Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Elikkä CLK 320 cabriolet. Alunperinkin vain yksi avain. Kaukkari ei toimi. Ei ole toiminut aikoihin.
Olen avannut sen siis sillä "tikulla" eli manuaalisella avaimella. Sain auton käyntiin ja tikku jäi sisälle keskikonsoliin talteen, ovet napsahti lumia puhfdstellessa itsestään lukkoon.
Oven avaus Falckin autta yli 1200e heti. Muina aikoina melkein 900e... muista firmoista ei tietoa.
Jos pystyisi sivuikkunan raosta kampeamaan rautalangan ( vaikka pari meisseliä väliin ensin) ja ujuttamaan rautalangan keskikonsolille ja saisi vedettyä "tikun", eli manuaalisen avaimen pois, siinä nääs on avaimrnperänä rengasmainen silmukka, johon saisi ehkä tarrattua kiinni.
Ikkunan särkeminen.... jaa a. Ei tietoa mitä maksaa esim sivuikkunat.
Ainoa hyvä puoli nyt. Auto on omassa parkissa siis.
Otin toisen akun kengän irti en saanut edes sammumaan. Siten sain sammmumaan kun vetäisin yhden boksin irti siittä takakontin sulakerasian likeltä. Heijasi aikansa ja sammui sitten. Sitten boksi rakaisin kiinni. Takakontti siis ei onneksi mennyt automaattilukkoon (ei ole mennut muutenkaan kyllä)
Entäs poliisi olisiko niillä kikat tuohon rautalanka kikkailuun?
Mulla ei löydy minkäänlaista rautalankaa ...
Ideoita?
Olen avannut sen siis sillä "tikulla" eli manuaalisella avaimella. Sain auton käyntiin ja tikku jäi sisälle keskikonsoliin talteen, ovet napsahti lumia puhfdstellessa itsestään lukkoon.
Oven avaus Falckin autta yli 1200e heti. Muina aikoina melkein 900e... muista firmoista ei tietoa.
Jos pystyisi sivuikkunan raosta kampeamaan rautalangan ( vaikka pari meisseliä väliin ensin) ja ujuttamaan rautalangan keskikonsolille ja saisi vedettyä "tikun", eli manuaalisen avaimen pois, siinä nääs on avaimrnperänä rengasmainen silmukka, johon saisi ehkä tarrattua kiinni.
Ikkunan särkeminen.... jaa a. Ei tietoa mitä maksaa esim sivuikkunat.
Ainoa hyvä puoli nyt. Auto on omassa parkissa siis.
Otin toisen akun kengän irti en saanut edes sammumaan. Siten sain sammmumaan kun vetäisin yhden boksin irti siittä takakontin sulakerasian likeltä. Heijasi aikansa ja sammui sitten. Sitten boksi rakaisin kiinni. Takakontti siis ei onneksi mennyt automaattilukkoon (ei ole mennut muutenkaan kyllä)
Entäs poliisi olisiko niillä kikat tuohon rautalanka kikkailuun?
Mulla ei löydy minkäänlaista rautalankaa ...
Ideoita?
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Ohoh!!! Tämmönenpä ei olisi hiipinyt edes mieleen. Kiitokset!E200kompressor kirjoitti: ↑Ti 28.01.2025 19:33 Tarvitaan vain teippiä.
https://www.youtube.com/watch?v=Okv6SCh-gbs
Tämä kikka lähtee ensimmäisenä kokeiluun!
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Onko tää nyt w208? Eikös näissä ole paineilma lukot? Ja yksikkö takakontissa? Eikö niistä letkuista saa ovet jotenkin auki? Tämä nyt vaan tälläistä pohdintaa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
taas on kannattanut säästää ja olla hankkimatta sita toista / toimivaa avainta. Se pelkkä metallitikkuhan ei maksa suutarilla yhtään mitään, kloonattu avain parisataa... no voihan tuon nyt saada kikkakolmosillakin auki muttamutta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Noh... äläpä muuta. Voit uskoa, että tämän tapauksen jälkeen teetän niitä useamman...
Näitä ei koskaan ole ollutkaan kun tämä yksi. Siis kun ite ostin. Nyt niitä tulee se on varma
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Vaihda siihen uus tuulilasi samointein.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Tuo teippi kokeilu voi toimia ehkä.
Ehkä ei.
Katso netistä millaisia purkuautoja löytyy ja paljonko lasit maksavat ja sen mukaan päätät minkä rikot.
Tuulilasia en rikkoisi, koska vaikea mennä läpi lasista jossa muovi lasien välissä. Toki jos on jo valmiiksi rikki, niin ehkä sitten yrittäisin.
Muutamaan autoon ostanut sivulaseja niin yleensä noin 50-100€/kpl purkaamolla.
Pari viikkoa sitten w203 malliin takalasi purkaamolta 100e irroitettuna, ei toki toimi tässä tapauksessa.
Ehkä ei.
Katso netistä millaisia purkuautoja löytyy ja paljonko lasit maksavat ja sen mukaan päätät minkä rikot.
Tuulilasia en rikkoisi, koska vaikea mennä läpi lasista jossa muovi lasien välissä. Toki jos on jo valmiiksi rikki, niin ehkä sitten yrittäisin.
Muutamaan autoon ostanut sivulaseja niin yleensä noin 50-100€/kpl purkaamolla.
Pari viikkoa sitten w203 malliin takalasi purkaamolta 100e irroitettuna, ei toki toimi tässä tapauksessa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Jep. Ja kun tässä on tuulilasi ehjä, ei halkeamia muutenkaan.zukka kirjoitti: ↑Ti 28.01.2025 22:28 Tuo teippi kokeilu voi toimia ehkä.
Ehkä ei.
Katso netistä millaisia purkuautoja löytyy ja paljonko lasit maksavat ja sen mukaan päätät minkä rikot.
Tuulilasia en rikkoisi, koska vaikea mennä läpi lasista jossa muovi lasien välissä. Toki jos on jo valmiiksi rikki, niin ehkä sitten yrittäisin.
Muutamaan autoon ostanut sivulaseja niin yleensä noin 50-100€/kpl purkaamolla.
Pari viikkoa sitten w203 malliin takalasi purkaamolta 100e irroitettuna, ei toki toimi tässä tapauksessa.
Tuota sivuikkunaa näköjään saa kammettua siten, että pari pientä meisseliä saa väliin ja siitä raittamaan hieman ja siten mahtumaan rautalankaa. Nyt kun se "tikku" sijaitsee keskikonsolissa, ja siinä on avaimenperä, jossa rengas, se sorhaus tuota taktiikkaa käyttäen voisi vaikka onnistua. Mutta ensin tarvitsen sen tarpeeksi pitkän rautalangan ja sen päätä pitänee vähän modifioida. Jos saisin sen tikun sieltä ikkunanrakoon, ongelma olidi käytännössä sitten ratkaistu...
Sitten jos tämä ei onnistu jäänee jonkin sivuikkunan rikkominen ainoaksi vaihtoehdoksi. Ja on tutkittava niiden hinnat, ennen rikkomista...
Tosin kolmas mahdollisuus on yksi toinen hinauspalvelu, joka sijaitsee lähempänä, ja kertoo saavansa ovet auki, en tosin tiedä mitä taktiikoita hän käyttää keinona ja mitä veloittaa...
Mutta jos ne hinnat nousee kalliimmaksi kuin ikkunan rikkominen, tämä vaihtoehto jää pois automaattisesti.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
nyt ku sait sitä vähä raotettua niin onhan sellanenki konsti vielä millä itte sain tenavasta ovet auki, olikohan 3-4mm paksusta pyörötankoa eli riittävän jäykkää tohon hommaan että pysyy ojos niin siihen koukistus päähän ja vastapuolen ovenavaus kahvasta nykäsy, mersus niin kepoosesti aukee sisältä ovet ettei tartte riuhtoa
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Jokunen vuosi sitten tein paljon töitä kiillottaakseni Audin repsikan puoleisen sivulasin naarmuista. Ei onnistunut.zukka kirjoitti: ↑Ti 28.01.2025 22:28 Tuo teippi kokeilu voi toimia ehkä.
Ehkä ei.
Katso netistä millaisia purkuautoja löytyy ja paljonko lasit maksavat ja sen mukaan päätät minkä rikot.
Tuulilasia en rikkoisi, koska vaikea mennä läpi lasista jossa muovi lasien välissä. Toki jos on jo valmiiksi rikki, niin ehkä sitten yrittäisin.
Muutamaan autoon ostanut sivulaseja niin yleensä noin 50-100€/kpl purkaamolla.
Pari viikkoa sitten w203 malliin takalasi purkaamolta 100e irroitettuna, ei toki toimi tässä tapauksessa.
Sitten myöhemmin samana kesänä tuli hiekkatiellä kivi tuulilasiin ja autoa hakiessa kysyin, että saako sivulaseja tarvikkeena ja vastaus oli, että kyllä saa ja Audin oik. etuoven lasin hinta rahteineen oli 60€.
Käytin varmasti enemmän rahaa hiomatarvikkeisiin kun yritin turhaan fiksata sitä.
Purkaamoilta olisi saanut naarmuisen 250 000km ajetusta autosta 150€ hintaan.
Samassa yhteydessä oli hinnoista puhetta ja kallein sivulasi on oik. takana. Kaikki luulevat sitä halvimmaksi ja rikkovat sen.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Niin tosiaan, tuo kampeaminen on yksi vaihtoehto.
En ole avoautoa koskaan joutunut avaamaan, mutta kova kattoisia muutaman.
Osa lähtee sellaisella murtosarjalla auki lukostaan, mersu ei oikein tahdo aueta noin.
Osa vaatii oven yläkarmin raottamista ja sitten laittaa sinne pumpattavat tyynyt väliin niin ei tule enempää naarmuja ja pitää raon auki. Jos ei noita tyynyjä ole niin puukapuloita käytin itsekin aiemmin.
Samassa murtosarjassa on pitkiä eri mittaisia ja muotoisia rautoja joilla voi koittaa saada avaimia keskikonsolista. Myös pitkä magneetti on hyvä kokeilla.
En ole avoautoa koskaan joutunut avaamaan, mutta kova kattoisia muutaman.
Osa lähtee sellaisella murtosarjalla auki lukostaan, mersu ei oikein tahdo aueta noin.
Osa vaatii oven yläkarmin raottamista ja sitten laittaa sinne pumpattavat tyynyt väliin niin ei tule enempää naarmuja ja pitää raon auki. Jos ei noita tyynyjä ole niin puukapuloita käytin itsekin aiemmin.
Samassa murtosarjassa on pitkiä eri mittaisia ja muotoisia rautoja joilla voi koittaa saada avaimia keskikonsolista. Myös pitkä magneetti on hyvä kokeilla.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Teippimenetelmän huono puoli on että ikkunahissi saattaa olla mennä kieroksi. Riippuu toki automallista, joissain systeemi sen mallinen että voi vääntää väkisin auki ja joissain sitten heikoin kohta antaa periksi. Toki eihän siinä mikään varsinaisesti rikki mene, mutta työtä teettää oikoa mekanismia takaisin suoraksi.
Yksi tälläinen tapaus on tullut nähtytä jossa repsikan puolen ikkuna ei toiminut, oli kiilattu laudalla kiinni ja ikkunahissi oli ihan mutkalla ilmeisesti juurikin tuon avaamismenetelmän takia.
Yksi tälläinen tapaus on tullut nähtytä jossa repsikan puolen ikkuna ei toiminut, oli kiilattu laudalla kiinni ja ikkunahissi oli ihan mutkalla ilmeisesti juurikin tuon avaamismenetelmän takia.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
En ole videon konstia kokeillut mutta kaikista esitetyistä se on vähiten fyysinen tapahtuma. Ikkunahissi maksaa useimpiin yleisiin autoihin muutamia kymppejä. Mikä tahansa lasi maksaa minimissään saman verran tai moninkertaisesti enemmän.nes2 kirjoitti: ↑Ke 29.01.2025 00:11 Teippimenetelmän huono puoli on että ikkunahissi saattaa olla mennä kieroksi. Riippuu toki automallista, joissain systeemi sen mallinen että voi vääntää väkisin auki ja joissain sitten heikoin kohta antaa periksi. Toki eihän siinä mikään varsinaisesti rikki mene, mutta työtä teettää oikoa mekanismia takaisin suoraksi.
Yksi tälläinen tapaus on tullut nähtytä jossa repsikan puolen ikkuna ei toiminut, oli kiilattu laudalla kiinni ja ikkunahissi oli ihan mutkalla ilmeisesti juurikin tuon avaamismenetelmän takia.
Päivystyshommina tilattu ammattilainen minimissään satoja euroja. Kaikkein halvin tapa on pitää avain mukana.
Artisti eli omistaja päättää miten haluaa homman hoitaa.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Onko se ilmayksikkö takakontissa vai takapenkin alla,kuten Väyrysessä?Lukot vaatii ihan naurettavan vähän ilmaa toimiakseen.Ihan hyvä on etukäteen siihen lootaan tutustua ja selvittää mitä mikäkin letku tekee,ja pitää pientä ilmapumppua kontissa.Toki useinhan takaluukkukin on lukossa jos muutkin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5851
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Sekin jos jollain yletty tökäämän ovien avaus napullaa,
onko hattuhyllysä reikiä tai kontista penkin läpi suksi luukkua
onko hattuhyllysä reikiä tai kontista penkin läpi suksi luukkua
Mökkillä
'
'
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Nettivideon perusteella yksikkö on takakontissa sivuverhoilun takana oikealla. Ei ole kokemusta, mutta voihan olla että ihan itse imemällä tai puhaltamalla letkuun voi saada lukon auki. Ymmärsin viestistä että takakontti olisi auki.Ari kirjoitti: ↑Ke 29.01.2025 12:08 Onko se ilmayksikkö takakontissa vai takapenkin alla,kuten Väyrysessä?Lukot vaatii ihan naurettavan vähän ilmaa toimiakseen.Ihan hyvä on etukäteen siihen lootaan tutustua ja selvittää mitä mikäkin letku tekee,ja pitää pientä ilmapumppua kontissa.Toki useinhan takaluukkukin on lukossa jos muutkin.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Ok. Problem solved. Piklu kampeamisella sain auki.
Nyt kää puhallin huutamaan lähes täydellä, vaikka auton sammuttaa.
Mikähän lie puhaltimen sulake? Saisi ottaa sen irti ja kokeilla, että sekö se nyt sekoaa
Nyt kää puhallin huutamaan lähes täydellä, vaikka auton sammuttaa.
Mikähän lie puhaltimen sulake? Saisi ottaa sen irti ja kokeilla, että sekö se nyt sekoaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Vai onko tuolle edes omaa sulaketta. Tästä on kaikki sulakekartat hävinneet näköjään pois.MeseCLK320 kirjoitti: ↑Ke 29.01.2025 16:53 Ok. Problem solved. Piklu kampeamisella sain auki.
Nyt kää puhallin huutamaan lähes täydellä, vaikka auton sammuttaa.
Mikähän lie puhaltimen sulake? Saisi ottaa sen irti ja kokeilla, että sekö se nyt sekoaa
Lämmityslaitteen puhallin ja vastus, niitä kai se on apukuskin hanskalokeron alta myös katsottava. Jos ottaa irti ja laittaa takaisin auttaako.
Nämä on näitä mukavia lisäjuttuja, kun akku on pois jonkun aikaa pelistä...
Nyt oli pakko irrottaa akunkenkä, ettei se puhallin jäänyt vohisemaan.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Se vastus ei ole vastus vaan elektroninen säädin, samalla on/off kytkin ja ehkä ottanut siipeensä tuossa. Jonnekin niiden laturista tulevien elektronien täytyy mennä kun akunjohto yks kaks irrotetaan ja kuorma poistuu -> jännite nousee -> heikoin lenkki pettää.
Vähemmän todennäköinen vaihtoehto säätöpaneeli, syyllinen selviää kytkentäkaavion ja yleismittarin avulla.
Vähemmän todennäköinen vaihtoehto säätöpaneeli, syyllinen selviää kytkentäkaavion ja yleismittarin avulla.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Kyllä joo, saattanut käydä aika isokin ylijännite kun akku irrotettu käydessä. Nyt olisi kyllä starin paikka, varmaan aika paljon nollattavaa ihan ensinnä ja sitten katsoa mitä tulee takaisin käynnistyksessä. Sitten aina myös kannattaa se miinusnapa irrottaa ensin, että jos kipinöintiä tulee, se tapahtuu sitten "jäykemmällä", eli korin puolella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
No niin. Kiitos hyvät naiset ja herrat vinkeistä, avusta ja tiedoista koko tapauksen suhteen.
Ja säädin on nyt siis vikainen. Se menee vaihtoon.
Liitän kuvaan sulakerasiasta kuvan, jos jolle kulle sattuu samaa. Eli tuosta paikalta 25 sulake 30 pois, niin lopettaa puhaltamisen. Ja tämä siis siinä konepellin alla olevasta kuskin puolella olevasta sulakerasiasta kuvattuna.
Ja säädin on nyt siis vikainen. Se menee vaihtoon.
Liitän kuvaan sulakerasiasta kuvan, jos jolle kulle sattuu samaa. Eli tuosta paikalta 25 sulake 30 pois, niin lopettaa puhaltamisen. Ja tämä siis siinä konepellin alla olevasta kuskin puolella olevasta sulakerasiasta kuvattuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Ton kuvan mukaan sanoisin että sulakerasian pohja vaihtoon.MeseCLK320 kirjoitti: ↑To 30.01.2025 12:54 No niin. Kiitos hyvät naiset ja herrat vinkeistä, avusta ja tiedoista koko tapauksen suhteen.
Ja säädin on nyt siis vikainen. Se menee vaihtoon.
Liitän kuvaan sulakerasiasta kuvan, jos jolle kulle sattuu samaa. Eli tuosta paikalta 25 sulake 30 pois, niin lopettaa puhaltamisen. Ja tämä siis siinä konepellin alla olevasta kuskin puolella olevasta sulakerasiasta kuvattuna.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 03.09.2019 10:44
Re: Nyt jäi avaimet sisään, ovet lukossa, tuota tuota... mikäs olisi helpoin ratksisu?
Joo eivät nämä kovin hyvälle näytä yksikään autossani. Kun ostin tämän, niin jokaikisen (paitsi sisälläolevan) sulakerasian puolelta puuttuu paitsi kartta myöskin suojakannet. Eikä pohjat tosiaan varmasti mitkään hyvät.AK47 kirjoitti: ↑To 30.01.2025 19:20Ton kuvan mukaan sanoisin että sulakerasian pohja vaihtoon.MeseCLK320 kirjoitti: ↑To 30.01.2025 12:54 No niin. Kiitos hyvät naiset ja herrat vinkeistä, avusta ja tiedoista koko tapauksen suhteen.
Ja säädin on nyt siis vikainen. Se menee vaihtoon.
Liitän kuvaan sulakerasiasta kuvan, jos jolle kulle sattuu samaa. Eli tuosta paikalta 25 sulake 30 pois, niin lopettaa puhaltamisen. Ja tämä siis siinä konepellin alla olevasta kuskin puolella olevasta sulakerasiasta kuvattuna.