Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

...jos otsikon mukaisesta bensaväykystä olisi kokemuksia niin saa jakaa tietoa, hyviä ja huonoja uutisia... ajatus olisi ehkä nuorentaa isäukon E230 vm1996 tuommoseen. ja manuaalilootalla on tarkoitus etsiä ja jotain reilu 100tkm max ajettu. saksan reissuksi se menee, no eipä ole uutta. koneesta kai 170hv otettu tuossa 240ssä ja se on vissiin perus rivinelonen ilman turboa. saattaa olla pienellä ajolla pitkäksi aikaa autoa, vaikka kulutus hieman nouseneekin entiseen verrattuna...
kertokaapa kokemuksia, kiitos!
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

On muuten v6 tuo kone.
Ihan hyviä kokemuksia, mutta 200 kompressori antaa samat kyydit halvemmalla. Ja manuaalia en suosittele, varsinkin mikäli v-koneeseen päädytte ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
wille p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 21.12.2008 11:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wille p »

on ainakin kalliit huollot... bensansuodatin maksaa 60€-> ja siihen menee 12tulppaa boschina 10€kpl.
Pontiac Lemans 350 -68
Pontiac Firehawk -94
Pontiac Firebird Formula 350 -89
S205 C200 4Matic -20
W126 420SEL -86
W123 350 V8
W123 250B
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

kaverilla on tuollainen ja on käytännössä yhtä janoinen kuin oma kasini ==> katse eteenpäin :wink:
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1566
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ei tuo 240 ole ollenkaan huono jos vaihtaa tuosta 230stä siihen.
Huollot ja osat ei ole yhtään sen kalliimpia kuin muuhunkaan väyryseen.
Kulutuspuoli on erittäin riiippuvainen ajotavasta (ja suuttimien kunnosta).
Mutta kun tehoa on enemmän kuin 230:ssä niin kyllähän sitä kenkääkin on kiva antaa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Mulla tollanen e240 eikä oo mitään pahaa sanottavaa, bensaa menee kaupungissa +10l/100km maantiellä pääsee johonki 8l/100km. kierroksilla yllättävän pirteä, liikahtaa väykky yllättävän rivakasti. 8)

Et jos jotain pahaa pitää sanoa niin bensan kulutus ja hieman hengetön alakierroksilla, muuten oikein mukava. Varsinkin automaattina.

No autohan on -99 (ekoja faceliftejä) mut eipä tolla ole ajettu kuin 145tkm
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Tuli tässä muuten mieleen, että onko toi ketju vai hihna kone, siis jakopää? Kuinkas usein noita tulppia muuten ruukataan vaihtaa?

edit: niin ja jos ois jotain sivua mistä löytäis tän koneen tietoja (moottorityyppi ym.) niin linkkiä vaan tänne niin pääsee ihmettelemään.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ketjullahan tuo, kuten mersun koneet käytännössä poikkeuksetta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Aku P kirjoitti:Ketjullahan tuo, kuten mersun koneet käytännössä poikkeuksetta.
Kiitoksia varmistuksesta, olin 99% varma tuosta, mutta puuttuva 1% kaivoi vielä mieltä. 8) Onko tuolle ketjulle jotain vaihtoväliä?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Eikö kannattas harkita 270cdi:tä (saat samalla cdi:n tyyppiviatki) tai isompaa bensakonetta? Toi kutosbensa vie käytännössä yhtä paljon soppaa kun kasikin (=aika turhan paljon suhteessa tuon tehoon).

Perustuen pelkästään siihen mielipiteeseen, että samat tehot, melkeen tuplasti enemmän vääntöä, polttoaineenkulutus HUOMATTAVASTI pienempi ja noita pelejä on tarjolla helvetisti enemmän ku 240:iä bensoja ja näin on siis varaa valita varustelutasoissa (tyhmä on se, joka ei Avantgardea ota) ja varusteissa.

Jos nyt on pakko saada pieni bensakone, niin omasta mielestä 200 kompressorissa on enempi kulun tuntoa kuin tuossa 240:ssä vaparissa, vaikka suoritusarvot onkin samat (paitsi neloskone vie pari litraa vähempi soppaa).

Itse en tätä ns. välimallia edes ymmärrä, miks tommonen on pitäny ottaa tuotantoon. Helvetti mitään järkee, kun 320 bensakonekin syö saman verran polttoainetta ja tehoja on paljon enemmän, ellei nyt halua muutamaa kymppiä säästää vakuutusmaksuissa... Isompikoneisia löytyy Saksastakin paljon enempi, joten hinnoissakin on varaa valita (esim. Mobilen haussa 240:iä löytyy tuosta ikähaarukasta Avantgardena 44 kpl, kun 320:ia bensoja löytyy jo monta sataa...).
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Toi bensan kulutus on nyt vähän niin ja näin, tällähetkellä ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 10.5l/100km ja se on ihan puhdasta kaupunki ajoa, eikä todellakaan mitään taloudellista sellasta.

Edellinen auto Fiesta ST 2l koneella ja yli 500kg kevyempänä sekä manuaalina vei ihan yhtä paljon ja motarilla ei päässy yhtään vähemmällä johtuen lyhyistä välityksista.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Eli Mersuhan olisi siis E240 (2,6) 5/2000-3/2002. Malli on tuo E240 mutta koneessa tilavuttaa n. 2,6 litraa ja V6.
Onhan se vähän tollainen välimalli. Kuitenki E280 V6 koneella kulkee numeroiden mukaan ihan eritavalla, jos vertaa meno haluja ja bensa kuluja. Sitä en tie kuinka paljon nuo kulutukset poikkeaa todellisuudesta sitten.

Itse katselin C280 V6 ja C240 V6 niin päädyin tohon C280, koska kulkee paremmin ja kuluttaa lähes saman ainakin annettujen kulutuksien mukaan.

Tulpan vaihto on 100tkm välein. Eli hinnaltaan melkein sama kun normaaliin 6-koneeseen vaihtelisi 20-25tkm välein halvempia tulppia..

Onhan väykkä hyvä auto ajaa :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

joo se kulutus on aina vähän makuasia... tuota 200kompressoria kyllä puoltaa myös pienepi vero tullissa käydessä, mutta mites tuo turbo, onko ongelmaton? kun vanhastaan aina tulee mieleen lisäharmit, tosin ajo on ukolla vähäistä suhteessa paljon ajettuihin turbovempaimiin. sille vois riittää kyl vaikka vanha e200 joka oli sillä perus-perus 136hv masinalla... esp kun vaa löytyy ja manuaali niin pärjää talvessa :lol:
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Se vasta pahin rikos on ostaa Väykky manuaalisena... :twisted:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

CDW210 kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Ketjullahan tuo, kuten mersun koneet käytännössä poikkeuksetta.
Kiitoksia varmistuksesta, olin 99% varma tuosta, mutta puuttuva 1% kaivoi vielä mieltä. 8) Onko tuolle ketjulle jotain vaihtoväliä?
124:ssa on useimmat pitäneet 300 tkm hyvänä välinä ainakin tarkistaa ketjun venymä. Eipä tuo vaihtokaan isoimmasta päästä töitä ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

masaf1 kirjoitti: (tyhmä on se, joka ei Avantgardea ota)
Vähän makuasia. Riippuu pitääkö se isäukko "urheilullisemmasta" avarista vai olisiko sitten parempi vaihtoehto mukavampi Elegance. Avarin alusta on melko kova ja matala.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jeps, no onhan Elegancessakin mukavia pikku varustelisiä ja korskeampi designi. Tosiaan meinasinkin sitä, että Classicit on aika pappamaisia ja ei näytä oikein nykypäivältä.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, Classicit on kyllä aika ankeita, suurin miinus niissä on kromilistojen puuttuminen. Tai sitten mersu ei ole vain ymmärtänyt markkinointia, bemarillahan tuo classicci olisi joku "shadow line" jonka kaikki haluaa kun on niin hieno mallimerkintä :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti: tai isompaa bensakonetta? Toi kutosbensa vie käytännössä yhtä paljon soppaa kun kasikin (=aika turhan paljon suhteessa tuon tehoon).
Noinhan varovasti yritin myös opastaa. Alavääntöä saa jo pikkukasista tukevasti samaan kauppaan (vaikkei sitä tietysti potkua lopulta missään vehkeessä kai ole tarpeeksi... :wink: ) ja vaikka kuutonenkin käy sivistyneesti, niin kasin äänet (jopa hiljaiseksi vaimennetussa premiumautossa) saavat useinkin kiertämään radion pois päältä. 8)
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

no niin, reissu heitetty pari viikkoa sitten ja pahin rikos jonkun mielestä tuli tehtyä, manuaali väykky ukolle tuli! löytyi ihan asiallinen peli, e240 avantgarde 9/2002, on muuten just viimesiä 210 korisia. ekalta omistajalta (tai sen leskeltä, oli pappa siirtynyt ilmavoimiin äsken) ja ajettu nyt 103000km, täydellinen mb-huoltohistoria... pari vanhuksen tavallista käytön jälkeä ts. puskurinpäänaarmut ja pieni lommo toises etulokaris muuten todella hyvä. ajoin noin 1500km tänne kotisuomeen ja kulutus baanalla 9-10litraa joten jaksaahan tuohon bensaa ostaa. mukavasti voimaa ja vääntöä jo alhaalta bensakoneeksi ainakin suhteessa mitä kävin e200 kompressoreita kokeilee, ne on kierrosmyllyjä. nyt kelpaa ukon turruutella, olihan tuo ihan tyytyväinen, ihmetteli varusteiden määrää... entinen oli classic -96 ihan ilman ilmastointiakin vielä. katsotaan nyt paljonko veroa tulee, arvioni on että noin 5000e vaikka nyt ei alvia menekkään.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Onneksi olkoon! Kiva auto, vaikka suuri(n) osa tälläkin keskustelupalstalla lienee sitä mieltä, että parempi olisi ollut jättää ostamatta... Toisaalta, jos auto nyt on välttynyt esim. siltä parjatulta ruostumiselta ensimmäiset 7 vuotta, niin tuskin se hyvällä hoidolla siitä heti hapantuu.
Tilaa ja hintaansa hiljaista matkustusmukavuutta ainakin tuli varmasti kahmalokaupalla verrattuna joihinkin samaa hintaluokkaa oleviin hiukan uudempiin rivikansanautoihin.
Tsekkaa nyt kuitenkin ne viheliäiset ruostepaikat, eli ainakin ne moottorin alla olevat suojamuovit kannattaa kaivaa pois paikoiltaan ja tarkistaa palkin kunto. Ulkopuolisesti lienet auton jo läpikäynyt, so. ainakin ovet, niiden tiivisteiden välit karmeista ym. paikat.
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

jo vain pesee tuoreemmat hilavitkuttimet täysin tuommonen vanhempikin hyvä ja turvallinen väykky... ovet ruosteettomat siis totaalisen puhtaat, myös kaikkien tiivisteiden alta, on käännelty ja väännelty... menee ruostesuojaukseen tällä viikolla, totaalikäsittely ja pikku maalaukset ja lopuksi briljantti pintaan niin kelpaa ukon kurvailla. se manuaali oli siksikin hankintalistalla jotta pääsevät vanhemmat yhden hlöauton talouteen, muori kun ei automaatilla ollut kuunaan ajanut eikä vanha koira kuulema uusia temppuja enää ollut halukas oppimaan... onkohan tuo 6-lovinen manuaaliloota miten vahvaa tekoa? kärsiikö 6. pykälää lykätä jo 80 kmh vauhdissa sisään? tuntuu jaksavan mennä ihan ok, ei "jyristä" tms.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
MercedesBenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 23.03.2024 21:37

Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Viesti Kirjoittaja MercedesBenz »

On. Vm. 2001/V6,automaatti, ent. suurlähetystön auto, ml. nyt 301 000 km. Erinomaisesti palvellut itsellä 180 000 km vuodesta 2014. "Kakkosautona" MB C200 vm. 2019. MIeluummin ajelen Väykyllä, varsinkin isoilla teillä miellyttävä ajettava (kunhan ei voimakasta sivutuulta). Bensan kulutus tietysti suurehko nurkka-ajossa mutta matka-ajossa 8,2 l/100 km keskimäärin. Mikä on muilla "normaali" öljynkulutus per 1000 km tai per 15 000 km (huoltoväli), autolla siis ajettu 300 tkm. ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersun moottori on rikki jos sille voi määritellä öljynkulutuksen litraa / 1000 kilometriä.
Jotkut saattavat 15000 km huoltovälillä pyytää kerran lisäämään öljyä ja muutama desilitra riittää, useimmat ei kuluta lainkaan.
wiimax.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Viesti Kirjoittaja tomant »

dealer kirjoitti: To 13.02.2025 06:22 Mersun moottori on rikki jos sille voi määritellä öljynkulutuksen litraa / 1000 kilometriä.
Jotkut saattavat 15000 km huoltovälillä pyytää kerran lisäämään öljyä ja muutama desilitra riittää, useimmat ei kuluta lainkaan.
Ainakin M111-koneeseen tuo pätee. Se ei juurikaan kuluta öljyä, vaikka ajaa 25000 km öljynvaihtoväleillä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Onko kokemuksia E240 W210 vm2000-2001?

Viesti Kirjoittaja Timope »

Sastamalassa olevassa Levorannan autoliikkeessä oli vielä pari viikkoa sitten esillä kuin pakasta otettu 240 väyrysmersu. Oli osa paikan johtajan Aulis Ylösen kokoelmaa. Jos kiinnostaa, kannattaa ottaa yhteyttä ko liikkeeseen ja kysyä johtajaa. Jos suostuu myymään...
Vastaa Viestiin