w201 m103 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Erityis maininta kyllä viellä stirwellille nopeasta toiminnasta. Asian tunteva liike kyllä, voin suositella :thumbup:
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja hennse »

Blunkke kirjoitti: To 25.07.2024 17:19 matkahuolto toi ekat tarvikkeet pohjaaa varten. 2k röpö/ bed liner oikeassa värissään :thumbup: Täytyy
vähän viellä funtsia että miltä valmistajalta epoksin ottaa. Teollisuus puolelta se tulee mutta pallottellen viellä temacoat rm40 ja epocoat 21 välillä :think: Molempien päälle voi kyllä polyuretaanilla vetää. rm40 olisi siitä hyvä että se menisi sellasenaan sitten myös esim kontin sisällä ja saa mustana. Epocoatti taas ei näitä kriteereitä täytä mutta 20l saavin saisin aika ilmaiseksi sitä :think:
Mulla on kyllä epocoatti sellaisenaan kontissa, mustana :D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikö sinne konttiin voi huitaista sen oikean värin epoksin päälle, onko se se hyvin tumman harmaa? Sehän menee vaikka spray purkista
S124 300TE
W124 300D
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

hennse kirjoitti: Pe 26.07.2024 11:01
Blunkke kirjoitti: To 25.07.2024 17:19 matkahuolto toi ekat tarvikkeet pohjaaa varten. 2k röpö/ bed liner oikeassa värissään :thumbup: Täytyy
vähän viellä funtsia että miltä valmistajalta epoksin ottaa. Teollisuus puolelta se tulee mutta pallottellen viellä temacoat rm40 ja epocoat 21 välillä :think: Molempien päälle voi kyllä polyuretaanilla vetää. rm40 olisi siitä hyvä että se menisi sellasenaan sitten myös esim kontin sisällä ja saa mustana. Epocoatti taas ei näitä kriteereitä täytä mutta 20l saavin saisin aika ilmaiseksi sitä :think:
Mulla on kyllä epocoatti sellaisenaan kontissa, mustana :D
Määkun kattelin niin en mustana sitä missään nähnyt :think:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

S202 kirjoitti: Pe 26.07.2024 11:10 Eikö sinne konttiin voi huitaista sen oikean värin epoksin päälle, onko se se hyvin tumman harmaa? Sehän menee vaikka spray purkista
Kyllä tuo on kontista piki musta. En ala sinne sen enempää maalia sotkemaan :D
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Tulipas nauhahiomakonekkin ostettua. Ei ollut pahan hintanen ja äkkisälteen vaikuttaa ihan kelpo vehkeeltä :thumbup: Bilteman paineilma työkalut on kyllä ollut ihan hyviä yleensä :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Hohhoijaa, Aika tohina käynyt tänä viikonloppuna ja vähän kanssa epäonnea matkassa ollut kaasupullon ja mittarin kanssa. No saipas jotain aikaseksi, hyvä jatkaa kun kerkiää ja jaksaa :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Hieman ohi aiheen tai sitten ei :think: Tuli hommattua bbs rt172/ bbs albireot. Mersun alkuperäiset 18x8 2-osaiset, näistä olisi tarkotus tehdä tuohon kesä käyttikseen vanteet. Aika tappelu on saada purettua :crazy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Olisikohan hiljaiset ajat tallissa ohi ? Tuskin mutta kesäksi tämän auton on rullattava tallista ulos. Tulipa siis 37dz ostettua ja eikun sovittamaan koriin ettei sitten tarttis ruveta enään moukaroimaan ja rälläköimään kun uudet mäskit on jo siellä... No sehän sopii sinne oikeastaan ihan ok, vähän ahdas mutta tulisi kyllä toimeen ilman muutoksiakin :think: taidan silti hiukan tunnelia korottaa ja jos innostuisi vähän levittämäänkin :) Mahtaa vaan vuorokaudessa loppua tunnit kesken vielä :shifty:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

pakettia soviteltu ja lopullinen paikka alkaa olemaan siinä, Enään laatikon kannakkeet ja tunneli parsia kasaan. Olisiko jollain tietoa että onko mersuissa moottorit ylipäätään edes täysin suorassa ? Tässä tapauksessa moottori "keulii" ujosti mutta en usko että tuottaa ongelmia. Kardaani linja ja kori ei anna ainakaan enään myöden että saisi täysin suoraan :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja hennse »

Kyllähän se moottori saisi melko suorassa olla. Vaihteiston akselin pitäisi osoittaa suunnilleen kardaanin tukilaakerin keskelle, ja kardaanin kuuluisi olla kulmassa tukilaakerin ja ristinivelen jälkeen. Tosin mersuissa tuntuu se takapätkäkin olevan täysin suorassa :?
Minun w123 on noin 3cm pielessä tuo vaihteisto-tukilaakeri linja, sivuttaissuunnassa niin ei oikein pysty edes säätämään. Eipä tuosta oo mitään haittaa koskaan ollut, niin ei se ihan millintarkkaa ole.

E: Minulla on m104 tenavassa w124 m103 kannakkeet, ja alkuperäiset moottorinkumit(lienee samat w124 myös) ja moottori on kyllä suorassa kun vaihteiston akseli osoittaa tukilaakeria
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

hennse kirjoitti: Pe 17.01.2025 17:17 Kyllähän se moottori saisi melko suorassa olla. Vaihteiston akselin pitäisi osoittaa suunnilleen kardaanin tukilaakerin keskelle, ja kardaanin kuuluisi olla kulmassa tukilaakerin ja ristinivelen jälkeen. Tosin mersuissa tuntuu se takapätkäkin olevan täysin suorassa :?
Minun w123 on noin 3cm pielessä tuo vaihteisto-tukilaakeri linja, sivuttaissuunnassa niin ei oikein pysty edes säätämään. Eipä tuosta oo mitään haittaa koskaan ollut, niin ei se ihan millintarkkaa ole.

E: Minulla on m104 tenavassa w124 m103 kannakkeet, ja alkuperäiset moottorinkumit(lienee samat w124 myös) ja moottori on kyllä suorassa kun vaihteiston akseli osoittaa tukilaakeria

Niin mikä laatikko sulla on ? Tää zf ottaa tosiaan koriin kiinni mutta äkkiä silmällä katottuna kardaani linja on ihan ok, tietty jos ongelmia tulee niin eiköhän tota saa pelattua moottorin tyynyillä :think:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

ehkä se kestää, pientä trimmailua viellä ja korin puolen kiinnikkeen teko :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja hennse »

Blunkke kirjoitti: Pe 17.01.2025 20:10
hennse kirjoitti: Pe 17.01.2025 17:17 Kyllähän se moottori saisi melko suorassa olla. Vaihteiston akselin pitäisi osoittaa suunnilleen kardaanin tukilaakerin keskelle, ja kardaanin kuuluisi olla kulmassa tukilaakerin ja ristinivelen jälkeen. Tosin mersuissa tuntuu se takapätkäkin olevan täysin suorassa :?
Minun w123 on noin 3cm pielessä tuo vaihteisto-tukilaakeri linja, sivuttaissuunnassa niin ei oikein pysty edes säätämään. Eipä tuosta oo mitään haittaa koskaan ollut, niin ei se ihan millintarkkaa ole.

E: Minulla on m104 tenavassa w124 m103 kannakkeet, ja alkuperäiset moottorinkumit(lienee samat w124 myös) ja moottori on kyllä suorassa kun vaihteiston akseli osoittaa tukilaakeria

Niin mikä laatikko sulla on ? Tää zf ottaa tosiaan koriin kiinni mutta äkkiä silmällä katottuna kardaani linja on ihan ok, tietty jos ongelmia tulee niin eiköhän tota saa pelattua moottorin tyynyillä :think:
717 eli perus 5 lovinen. jossain vaiheessa laitan w203 6v askin, ihan vaan sen keppituntuman takia :thumbup:
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

hennse kirjoitti: Pe 17.01.2025 21:26
Blunkke kirjoitti: Pe 17.01.2025 20:10
hennse kirjoitti: Pe 17.01.2025 17:17 Kyllähän se moottori saisi melko suorassa olla. Vaihteiston akselin pitäisi osoittaa suunnilleen kardaanin tukilaakerin keskelle, ja kardaanin kuuluisi olla kulmassa tukilaakerin ja ristinivelen jälkeen. Tosin mersuissa tuntuu se takapätkäkin olevan täysin suorassa :?
Minun w123 on noin 3cm pielessä tuo vaihteisto-tukilaakeri linja, sivuttaissuunnassa niin ei oikein pysty edes säätämään. Eipä tuosta oo mitään haittaa koskaan ollut, niin ei se ihan millintarkkaa ole.

E: Minulla on m104 tenavassa w124 m103 kannakkeet, ja alkuperäiset moottorinkumit(lienee samat w124 myös) ja moottori on kyllä suorassa kun vaihteiston akseli osoittaa tukilaakeria

Niin mikä laatikko sulla on ? Tää zf ottaa tosiaan koriin kiinni mutta äkkiä silmällä katottuna kardaani linja on ihan ok, tietty jos ongelmia tulee niin eiköhän tota saa pelattua moottorin tyynyillä :think:
717 eli perus 5 lovinen. jossain vaiheessa laitan w203 6v askin, ihan vaan sen keppituntuman takia :thumbup:
6v askilla pääsee sitten tekemään tilaa :D
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja hennse »

Jep, ja saa uudelleen maksella sitten kardaanin tasapainotuksenkin :roll: Tarkoitus olisi viritellä joku sähkömoottori pyörittämään mittarinvaijeria sitten, niin voi pitää mittariston vakiona. Onnistunee arduinolla joka lukee abs sensoria.
Simpp_a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 16.11.2018 21:51

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Simpp_a »

hennse kirjoitti: La 18.01.2025 08:26 Jep, ja saa uudelleen maksella sitten kardaanin tasapainotuksenkin :roll: Tarkoitus olisi viritellä joku sähkömoottori pyörittämään mittarinvaijeria sitten, niin voi pitää mittariston vakiona. Onnistunee arduinolla joka lukee abs sensoria.
w126:ssa on ulkonäön puolesta samanlainen nopeusmittari, mutta sähköinen :wink:
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
hennse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.10.2014 18:46

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja hennse »

Simpp_a kirjoitti: Su 19.01.2025 13:42 w126:ssa on ulkonäön puolesta samanlainen nopeusmittari, mutta sähköinen :wink:
Niinhän siinä olisi, pitäisi vaan selvittää millaista signaalia se haluaa, ja sekin vaatisi varmaan jotain boksia väliin jotta saa kalibroitua. Mahtuukohan se tenavan mittarin sisään?

Tutkiskelin hieman asiaa ja kuulemma abs sekoaa jos yrittää varastaa signaalin sensorin välistä, joten kardaanille joutuu sensorin asentamaan.

Tämän tyylistä olen siis ajatellut:
https://www.benzworld.org/threads/w123- ... t.3112446/
Blunkke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 23.07.2023 21:32

Re: w201 m103 projekti

Viesti Kirjoittaja Blunkke »

Voisiko jopa löydöksi sanoa suomen maalla, sopu hintaan löytyi tenavaan korkea keskikonsoli. Väri kylläkin sininen mutta se ei ole ongelma, Joku on jättänyt myös hieman yllätyksiä kasetti koteloon :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin