OM606 EDC ohjelmointi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
OM606 EDC ohjelmointi
Moro! Tuli vaihdettua 606 EDC pumppuun 7.7 dpuk elementit tossa ja vaihto onnistu hyvin jne, mutta kone käy epätasasesti tyhjäkäyntiä nyt ja automaatti ei vaihda kunnolla vaihteita. Eli joko vaihteet ei mene tai menee aivan liian myöhään, kierrokset menee tappiin ja ei vaihdu. Kaasupohjassa toimii hyvin, vaihtaa nätisti ja voimaa + savua tulee oikeen kunnolla.
Pitäis varmaan joku ohjelma tehdä, että saa ton toimimaan taas kunnolla.
Perehdyin tohon jonku verran ja pitäis juottaa siihen ecuun joku uusi eeprom.
Tosiaan meinasin ton yksin tehdä ja pitäis ostaa, PLCC32 kanta, 27sf020 piiri ja sitten joku ohjelmointi kaapeli. Ideana olis, että ton piirin saa sitten irti helposti, jos on tuo kanta ja voi sitten laitaa siihen ohjelmointi kaapeliin sen piirin, kun pitää muutoksia tehdä. Kuulemma tuo 27sf020 on ohjelmoitavissa loputtomasti uudelleen.
Tietääkö kukaan mistä nuo kannattaa ostaa ja miten sen laatikon saa taas pitämään sieltä ohjelmasta?
Pitäis varmaan joku ohjelma tehdä, että saa ton toimimaan taas kunnolla.
Perehdyin tohon jonku verran ja pitäis juottaa siihen ecuun joku uusi eeprom.
Tosiaan meinasin ton yksin tehdä ja pitäis ostaa, PLCC32 kanta, 27sf020 piiri ja sitten joku ohjelmointi kaapeli. Ideana olis, että ton piirin saa sitten irti helposti, jos on tuo kanta ja voi sitten laitaa siihen ohjelmointi kaapeliin sen piirin, kun pitää muutoksia tehdä. Kuulemma tuo 27sf020 on ohjelmoitavissa loputtomasti uudelleen.
Tietääkö kukaan mistä nuo kannattaa ostaa ja miten sen laatikon saa taas pitämään sieltä ohjelmasta?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Jotain tosiaan kanttaa tehdä että saa kaiken hyödynW123Diesel kirjoitti: ↑Pe 21.02.2025 01:45 Moro! Tuli vaihdettua 606 EDC pumppuun 7.7 dpuk elementit tossa ja vaihto onnistu hyvin jne, mutta kone käy epätasasesti tyhjäkäyntiä nyt ja automaatti ei vaihda kunnolla vaihteita. Eli joko vaihteet ei mene tai menee aivan liian myöhään, kierrokset menee tappiin ja ei vaihdu. Kaasupohjassa toimii hyvin, vaihtaa nätisti ja voimaa + savua tulee oikeen kunnolla.
Pitäis varmaan joku ohjelma tehdä, että saa ton toimimaan taas kunnolla.
Perehdyin tohon jonku verran ja pitäis juottaa siihen ecuun joku uusi eeprom.
Tosiaan meinasin ton yksin tehdä ja pitäis ostaa, PLCC32 kanta, 27sf020 piiri ja sitten joku ohjelmointi kaapeli. Ideana olis, että ton piirin saa sitten irti helposti, jos on tuo kanta ja voi sitten laitaa siihen ohjelmointi kaapeliin sen piirin, kun pitää muutoksia tehdä. Kuulemma tuo 27sf020 on ohjelmoitavissa loputtomasti uudelleen.
Tietääkö kukaan mistä nuo kannattaa ostaa ja miten sen laatikon saa taas pitämään sieltä ohjelmasta?
savu Ei ole voimaa vaan hukattua voimaa
mikä tulee siitä että ei saa säädettyä läpi kieros alueen
kuten pitäisi
Näytäähän niitä monikin myyvän
https://www.google.com/search?q=plcc32+ ... nt=gws-wiz
https://www.google.com/search?q=plcc32+ ... s-wiz-serp
Mökkillä
'
'
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Kyllä se on just näin. Savua tulee palamattomasta polttoaineesta, mikä merkitsee hukattua voimaa.
Kyllä mä tiedän, että esim. tractor pullingissa joka laite työntää paksun mustan savun, mutta sehän onkin näytöslaji, ei mikään esimerkki täydellisestä palamisesta, missä saataisiin kaikki hyöty irti polttoaineesta.
Kyllä mä tiedän, että esim. tractor pullingissa joka laite työntää paksun mustan savun, mutta sehän onkin näytöslaji, ei mikään esimerkki täydellisestä palamisesta, missä saataisiin kaikki hyöty irti polttoaineesta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Olisko tuosta puolalaisesta firmasta apua? Ainakin brave kääntää sivut suomeksi.
https://www.auto-krak.pl/
Tuossa se virittää G290 ja ottaa pois vikoja.
https://youtu.be/Avbd1s5oGmk?feature=shared
https://www.auto-krak.pl/
Tuossa se virittää G290 ja ottaa pois vikoja.
https://youtu.be/Avbd1s5oGmk?feature=shared
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Epätasainen käynti tulee kun ohjelmassa on määritelty tietty kohta pumpun säätötangolle kun kone käy tyhjää.
Kun säätötanko on kyseisellä kohdalla, polttoainetta tulee enemmän kuin pitäisi isompien elementtien vuoksi -> kierrokset nousee ja ohjelma vetää pumpun säätötankoa sisään jolloin kierrokset laskee ja näin ollen epätasainen käynti johtuu kun pumpun säätötanko liikkuu ees-taas eikä pysy paikallaan.
Ainakin tälläiseen lopputulokseen minä pääsin EDC pumpun toiminnasta, ei siis aukotonta faktaa, joku korjaa jos teoriani väärä. Tuota samaa asiaa kun tuli joskus ihmeteltyä miksi väykyssäni evrymod päällä kierrokset humppaa miten sattuu tyhjäkäynnillä.
Oliko sullakin väyrynen? Tai ainakin tekniikka ohjainpurkkeja ja vaihteistoa myöten väyrysestä?
Niissähän on että ahtopaineet liittyy jotenkin jostain syystä vaihteiston toimintaan.
MAP sensorilla kun on sinipunainen johto, siihen piuhan väliin kolvaamalla 11kohm resistorin huijaa ahtoja jolloin 606 väyryseen saa muutaman paunan lisää ahtoja, sillä seurauksella että loota toimii jähmeämmin.
EEPROM muokkauksista en osaa sanoa mitään, joskus niitä kattelin kun piti saada mersun orkkis mankka auki ja koodi hukassa, tuolla samalla menetelmällä saa ilmeisesti mankat auki. Mutta vaikutti liian scifi hommalta ja laitteiden toimitusta olisi pitänyt odotella kiinasta ja en ainakaan silloin itse löytänyt äkkiseltään sopivaa softaa millä niitä koodataan.
Mutta muutama juttu joka sinua voisi kiinnostaa, EEPROM koodausten sijasta:
OFGearin lootaohjain.
Tuolla ohjaat laatikkoa miten lystäät. Lisäksi voit nikkaroida jotkut kivat rattivaihteet vaikka jne.
Hollantilainen kaveri nimeltä Sean Treacy on näihin 604-606 ecuihin erikoistunut kaveri.
Jenkkimarkkinoille superturbo kilkkeitä myyvä benzinjection.com toimii niiden ecujen jälleenmyyjänäkin, mutta tosiaan en tiedä saako tuolta muualle kuin pohjoisamerikkaan tilattua.
Tässä tyypin Facebook, jos sitä kautta koitat viestiä hänelle vaikka laittaa.
Varmaan tiesitkin mutta sitten tietysti on Baldur Gíslasonin standalone ecut
Kun säätötanko on kyseisellä kohdalla, polttoainetta tulee enemmän kuin pitäisi isompien elementtien vuoksi -> kierrokset nousee ja ohjelma vetää pumpun säätötankoa sisään jolloin kierrokset laskee ja näin ollen epätasainen käynti johtuu kun pumpun säätötanko liikkuu ees-taas eikä pysy paikallaan.
Ainakin tälläiseen lopputulokseen minä pääsin EDC pumpun toiminnasta, ei siis aukotonta faktaa, joku korjaa jos teoriani väärä. Tuota samaa asiaa kun tuli joskus ihmeteltyä miksi väykyssäni evrymod päällä kierrokset humppaa miten sattuu tyhjäkäynnillä.
Oliko sullakin väyrynen? Tai ainakin tekniikka ohjainpurkkeja ja vaihteistoa myöten väyrysestä?
Niissähän on että ahtopaineet liittyy jotenkin jostain syystä vaihteiston toimintaan.
MAP sensorilla kun on sinipunainen johto, siihen piuhan väliin kolvaamalla 11kohm resistorin huijaa ahtoja jolloin 606 väyryseen saa muutaman paunan lisää ahtoja, sillä seurauksella että loota toimii jähmeämmin.
EEPROM muokkauksista en osaa sanoa mitään, joskus niitä kattelin kun piti saada mersun orkkis mankka auki ja koodi hukassa, tuolla samalla menetelmällä saa ilmeisesti mankat auki. Mutta vaikutti liian scifi hommalta ja laitteiden toimitusta olisi pitänyt odotella kiinasta ja en ainakaan silloin itse löytänyt äkkiseltään sopivaa softaa millä niitä koodataan.
Mutta muutama juttu joka sinua voisi kiinnostaa, EEPROM koodausten sijasta:
OFGearin lootaohjain.
Tuolla ohjaat laatikkoa miten lystäät. Lisäksi voit nikkaroida jotkut kivat rattivaihteet vaikka jne.
Hollantilainen kaveri nimeltä Sean Treacy on näihin 604-606 ecuihin erikoistunut kaveri.
Jenkkimarkkinoille superturbo kilkkeitä myyvä benzinjection.com toimii niiden ecujen jälleenmyyjänäkin, mutta tosiaan en tiedä saako tuolta muualle kuin pohjoisamerikkaan tilattua.
Tässä tyypin Facebook, jos sitä kautta koitat viestiä hänelle vaikka laittaa.
Varmaan tiesitkin mutta sitten tietysti on Baldur Gíslasonin standalone ecut
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Joo tuo auto on väyrynen. Tosiaan muuten voisin ostaa tuon baldur ECUn, mutta laskin suomeen toimitetun ja tullatun hinnan olevan yli 900€ ja mulla on tarkotus laittaa tohon compound turbo setuppi ni sillä hinnalla ostaa jo 2 holsettia melkein. Meinasin itse ohjelmoida tuon ECUn vaan jos mahdollista. Tavotteena olis, että vääntö pysyy kurissa EDC pumpun avulla ja sitten polttoainetta lisätään isoilla kierroksilla kun ahdot on kovat ja vetää 6000 asti silleen, että on paljon hevosvoimia kohtuu väännöllä. 600nm 6000 rpm on yli 500 hp jo.oho kirjoitti: ↑Su 23.02.2025 19:12 Epätasainen käynti tulee kun ohjelmassa on määritelty tietty kohta pumpun säätötangolle kun kone käy tyhjää.
Kun säätötanko on kyseisellä kohdalla, polttoainetta tulee enemmän kuin pitäisi isompien elementtien vuoksi -> kierrokset nousee ja ohjelma vetää pumpun säätötankoa sisään jolloin kierrokset laskee ja näin ollen epätasainen käynti johtuu kun pumpun säätötanko liikkuu ees-taas eikä pysy paikallaan.
Ainakin tälläiseen lopputulokseen minä pääsin EDC pumpun toiminnasta, ei siis aukotonta faktaa, joku korjaa jos teoriani väärä. Tuota samaa asiaa kun tuli joskus ihmeteltyä miksi väykyssäni evrymod päällä kierrokset humppaa miten sattuu tyhjäkäynnillä.
Oliko sullakin väyrynen? Tai ainakin tekniikka ohjainpurkkeja ja vaihteistoa myöten väyrysestä?
Niissähän on että ahtopaineet liittyy jotenkin jostain syystä vaihteiston toimintaan.
MAP sensorilla kun on sinipunainen johto, siihen piuhan väliin kolvaamalla 11kohm resistorin huijaa ahtoja jolloin 606 väyryseen saa muutaman paunan lisää ahtoja, sillä seurauksella että loota toimii jähmeämmin.
EEPROM muokkauksista en osaa sanoa mitään, joskus niitä kattelin kun piti saada mersun orkkis mankka auki ja koodi hukassa, tuolla samalla menetelmällä saa ilmeisesti mankat auki. Mutta vaikutti liian scifi hommalta ja laitteiden toimitusta olisi pitänyt odotella kiinasta ja en ainakaan silloin itse löytänyt äkkiseltään sopivaa softaa millä niitä koodataan.
Mutta muutama juttu joka sinua voisi kiinnostaa, EEPROM koodausten sijasta:
OFGearin lootaohjain.
Tuolla ohjaat laatikkoa miten lystäät. Lisäksi voit nikkaroida jotkut kivat rattivaihteet vaikka jne.
Hollantilainen kaveri nimeltä Sean Treacy on näihin 604-606 ecuihin erikoistunut kaveri.
Jenkkimarkkinoille superturbo kilkkeitä myyvä benzinjection.com toimii niiden ecujen jälleenmyyjänäkin, mutta tosiaan en tiedä saako tuolta muualle kuin pohjoisamerikkaan tilattua.
Tässä tyypin Facebook, jos sitä kautta koitat viestiä hänelle vaikka laittaa.
Varmaan tiesitkin mutta sitten tietysti on Baldur Gíslasonin standalone ecut
Tommonen mielenkiintonen juttu kävi tänään, kun koitin käyttää cruisea yli 80 vauhdeissa että tiputti 1 vaihteen jostain syystä päälle tuo loota, kun yritti kiihdyttää sillä ja kierrokset meni yli 7500. Huusi melko komiasti tuo kone ja onneks ei mitään hajonnu.
Meinasin sitten kans, että koittas manuaalilootaa ton kanssa, kun tuo automaatti ei oikeen huvita, tylsä ajaa jne. Ei tarttis sitten murehtia miten saa ohjelmasta laatikon pitämään. Oon tehnyt VW tdi aika paljo ohjelmia, ku niihin on sen verran helppo tehdä ilmasilla softilla jne eikä tarvii mitään juottaa. Olis varmaan aika helppo säätää syöttö kurvi halutunlaiseks ku vaan pääsis tekemään. Jos tuon manuaalin saa semmoseks ettei nyi hullunlailla ni sitten sen haluan varmasti.
Mulla on ollu monta automaatti autoo ja pari niistä muuntanu manuualeiks, enkä oo sitä automaattia kauheesti kaipaillu sen jälkeen.
Noissa ofgear ecu on myös hinta ongelmana, noi elementit oli 300€ suomeen toimitettuna ja ei maksanu mitään vaihtaa ku testipenkki oli jo valmiina aikasemmista elementti vaihdoista. Pitäs budjetti pysyä alle 3500€ koko romulle jos ite ohjelmoin vakio ecun ni pysyn siinä budjettissa vielä sen jälkeenki ku 2 turboa hommaa.
Sitä en tiiä si paljon siihen vaihelaatikko hommaan menee rahaa, kun ei varmaan kestä 600nm minkään 220 cdi vakiokytkin jos semmosen siihen laittas esim.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Update: Tilasin sitten aliexpressistä noi osat, kun jollain ihmeellä 4€ saa 10 kpl plcc32 kantaa ja 5kpl noita eeprom piirejä ilmasella toimituksella. Ostin sitten fluksia ja väyrysen 38 pin obd adapterin samalla. Ohjelmoijaksi ostin semmosen T48 tl866 laatikon, joka tulee adapterien kanssa. Tuo makso sitten jo yli 50€.
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Mulla on myös tuo T48-ohjelmointilaite, on vaikuttanut ihan pätevältä toistaiseksi.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: OM606 EDC ohjelmointi
Mulla on nuo hilppeet kasassa nyt, juotin nuo kannat ecuun ja sain ohjelman luotteua koneelle. Sen muokkaaminen koitu ongelmaksi kun ei ole kokemusta noitten karttojen etsimisestä noitten tuhansien hex lukujen keskeltä. Löysin kyllä noita karttoja kun netissä lukee niitten sijainteja. Eräs ohjelmoija lupasi 50€ tehdä semmosen xdf definitionin mulle ni saan sitten selkokielellä muuteltua noita karttoja ja pääsee varmaan ensviikolla kokeilemaan ohjelman kanssa autoa.