Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
...jos otsikon mukaisesta bensaväykystä olisi kokemuksia niin saa jakaa tietoa, hyviä ja huonoja uutisia... ajatus olisi ehkä nuorentaa isäukon E230 vm1996 tuommoseen. ja manuaalilootalla on tarkoitus etsiä ja jotain reilu 100tkm max ajettu. saksan reissuksi se menee, no eipä ole uutta. koneesta kai 170hv otettu tuossa 240ssä ja se on vissiin perus rivinelonen ilman turboa. saattaa olla pienellä ajolla pitkäksi aikaa autoa, vaikka kulutus hieman nouseneekin entiseen verrattuna...
kertokaapa kokemuksia, kiitos!
kertokaapa kokemuksia, kiitos!
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ei tuo 240 ole ollenkaan huono jos vaihtaa tuosta 230stä siihen.
Huollot ja osat ei ole yhtään sen kalliimpia kuin muuhunkaan väyryseen.
Kulutuspuoli on erittäin riiippuvainen ajotavasta (ja suuttimien kunnosta).
Mutta kun tehoa on enemmän kuin 230:ssä niin kyllähän sitä kenkääkin on kiva antaa.
Huollot ja osat ei ole yhtään sen kalliimpia kuin muuhunkaan väyryseen.
Kulutuspuoli on erittäin riiippuvainen ajotavasta (ja suuttimien kunnosta).
Mutta kun tehoa on enemmän kuin 230:ssä niin kyllähän sitä kenkääkin on kiva antaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Mulla tollanen e240 eikä oo mitään pahaa sanottavaa, bensaa menee kaupungissa +10l/100km maantiellä pääsee johonki 8l/100km. kierroksilla yllättävän pirteä, liikahtaa väykky yllättävän rivakasti.
Et jos jotain pahaa pitää sanoa niin bensan kulutus ja hieman hengetön alakierroksilla, muuten oikein mukava. Varsinkin automaattina.
No autohan on -99 (ekoja faceliftejä) mut eipä tolla ole ajettu kuin 145tkm

Et jos jotain pahaa pitää sanoa niin bensan kulutus ja hieman hengetön alakierroksilla, muuten oikein mukava. Varsinkin automaattina.
No autohan on -99 (ekoja faceliftejä) mut eipä tolla ole ajettu kuin 145tkm
Eikö kannattas harkita 270cdi:tä (saat samalla cdi:n tyyppiviatki) tai isompaa bensakonetta? Toi kutosbensa vie käytännössä yhtä paljon soppaa kun kasikin (=aika turhan paljon suhteessa tuon tehoon).
Perustuen pelkästään siihen mielipiteeseen, että samat tehot, melkeen tuplasti enemmän vääntöä, polttoaineenkulutus HUOMATTAVASTI pienempi ja noita pelejä on tarjolla helvetisti enemmän ku 240:iä bensoja ja näin on siis varaa valita varustelutasoissa (tyhmä on se, joka ei Avantgardea ota) ja varusteissa.
Jos nyt on pakko saada pieni bensakone, niin omasta mielestä 200 kompressorissa on enempi kulun tuntoa kuin tuossa 240:ssä vaparissa, vaikka suoritusarvot onkin samat (paitsi neloskone vie pari litraa vähempi soppaa).
Itse en tätä ns. välimallia edes ymmärrä, miks tommonen on pitäny ottaa tuotantoon. Helvetti mitään järkee, kun 320 bensakonekin syö saman verran polttoainetta ja tehoja on paljon enemmän, ellei nyt halua muutamaa kymppiä säästää vakuutusmaksuissa... Isompikoneisia löytyy Saksastakin paljon enempi, joten hinnoissakin on varaa valita (esim. Mobilen haussa 240:iä löytyy tuosta ikähaarukasta Avantgardena 44 kpl, kun 320:ia bensoja löytyy jo monta sataa...).
Perustuen pelkästään siihen mielipiteeseen, että samat tehot, melkeen tuplasti enemmän vääntöä, polttoaineenkulutus HUOMATTAVASTI pienempi ja noita pelejä on tarjolla helvetisti enemmän ku 240:iä bensoja ja näin on siis varaa valita varustelutasoissa (tyhmä on se, joka ei Avantgardea ota) ja varusteissa.
Jos nyt on pakko saada pieni bensakone, niin omasta mielestä 200 kompressorissa on enempi kulun tuntoa kuin tuossa 240:ssä vaparissa, vaikka suoritusarvot onkin samat (paitsi neloskone vie pari litraa vähempi soppaa).
Itse en tätä ns. välimallia edes ymmärrä, miks tommonen on pitäny ottaa tuotantoon. Helvetti mitään järkee, kun 320 bensakonekin syö saman verran polttoainetta ja tehoja on paljon enemmän, ellei nyt halua muutamaa kymppiä säästää vakuutusmaksuissa... Isompikoneisia löytyy Saksastakin paljon enempi, joten hinnoissakin on varaa valita (esim. Mobilen haussa 240:iä löytyy tuosta ikähaarukasta Avantgardena 44 kpl, kun 320:ia bensoja löytyy jo monta sataa...).
Toi bensan kulutus on nyt vähän niin ja näin, tällähetkellä ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 10.5l/100km ja se on ihan puhdasta kaupunki ajoa, eikä todellakaan mitään taloudellista sellasta.
Edellinen auto Fiesta ST 2l koneella ja yli 500kg kevyempänä sekä manuaalina vei ihan yhtä paljon ja motarilla ei päässy yhtään vähemmällä johtuen lyhyistä välityksista.
Edellinen auto Fiesta ST 2l koneella ja yli 500kg kevyempänä sekä manuaalina vei ihan yhtä paljon ja motarilla ei päässy yhtään vähemmällä johtuen lyhyistä välityksista.
Eli Mersuhan olisi siis E240 (2,6) 5/2000-3/2002. Malli on tuo E240 mutta koneessa tilavuttaa n. 2,6 litraa ja V6.
Onhan se vähän tollainen välimalli. Kuitenki E280 V6 koneella kulkee numeroiden mukaan ihan eritavalla, jos vertaa meno haluja ja bensa kuluja. Sitä en tie kuinka paljon nuo kulutukset poikkeaa todellisuudesta sitten.
Itse katselin C280 V6 ja C240 V6 niin päädyin tohon C280, koska kulkee paremmin ja kuluttaa lähes saman ainakin annettujen kulutuksien mukaan.
Tulpan vaihto on 100tkm välein. Eli hinnaltaan melkein sama kun normaaliin 6-koneeseen vaihtelisi 20-25tkm välein halvempia tulppia..
Onhan väykkä hyvä auto ajaa
Onhan se vähän tollainen välimalli. Kuitenki E280 V6 koneella kulkee numeroiden mukaan ihan eritavalla, jos vertaa meno haluja ja bensa kuluja. Sitä en tie kuinka paljon nuo kulutukset poikkeaa todellisuudesta sitten.
Itse katselin C280 V6 ja C240 V6 niin päädyin tohon C280, koska kulkee paremmin ja kuluttaa lähes saman ainakin annettujen kulutuksien mukaan.
Tulpan vaihto on 100tkm välein. Eli hinnaltaan melkein sama kun normaaliin 6-koneeseen vaihtelisi 20-25tkm välein halvempia tulppia..
Onhan väykkä hyvä auto ajaa

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
joo se kulutus on aina vähän makuasia... tuota 200kompressoria kyllä puoltaa myös pienepi vero tullissa käydessä, mutta mites tuo turbo, onko ongelmaton? kun vanhastaan aina tulee mieleen lisäharmit, tosin ajo on ukolla vähäistä suhteessa paljon ajettuihin turbovempaimiin. sille vois riittää kyl vaikka vanha e200 joka oli sillä perus-perus 136hv masinalla... esp kun vaa löytyy ja manuaali niin pärjää talvessa 

...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
124:ssa on useimmat pitäneet 300 tkm hyvänä välinä ainakin tarkistaa ketjun venymä. Eipä tuo vaihtokaan isoimmasta päästä töitä ole.CDW210 kirjoitti:Kiitoksia varmistuksesta, olin 99% varma tuosta, mutta puuttuva 1% kaivoi vielä mieltä.Aku P kirjoitti:Ketjullahan tuo, kuten mersun koneet käytännössä poikkeuksetta.Onko tuolle ketjulle jotain vaihtoväliä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Noinhan varovasti yritin myös opastaa. Alavääntöä saa jo pikkukasista tukevasti samaan kauppaan (vaikkei sitä tietysti potkua lopulta missään vehkeessä kai ole tarpeeksi...masaf1 kirjoitti: tai isompaa bensakonetta? Toi kutosbensa vie käytännössä yhtä paljon soppaa kun kasikin (=aika turhan paljon suhteessa tuon tehoon).


no niin, reissu heitetty pari viikkoa sitten ja pahin rikos jonkun mielestä tuli tehtyä, manuaali väykky ukolle tuli! löytyi ihan asiallinen peli, e240 avantgarde 9/2002, on muuten just viimesiä 210 korisia. ekalta omistajalta (tai sen leskeltä, oli pappa siirtynyt ilmavoimiin äsken) ja ajettu nyt 103000km, täydellinen mb-huoltohistoria... pari vanhuksen tavallista käytön jälkeä ts. puskurinpäänaarmut ja pieni lommo toises etulokaris muuten todella hyvä. ajoin noin 1500km tänne kotisuomeen ja kulutus baanalla 9-10litraa joten jaksaahan tuohon bensaa ostaa. mukavasti voimaa ja vääntöä jo alhaalta bensakoneeksi ainakin suhteessa mitä kävin e200 kompressoreita kokeilee, ne on kierrosmyllyjä. nyt kelpaa ukon turruutella, olihan tuo ihan tyytyväinen, ihmetteli varusteiden määrää... entinen oli classic -96 ihan ilman ilmastointiakin vielä. katsotaan nyt paljonko veroa tulee, arvioni on että noin 5000e vaikka nyt ei alvia menekkään.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Onneksi olkoon! Kiva auto, vaikka suuri(n) osa tälläkin keskustelupalstalla lienee sitä mieltä, että parempi olisi ollut jättää ostamatta... Toisaalta, jos auto nyt on välttynyt esim. siltä parjatulta ruostumiselta ensimmäiset 7 vuotta, niin tuskin se hyvällä hoidolla siitä heti hapantuu.
Tilaa ja hintaansa hiljaista matkustusmukavuutta ainakin tuli varmasti kahmalokaupalla verrattuna joihinkin samaa hintaluokkaa oleviin hiukan uudempiin rivikansanautoihin.
Tsekkaa nyt kuitenkin ne viheliäiset ruostepaikat, eli ainakin ne moottorin alla olevat suojamuovit kannattaa kaivaa pois paikoiltaan ja tarkistaa palkin kunto. Ulkopuolisesti lienet auton jo läpikäynyt, so. ainakin ovet, niiden tiivisteiden välit karmeista ym. paikat.
Tilaa ja hintaansa hiljaista matkustusmukavuutta ainakin tuli varmasti kahmalokaupalla verrattuna joihinkin samaa hintaluokkaa oleviin hiukan uudempiin rivikansanautoihin.
Tsekkaa nyt kuitenkin ne viheliäiset ruostepaikat, eli ainakin ne moottorin alla olevat suojamuovit kannattaa kaivaa pois paikoiltaan ja tarkistaa palkin kunto. Ulkopuolisesti lienet auton jo läpikäynyt, so. ainakin ovet, niiden tiivisteiden välit karmeista ym. paikat.
jo vain pesee tuoreemmat hilavitkuttimet täysin tuommonen vanhempikin hyvä ja turvallinen väykky... ovet ruosteettomat siis totaalisen puhtaat, myös kaikkien tiivisteiden alta, on käännelty ja väännelty... menee ruostesuojaukseen tällä viikolla, totaalikäsittely ja pikku maalaukset ja lopuksi briljantti pintaan niin kelpaa ukon kurvailla. se manuaali oli siksikin hankintalistalla jotta pääsevät vanhemmat yhden hlöauton talouteen, muori kun ei automaatilla ollut kuunaan ajanut eikä vanha koira kuulema uusia temppuja enää ollut halukas oppimaan... onkohan tuo 6-lovinen manuaaliloota miten vahvaa tekoa? kärsiikö 6. pykälää lykätä jo 80 kmh vauhdissa sisään? tuntuu jaksavan mennä ihan ok, ei "jyristä" tms.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 23.03.2024 21:37
Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
On. Vm. 2001/V6,automaatti, ent. suurlähetystön auto, ml. nyt 301 000 km. Erinomaisesti palvellut itsellä 180 000 km vuodesta 2014. "Kakkosautona" MB C200 vm. 2019. MIeluummin ajelen Väykyllä, varsinkin isoilla teillä miellyttävä ajettava (kunhan ei voimakasta sivutuulta). Bensan kulutus tietysti suurehko nurkka-ajossa mutta matka-ajossa 8,2 l/100 km keskimäärin. Mikä on muilla "normaali" öljynkulutus per 1000 km tai per 15 000 km (huoltoväli), autolla siis ajettu 300 tkm. ?
Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
Mersun moottori on rikki jos sille voi määritellä öljynkulutuksen litraa / 1000 kilometriä.
Jotkut saattavat 15000 km huoltovälillä pyytää kerran lisäämään öljyä ja muutama desilitra riittää, useimmat ei kuluta lainkaan.
Jotkut saattavat 15000 km huoltovälillä pyytää kerran lisäämään öljyä ja muutama desilitra riittää, useimmat ei kuluta lainkaan.
wiimax.fi
Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
Ainakin M111-koneeseen tuo pätee. Se ei juurikaan kuluta öljyä, vaikka ajaa 25000 km öljynvaihtoväleillä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?
Sastamalassa olevassa Levorannan autoliikkeessä oli vielä pari viikkoa sitten esillä kuin pakasta otettu 240 väyrysmersu. Oli osa paikan johtajan Aulis Ylösen kokoelmaa. Jos kiinnostaa, kannattaa ottaa yhteyttä ko liikkeeseen ja kysyä johtajaa. Jos suostuu myymään...