Pihaan siis tuli tuommoinen -04 vuoden sisäänajettu(+600tkm) S203 farkkumersu OM646 koneella. Autossa myös automaattilaatikko, jos sillä on merkitystä.
Minulle ei näistä hirveästi kokemusta ole, mutta en täysin samanlaista viankuvausta löytänyt foorumilta ja siksi aloittelen suoraan uuden topicin.
Viankuvaus siis lyhykäisyydessään otsikossa. Auto käynnistyy hyvin, mutta kaasupolkimesta ei tapahdu siis yhtikäs mitään. Auto tuli minulle tässä kunnossa, seuraavat tiedot ovat edelliseltä omistajalta kuultua:
Auto oli viime kesänä hyytynyt suoraan ajosta. Ei siis sammunut, vaan kesken tasaisen ajon oli tipahtanut tyhjäkäynnille, eikä sen koommin reagoinut kaasuun. Nyt helmikuussa siitä oli luettu vikakoodit ja jokin kaasupolkimeen viittaava koodi oli löytynyt. Testeri ei kuulemma myöskään näyttänyt mitään prosentteja kaasua painellessa.
Itse lähdin kokeilemaan sitä kaasupolkimen opetusta (virrat päälle, kaasu pohjaan väh. 5sec ajaksi, virrat pois ja odottelua 2-3min), mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta. Sitten lähdin irroittamaan poljinta. Polkimen ja auton puolen liittimet näyttivät hyviltä. Kokeiltu uudelleen opetusta, ei eloa vieläkään.
Autossa kiinni oleva poljin on numerolla (A)203 300 01 04. Polkimessa on myös päivämäärä(?) 15.11.01 ja kickdownille oma liitin.
Onkohan tähän siis joskus vaihdettu vanhempi ja väärä polijn? Foorumilta olin ymmärtävinäni, että näissä ei kuuluisi enää olla tuota nappia, muuten kuin polintuntuman vuoksi? Eikä tuohonkaan liittimeen siis mitään johtoa tullut kiinni.
Uskoakseni autoon kuuluva oikea kaasupoljin olisi numerolla 211 300 04 04(tai uudempi malli 08 04 loppuisella numerolla). Auton valmistenumero on WDB2032071F586765. Pystyykö joku varmentamaan noiden osien oikeuden?
Mietinnässä onkin, että voiko kaasupoljin hajota tuolla tavalla ettei siinä ole minkäänlaista eloa? Foorumia lueskellessa tuntuu useimmiten aiheuttavan vikatilan/limp-moden vikaantuessaan ja silloinhan auto kuitenkin ilmeisesti kiertää sinne 3t rpm nurkille, mutta tämä haluaa raksuttaa vaan tyhjäkäyntiä.
Onko tässä järkevintä hakea purkaamolta tuolla oikealla(?) numerolla oleva poljin ja kokeilla lähteekö auto sillä toimimaan? Tai olisiko kellään Lahti-Kouvola alueella ehjää, jolla voisi kokeilla?
Muitakin vikaehdotuksia ja apuja otetaan avosylin vastaan.