Avatuista topiikeista päätellen näitä vaihdellaan useampaan tähdellisienmalliin kun ne menee rikki syystä tai kolmannesta. Ittellähän minulla ei ole yhdessäkään tuollaisia. Tai no tyttärien kulkineissa taitaa jo olla vähä vastaavia kapistuksia mutta kulkineet eivät ole tähdellisiä.
Tuli mieleen että pystyisiköhän niitä korjaamaan meinaan yhden vähän vastaavan avasin ja tutkin mitä sille oli käynyt. Vikadiagnoosin mukaan yksi toiminto ei pelaa ja sulake sekä toimintoa ohjaava rele oli tiedossa mitä kautta toiminto saa virtansa. Diagnoosi oli myös varmistettu ehjällä osalla. Kun avasin ton ni ilmeini että vesi siitä oli sen toiminnon mykistänyt.
Senverran tota kapistusta pengoin että tuo vika todennäköisesti on korjattavissa. Onneksi mitään peruuttamattoman pahaa jälkeä vedestä ei ollut vielä ehtinyt muodostua vaikka lähtökohta ensisilmäyksellä näytti haastavalle. Hommeli onnistui tässä yksilössä hyvin eikä tottumaton silmä välttämättä edes huomaa mistä kohdin kunnostus on tehty. Osa tullaan vielä testaamaan oikeassa paikassaan et tuliko kuntoon. Ja jos ei tullu kuntoon vielä niin seuraava askelmerkki on jo tiedossa jota kokeillaan ja sen jälkeen testataan uudelleen.
Eli jos on halukkuutta lähettää viallinen SAM -yksikkö niin voisin kattoa voiko sitä korjata.
Edellytyksinä SAM:ille:
*Täytyy olla varmennettu tieto mikä/mitkä toiminnot ei pelaa.
*Täytyy olla tiedossa mikä sulake/sulakkeet sekä toimintoon mahdollisesti liittyvät releet mitkä kyseistä mykistynyttä toimintoa ohjaa.
*Täytyy sitoutua testaamaan SAM että tuliko se kuntoon että saan palautteen aiheesta.
*Piiri sekä lohkokaaviot yms mukaan jos sellaisia vaan on saatavilla. Helpottaa huomattavasti touhua.
Ja sitten: SAM joka on totaali mykkä (ei pääse testerillä kiinni ja mikään toiminto ei pelaa) niin sellaisen kunnostamisen onnistumisen todennäköisyys on heikko. Minulla kun ei ole sellaiseen touhuun vaadittavia laiteita. Toki aina yrittää voidaan.
Kustannukset lähettäjälle:
Jos rikki olevien osien kustannukset jää pieniksi (tyyliin joku kymppi) niin täähän ensimmäiseen vain edestakaiset lähetyskulut ei muuta.
Edit: Se täytyy vielä mainita että lähetä osa joka on jouten ns. ylimääräisenä. Ei siis ajoautossa kiinni olevaa! Hommassa voi mennä aikaa reilustikin ja onhan siinä muutakin kun aihetta harrastepohjalta touhutaan.
Etu/taka SAM:it. Selvitellään voiko niitä korjata
Etu/taka SAM:it. Selvitellään voiko niitä korjata
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Etu/taka SAM:it. Selvitellään voiko niitä korjata
Minulla on 211 etu-sam jossa on vain sellainen vika että jompikumpi lähivalo ei toimi (merkitty boksiin kumpi puoli) mutta ongelmana se, että testaaminen jälkikäteen ei nyt autossa kiinni ollen onnistu.
Virtapiirikaavion perusteella kyllä pystyy mittaamaan navoilta että yhteyttä ei ole ja edelleen korjauksen jälkeen varmistamaan että tuli kuntoon.
Erillistä sulaketta 211:ssa ei ajovalolle ole, eikä relettä.
Virtapiirikaavion perusteella kyllä pystyy mittaamaan navoilta että yhteyttä ei ole ja edelleen korjauksen jälkeen varmistamaan että tuli kuntoon.
wiimax.fi
No mutta tätä voidaan kattoa.dealer kirjoitti: ↑Su 02.03.2025 10:17 Minulla on 211 etu-sam jossa on vain sellainen vika että jompikumpi lähivalo ei toimi (merkitty boksiin kumpi puoli) mutta ongelmana se, että testaaminen jälkikäteen ei nyt autossa kiinni ollen onnistu.
Mäpä soittelen sulle jossain kohtaa tänään tai huomenna meinaan muistelen että minulla on sun numero tallessa

Ja jos ei ole ni pistelen YV:tä
Eli ensimmäinen SAM on nyt valittu ja siltä osin homma on paketissa. Katsotaan millainen homma tästä kehkeytyy. Jatkan tätä topiikkia kun jotain uutta tämän osalta on kasassa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Minun pitää vielä varmistaa, että boksi löytyy ja että siinä on merkintä viasta, saattaa olla jokunen vuosi kun viimeksi siellä inventaariota tein
mutta joo, tämä kyllä käy kunhan käyn päivän päälle vilkaisemassa varastossa 

wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
Ainkain 211 etusamin vesiventili vikoja on voinnut korjata
Mökkillä
'
'