M156 nokka-akselin pultin pituus?
M156 nokka-akselin pultin pituus?
Jos jollain on M156 koneen nokka-akselin pultti irrallaan niin voisko mitata pultin pituuden? Siis nokka-akselin päähän tuleva pultti.
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 268
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?
Osanumero mukaa m12x1.5x100 samaa kokoa imu ja pako nokassa vaan eri osanumeroilla eli joku ero vissiin..
Ja katoin vaan ekan moottori version, kun et tarkentanut tuota moottori mallin loppuosaa. Jos joku muu mitta tarve pultista kannattaa tarkentaa kysymystä.
Ja katoin vaan ekan moottori version, kun et tarkentanut tuota moottori mallin loppuosaa. Jos joku muu mitta tarve pultista kannattaa tarkentaa kysymystä.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?
Kiitoksia, tämä riittää hyvin. Tarkoitus hankkia arp pultit noiden alkuperäisten tilalle, siksi tarvin tuon mitan.juha.liuksiala kirjoitti: ↑La 15.02.2025 18:35 Osanumero mukaa m12x1.5x100 samaa kokoa imu ja pako nokassa vaan eri osanumeroilla eli joku ero vissiin..
Ja katoin vaan ekan moottori version, kun et tarkentanut tuota moottori mallin loppuosaa. Jos joku muu mitta tarve pultista kannattaa tarkentaa kysymystä.
!
Hmm! Onko pulttien kestävyydessä ollut ongelmia?Tomppa11 kirjoitti: ↑La 15.02.2025 19:27Kiitoksia, tämä riittää hyvin. Tarkoitus hankkia arp pultit noiden alkuperäisten tilalle, siksi tarvin tuon mitan.juha.liuksiala kirjoitti: ↑La 15.02.2025 18:35 Osanumero mukaa m12x1.5x100 samaa kokoa imu ja pako nokassa vaan eri osanumeroilla eli joku ero vissiin..
Ja katoin vaan ekan moottori version, kun et tarkentanut tuota moottori mallin loppuosaa. Jos joku muu mitta tarve pultista kannattaa tarkentaa kysymystä.

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 268
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?
..noiden ei alkuperäisten kanssa kannattaa tietysti ottaa selvyys sopivuudesta..tuo ero esim. varaosa numeroiden kanssa voi johtua eri lujuudesta tms. sekä venymistä kiristeltäessä. Pakonokka saattaa olla hieman suuremmassa lämpörasituksessa ja näin ollen käytetty eri materiaalia.. Käytännössä saattaa olla täysin turhaa ihmettelyä.. (kilopultteja saa ihan laadukkaita sopivissa lujuuksissa) tosin nuo eivät näyttänee kovin arvokkailta oem.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?
Mulla taitaa löytyä noita nokkien pultteja, kerran piukkaan vedettyjä, pari sarjaa jos kiinnostaa. Muista uusia ne timanttiprikat!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M156 nokka-akselin pultin pituus?
Alkuperäiset molemmat on 10.9 ja yleinen uskomus on,että ovat kertakäyttöiset. Arp:n pulteilla suurempi lujuus ja kiristysmomentti, eivätkä ole kertakäyttöiset. Saa mielenrauhaa kun pultit saa korkeampaan momenttiin. Nokka-akselin säätimen ja nokan välinen kitka kun pitää ainoastaan ajoituksen kohdallaan. Mitä suurempi kiristysmomentti niin sitä suurempi kitka.juha.liuksiala kirjoitti: ↑Su 16.02.2025 00:13 ..noiden ei alkuperäisten kanssa kannattaa tietysti ottaa selvyys sopivuudesta..tuo ero esim. varaosa numeroiden kanssa voi johtua eri lujuudesta tms. sekä venymistä kiristeltäessä. Pakonokka saattaa olla hieman suuremmassa lämpörasituksessa ja näin ollen käytetty eri materiaalia.. Käytännössä saattaa olla täysin turhaa ihmettelyä.. (kilopultteja saa ihan laadukkaita sopivissa lujuuksissa) tosin nuo eivät näyttänee kovin arvokkailta oem.