W210 se ohjauskulma-anturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

W210 se ohjauskulma-anturi

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Moro kaikille.
Potilaana pikkuveljen 2001 Paavo joka C1140 koodia herjaa. * ei anna poistaa kun sulake on palanut ja uusi palaa välittömästi kun laittaa paikalleen.
Onko se nyt sitten "uutta" anturia ovokosta vai onko näissä ollut yleensä johtovikoja nimenomaan tälle ohjauskulmasensorille?

Jarruvalokatkaisijaan ei olla vielä koskettu.
9/2006 S211 320CDI
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 se ohjauskulma-anturi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Peq02 kirjoitti: Ti 04.03.2025 16:18 Moro kaikille.
Potilaana pikkuveljen 2001 Paavo joka C1140 koodia herjaa. * ei anna poistaa kun sulake on palanut ja uusi palaa välittömästi kun laittaa paikalleen.
Onko se nyt sitten "uutta" anturia ovokosta vai onko näissä ollut yleensä johtovikoja nimenomaan tälle ohjauskulmasensorille?

Jarruvalokatkaisijaan ei olla vielä koskettu.
Jos uusi sulke palaa heti on jossain oikonen se pitää etsiä ensin
(sulkeitta ronkiessa tarkkan että sulkeet
varmasti menee myös oikeisiin paikkohin)
mitä kaikkea sen sulkeen palavan sulkeen takan on ?
Mökkillä
'
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 se ohjauskulma-anturi

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

WIS:sin sähkökuvien mukaan ei pitäisi olla muuta. Tossa vehkeessä onneksi sulakkeet on hyvin merkattu rasioissa. Pitänee kaiketi nappasta antura irti ja sen jälkeen mitata vastusarvo maihin.
9/2006 S211 320CDI
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: W210 se ohjauskulma-anturi

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Noniin 3h epätoivoista ronkkimista tuotti tulosta.

Nimenomaan juurikin tuon ohjauskulma-anturin virtakaapeli löi maihin takaSAMin ja vänkärin a-pilarin kohdalla olevan liittimen välillä paikasta X. Tehtiin helpoin ratkaisu eli vedettiin vaan uusi johdin tälle välille ja jätettiin vanha sinne nipun sisään molemmista päistä katkaistuna.

Nyt ei enää herjaa... siitä anturista. Paavo keksi muuta ohjelmaa seuraavalle kerralle :)

Niin ja sulake ei enää pala.
9/2006 S211 320CDI
Vastaa Viestiin