ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu? Mutta nyt tehty.
ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu? Mutta nyt tehty.
Tollanen 2011(2012) ml w166 WDC1660041A003989
kyselin lähikonttorilta muutoskatsastuksesta pakettiautoksi, haaveissa oli että olisi poistanut vain istuinosan ja lukinnut selkänojan ala-asentoon pysyvästi ja laittanut ohkaisen verhoillun vanerin sen päälle kiinteästi.
Tämä suunitelma torpattiin näillä ohjeilla:
Uusi ohje istuinten poistoon.
5. Istuinten ja niiden kiinnityspisteiden poistaminen Henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi edellyttää pääsääntöisesti istuinpaikkalukumäärään vähentämistä. Käytöstä poistettavien istuinten kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä. Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla. Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä. Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta, istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu sekä istuinosaa että selkänoja.
Turvavöitä ei tarvitse poistaa. Jos takaistuimella on esim vyön kiristimet, muutosta ei voi tehdä.
Mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa.
Onkohan tuon ml:än keskipaikan selkänojan turvavyössä tuollainen kiristin, ilmeisesti tarkoittaa sitä esikiristintä tai törmäyksestä aktivoituvaa kiristintä?
Ja jos ohittaa tuon turvavyö kohdan lakipykälästä ja poistaa sekä istuin että selkänojan ja tekee vanerista kiinnikeiden päälle levyn, niin onko takapenkkien ja keskivyön sähköt helppo irroittaa penkeistä ja jemmata vanerin alle? tai onnistuuko perus tallistarilla noiden pois aktivointi?
kyselin lähikonttorilta muutoskatsastuksesta pakettiautoksi, haaveissa oli että olisi poistanut vain istuinosan ja lukinnut selkänojan ala-asentoon pysyvästi ja laittanut ohkaisen verhoillun vanerin sen päälle kiinteästi.
Tämä suunitelma torpattiin näillä ohjeilla:
Uusi ohje istuinten poistoon.
5. Istuinten ja niiden kiinnityspisteiden poistaminen Henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi edellyttää pääsääntöisesti istuinpaikkalukumäärään vähentämistä. Käytöstä poistettavien istuinten kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä. Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla. Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä. Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta, istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu sekä istuinosaa että selkänoja.
Turvavöitä ei tarvitse poistaa. Jos takaistuimella on esim vyön kiristimet, muutosta ei voi tehdä.
Mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa.
Onkohan tuon ml:än keskipaikan selkänojan turvavyössä tuollainen kiristin, ilmeisesti tarkoittaa sitä esikiristintä tai törmäyksestä aktivoituvaa kiristintä?
Ja jos ohittaa tuon turvavyö kohdan lakipykälästä ja poistaa sekä istuin että selkänojan ja tekee vanerista kiinnikeiden päälle levyn, niin onko takapenkkien ja keskivyön sähköt helppo irroittaa penkeistä ja jemmata vanerin alle? tai onnistuuko perus tallistarilla noiden pois aktivointi?
Viimeksi muokannut -230k-, Ti 04.02.2025 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Pikavilkaisulla WIS näyttäisi että esikiristinpanokset on vain reunapaikoilla.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Tuossa ei ole mitään uutta että istuin on poistettava kokonaisuudessaan, ainakin 10 ? vuotta ollut jo noin.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Niihin kiinike kohtin kannatta hitsat pellit päälle(parista kulmasta kiinni )-230k- kirjoitti: ↑To 22.08.2024 23:31 Tollanen 2011(2012) ml w166 WDC1660041A003989
kyselin lähikonttorilta muutoskatsastuksesta pakettiautoksi, haaveissa oli että olisi poistanut vain istuinosan ja lukinnut selkänojan ala-asentoon pysyvästi ja laittanut ohkaisen verhoillun vanerin sen päälle kiinteästi.
Tämä suunitelma torpattiin näillä ohjeilla:
Uusi ohje istuinten poistoon.
5. Istuinten ja niiden kiinnityspisteiden poistaminen Henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi edellyttää pääsääntöisesti istuinpaikkalukumäärään vähentämistä. Käytöstä poistettavien istuinten kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä. Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla. Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä. Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta, istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu sekä istuinosaa että selkänoja.
Turvavöitä ei tarvitse poistaa. Jos takaistuimella on esim vyön kiristimet, muutosta ei voi tehdä.
Mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa.
Onkohan tuon ml:än keskipaikan selkänojan turvavyössä tuollainen kiristin, ilmeisesti tarkoittaa sitä esikiristintä tai törmäyksestä aktivoituvaa kiristintä?
Ja jos ohittaa tuon turvavyö kohdan lakipykälästä ja poistaa sekä istuin että selkänojan ja tekee vanerista kiinnikeiden päälle levyn, niin onko takapenkkien ja keskivyön sähköt helppo irroittaa penkeistä ja jemmata vanerin alle? tai onnistuuko perus tallistarilla noiden pois aktivointi?
saa sitten joskus jos haluaa takisn muttettua, ei siis mitään pulttien katkomista/kiinikeden tuhomaista,
kaikki sähkö hilpeet muovi kassiin penkin kohdalle lattialle niin ei ole mitään poistettu eikä muutettu on vain irroitettu,
(semoinkin että jos ovat ollet valinainen lisävaruste
monesti oovat takan ne mitä ei saisi sorkkia niin sitten on tulkinta ollut livempää niisäkin)
Jos asiassa tuntuu olevan jotain kummalista tulkintaa yhdellä konttorilla niin helpointa on vaihtaa jollekin toiselle kontorille missä ei vaaditta mitään kats henkilön omasta päästä ja pykäliä tulikittaan/sovelettan vain sen minimin mukaan
Mökkillä
'
'
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Edelliseen w203 tehtiin "pysyvä" muutos niin että penkkien kiinnikkeiden pulttien tilalle etsittiin toiset pultit jonka kantaan hitsattiin ruuvipenkissä vähän saumaa ja pyöriteltiin paikoilleen kunnes pultti pohjasi.
Vaikutti kiinteäksi hitsatulta mutta tuurnalla lyömällä saa taas pyörähtämään auki jos haluaa ja loput pyörittelee vaikka sormilla.
Takapenkin selkänojan mukana lähti keskivyö pois eikä siitä tullut sanomista.
Vaikutti kiinteäksi hitsatulta mutta tuurnalla lyömällä saa taas pyörähtämään auki jos haluaa ja loput pyörittelee vaikka sormilla.
Takapenkin selkänojan mukana lähti keskivyö pois eikä siitä tullut sanomista.
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Minua ihmetytti punatekstin loppuosa:
"Turvavöitä ei tarvitse poistaa. Jos takaistuimella on esim vyön kiristimet, muutosta ei voi tehdä.
Mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa."
Turvavöitä ei tarvitse poistaa, tarkoittanee että turvavyöt saa poistaa. Kuitenkaan mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa.
Mitä muutosta ei voi tehdä jos takaistuimella on vyön kiristimet? Koko muutosta pakettiautoksi vaiko vain kiristimien poistoa? Miksei niitä voisi asiallisesti poistaa ja koodata pois käytöstä vaikka kiristimet takapenkille olisikin?
"Turvavöitä ei tarvitse poistaa. Jos takaistuimella on esim vyön kiristimet, muutosta ei voi tehdä.
Mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa."
Turvavöitä ei tarvitse poistaa, tarkoittanee että turvavyöt saa poistaa. Kuitenkaan mitään turvavarustetta ei saa muuttaa tai poistaa.
Mitä muutosta ei voi tehdä jos takaistuimella on vyön kiristimet? Koko muutosta pakettiautoksi vaiko vain kiristimien poistoa? Miksei niitä voisi asiallisesti poistaa ja koodata pois käytöstä vaikka kiristimet takapenkille olisikin?
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Kai tuossa siis tarkoitetaan että jos penkin poistamisen yhteydessä lähtee myös esikiristin niin pakumuutosta ei voi tehdä. Tämän kyseisen auton kohdalla näin ei ole, eli käsittäisin että istuinosa ja selkänoja irti, kierteisiin popniitti/pultti hitsitäpän kera tms ja leimalle?
Ei se nyt vaan toimi niin että järkeä käytetään, pakko jättää vyöt ja kiristimet paikalleen vaikka koko penkkiä ei enää olisi ja vyöt olisi täysin hyödyttömät
Sääntö-suomi oikein parhaimmillaan
Ei se nyt vaan toimi niin että järkeä käytetään, pakko jättää vyöt ja kiristimet paikalleen vaikka koko penkkiä ei enää olisi ja vyöt olisi täysin hyödyttömät

Sääntö-suomi oikein parhaimmillaan

Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Itsellä jo +10 vuotta viimeisestä farkkupakusta, se oli ihan reikäraudalla selkänoja alas ja pulttien kannan pyöristys tyylillä tehty, enkä ole sen jälkeen asiaan perehtynyt.
Ymmärsin näin että jos selkänojassa on turvavyön kiristin niin muutoskatsastus pakettiautoksi ei ole mahdollinen, tai sen poistosta ja jostain tyyppihyväksynnästä pitäisi saada merkkihuollosta jotain lappuja joita ei ole mahdollista saada..
Nämä veronkierto muutokset on aina olleet sekavia ja konttorikohtaisia, tais karpokin tehdä aiheesta ohjelman aikoinaan.
Eli Istuin ja selkänoja pois, selkänojasta purkaa koko keskivyön? ja muut mahdolliset sähköt? irtonaisina sopivaan paikkaan.
Kiinnikkeisiin jotain hitsaamalla tms. ja vanerilevy päälle että saa tasaiseksi.
ja jos ei kelpaa niin konttorin vaihto
Kiitos vastauksista kaikille, googlella löytyi myös jotain tapauksia joissa muutoskatsastus oli keskiturvavyön kiristimen takia todettu mahdottomaksi, kohta on nämä 2 paikkaset farkkupakut yhtä arvossa kuin ne 2+3 kovalla penkillä olevat
kun uudempien autojen muutoskatsastus vaikeutuu.
Ymmärsin näin että jos selkänojassa on turvavyön kiristin niin muutoskatsastus pakettiautoksi ei ole mahdollinen, tai sen poistosta ja jostain tyyppihyväksynnästä pitäisi saada merkkihuollosta jotain lappuja joita ei ole mahdollista saada..
Nämä veronkierto muutokset on aina olleet sekavia ja konttorikohtaisia, tais karpokin tehdä aiheesta ohjelman aikoinaan.
Eli Istuin ja selkänoja pois, selkänojasta purkaa koko keskivyön? ja muut mahdolliset sähköt? irtonaisina sopivaan paikkaan.
Kiinnikkeisiin jotain hitsaamalla tms. ja vanerilevy päälle että saa tasaiseksi.
ja jos ei kelpaa niin konttorin vaihto
Kiitos vastauksista kaikille, googlella löytyi myös jotain tapauksia joissa muutoskatsastus oli keskiturvavyön kiristimen takia todettu mahdottomaksi, kohta on nämä 2 paikkaset farkkupakut yhtä arvossa kuin ne 2+3 kovalla penkillä olevat

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Tasaisen pohjan saa myös jättämällä sen selkä nojan irralleen,
mutamassa autossa niin tehnnyt
siihen ei ole kats henkilöillä ollut
muuta sanomista kuin tarkastaneet että ei ole kiinityksiin helposti kiintettävisä,
(ja miksi olisikaan saahan pakulla tavaraa kuskata)
mutamassa autossa niin tehnnyt
siihen ei ole kats henkilöillä ollut
muuta sanomista kuin tarkastaneet että ei ole kiinityksiin helposti kiintettävisä,
(ja miksi olisikaan saahan pakulla tavaraa kuskata)
Mökkillä
'
'
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Onko tuosta nykypäivänä enää kummoista verohyötyä, mitään tavarankuljetus autoahan tuosta ei saa vaikka mitä tekisi?
Toki esim metsästystä harrastavalle sopiva auto
Toki esim metsästystä harrastavalle sopiva auto
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
verot 290e vs 790e(tulevilla 2025 hinnoilla) ja vakuutuksetki laskis 100e.
Takapenkeille ei itellä tarvetta, oli tätä ennen 2 vuotta 3 paikkanen vito ja siinäkin istui keskipenkillä vaan kerran tona aikana joku.
Edelliset E sarjan farkut ja nyt tämä ML on itelle just siitä hyviä että takapenkit kaadettuna mahtuu ihan kivasti tavaraa kyytiin,tavaratila on kuitenkin karkeasti 2m x 1m ja 2,4-2,7m pitkää ohkasta listatavaraa saa kyytiin myös.
Takapenkeille ei itellä tarvetta, oli tätä ennen 2 vuotta 3 paikkanen vito ja siinäkin istui keskipenkillä vaan kerran tona aikana joku.
Edelliset E sarjan farkut ja nyt tämä ML on itelle just siitä hyviä että takapenkit kaadettuna mahtuu ihan kivasti tavaraa kyytiin,tavaratila on kuitenkin karkeasti 2m x 1m ja 2,4-2,7m pitkää ohkasta listatavaraa saa kyytiin myös.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Onko verohyöty pienentynyt jotenkin vuosien varrella ? Siis en oikeasti muista miksi hyöty olisi nykyään pienempi kuin ennen.
Varmaan jotain päästöjen mukaan verotuksessa tapahtunut, mutta onko vanhoissakin joissa lasketaan verot kokonaispainon mukaan.
Varmaan jotain päästöjen mukaan verotuksessa tapahtunut, mutta onko vanhoissakin joissa lasketaan verot kokonaispainon mukaan.
wiimax.fi
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Muutoksista ennen/ nyt en tiedä. Mutta yksi iso hyöty oli yritykselle. Pakettiauton kaikki kulut voi vähentää verotuksessa jos auto yrityksen käytössä. Henkilöautolla ei oikein onnistu helposti. Itsellä oli monta autoa siksi muutettu pakettiautoksi aiemmin kun oli yritys. Tietysti yrityksellä pitää olla myös käyttöä pakettiautolle.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Ai se ero oli noinkin iso, muistelisin jostain vastaavasta että pakuna verot olis viidensadan luokkaa. Vakuutuksen kanssa 600 säästö on kyllä huomattava. Mikähän noissa w166 on kun olevinaan hinnat tuli yhtäkkiä kympillä alemmas?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
3.0 litrasessa vanhemman euro luokituksen autossa jää pakunakin tonne lähelle 500 mutta on henkilöautonakin vastaavan verran kalliimpi..
Ihmiset ei halua isoja painavia diesel maastureita kun iltalehdessä kerrotaan että ne kielletään, on siirrytty ostamaan isoja ja painavia hybridi/täyssähkö SUV autoja

Luulen että monet etsii nettiautosta ja autoliikkeistä jo uudella GLE nimellä, se on paremmin brändätty ja uudemman kuuloinen vaikka korimalli on sama 166 faceliftattuna vaan, niin ne on paljon kovemmissa hinnoissa.
En ollut tätä koria ennen suuresti autokuumeillut ,mutta kun nämä tippui samaan hintaluokkaan samoilla varusteilla olevien nelivetoisten E sarjalaisten kanssa ja tuli houkutteleva yksilö vastaan ohjelmoituna ja suurien sakkojen ja vastuiden pelossa kohtuuhinnalla...
Verotuskin suosii pitkästä aikaa dieselkuskeja,kun näistä 2000 luvun dieseleistä aika monesta tippuu ensi vuonna verot joitain kymppejä, autoja joista olen katsonut niin kaikista n. 30e laskee verot.
Ja dieseliäkin saanut taas 1,5e alkavalla sumalla tankattua..

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Niin eihän siinä kumoista hyötyä tule
vain sen ~600€
on sen verran kuitenkin että sen
Pitää ennemin omassa taskussa
Mökkillä
'
'
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
w166 muutoskatsastettu nyt pakettiautoksi.
Joulukuussa oli jotain il/is otsikoita siitä miten se ei enään onnistu 9/2011 jälkeen rekisteröityihin autoihin. https://www.is.fi/autot/art-2000010872834.html
Katsastuskonttorilla tuo oli voimassa pari viikkoa, kunnes liitolta tuli ilmotus konttoreille että autot joissa ei keskipaikalla ole takana pakollista turvavyön esikiristintä ja alle v.2015 onnistuu edelleen, joissain konttoreilla ei ole edes tuota vuosimallirajaa vaan kaikki käy.
Istuinosat pois ,selkänojat pois ja niistä turvavyön vastakappaleet irti ja verhoilujen alle solukumilla pakattuna ettei rämise.
Joko katkopultit/hitsaus kaikkiin penkin kiinnityspulttien tilalle, tai kuten itse päädyin peittämään kiinnikkeet lastulevyllä, joka on kiinnitetty katkaistuilla täkkipulteilla. Ja mistään ei pääse sen alle tai ole näkyvillä avattavia ruuvinkantoja.
Tuo kun olisi tullut tehtyä jokatapauksessa ,että auton saa järkevästi lastattua.
Joulukuussa oli jotain il/is otsikoita siitä miten se ei enään onnistu 9/2011 jälkeen rekisteröityihin autoihin. https://www.is.fi/autot/art-2000010872834.html
Katsastuskonttorilla tuo oli voimassa pari viikkoa, kunnes liitolta tuli ilmotus konttoreille että autot joissa ei keskipaikalla ole takana pakollista turvavyön esikiristintä ja alle v.2015 onnistuu edelleen, joissain konttoreilla ei ole edes tuota vuosimallirajaa vaan kaikki käy.
Istuinosat pois ,selkänojat pois ja niistä turvavyön vastakappaleet irti ja verhoilujen alle solukumilla pakattuna ettei rämise.
Joko katkopultit/hitsaus kaikkiin penkin kiinnityspulttien tilalle, tai kuten itse päädyin peittämään kiinnikkeet lastulevyllä, joka on kiinnitetty katkaistuilla täkkipulteilla. Ja mistään ei pääse sen alle tai ole näkyvillä avattavia ruuvinkantoja.
Tuo kun olisi tullut tehtyä jokatapauksessa ,että auton saa järkevästi lastattua.
Viimeksi muokannut -230k-, Ti 04.02.2025 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
-Kiinnostaisi tietää paljonko on verot muutoksen jälkeen vuodessa.
Mb E 320cdi 4-matic -08
Mb 320 SL Roadster -93 mr
Mb190 Sportline 2.0B - 89 mr
Mb190 250D -88 mr
Mb 240D - 84 mr
Mb 190D - 65 mr
Mb 814 - 89 kulkuri
Mb 817 eco power -97 Kuljetin
Mb 280 se. - 68 proj.
Mb 320 SL Roadster -93 mr
Mb190 Sportline 2.0B - 89 mr
Mb190 250D -88 mr
Mb 240D - 84 mr
Mb 190D - 65 mr
Mb 814 - 89 kulkuri
Mb 817 eco power -97 Kuljetin
Mb 280 se. - 68 proj.
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Tossa vielä kuvat omasta toteutuksesta. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML W166 muutoskatsastus pakettiautoksi vaikeutuu?
Noin puolet siitä mitä ennen muutosta
Mökkillä
'
'