Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Joo, noi tarvike anturit ei näinä "ikuinen osa tekee ikuisen nälän" aikoina juuri houkuta, kun uudeksi laitettu m104 kaipaisi luotettavaa tietoa öljynsäpaineesta ja vaihtoehtona tuo toimivana irti otettu tehtaalla laitettu paljon jo painetta punninnut yksilö, tai jokin uustuotanto mihin voi luottaa... :?: vai onko tuo uusi alkuperäisosa kuitenkin ainoa, mitä voi pitää järkevänä hankintana.. jossain interwebissa oli 120-130e välissä ilmeisesti hinta.
..oli aikomus tuota anturin paikkaa jakaa niin, että sopis toinenkin anturi lähelle tuplaturvaksi, vaan nahkee väli tuolla tehdä mitään "varmasti tunarikin saa sen tiiviksi" luotettavaa yhdettä..
Ja siis ajatus oli jos jollain olis muistissa huonoa kokemusta noin tärkeän anturan heikkouksista..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja pazo »

Kuvassa on 30 vuotta vanha alkuperäinen öljynpaineanturi. Hyvin rakennettu anturi tuntuu kestävän loputtomiin, mutta vanhetessaan näyttää todellista alhaisempaa painetta tyhjäkäynnillä. Parisen vuotta sitten ostin autodocista uuden ja öljynpainelukema nousi normaaliksi. Brändi oli Meyle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut pazo, Su 05.01.2025 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tuossa sun kuvassa on ilmeisesti joku uudempi versio, kun omassa anturissa A0065429417 vaa yks nasta. Mut joo sillai tuo varmaan vanhenee, eikä täysin yllättäen pimene kokonaan.
Tätä sai docilta päälle 70e hintaan vdo-merkkisenä ja febibilsteiniä vissii 35e.. Tuo 120e anturi oli tuon saksalaisen alkuperäisosia netissä myyvän online-teilen hinta. Aeromotors halvin maxgear merkkinen n.12e ja continental/vdo merkkinen n.65e ja tuohon välille monenmonta erimerkkistä ja hintasta.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja dansku »

Vdo on mersun alkuperäinen öp anturin valmistaja. Kävin pari vuotta sitten veholta tilaamassa viimeisen mitä mersulta löytyi. Silloin ei löytynyt enää mistään maailman liikkeistä vdo antureita.
Juuri itsekin huomasin viikko sitten että vdo alkanut tekemään uudestaan niitä koska esim autodocista löytyy.
Itse en mitään muuta merkkiä hyväksyisi kuin vdon
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: Uusi vai vanha öljynpaineanturi?

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tuolta aeromotorsista tuli uusi paineenmittain..sijoitin kyseiseen osaan 65e se vaikutti melkoisen typerältä sijoitukselta, jo pelkästään pakkauksen osalta :?:
Aika näyttää mitä tuo anturi näyttää :D tietysti tulee olla varautunut pettymyksiin, silloin kun hankkii edullisia varaosia.
Hommasin samaan noita perus huoltoosia, jotka oli mitä pitikin, ja toimitukset yms. piti. Kuitenkin pienessä muovipussukassa ison laatikon pohjalla pyörinyt, merkkituotteeksi luokiteltu osa.. no aika näyttää.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin