S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tolokki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 03.11.2022 08:38

S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tolokki »

Elikkäs auto s212 220cdi -13 ja takana ilmapussit.

Renkaan vaihdon jälkeen autossa kuskinpuoli ollut sen n.5-3cm korkeammalla. Kahtoin ne anturit ja nivelet ja jumissahan ne taas oli. Putsasin ja rasvasin mutta ei vaikutusta.


Pitääkö tuo perä jotenki kalibroija vai mitäkä tässä tekis? Ja onnistuuko se pelkästään starilla? 🤔 rautajouset tuonne jo joutas kun saa vuojen välein tapella alustan kaas :D
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3159
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tarkistitko onko se säätötangon kiinnityskohta vääntynyt?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eihän se matalamman puolen ilmapussi poksahtanut? Jossain mersumallissa anturin vipu saattoi muljahtaa väärälle puolelle. Jos se anturin kiinnitys paikallaan niin ei kuuluisi olla mitään tarvetta kalibroinnille kun anturi mekaanisesti samalla paikalla kuin aiemminkin.

Aika hankalat ne pelkät rautajouset farkussa jos sillä ajoittain jotain lastiakin ajaa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3159
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Saaneeko edes katsastettua.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: S212 220cdi ilma-alusta ongelmia

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Peltilipare, jolla korkeusanturi on kiinni taka-apurungossa, on melko notkea. Etenkin jos siihen on päässyt ruoste puraisemaan. Jos sitten tanko on jumittanut niin on hyvin voinut autoa nostaessa vääntää anturia alaspäin.

Jos pussit on ehjät ja anturit jalkoineen näyttää silmämääräisesti samalta molemmin puolin, kokeile kädellä vääntää korkeamman puolen anturin runkoa hieman ylöspäin.
Star @ Mikkeli

Onko harrastukset tähdellisiä jos harrastaa tähdellisiä?
Vastaa Viestiin