse tehdä käytetyistä osista. Liikkeessä tehtynä maksaa jotain 2-4 tuhatta euroa.

Ilmastoinnin jälkiasennus on kyllä todella tyyristä hommaa, jos sitä ei osaa itse tehdä käytetyistä osista. Liikkeessä tehtynä maksaa jotain 2-4 tuhatta euroa.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Re: w126 kuume!! muutamia kysymyksiä!
Ja täyttä p*skaa taitaa olla sekin huhu...-88 omassa on iskussa ja varmaankin alkuperäinen...ai niin unohdin sillähän on ajettu vain +100 000 saksan kilometriäTimo L. kirjoitti: M103:n heikoksi kohdaksi on mainittu nokka-akseli. Huhu kertoo, että n. 1989 asti käytetty materiaali oli kuluvampaa.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: w126 kuume!! muutamia kysymyksiä!
No ei kyllä oikein sovi tyyliin, if you don´t mind me saying.stanger kirjoitti: saakohan noihin w126 mistään peltipakosarjoja ja "sporttiputkistoja"
ajattelin vaan että toi kutosen ääni sais vähä jo kuulua (ei tarkoita mitään HILLITÖNTÄ pörinää!!):
Ne on urheiluautot tai sellaiselta kuulostavat erikseen. W126:n kuuluukin kulkea kuiskaamalla ja arvokkaasti.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lämmin on kuin ...kele, ja kylmäkin kesällä jos vaan vehkeet pelittää. Noista kutoskoneisista kokemukset rajoittuu kakskasikymppiin joka oli huomattavasti janoisempi kuin nykyinen 420. Tyyppivikoja ei ole tullut vastaan siihen 50k kilometriin joka nykyisellä on menty. Jälleen kerran kyllä suosittelen harkitsemaan kasikoneista koska lähipiiristä löytyy kokemuksia laidasta laitaan kutosista ja kaseista niin bensankulutuksen kuin huoltojenkin osalta. Voihan tässä olla tietysti vähän lukkarinrakkauttakin mukana mutta kyllä se kyyti on kasilla "hieman"toisenlaista. Taitaapa olla jollakulla foorumilaisellakin varteenotettava yksilö kaupan...
Niin ja ne huolto ja bensakulut: Muuta eroa ei juuri ole kuin se että joudut ostamaan 2 tulppaa enemmän kasiin ~4 e. Joku voi nyt tietysti keuhkota virranjakajan kansista ym. tilpehööreistä, mutta ei nekään viskaa maalta merelle.

Re: w126 kuume!! muutamia kysymyksiä!
On liikkeellä perimätietoa, että nokkien materiaali muutettiin kovemmaksi 7/89 alkaen valmistetuissa myllyissä. Toisaalta vanhempia nokkia on saattanut eksyä uudempiinkin moottoreihin, tätä on taidettu puida vanhemmissa topiceissa, ellei ollut peräti Suolen aikakautenaPetri M. kirjoitti:Ja täyttä p*skaa taitaa olla sekin huhu...-88 omassa on iskussa ja varmaankin alkuperäinen...ai niin unohdin sillähän on ajettu vain +100 000 saksan kilometriäTimo L. kirjoitti: M103:n heikoksi kohdaksi on mainittu nokka-akseli. Huhu kertoo, että n. 1989 asti käytetty materiaali oli kuluvampaa.

Mitä Petrin kommenttiin tulee, niin noilla kilsoilla vanhempikin nokkaversio on ok, eikä välttämättä kulu vaihtokuntoon edes sen maagisen 180-200 tkm jälkeen, joka näiden vanhojen summitaiseksi kestoksi on mainittu. Paljon on kiinni öljyistä ja ajosta yleensäkin, olosuhteista jne. Kyllä esim. kylmästartti päivä toisensa jälkeen -20 asteessa ilman lohkoa syö nokkaakin rotan lailla.
Toisen kautta omassa myllyssä on vuosimallista huolimatta menossa toinen nokka, vaihdettu 220 tkm huitteilla. Ei kai näissä mitään yleispätevää sääntöä ole, sen hetkinen kunto ratkaisee ja nokan tila on arvioitavissa tyhjäkäyntiä tarkkailemalla ja pääsee kannen sinne kurkistamaankin. Öljyntäyttöreiästäkin voi nähdä jotain.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tämä pomppasi silmään mutta allekirjoituksessa olikin 280S. Ruiskupeli menee yleisesti pienemmällä, etenkin jos sen kaasarin tms. säädöt on persiillään niin varmaan soppa maistuu. Kaverilla oli 280S jonka kulutus tippui sieltä paristakympistä sadalla alle viiteentoista seka-ajossa kunhan säädöt pantiin kohilleen (älkää kysykö mitä tehtiin, minulla ei ole tarkempaa tietoa).vesa kirjoitti:Noista kutoskoneisista kokemukset rajoittuu kakskasikymppiin joka oli huomattavasti janoisempi kuin nykyinen 420.
Oma 1984 280SE vie sadalla kilometrillä maantiellä 10-11, seka-ajossa 12-14 ja ihan nurkkapyörityksessä sitten 15-20. Tuo vaihtelu kuvaa karkeasti tilannetta kesä-talvi.
126 on vielä vanhantyylinen auto joka on tehty helposti huollettavaksi/korjattavaksi. Perusosat ei ole kalliita, erikoisemmat tietty on. Hieno auto ajaa, hiljainen ja edustava, ei sovellu "räppäämiseen", paitsi jos on gangsta-vanteet alla niin sitten kaiuttimista vaan

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Service manual M103, 05-2200 Removing and installing camshaft:On liikkeellä perimätietoa, että nokkien materiaali muutettiin kovemmaksi 7/89 alkaen
Modifications to camshaft, rocker arms and driver:
Since 03/1989 chilled cast camshafts and rocker arms with hard metal friction surface have been fitted to all engines.
Identification: "S" on contact surface of cylinder head at exhaust end.
Re: w126 kuume!! muutamia kysymyksiä!
HYVÄ AKU!Aku P kirjoitti:No ei kyllä oikein sovi tyyliin, if you don´t mind me saying.stanger kirjoitti: saakohan noihin w126 mistään peltipakosarjoja ja "sporttiputkistoja"
ajattelin vaan että toi kutosen ääni sais vähä jo kuulua (ei tarkoita mitään HILLITÖNTÄ pörinää!!):
Ne on urheiluautot tai sellaiselta kuulostavat erikseen. W126:n kuuluukin kulkea kuiskaamalla ja arvokkaasti.
Mielipiteistähän ei tunnetusti saa kiistellä, mutta tuunataan mieluummin jotain vanhaa civicciä tai muuta pa**aa.
Tyyli ennen kaikkea.


Danke tarkennuksesta, nyt tämä usein esiin noussut mysteeri lienee ratkaistu lopullisesti ja vielä kirjatiedon pohjalta. Mahtaneeko uudistus ja käytetty termi "all engines" koskea myös sukulaiskone M102:aa, vai onko siinä ilmennyt samoja vaivoja lainkaan?Ponton kirjoitti:Since 03/1989 chilled cast camshafts and rocker arms with hard metal friction surface have been fitted to all engines.On liikkeellä perimätietoa, että nokkien materiaali muutettiin kovemmaksi 7/89 alkaen
Nelisen vuotta siis ehtivät myllyt pyöriä "pehmeämmillä" nokilla ennen reklamaatioita ja asiantilan korjausta. Ihan järkeenkäypää, ahkerimmat kuskit ovat saaneet tuona aikana varmasti 200 tkm täyteen ja nokankin jo ontumaan

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No olen kyllä kuullut vaivoista, ja ei tuossa omassakaan ihan äänetön nokka ole. Tarkistan asian illalla WIS:stä, onko siellä mainintaa.Kaapo kirjoitti: Mahtaneeko uudistus ja käytetty termi "all engines" koskea myös sukulaiskone M102:aa, vai onko siinä ilmennyt samoja vaivoja lainkaan?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jaahas, tässähän tarvii mennä tsiigaileen, josko sieltä S löytyisi. Kone kun on vaihdettu takuuseen Veholla ilmeisesti 90-luvun alussa korkean öljynkulutuksen takia. Paljonkohan se alkuperäiskone sitä oikein haukkas, kun tämä hörppää ainakin 6l/10tkm....
Niin juu, vaihdoin tässä tulpatkin, olivat jo yli 25th ajetut. Olivat kuin uudet, joten taitaa ainakin v-varren kumit olla reilassa.

Niin juu, vaihdoin tässä tulpatkin, olivat jo yli 25th ajetut. Olivat kuin uudet, joten taitaa ainakin v-varren kumit olla reilassa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jospa nuo autot tulevat isäntäänsä siinä kuin koiratkinPasi M. kirjoitti: Paljonkohan se alkuperäiskone sitä oikein haukkas, kun tämä hörppää ainakin 6l/10tkm........


Lieneekö Turkkilaisen maitti pysynyt aisoissa? Molemmissa koneissahan on kilometrejä varsin vähän, olisiko aika kuitenkin jo kovettanut 260:n kumit?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Joo, turkkilainen kulkee nyt 10+ tkm ilman lisäystä, jokseenkin litran per tonnihan se vei ennen kumien vaihtoa. Siinä oli tosiaan kaikki tulpat saakutin karstottuneita, eikä uusillakaan tulpilla montaa sataa kilometriä tarvinnu ajaa että alko käymään viidellä mukilla, lisäks pakoputken päät oli kohtalaisen nokeentuneet. Muttei sekään silminnähden kyllä pölläytellyt... Tarvii nuo gummit vaihdattaa jossain vaiheessa, nostajatkin menee vaihtoon kun ovat alkaneet hieman rallattamaan kylmänä, joskus joku jumiutuu kokonaan ja rallattalee johonkin 60 asteen tietämille asti. Tosin tuohon voi vaikuttaa puolisynteettiset 10w40-öljyt, jotka on vaihdettu viimeksi ~30th sitten; no suodattimen olen kyllä vaihtanut välillä. Mitä niitä turhia vaihtelemaan, kun luonnollinen poistuma on tuo 6l/10k. Sama juttu ohjaustehostimen kanssa.... Sinne saa lisätä desin per kymppitonni eikä sekään varsinaisesti edes vuoda mistään, vähän on liitokset kosteita sieltä sun täältä. Ja jäähdytysnestettä saa kans lisäillä noin litran per ~5tkm, tämä siis pelkästään talvella. Kesän aikana ei tarvi lisätä tippaakaan, sama juttu turkkilaisessakin -> johonkin syöveriin se vaan katoaa, vuotokohtaa ei löydy kirveelläkään.Kaapo kirjoitti:Lieneekö Turkkilaisen maitti pysynyt aisoissa? Molemmissa koneissahan on kilometrejä varsin vähän, olisiko aika kuitenkin jo kovettanut 260:n kumit?
Vuotaa juu öljyä, asialle ei ole tehty vielä mitään. Jakopää pysyy kohtalaisen siistinä, joten kampiakselin stefasta ilmeisesti falskaa. Mutta maahan asti öljyä ei enää liikene, ennen oli tippoja siellä sun täällä. Noh, tarvii keväämmällä teettää remppa könttähintaan Vänttisellä, uudet tiivisteet mottiin, jakoketju sälöineen, tarvittava kytkinremppa, jarrunesteetkin voisi vaihdattaa, vanhat ovat ainakin 5 vuotta vanhat ja ruskeat... Mutta ensin tarvii hankkia uus akku ja tuninkia lisää, asiat tärkeysjärjestykseen.

Jokseenkin 200th on tuolla koneella ajettu, ekalla koneella ajettiin siis 70th. Paperitkin tuosta olisi jossain ekalla/entisellä omistajalla, olishan ne kiva nähdä joskus. Todellinen yksilö ekalta omistajalta, syksyllä 2000 oli takana vasta 127tkm, joten uudella koneella oli ajettu tuolloin vasta ~60th. Ilmankos se on toiminut niin hyvin ilman mitään isompia kukkoiluita.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No löytyihän sieltä kannen päästä S, joten väitteellä lienee vinha perä.
Turkkilaisesta ei Ässää löytynyt, joten nokkaremppaa lienee tiedossa tulevaisuudessa, nännännää.
Turkkilaisesta ei Ässää löytynyt, joten nokkaremppaa lienee tiedossa tulevaisuudessa, nännännää.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Montakos vuotta kiesi oli siellä Afrikan komennuksella? Olisiko kuiva ja kuuma ilmasto päässyt koppuroittamaan ja sikistämään tiivisteitä niille sijoilleen, eivätkä ne sitten ole palautuneet ennalleen suhteessa metalliosien negatiiviiseen lämpölaajenemiseen täällä hiukan viileämässä Pohjolassa. Jää pieni holechek joka saumaan...Pasi M. kirjoitti: Mitä niitä turhia vaihtelemaan, kun luonnollinen poistuma on tuo 6l/10k. Sama juttu ohjaustehostimen kanssa.... Sinne saa lisätä desin per kymppitonni eikä sekään varsinaisesti edes vuoda mistään, vähän on liitokset kosteita sieltä sun täältä. .


Taamin ensimmäisenä talvena esiintyi sama ilmiö, kun se märehti pilttuussaan yökaudet lohkoletkun jatkeena. Loppukaudesta sitten otin riskin ja investoin uuteen - taisi olla korkeampipaineinenkin - paisarin korkkiin, vanhasta oli kumitiivari vallan lysyssä.Pasi M. kirjoitti: Ja jäähdytysnestettä saa kans lisäillä noin litran per ~5tkm, tämä siis pelkästään talvella. Kesän aikana ei tarvi lisätä tippaakaan, sama juttu turkkilaisessakin -> johonkin syöveriin se vaan katoaa, vuotokohtaa ei löydy kirveelläkään. .
Jäähdytyspuolen jano loppui siihen. Näinköhän ahkera lohkon käyttö vaan sittenkin saa haihdutettua nesteitä horon korkin kautta - toisaalta eipä se falskannut käyntilämpimillä nesteillä paineita eikä muutakaan

Ei ole vielä vaihdettuna. Vanha levisi siten, että nopein asento pyyhkijöistä hukkui lumeen. Muuten pelaa, mutta vaihtaa pitäisi. Vähän ajattelin ajoittaa sitä ratinvaihdon yhteyteen, mutta uutta sopivaa ei ole tullut vielä vastaan.Pasi M. kirjoitti: Jokos muuten vaihdoit sen monitoimiviiksen, sama urakka olis täälläkin lähiaikoina ohjelmassa? Hieman rattia jo herättelin Bilteman voimahylsyllä, ei paljoa lupaillut... .
Tuliterä zebrano/nahka oli kaupan MB-Klubin shopissa hintaan 350€, mutta ehti juuri mennä.
Ratin kiinnitysmomentti taisi olla 80 Nm, jos ei ole kovin sittaantunut muuten kiinni, niin kai riuska mies sen vielä ilman painekaluja aukaisee, jos vain vehkeet kestävät. Niin, lähtikös se keskiötyyny kuutamolle aivan vain reunoista vetämällä?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Lähtee vetämällä. Ratin keskiökuusiopultti on kyllä todella tiukassa, jos sitä ei aiemmin ole avattu. Suuren momentin lisäksi ainakin W124:ssä siihen oli tuikattu jotain lukitetta. Usko meinasi kyllä loppua ennemmin kuin voima. No, metrin pitkällä jatkolla se sitten jo narahti.Kaapo kirjoitti:Ratin kiinnitysmomentti taisi olla 80 Nm, jos ei ole kovin sittaantunut muuten kiinni, niin kai riuska mies sen vielä ilman painekaluja aukaisee, jos vain vehkeet kestävät. Niin, lähtikös se keskiötyyny kuutamolle aivan vain reunoista vetämällä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kannattaa olla toveri mukana siinä ratin irroituksessa, joka pitää rattia edes vähäsen, ettei kaikki vääntövoima ole rattilukkoa vastaan.
Tosin voimaa siinä pultin aukaisussa tarvitaan niin reilusti, että on sitten toverin syytä olla varuillaan ettei käpälä jää vääntövarren alle siinävaiheessa kun se pultti sitten todellakin aukeaa.
Tosin voimaa siinä pultin aukaisussa tarvitaan niin reilusti, että on sitten toverin syytä olla varuillaan ettei käpälä jää vääntövarren alle siinävaiheessa kun se pultti sitten todellakin aukeaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Siis se oli se edellinen diamantblau 300DA -86, jossa oli sininen veluurisisusta, perän tasonsäätö, kattoluukku, penkinlämppärit + muut suomivarusteet, alkuperäiset gullideckelit, tempomaatti, sävy/lämpölasit, poistumisvalot, ABS, keskikyynärnoja, sähköantenni (muka), humppavehkeet boksilla sun muuta... Eikä sillä ollut ajettu kuin pieni pätkä Afrikan kamaralla; Durbaniin oli laivattu ja melkein suorinta tietä ajettu muistaakseni Lesothon kautta Botswanaan. Sekin oli ensimmäiseltä omistajalta, hieno auto.Kaapo kirjoitti:Montakos vuotta kiesi oli siellä Afrikan komennuksella?

No joo, eipä tuota lohkolämppäriä tule käytettyä muuta ku yli 10 asteen pakkasilla. Paisuntasäiliökin on jostain syystä kohtuullisen uusi, olikohan peräti vuodelta -95 ja korkki on 140-asteinen, jonka tiiviste on kyllä ainakin silminnähden uudenveroisessa kunnossa. Joskus on maassa selvä fläkki sulaneena, aikalailla keskellä konehuonetta ja hieman etupyörien etupuolella. Jotenkin sen on pakko liittyä lämmityslaitteeseen tai kylmäkutistumiseen, kun kesällä ei ole mitään ongelmia tuon suhteen. Tai sitten se kansi on taas kerran halki...Kaapo kirjoitti:Taamin ensimmäisenä talvena esiintyi sama ilmiö, kun se märehti pilttuussaan yökaudet lohkoletkun jatkeena. Loppukaudesta sitten otin riskin ja investoin uuteen - taisi olla korkeampipaineinenkin - paisarin korkkiin, vanhasta oli kumitiivari vallan lysyssä.
Jäähdytyspuolen jano loppui siihen. Näinköhän ahkera lohkon käyttö vaan sittenkin saa haihdutettua nesteitä horon korkin kautta - toisaalta eipä se falskannut käyntilämpimillä nesteillä paineita eikä muutakaan![]()

Katsoppas tämä, lähtöhinta 279€, suoraan lähtee 299€:lla. Rattikaupat on täälläkin vireillä, mutta taas on tullut odottamattomia menoeriä muutama, niin ovatten lykkäytyneet (vinkkinä myyjälle, malttia...).Kaapo kirjoitti:Tuliterä zebrano/nahka oli kaupan MB-Klubin shopissa hintaan 350€, mutta ehti juuri mennä.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]