Hej !
Täällä varmaan useampiakin EQEllä ajavia. Oletteko tyytyväisiä mihin ja tyytymättömiä mihin ?
Itsellä nyt 4n Teslan jälkeen kiinnostus herännyt EQEhen. YouTube -testeissä Suomessa ja muualla autoa kehutaan. Vertailu Teslaan plussana äänettömyys ja viimeistely kun taas käyttöjärjestelmä ja helppokäyttöisyys on Teslan heiniä. Molempia (Tesla 3 Highland) ja EQE koeajettu ja jostain syystä Mersusta jäi "mix feelings" ? Tarkoitus koeajaa uudelleen. Tähtäimessä ei uusi auto vaan JSG takuun omaava auto v. 2023-24.
Kiinnostuneena odotan asiallisia palautteita
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Runsaan neljän kuukauden kokemuksella ei kaduta yhtään. Erityisesti nastattomilla talvirenkailla EQE on tosiaan hiljainen. Tuntuu Mercedekseltä kaikin puolin. Näkyvyys ei ole kummoinen joten 360 kamera on hyödyksi. Ilman vääntyviä takapyöria pitkä akselivali tekee kääntösäteestä volvomaisen kun on tottunut mersun ketteryyteen.
Tesla 3:een verraten rautajouset ovat huomattavan mukavat. Ilmajousista ei kokemusta. 90 kWh akku on useimmille riittävä. Navigaattori on asiallinen eli carplayta en juuri tarvitse. Käytettynä tuoduista löytyy varusteluja yksilöitä.
Tavaratila on pienehkö ja luukku aukeaa vain lasin alareunaan saakka (vs Tesla, EQS). Latauskaapeleille ei ole oikein riitä tilaa maton alla.
Minua ärsyttää vähän, että vilkun idikaattorit tahtovat jäädä piiloon ja lisäksi niiden ääni on kovin vaimea - tuppaa unohtumaan päälle (vika voi olla kuulossanikin). Ratin kapasitiivisissa napeissa ei ole kunnolla tuntoa. MBUX tosiaan vaatii opettelua, mutta tutustuttua sen kanssa pärjää kyllä.
Viimeksi muokannut pazo, Ti 25.02.2025 10:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Sähköautojen vakuutukset ovat hintavia. EQE 350+ täyskasko 80% bonuksilla ym. alennuksilla 1100€ vuodessa! Luin jostain juttua, että aikaa myöden vakuutusten hinnat laskisivat, kun EV korjaustaitoisten asentajien määrä kasvaa ja akkuja opitaan korjaamaan? Perusvero ja käyttövoimavero yhteensä tekevät 280e/v. Huollothan ovat toki halvempia ja harvempia hybridi/polttomoottoriautoon verraten.
Kiitos - samaa luokkaa kun nykyisessä Tesla M3ssa. Kiitos !
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
pazo kirjoitti: ↑Ke 19.02.2025 13:19
Sähköautojen vakuutukset ovat hintavia. EQE 350+ täyskasko 80% bonuksilla ym. alennuksilla 1100€ vuodessa! Luin jostain juttua, että aikaa myöden vakuutusten hinnat laskisivat, kun EV korjaustaitoisten asentajien määrä kasvaa ja akkuja opitaan korjaamaan? Perusvero ja käyttövoimavero yhteensä tekevät 280e/v. Huollothan ovat toki halvempia ja harvempia hybridi/polttomoottoriautoon verraten.
Missä yhtiössä on sinulla vakuutus? Minulla on EQB:n vakuutus Pohjolassa ja saman hintainen, vaikka on halvempi auto ja vähemmän tehoa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Ehkä se akun varaosahinta on molemmissa sama ja jotenkin kustannuslaskelmissa määräävä tekijä
t. nimimerkki "Eihän näiden vakuuttamisessa ole mitään ongelmaa", E-sarjan kusiruiskun täyskasko 430€/v
Ovien kahvat jäätyvät melko helposti.
Näkyvyys on tosiaan paljon rajallisempi sekä eteen että taakse verrattuna edelliseen E-mallin autoon.
Noin 400 € on vakuutukset kalliimmat vuodessa, kuin edellisessä diesel hybridissä E:ssä.
Vetokoukun liitäntämassa max 750 kg.
Hiljainen auto ainakin talvella kitkarenkailla.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
EQE:n miinukseksi voitaneen laskea myös se, että auto on muotoilultaan täysin mitäänsanomattoman näköinen pulkka, kerrassaan tympeän näköinen (kuten monet muut uudet EQ sarjan tuotteet).
Nicole_Turtiainen kirjoitti: ↑To 20.02.2025 10:08
EQE:n miinukseksi voitaneen laskea myös se, että auto on muotoilultaan täysin mitäänsanomattoman näköinen pulkka, kerrassaan tympeän näköinen (kuten monet muut uudet EQ sarjan tuotteet).
Onneksi noi on makuasioita. On ollut koeajossa EQE 43 ja 500SUV, kumpikin oli mielestäni hienoja ulkoa ja sisältä. Kiinostus lopahti kummankin osalta liian lyhyeen toimintasäteeseen. Leluja vielä pitkille Lapin matkoille yli 1000km , mitä tehdään useampi vuosittain.
Kiitos risuista & ruusuista
Näkyvyys eteen ja sivuilla oli asia mikä itseäni häiritsi vrt Tesla missä ikkunapinta matalalla. Myös musta kattoverhoilu koeautossa vaikutti "ahtaaseen" tuntuun. Ehkä panoraamakatolla parempi ?
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Hmm..
Tulin juuri foorumille etsimään tietoa muilta käyttäjiltä onko esiintynyt ongelmia. Omassani on... ja melko runsaasti.
Autolla ajettu 24tkm.
Minulla auto ollut 11/24 lähtien. Auton 2v takuu meni 10.2.25 umpeen ja tietysti nyt 18.2.25 ilmeni viimeisin ongelma. Nyt jännittää, että vieläkö lisää vikoja on odotettavissa ja nämä joutuu omasta pussista makselemaan. Tässä viimeisimmässä maahantuoja tuli vastaan 75% osuudella ja aiemmat menneet siis takuuseen täysimääräisenä.
Tarkalleen en muista mitä kaikkea on mennyt, mutta on ollut jossain boksissa vanhaa softaa mikä aiheutti ongelmia latauksen kanssa. Herjannut eristevastusvikaa, joku toinen boksi vaihdettu kokonaan ku meni rikki ja viimeisimpänä oli "johto ptc vastuksen ja virranjakorasian väliltä aiheuttaa ongelman, johto oikosulussa suojamaahan". On kuulema jäykkää tavaraa (kaapelin kuuluisi olla notkea) ja sanoisin, että tehty halvalla ja samalla saatu täys paska.
Ensimmäinen vika ilmeni ettei ottanut latausta vastaan ja sen jälkeen on vaan tullut ilmoitus näytölle: aja lähimmälle huoltopisteelle sammuttamatta autoa. No tähän ei ole ollut juuri silloin mahdollisuutta ja sehän aiheutti sen, että sammuttamisen jälkeen ei vaihdetta enää saanut kytkettyä vaan edessä oli hinausautokeikka.
JLaine* kirjoitti: ↑To 20.02.2025 13:39
Hmm..
Tulin juuri foorumille etsimään tietoa muilta käyttäjiltä onko esiintynyt ongelmia. Omassani on... ja melko runsaasti.
Autolla ajettu 24tkm.
Minulla auto ollut 11/24 lähtien.....
Kiitos näistä tiedoista. Siis alle neljässä kuukaudessa tällaista saagaa?! Voitko yrittää vielä kaivella muistiasi ja avata "jossain boksissa" ja "joku toinen boksi"? EQE sedan vai SUV? EQE:n vikoja on raportoitu vähänlaisesti eli yksityiskohdat kiinnostaa kovasti.
JLaine* kirjoitti: ↑To 20.02.2025 13:39
Hmm..
Tulin juuri foorumille etsimään tietoa muilta käyttäjiltä onko esiintynyt ongelmia. Omassani on... ja melko runsaasti.
Autolla ajettu 24tkm.
Minulla auto ollut 11/24 lähtien.....
Kiitos näistä tiedoista. Siis alle neljässä kuukaudessa tällaista saagaa?! Voitko yrittää vielä kaivella muistiasi ja avata "jossain boksissa" ja "joku toinen boksi"? EQE sedan vai SUV? EQE:n vikoja on raportoitu vähänlaisesti eli yksityiskohdat kiinnostaa kovasti.
Yritänpä kaivaa arkistoja josko vielä olis papereita tallella. Saahan ne toki jälkikäteen huollostakin..
Niin ja sedan kyseessä
Mielenkiintoista !
Tännään II koeajo suoritettu ja toi "ahtaus" eteenpäin ja taakse näkyvyydessä pieni harmi. Koeajoyksilössä Pano, joten tämä varmaan auttoi. Hiljaisuus mielyttää. Avaimen mukaan kantaminen tuntuu vanhanaikaiselta. Ymmärsin, että puhelin appilla onnistuisi myös ilman että avainta pitää kantaa mukana - tosin ei vanhemmissa malleissa. Tietoa mistä vuosimallista / mikä varuste pitaa olla, että tämä mahdollisuus standardina.
Tuli taas mieleen tämä Mersujen varuste-viidakko, ääripäinä ratti + 4 pyörää versus Kaikki maailman varusteet
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
pazo kirjoitti: ↑Ke 19.02.2025 13:19
Sähköautojen vakuutukset ovat hintavia. EQE 350+ täyskasko 80% bonuksilla ym. alennuksilla 1100€ vuodessa! Luin jostain juttua, että aikaa myöden vakuutusten hinnat laskisivat, kun EV korjaustaitoisten asentajien määrä kasvaa ja akkuja opitaan korjaamaan? Perusvero ja käyttövoimavero yhteensä tekevät 280e/v. Huollothan ovat toki halvempia ja harvempia hybridi/polttomoottoriautoon verraten.
Itsellä Fennian kautta EQE 350 autoon n 1375€ 80% bonuksilla. Täytynee kilpailuttaa.
Ei taida auttaa korjaustaitoinen asentaja ja niiden määrä, jos auto on suunniteltu niin kuin EQE (ilmeisesti mersut yleensäkin)... akku on vaihdettava kokonaisuudessaan eikä pelkästään yhtä viallista osiota voida vaihtaa.
Huolto juuri tulossa.. hinta rapiat 600 euroa eli en puhuisi halvemmasta hinnaltaan kuin hybridi/ polttomoottoriautossa. Aiempi auto oli Volvo S90 hybridi ja yksikään huolto ei tainnut olla tuota ainakaan merkittävästi kovempi.
Esimerkiksi EQE:n 30 tkm huolto käsittää matkustamon suodatinten ja jarrunesteen vaihdon sekä joukon tarkistuksia. Jarrunestetyö on samanlainen kuin missä tahansa Mercedeksessä. Työhön nähden huollon OVH tosiaan on tolkuton. Onkos S90 huoltoväli kuitenkin 15 tkm?
Ulkonäkö on toki makukysymys. Muistan yhä, kun aikanaan hankin 1. sukupolven Ford Sierran, miten omituiselta se aluksi näytti ja kuinka nopeasti se alkoi kuitenkin näyttää ihan OK:lta. EQEn kanssa kokemukseni on ollut samantapainen.
Palaan tähän mun keissiin.. vähän tarkennuksia mitä probleemia auton kanssa on ollut.
Auto ei suostunut lataamaan. BMS ohj.laite ohlelmointi -> teki DC latausyhteys yksikön ohj.laite ohjelmoinnin. (eli suomeksi "alkupään" boksien päivitykset oli tehty, mutta tämä oli niiden "takana" ja sinne ei oltu tehty asianmukaisia päivityksiä mikä aiheutti vikakoodien lumipalloefektin).
Auto ilmoitti kesken ajon, että pitää ajaa huoltamolle sammuttamatta. Ei mahdollista juuri silloin. Ajettu kotiin ja sammutettu. Virrat tuli päälle, muttei antanut vaihtaa vaihdetta eikä näin ollen autolla pystynyt ajamaan. Hinaus huoltoon. Eristevastusvikaa ilmoitteli. Monien testaamisten jälkeen syylliseksi korkeajännitejohto PTC -DC/DC muunnin, hv+ johto 0,03 ohmia-> viallinen ja vaihtoon.
Ja samat ongelmakuvaukset kuin edellisessä. Johto PTC -vastuksen ja virranjakorasian väliltä aiheuttaa ongelman. Johto irrotettu autosta, mitattu eristysvastus irrallaan. Toinen johto oikosulussa suojamaahan. Johto vaihdettu.
Tuossa siis korjauksille tarkennuksia. Nyt sitten pelko persiissä odotellaan, että mikä paikka seuraavaksi prakaa ja miten tästä joutuu kinastelemaan koska nyt on tosiaan se 2v takuu mennyt juuri umpeen.
Eli joku puuttuva ohjelmistopäivitys Battery Management Systemin alueella esti korkeajänniteakun lataamisen. Olisiko ollut jonkinlainen huollossa sattunut kämmi? Ja toisena Positive Temperature Cofficient lämmitysvastuksen korkeajännitejohdon eristeessä vika. Ensimmäinen meni vielä takuuseen, jälkimmäinen ei edes goodwill-takuuseen?
EQE:n vikoja on tosiaan vähänlaisesti raportoitu, mutta syy saattaa olla osin sekin, että takuita on päättynyt vasta pienellä osalla alkupään autoja. Kiitos näistä hyödyllisistä tiedoista.
Minulla alkaa olla ilman ongelmia ensimmäiset 10 tkm takana. Puhelinsovelluksen mukaan keskikulutus on 23,4 kWh/100km ja sama kuin "muiden keskim. kulutus". Lämmitysvastus näyttää näin talviaikaan haukkaavan luokkaa 5 kW. Muistan syksyn lämpimämmillä keleillä kulutuksen olleen paljon lähempänä WLTP lukemia.
Olen ymmärtänyt, että Mercedes Me -åpin kautta voi avata ja sulkea ovet. Voiko ajaa digi-avaimella. eli pelkästään puhelin mukana autossa - niinkuin Teslassa ?
VEHOlta sanottiin (myyjä) että uudemmissa autoissa (?) toimii. Tänään puhuin Saksalaisen Mersu myyjän kanssa ja kertoi, että avain pitää olla autossa, eli Keyles GO. Hänen kolleega huuteli taustalla, että kesäkuussa pitäisi onnistua ???? Jollain täällä tietoa ? Mersu myyjätkin näyttäisi olevan pihalla ...
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Millä ihmeen ilveellä ovet saa menemään lukkoon kun lähtee kävelemään autosta pois? Aina jää auki. Se digitaalinen avain on tosiaan joku lisäkikkare jota ei omaan autoon eksynyt vaikka kaikki rastit ruudussa ja parhaat varustepaketit.
Lapin mies kirjoitti: ↑Ma 17.03.2025 07:37
Millä ihmeen ilveellä ovet saa menemään lukkoon kun lähtee kävelemään autosta pois? ...
Suljen ovet lähtiessäni koskettamalla kahvan takareunaa. Tai napilla avainmötikästä. Mercedes me maksullinen lisuke 39€/v "Auton asetukset" sallii ovien lukituksen ja avauksen puhelimella. Sekava ja turhankin monipuolinen systeemi.
Okei eli ei mene lukkoon kun avain menee kauemmas. Vähän on opettelua Teslan jälkeen kun 8 vuoteen ei ole ollut avaimia. Lisäksi ihan hassuja juttuja kuten että sovelluksesta ei voi edes painamalla käynnistää autoa ja että latauksen tehoa ei voi kotona säätää pienemmälle. Se lataa aina 11kw vaikka haluaisi rajoittaa esim 7kw kun auringolla latailee.
Lapin mies kirjoitti: ↑Ma 17.03.2025 09:35
Okei eli ei mene lukkoon kun avain menee kauemmas. Vähän on opettelua Teslan jälkeen kun 8 vuoteen ei ole ollut avaimia. Lisäksi ihan hassuja juttuja kuten että sovelluksesta ei voi edes painamalla käynnistää autoa ja että latauksen tehoa ei voi kotona säätää pienemmälle. Se lataa aina 11kw vaikka haluaisi rajoittaa esim 7kw kun auringolla latailee.
Mersun turvallisuusajattelua että ovet ei mene itsekseen lukkoon. Vähän ristiriitaista kyllä sen kanssa että sovelluksesta voi etänä auton lukita ilman että pystyy tarkistamaan onko autossa lapsia tms.
En ymmärrä miksi sähköauto pitäisi saada "käynnistettyä" sovelluksesta? Amerikassahan se on suosittua ICE autoilla, lämmittämään tai jäähdyttämään autoa tarvittaessa. EU:ssa kuitenkin saastemääräykset, turha käynnistää autoa niin lyhyeksi aikaa kuin pysähdyksissä sallittua. Kuulemma kuitenkin uusimmat toyotat tukee etäkäynnistystä, siis bensa-autot. Luulin että se olisi EU:ssa kielletty.
Sähkärin ja plugarin kuitenkin saa esilämmitettyä tai jäähdytettyä ennen matkaa ilman että käynnistää auton (tämä myös etäohjauksella sovelluksesta).
Latausvirran rajoitus löytyi auton valikoista ensimmäisen sukupolven plugareista mutta myöhemmistä mersuista jätetty latauslaitteen funktioksi. Useissa latureissa onnistuu etänä ja paneelien kanssa vielä järkevämmin load sharing ohjauksen kautta.
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Mersun turvallisuusajattelua että ovet ei mene itsekseen lukkoon. Vähän ristiriitaista kyllä sen kanssa että sovelluksesta voi etänä auton lukita ilman että pystyy tarkistamaan onko autossa lapsia tms.
En ymmärrä miksi sähköauto pitäisi saada "käynnistettyä" sovelluksesta? Amerikassahan se on suosittua ICE autoilla, lämmittämään tai jäähdyttämään autoa tarvittaessa. EU:ssa kuitenkin saastemääräykset, turha käynnistää autoa niin lyhyeksi aikaa kuin pysähdyksissä sallittua. Kuulemma kuitenkin uusimmat toyotat tukee etäkäynnistystä, siis bensa-autot. Luulin että se olisi EU:ssa kielletty.
Sähkärin ja plugarin kuitenkin saa esilämmitettyä tai jäähdytettyä ennen matkaa ilman että käynnistää auton (tämä myös etäohjauksella sovelluksesta).
Latausvirran rajoitus löytyi auton valikoista ensimmäisen sukupolven plugareista mutta myöhemmistä mersuista jätetty latauslaitteen funktioksi. Useissa latureissa onnistuu etänä ja paneelien kanssa vielä järkevämmin load sharing ohjauksen kautta.
[/quote]
Syitä siihen miksi auto pitäisi voida käynnistää sovelluksesta / pelkästään pitämällä puhelinta mukana on melko monta. Meillä on vuosien aikana ollut monia tilanteita kun autoa pitänyt vaihtaa kesken päivän tms ja ei ole tarvinnut miettiä avaimia tai joku on tullut vaikka junalla ja ottaa asemalla odottavan auton. Se on tätä päivää eikä se, että pitää kantaa avainta mukana kun halutessaan sovelluksella voi tehdä saman.
Sama koskee latausvirran rajoitusta. Onko yksinkertaisesti älytöntä että pitäisi alkaa ostaa erilainen laturi tai asentaa jotain load balancereita asiaan, jonka voisi tehdä softalla. Olen käskenyt Tesloja Homey purkin kautta ja se on säätänyt aina latausvirran sille tasolle, mitä ylimääräistä sähköä tarjola on. Eli saa kaiken omaan käyttöön. Nyt siis pitäisi tilata sähkömies asentamaan jotain laitteita päästäkseen samaan eikä ole varmaa pääsekö sittenkään. Ainakaan hintaa tuskin saa takaisin.
Eli miksi pitää väen vängällä tehdä asioita vanhanaikaisesti kun ne voi tehdä kaikki softallakin.
On paljon muutakin, mistä ihmeestä voin painaa ns taukolämmityksen päälle kun menen kauppaan? Vai pelkästään sovelluksesta ja odottaa kun pallo pyörii ja menee päälle jos sattuu menemään? Jos koiran jättää autoon pitää joka ikinen kerta mennä alavalikoista etsimään sisätutkan poisto kun se on teslassa yhden napin päässä (dog mode).
Onnistuu jos on autossa tuo varuste Digitaalinen avain tms. Mulla ei ole, kaikki ruksit ruksattu mitä saa esim se paras varustepaketti. En löydä konfiguraattorista edes kohtaa tälle eikä siitä tiennyt Vehossakaan myyjät millä sen saa .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99