Eipä itse ole tullut vielä ratkaistua. Pohtinut kyllä asiaa paljon. Itsellä vanha malli niin on pienellä akulla, ei sillä muutenkaan talvella ajella kun kaikki energia menee lämmityksiin. Täällä forumilla oli kirjoitusta että näihin hybrideihin saa nykyään polttoainekäyttöisiä lämmittimiä siten että sitä voi hallita ME sovelluksesta. Varsinkin dieselissä se voisi olla paras vaihtoehto. Akun kulumisen kWh hinta on sen verran korkea että ei sitä oikeen lämmittämiseen kannattaisi käyttää. Diesel öljyn lämmityskäytön kWh hinta vastaa suurin piirtein sähkön hintaa.Aaltonen1981 kirjoitti: ↑Ti 19.01.2021 18:02 Seuraava steppi onkin sitten jonkin dieselmoottorin lämmittimen hankkiminen välttääkseni kylmäkäynnistykset. Mites muut, miten ootte kyseisen haasteen hoitaneet?
E 300 de EQ Power kokemuksia
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 19.01.2021 17:47
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Totta tuokin. Tekee vaan niin pahaa käynnistää auto kylmällä dieselmoottorilla, jos asteita on se -20 ja auto ollut käynnistämättä parin päivän ajan. Toivoisi että sisätilan esilämmitysjärjestelmä voisi vuotaa vähän lämpöä konehuoneen puolellemonsteri kirjoitti: ↑Ke 20.01.2021 12:44 Kannattaa ladata akkua ennen lähtöaikaa, niin se samalla lämmittää akkua ja auttaa sähköiseen ajoon. Moottorin lämmitintä pidän näihin turhana. Tuskin ajamalla saat konetta loppumaan, vaikka muutama kylmästartti tulisikin. Ja mitäs sitten, kun kovalla pakkasella ajelet tien päällä akun loppuun, niin kylmänä se silloinkin pärähtää käymään.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 19.01.2021 17:47
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Taidan tosiaan selvitellä jos E300 de:hen saisi polttoainekäyttöisen lämmittimen, ainakin noiden pahimpien pakkaspäivien varalle. Olisi kieltämättä näppärää, jos olisi samassa ME sovelluksessa, missä hallinnoi muutenkin esilämmitystä tms. Laittelen tietoa tänne, kun selviää onnistuuko ja mitä tämä lysti sitten maksaisi.amatoori kirjoitti: ↑Ke 20.01.2021 13:24 Eipä itse ole tullut vielä ratkaistua. Pohtinut kyllä asiaa paljon. Itsellä vanha malli niin on pienellä akulla, ei sillä muutenkaan talvella ajella kun kaikki energia menee lämmityksiin. Täällä forumilla oli kirjoitusta että näihin hybrideihin saa nykyään polttoainekäyttöisiä lämmittimiä siten että sitä voi hallita ME sovelluksesta. Varsinkin dieselissä se voisi olla paras vaihtoehto. Akun kulumisen kWh hinta on sen verran korkea että ei sitä oikeen lämmittämiseen kannattaisi käyttää. Diesel öljyn lämmityskäytön kWh hinta vastaa suurin piirtein sähkön hintaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 19.01.2021 17:47
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Nyt on lohkolämmitin asennettu E300de:heni. Koko lysti asennuksineen maksoi 456eur. Tällä ratkaisulla selviää nyt sitten pahimmat pakkaspäivät, kun moottoria on tarve esilämmittää.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Tervehdys
Olisi harkinnassa 10/2019 käyttöönotettu E 300 de EQ takavetoisena, n. 50 tkm ajettuna. Varusteina AMG Styling + Avantgarde sisusta, Widescreen, Easy-Pack kontti, Apple Carplay, Led High Performance valot, sisävalopaketti, Ambiente paketti, Burmester stereot, vetokoukku, pysäköintikamera, ikkunaverhot takana, tummennukset takana jne. Vakionopeudensäädin on mallia perinteinen, mutta itse en ole sellaisella adaptiivisella cruisella vielä ajanut josta olisin tykännyt.
Kuvittelisin, että dieselbybridi sopisi omiin ajoihin suht hyvin. Valtaosa päivistä mennään alle 100 km ajoilla, joista valtaosa menisi sähköllä, ja 1-4 kertaa kuukaudessa joutuu ajamaan max 700 km päiväreissuja. Omaan käyttöön isoin miinus on tuo takavetoisuus, nelivedot on vielä sen verran kalliimpia ettei budjetti taivu sinne asti.
Jokos näistä on (esim. taksiyrittäjillä) kokemusta enemmän ajettuina? Kestääkö tuo hybridijärjestelmä? Vai kannattaisiko ottaa vaan perinteinen 220d, silloin olisi enemmän valikoimaa myös 4Maticcina?
t. Tuomas
Olisi harkinnassa 10/2019 käyttöönotettu E 300 de EQ takavetoisena, n. 50 tkm ajettuna. Varusteina AMG Styling + Avantgarde sisusta, Widescreen, Easy-Pack kontti, Apple Carplay, Led High Performance valot, sisävalopaketti, Ambiente paketti, Burmester stereot, vetokoukku, pysäköintikamera, ikkunaverhot takana, tummennukset takana jne. Vakionopeudensäädin on mallia perinteinen, mutta itse en ole sellaisella adaptiivisella cruisella vielä ajanut josta olisin tykännyt.
Kuvittelisin, että dieselbybridi sopisi omiin ajoihin suht hyvin. Valtaosa päivistä mennään alle 100 km ajoilla, joista valtaosa menisi sähköllä, ja 1-4 kertaa kuukaudessa joutuu ajamaan max 700 km päiväreissuja. Omaan käyttöön isoin miinus on tuo takavetoisuus, nelivedot on vielä sen verran kalliimpia ettei budjetti taivu sinne asti.
Jokos näistä on (esim. taksiyrittäjillä) kokemusta enemmän ajettuina? Kestääkö tuo hybridijärjestelmä? Vai kannattaisiko ottaa vaan perinteinen 220d, silloin olisi enemmän valikoimaa myös 4Maticcina?
t. Tuomas
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Missä laitoit? Onko letkulämppäri vai säteily?Aaltonen1981 kirjoitti: ↑Ma 01.02.2021 18:18 Nyt on lohkolämmitin asennettu E300de:heni. Koko lysti asennuksineen maksoi 456eur. Tällä ratkaisulla selviää nyt sitten pahimmat pakkaspäivät, kun moottoria on tarve esilämmittää.
S213 E300de -20
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti 19.01.2021 17:47
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Letkulämppäri asennettiin Porvoon Mega-Autossa. Nyt saa auton sitten molemmista päistä piuhan päähän, kun haluaa ladata hybridiakkua ahterista ja lohkolämmitintä keulasta.kenni_ kirjoitti: ↑Su 28.11.2021 20:36Missä laitoit? Onko letkulämppäri vai säteily?Aaltonen1981 kirjoitti: ↑Ma 01.02.2021 18:18 Nyt on lohkolämmitin asennettu E300de:heni. Koko lysti asennuksineen maksoi 456eur. Tällä ratkaisulla selviää nyt sitten pahimmat pakkaspäivät, kun moottoria on tarve esilämmittää.
Ollut ihan toimiva ratkaisu, varsinkin kun noita alle 5 asteen pakkaskelejä ollut nyt täällä etelässäkin ja auto käynnistyy aluksi dieselin voimin. Auton esilämmitys (hybridiakun voimin) toiminut myös moitteetta ja rangekin pysynyt siellä 30 km paremmalla puolella täyteen ladattuna. Range riittänyt oikein hyvin omiin ajoihin taajamassa ja sitten motarilla diesel-käyttöisenä pääosin. Sähköllä ajo hiljaisuuden ja moottorin väännön osalta sen verran miellyttävää, että harkinnasta on sitten parin vuoden päästä kyllä ihan täyssähköinen peli.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Nyt sitten päästiin kauppoihin 21 mallisesta 300de 4matic:sta. Aika näyttää kuinka hyvä on. Lisälämmitin pitäis siihen laitella. Saakos näihin jo webastoo vai pitääkö laittaa ihan perus lohkolämmitin?
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Missäs lämpötiloissa on muiden de:t on laittanut diiselin käyntiin liikkeellelähdössä? Meillä ainakin vielä -12 asteessa lähtee pelkällä sähköllä.
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Mistä johtuu että välillä akkumittari näyttää rangeksi 38km ja välillä 51km? Identtiset olosuhteet ja samaa työmatkaa. 

S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Pitkästä aikaa uutta kokemusta. Tämäkään ei ole itse autosta, vaan enemmänkin Vehon tavoitettavuudesta ja varaosapalvelusta.
Suko-laturi -tai mikä sen virallinen nimi lieneekään- lakkasi toimimasta.
Kokemuksista ensimmäinen oli Vehon huoltopalvelun tavoitettavuudesta, kun halusin vikakohdan varmistaa (auto vai laturi).
Siis, kokemukseni on, että puheluun ei saa vastausta kuin "keskusvastaamosta", josta puhelu käännetään pyydettyyn liikkeeseen.
Sen jälkeen ei tapahdu muuta, kuin lupaus takaisinsoitosta. Itse soittoa ei sitten kuulu.
Pienen "eskaloinnin" avulla sain asiaa eteenpäin ja vika varmistettiin olevan "laturissa".
Veholla ei ole valmiuksia tuollaisen korjaukseen ja uuden varaosana tilatun toimitusajasta ei ole edes arvausta.
Suko-laturi -tai mikä sen virallinen nimi lieneekään- lakkasi toimimasta.
Kokemuksista ensimmäinen oli Vehon huoltopalvelun tavoitettavuudesta, kun halusin vikakohdan varmistaa (auto vai laturi).
Siis, kokemukseni on, että puheluun ei saa vastausta kuin "keskusvastaamosta", josta puhelu käännetään pyydettyyn liikkeeseen.
Sen jälkeen ei tapahdu muuta, kuin lupaus takaisinsoitosta. Itse soittoa ei sitten kuulu.
Pienen "eskaloinnin" avulla sain asiaa eteenpäin ja vika varmistettiin olevan "laturissa".
Veholla ei ole valmiuksia tuollaisen korjaukseen ja uuden varaosana tilatun toimitusajasta ei ole edes arvausta.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Riippuu varmaan muusta ajosta ja siitä paljonko olet edellisinä päivinä sähköllä ajanut. Tarkkaan en 300e:n sielunelämää tunne, mutta mulla ainakin seuraavana aamuna näyttää pidempää matkaa jos edellisenä päivänä olen ajellut pitkään sähköllä. Akkulämpötila voi myös vaikuttaa, eli jos olet just ennen lähtöä ladannut akun täyteen, voi olla että pääset pidemmälle kuin kylmällä akulla.
ex C300e (W205) -20
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
ex C250d (W205) -17
ex C220d (W204) -14
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Kovin tuntuu olevan eroa ulkolämpötilalla siihen miten pitkään sähköllä pääsee (siis enemmän mitä odotin). Talvella max 30km ja nyt lämpösinä kevätpäivinä pääsee yli 60km.
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Ensi viikolla olisi tarkoitus sopia kauppa E300 de 4Matic 2021 autosta. Autoliike lupasi asennuttaa siihen letkulämmittimen. Auto tulee käymään Lapissa lähes viikottain myös talvella, joten olisiko järkevämpi kuitenkin asentaa siihen Webasto? Se varmaan olisi tehokkaampi ja ei ole riippuvainen sähkön saannista. Onko jollakin kokemuksia Webastoston käytöstä näissä hybridimalleissa?
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Ylivoimaisesti paras vaihtoehto on asentaa ladattaviin hybridimalleihin mallikohtainen polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Tällöin auton moottorin, sisätilan ja ajoakun esilämmityksen sekä myös ajonaikaisen lämmityksen voi tehdä tässä tapauksessa W213 Mersun omalla Eberin valmistamalla lisälämmittimellä. Se on ohjattavissa suoraan auton omasta järjestelmästä. Eli ajastintoiminnot tulevat multimedianäytölle ja lisälämmittimen puhelinohjaus onnistuu suoraan Mercedes me sovellukseen tulevasta valikosta. Esim. talvella auton omaa ajoakkua ei tarvitse käyttää auton lämmittämiseen. Näin ollen sähköllä ajettaessa auton toimintamatka pitenee huomattavasti. Suurin hyöty tästä saadan vanhemmissa plugareissa varsinkin silloin, kun lataus tapahtuu ilman tehokkaampaa latausasemaa. Tällöin sähköllä tapahtuva esilämmitys kuluttaa ajoakkua jo ennen liikkeelle lähtöä.
Mikäli haluaa esilämmittää auton moottorin sähköllä, miksi pitäisi asentaa lisäksi 500 W letkulämmitin. Autoon on jo valmiiksi asennettu tehtaalla kymmenen kertaa tehokkaampi puhelinohjauksella toimiva 5,0 kW:n sähkölämmitin. Tekee vain pienen modifioinnin tähän lämmittimeen, siten että se lämmittää sisätilan lisäksi myös moottorin. Silloin jää myös turhat johtojumpat vähemmälle, kun selviää lämmityksestä sekä latauksesta yhdellä ja samalla latausjohdolla.
Mikäli haluaa esilämmittää auton moottorin sähköllä, miksi pitäisi asentaa lisäksi 500 W letkulämmitin. Autoon on jo valmiiksi asennettu tehtaalla kymmenen kertaa tehokkaampi puhelinohjauksella toimiva 5,0 kW:n sähkölämmitin. Tekee vain pienen modifioinnin tähän lämmittimeen, siten että se lämmittää sisätilan lisäksi myös moottorin. Silloin jää myös turhat johtojumpat vähemmälle, kun selviää lämmityksestä sekä latauksesta yhdellä ja samalla latausjohdolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Mitenkäs tämmönen modifiointi tapahtuu?webastoguru kirjoitti: ↑Ma 11.07.2022 08:38
Mikäli haluaa esilämmittää auton moottorin sähköllä, miksi pitäisi asentaa lisäksi 500 W letkulämmitin. Autoon on jo valmiiksi asennettu tehtaalla kymmenen kertaa tehokkaampi puhelinohjauksella toimiva 5,0 kW:n sähkölämmitin. Tekee vain pienen modifioinnin tähän lämmittimeen, siten että se lämmittää sisätilan lisäksi myös moottorin. Silloin jää myös turhat johtojumpat vähemmälle, kun selviää lämmityksestä sekä latauksesta yhdellä ja samalla latausjohdolla.
S213 E300de -20
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Mersun W213 plugareissa moottorin lämmitys sen omalla sähkölämmittimellä onnistuu suhteellisen helposti. Periatteessa vaaditaan vain eri ohjainyksiköiden koodamista ja koodien lisäämistä. Tarvittaessa voi käyttää myös W213 Eberin mallehin tarkoitettua simulaattoria, silloin koodaamisen tarve vähenee.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Pitkästä aikaa piti tännekin kirjautua kun vanhasta Audi-miehestä tuli nyt 300de T:n hankinnan jälkeen uusi Mersu-mies.
Kyseessä siis 2019 saksantuonti josta tuli kaupat 30 min koeajon ja toisen mokoman neuvottelun jälkeen. Hiuka jännittää miten pari Bracco Italianoa menee auton takaluukussa tuon kyhmyn kanssa ja hankintalistalla on varmaan ensimmäisenä koiraverkko jota ei autossa mukana tullut (tai en ainakaan bongannut selllaista talvirenkaiden ja tavaratilan suojan sekamelskassa takaluukusta) (edit: siellähän se oli alapuolella piilossa kun suoja oli talvirenkaiden kanssa sikinsokin). Onko kellään suosituksia E-sarjalaiseen kiinteistä "kaltereista".
Entäs muita "dos and don'ts" vehkeen kanssa niiltä ketkä ovat jo muutaman talven tällaisen kanssa eläneet? (Muuta kuin "jäitä hattuun, tästä puuttu quattro"...
)
Kyseessä siis 2019 saksantuonti josta tuli kaupat 30 min koeajon ja toisen mokoman neuvottelun jälkeen. Hiuka jännittää miten pari Bracco Italianoa menee auton takaluukussa tuon kyhmyn kanssa ja hankintalistalla on varmaan ensimmäisenä koiraverkko jota ei autossa mukana tullut (tai en ainakaan bongannut selllaista talvirenkaiden ja tavaratilan suojan sekamelskassa takaluukusta) (edit: siellähän se oli alapuolella piilossa kun suoja oli talvirenkaiden kanssa sikinsokin). Onko kellään suosituksia E-sarjalaiseen kiinteistä "kaltereista".
Entäs muita "dos and don'ts" vehkeen kanssa niiltä ketkä ovat jo muutaman talven tällaisen kanssa eläneet? (Muuta kuin "jäitä hattuun, tästä puuttu quattro"...

S213 300de EQ Power
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ma 10.06.2019 00:29
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
300de 2020tuomase kirjoitti: ↑La 12.06.2021 17:43 Tervehdys
Olisi harkinnassa 10/2019 käyttöönotettu E 300 de EQ takavetoisena, n. 50 tkm ajettuna. Varusteina AMG Styling + Avantgarde sisusta, Widescreen, Easy-Pack kontti, Apple Carplay, Led High Performance valot, sisävalopaketti, Ambiente paketti, Burmester stereot, vetokoukku, pysäköintikamera, ikkunaverhot takana, tummennukset takana jne. Vakionopeudensäädin on mallia perinteinen, mutta itse en ole sellaisella adaptiivisella cruisella vielä ajanut josta olisin tykännyt.
Kuvittelisin, että dieselbybridi sopisi omiin ajoihin suht hyvin. Valtaosa päivistä mennään alle 100 km ajoilla, joista valtaosa menisi sähköllä, ja 1-4 kertaa kuukaudessa joutuu ajamaan max 700 km päiväreissuja. Omaan käyttöön isoin miinus on tuo takavetoisuus, nelivedot on vielä sen verran kalliimpia ettei budjetti taivu sinne asti.
Jokos näistä on (esim. taksiyrittäjillä) kokemusta enemmän ajettuina? Kestääkö tuo hybridijärjestelmä? Vai kannattaisiko ottaa vaan perinteinen 220d, silloin olisi enemmän valikoimaa myös 4Maticcina?
t. Tuomas
Nyt hybridillä mittarissa yli 250tkm. Hybridi puolella ei mitään ongelmaa ole tullut. Range näyttää taksikäytössä 34-54km kuljettajasta riippuen. Ja taksi käytössä ei juuri ole latailtu kuin ajaessa. Vikoja mitä on tullut parin vuoden aikana. Kamerat herjaa milloin mitäkin mutta likaa tai jotain niissä vain on ollut aina. Joitain päivityksiä tuli että ei ole niin herkkä herjaamaan. Moottorin jäähdytysjärjestelmästä joku venttiili piti viimeksi vaihtaa ja huollossa ei meinattu ensin oikeaa venttiiliä saada vaihdetuksi kun tietokone herjasi väärään venttiiliin. Tässä hybridissä mentiin alkuperäisillä jarrupaloilla 180tkm kun 220d menee max 120tkm taksikäytössä. Aika paljon auttaa jarrutuksissa sähkömoottori. Ja vielä on alkuperäiset jarrulevyt paikallaan. Ne isommat AMG jarrut. En ole varma onko samat jarrulevyt ilman AMG pakettia. Taka-akselilla on vieläkin alkuperäiset ilmapalkeen. 220d joudin vaihtamaan 200tkm kohdilla kun vuotivat jo niin paljon. Molempiin 220d ja 300de vaihdettiin ratti viime joulukuussa kun alkoi molemmat herjaamaan aktiiviohjausta lähes yhtä aikaa. Pitkää matkaa menee niin kuin juna tämä 300de. Kaupunki ajossa taas 220d tuntuu keveämmältä ajella. Polttoaineen kulutus lähes identtiset 220d ja 300de välillä taksikäytössä. Enemmän jos keskittyisi ajamiseen ja lataamiseen niin varmasti olisi toisin. Niin ja molemmissa 220d ja 300de etu vetoakseleiden ulommat kumit kestää noin vuoden tai noin 100tkm ja jos ei huomaa kumin rikkoutumista niin murros hajoaa nopeasti. Liikkeessä vaihtavat 220d:hen murroksen mutta 300de sanovat että pitää vaihtaa koko akseli. Mutta 220d murros käy myös 300de:hen. Vasen vetari on identtinen, mutta oikeassa vetarissa on isommat "boorit" etuperään. (uusi vetari viimeksi kysyessä oli noin 2500€) KL varaosista alkuperäiset murrokset ja suojakumi oli viimeksi 310€. Ja huolto ohjeiden mukasesti on menty huollot. Eli 25tkm on ajettu joka kerta öljyillä. Kaksi kertaa nyt tehty vaihteiston öljynvaihto. Ei mitään ihmeellistä. Vesipumppu alkoi talvella hivenen tihkumaan. Kuoret vaihdettiin varuiksi ennen kuin mitään sen kummempaa sattui.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Kuukausi takana ja ihan tyytyväinen olen.
Vimeisen ~1200 kilometrin kulutus auton mielestä 3,6 litraa satasella. Tästä hiukan alle puolet sekalaista kaupunkiajoa ja hiukan yli puolet pidempää matkaa max "kahvitaukolatauksella" ja takaisin tullessa tyhjällä akulla.
Sähköllä matkasta on siis menty ~500km. Kotona laturi ja yleensä sähköt riittävät 90%:sti nurkka-ajoihin koska auton saa alle 2 tunnissa ladattua täyteen.
Eli oikein sopiva valinta itselle koska suurin osa ajoista on alle 50km päivässä tai pitkin päivää.
Vimeisen ~1200 kilometrin kulutus auton mielestä 3,6 litraa satasella. Tästä hiukan alle puolet sekalaista kaupunkiajoa ja hiukan yli puolet pidempää matkaa max "kahvitaukolatauksella" ja takaisin tullessa tyhjällä akulla.
Sähköllä matkasta on siis menty ~500km. Kotona laturi ja yleensä sähköt riittävät 90%:sti nurkka-ajoihin koska auton saa alle 2 tunnissa ladattua täyteen.
Eli oikein sopiva valinta itselle koska suurin osa ajoista on alle 50km päivässä tai pitkin päivää.
S213 300de EQ Power
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Käytiin perheen kanssa lomareissulla ja tuli ajeltua ensimmäistä kertaa pidempää matkaa. Kulutus pisti ihmetyttämään. Ajo oli 50/50 motaria ja maantietä. Kulutus oli tyhjällä akulla tehdyllä paluumatkalla 6,8l/100km. Tuntui aika isolta, kun keli oli sula eikä ajo sisältänyt kuin pari ohitusta. Auto on vuoden -21 E 300T de 4Matic.
Onkohan tuossa jotain vikaa vai missä lukemissa kulutus on muilla vastaavassa kulkineessa?
Onkohan tuossa jotain vikaa vai missä lukemissa kulutus on muilla vastaavassa kulkineessa?
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Kyllä meilläkin pyörii jossain kutosen paikkeilla. Vielä jos on täyteen lastattu auto, niin varmaan pitää paikkansa. Pitää kuitenkin ottaa huomioon että motarilla kulutus on kuitenkin isompi. Maantiellä on meillä menny kesäkelissä jotain viiden päälle. Painava auto kuitenkin kyseessä.VilleJKL kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 13:08 Käytiin perheen kanssa lomareissulla ja tuli ajeltua ensimmäistä kertaa pidempää matkaa. Kulutus pisti ihmetyttämään. Ajo oli 50/50 motaria ja maantietä. Kulutus oli tyhjällä akulla tehdyllä paluumatkalla 6,8l/100km. Tuntui aika isolta, kun keli oli sula eikä ajo sisältänyt kuin pari ohitusta. Auto on vuoden -21 E 300T de 4Matic.
Onkohan tuossa jotain vikaa vai missä lukemissa kulutus on muilla vastaavassa kulkineessa?
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Kukas tälläistä tekee ja missä ja mihinkä hintaan esim Keski-Suomessa?webastoguru kirjoitti: ↑To 14.07.2022 18:44 Mersun W213 plugareissa moottorin lämmitys sen omalla sähkölämmittimellä onnistuu suhteellisen helposti. Periatteessa vaaditaan vain eri ohjainyksiköiden koodamista ja koodien lisäämistä. Tarvittaessa voi käyttää myös W213 Eberin mallehin tarkoitettua simulaattoria, silloin koodaamisen tarve vähenee.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Vanha keskustelu, mutta kiitos kuitenkin - tuli vastaan '21 glc 300de ilman polttoainetoimista lämmitintä. Defan 411485 tilasin juuri kovimpia pakkasia varten... niitä joka talveen joku lähtö osuu väkisinkin -25...-30C keleille ja tuntuu liian rajulta kylmästä käynnistää moottori ilman mitään lämmitystä. Kiertopumpulla olevaa kysyin kyllä paristakin suunnasta, mutta kun Defan sivuilla ei muuta kuin letkulämppäri tarjolla tähän malliin, niin vain sitä tarjotaan.Aaltonen1981 kirjoitti: ↑Ma 01.02.2021 18:18 Nyt on lohkolämmitin asennettu E300de:heni. Koko lysti asennuksineen maksoi 456eur. Tällä ratkaisulla selviää nyt sitten pahimmat pakkaspäivät, kun moottoria on tarve esilämmittää.
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
2025 tammikuu - ensituntumaa pakkaslähdöistä. Parit startit raittiimmalla kelillä nyt takanapäin. Aamulla töihin pe 3.1.2025 06:00 -26C ja illasta takaisin -25C. Letkulämmitin oli kytkettynä reilut 2h ja esilämmityksen käynnistin noin 1h ennen lähtöä. Laturi oli kytkettynä aamulla samasta yhdestä pistorasiasta letkulämmittimen kanssa (jatkoroikka ja laturin asetus 8A) ja illemmalla virrat sain saman lämpötolpan eri pistokkeissa. Moottori käynnistyy välittömästi, kun painaa nappia ja käynti on siistiä noin 1000 rpm tienoilla. Moottorilämmön mittarin näyttää ensimäisen merkin jo alle 5 min joutokäynnin jälkeen. Vaihteiston lämpötilan nouseminen vaatii yli 50km maantieajoa. Vaihteiston toiminta heti lähdön jälkeen on jouhevaa ja pehmeää. Mitään häiriövaloja ei letkulämmittimen käyttö saanut aikaan. Voi suositella pakkasaamuille moottorinsuojaksi - näin ensivaikutelman perusteella.
https://www.youtube.com/shorts/k2cxq5sXzZg
https://www.youtube.com/shorts/k2cxq5sXzZg
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Ei sitä esilämmitintä tarvi pitää kun 15-20 min niin on hytti täysin lämmin. Se on tosi tehokas kun lämmittää pelkkää kabiinia vakiona.jamaki1 kirjoitti: ↑La 04.01.2025 13:58 2025 tammikuu - ensituntumaa pakkaslähdöistä. Parit startit raittiimmalla kelillä nyt takanapäin. Aamulla töihin pe 3.1.2025 06:00 -26C ja illasta takaisin -25C. Letkulämmitin oli kytkettynä reilut 2h ja esilämmityksen käynnistin noin 1h ennen lähtöä. Laturi oli kytkettynä aamulla samasta yhdestä pistorasiasta letkulämmittimen kanssa (jatkoroikka ja laturin asetus 8A) ja illemmalla virrat sain saman lämpötolpan eri pistokkeissa. Moottori käynnistyy välittömästi, kun painaa nappia ja käynti on siistiä noin 1000 rpm tienoilla. Moottorilämmön mittarin näyttää ensimäisen merkin jo alle 5 min joutokäynnin jälkeen. Vaihteiston lämpötilan nouseminen vaatii yli 50km maantieajoa. Vaihteiston toiminta heti lähdön jälkeen on jouhevaa ja pehmeää. Mitään häiriövaloja ei letkulämmittimen käyttö saanut aikaan. Voi suositella pakkasaamuille moottorinsuojaksi - näin ensivaikutelman perusteella.
https://www.youtube.com/shorts/k2cxq5sXzZg
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
Onko muilla ollu latausluukun kanssa ongelmia? Rouvan autosta meni nyt luukku jumiin eikä sitten millään aukea. Onko jotain kikkaa millä sen saa auki ja neuvoo millä sen sais pysyyn avattavana mallina ettei joka latauksen jälkeen tarvi uutta luukkua ostaa...
S213 E300de -20
Re: E 300 de EQ Power kokemuksia
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!