Motonetin MTX -akkukokemuksia
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Hyvin paljon mahdollista. Joka tapauksessa se lienee kuitenkin selvää, että akku ei koskaan lataudu täyteen. Siitä on foorumillakin ollut keskustelua jonkun verran. En muista mitä lataussysteemin toimintaa esittelevä wis-dokumentti sanoo aiheesta.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Niin tuota juu, kun salaliittoteorioita nyt E200 kompressor esitti, ja ohi aiheen sinänsä oli, niin hokenut olen edullista lomamatkaa Egyptiin säännöllisesti! Ei ole mainoksia tullut!E200kompressor kirjoitti: ↑Pe 07.03.2025 16:33Tuosta syystä en hanki sellaista äly-/vakoilupuhelinta joka kuuntelee koko ajan. Lähipiirissä on sellainen ja joka kerta kun ko. henkilö on käynyt meillä, tupsahtaa mainoksia joissa tarjotaan tuotteita joista on puhuttu.
Tuo ei lisäksi ole salaliittoa vaan aivan kännykänvalmistajan käyttöohjeissa mainittua tuotesuosittelua jonka laitteen käyttäjä on hyväksynyt.

Näin ollen E200kompessor nimimerkin väitettyä puhelinkuuntelua ilman yhteyttä, kuitenkin mobiilidatan ollessa päällä ei ole kohdallani toteen näytetty!

Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Kun olisit lukenut sen mitä sulle vastattiin niin olisit ymmärtänyt mutta ei, ei mene perille. Mistä muuten tiedät ettei älypuhelin välitä softalla tietoja käyttäjästä? Jos puhelimesi tukee äänikomentoja, seuraa se myös puhuttuja keskusteluja.mpower kirjoitti: ↑La 15.03.2025 02:06Niin tuota juu, kun salaliittoteorioita nyt E200 kompressor esitti, ja ohi aiheen sinänsä oli, niin hokenut olen edullista lomamatkaa Egyptiin säännöllisesti! Ei ole mainoksia tullut!E200kompressor kirjoitti: ↑Pe 07.03.2025 16:33Tuosta syystä en hanki sellaista äly-/vakoilupuhelinta joka kuuntelee koko ajan. Lähipiirissä on sellainen ja joka kerta kun ko. henkilö on käynyt meillä, tupsahtaa mainoksia joissa tarjotaan tuotteita joista on puhuttu.
Tuo ei lisäksi ole salaliittoa vaan aivan kännykänvalmistajan käyttöohjeissa mainittua tuotesuosittelua jonka laitteen käyttäjä on hyväksynyt.![]()
Näin ollen E200kompessor nimimerkin väitettyä puhelinkuuntelua ilman yhteyttä, kuitenkin mobiilidatan ollessa päällä ei ole kohdallani toteen näytetty!![]()
Se puhelinhan piirtää käyttäjän kulkemaa reittiäkin tukiasematietojen perusteella.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/ ... 66790.html
Kun olet lukenut jutun ja ymmärrät mitä siinä sanotaan niin tunnetko itse olevasi täysissä sielun ja ruumiin voimissa? Tiedät ettet ole yksinkertainen tahallasi vaan ymmärtämätön tekniikasta jota itsekin käytät.
Ihan ystävällisesti.
Sinulla on täysi oikeus elää tynnyrissä kuten tähänkin saakka.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Mielenkiintoinen artikkeli! Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi taakse päin, niin alan asiantuntijat tyrmäsivät kuuntelevat puhelimet urbaanina legendana. Tekniikka kehittyy niin äkkiä, että ääni kellossa on näköjään muuttunut, ellei sitten kyseessä ole vain pelkkä mainoskikka VPN-tuotteiden myymiseksi. Täytyy kyllä paneutua asiaan lisää.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Tota, miten nämä salaliittoteoriat liittyy tuohon MTX akkuun?
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Ei niin sitten mitenkään, mutta asia on kovin mielenkiintoinen. Asiaa varten voisi perustaa oman topicin offtopicin puolelle.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Akuista ei sanottavaa,mutta vahvistan osaltani että E200kompessor:n kertoma on totista totta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
AMG akkua ei suositella konetilaan, mutta se Boshin akku tuli aiemmasta koska yksi törttö ajoi kolarin ja se auto meni lunastukseen.
Itse en juuri motonetin suosituksia paljoa katsele koska osaan ammattini puolesta sähköasiat paremmin kuin yksikään motonetissä. Tässä tapauksessa etsin vain edullista akkua joka antaa kylmäkäynnistysvirtaa (EN) enemmän kuin 720 A ja mahtuu akulle varattuun tilaan. EN1 vaatimus -17,8 asteessa on > 7,5V 10 s jälkeen. Se olisi riittänyt oikein hyvin.
MTX:n tapauksessa virtaa ei selvästi tule kun moottori pysähtyy hetkeksi ennen yläkuolokohtaa ja pyörähtää käynntiin vasta sen hetken jälkeen. Ja tämä tapahtui eilen tunnin ajon jälkeen, samalla kun ulkoilman lämpötila oli +2,5 astetta. Eli se akku on sökö ja vaihtokunnossa.
---
Mitä noihin mainoksiin tulee, niin suurin osa niistä juontuu keksien linkeistä joita useat sivustot välittävät selaimen linkissä. Ne tunnistaa kysymysmerkistä ja kysymysmerkin sekä sen oikeanpuoleisen tekstin voi huoletta poistaa jos haluaa varmistaa että tietoa ei välity eteenpäin.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Mitäs nyt, jos AGM ei kelpaa konetilaan ja on vaan yksi akku? Ei oo start-stop eikä perähudlarissa oo kuin tyhjää. Tehtaan Weba on kuitenkin.
Kuitenkin sellainen keulapellin alla nyt on ja sellaisen paikallinen Akkutalo olisi sinne laittanut. Mikä AGMssä mättää?
S204 250CDI WDD2042821F711744
Kuitenkin sellainen keulapellin alla nyt on ja sellaisen paikallinen Akkutalo olisi sinne laittanut. Mikä AGMssä mättää?
S204 250CDI WDD2042821F711744
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Ja on niitä vauvan vaippamainoksia yhtäkkiä pukannu puhelimeen. Sitä ihmettelemään niin kollega sit muistutti et muisteleppas mistä aiheesta hetki sitten puheltiin

Jokatapauksessa itte yhdistin/syyllistin ton mainosten lävähtämisen ruutuun sekä mikrofonin kuuntelun toisiinsa.
Ja akuista senverta etten tota "jantteria" itte huoli ja MTX menee kans pannaan vaikka ei niitä meillä yhdessäkään ole ja ei myöskään tule kun tämän "threidin" luin.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Alkuperäinen on perus 12V 80Ahhorvokki kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 17:09 Mitäs nyt, jos AGM ei kelpaa konetilaan ja on vaan yksi akku? Ei oo start-stop eikä perähudlarissa oo kuin tyhjää. Tehtaan Weba on kuitenkin.
Kuitenkin sellainen keulapellin alla nyt on ja sellaisen paikallinen Akkutalo olisi sinne laittanut. Mikä AGMssä mättää?
Akkutyypin ja latausjännitteen saisi ehkä etu/taka-SAMilta koodattua AGM:lle sopivaksi kopioimalla tiedot senmallisesta autosta, mutta onhan siinä aikamoinen työmaa hakea oikeat bitit.
Ehkä tuo näinpäin on pienempi paha, mutta ei tule koko kapasiteetti käyttöön
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Kyllä mulla oli 212:sessa alkuperäinen akku agm ja konehuoneessa sijaitsee.
Itsellä ei mtx-akuista kokemuksia, mutta tuttu, joka työnsä puolesta motonetin hankintaa tuntee niin sanoi että osa mtx-akuista on vartan valmistamia. En tiedä olisiko sitten jotain 2-laadun akkuja.
Itsellä ei mtx-akuista kokemuksia, mutta tuttu, joka työnsä puolesta motonetin hankintaa tuntee niin sanoi että osa mtx-akuista on vartan valmistamia. En tiedä olisiko sitten jotain 2-laadun akkuja.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Jännää. Vartan, Mätänetin ja Bilteman sivut möisivät mulle AGM-akkua. Samoin aeromotors ja autodoc. No, tilanteen lopulta eteentullessa menen Oulun Akkutaloon ja (edit) Markuksela laittaa sopivan paikalleen ja tarvittaessa koodaa. Nyt mennään Defan 1210 ylläpitolaturilla siihen saakka.jysi kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 19:59Alkuperäinen on perus 12V 80Ahhorvokki kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 17:09 Mitäs nyt, jos AGM ei kelpaa konetilaan ja on vaan yksi akku? Ei oo start-stop eikä perähudlarissa oo kuin tyhjää. Tehtaan Weba on kuitenkin.
Kuitenkin sellainen keulapellin alla nyt on ja sellaisen paikallinen Akkutalo olisi sinne laittanut. Mikä AGMssä mättää?
Akkutyypin ja latausjännitteen saisi ehkä etu/taka-SAMilta koodattua AGM:lle sopivaksi kopioimalla tiedot senmallisesta autosta, mutta onhan siinä aikamoinen työmaa hakea oikeat bitit.
Ehkä tuo näinpäin on pienempi paha, mutta ei tule koko kapasiteetti käyttöön
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Niinno, kaikki nuo yllämainitut käyttää TecDoc tietokantaa sen akun valitsemiseen. Joka kyllä usein pitää paikkaansa mutta varustetietoja tai muita erikoisvaatimuksia se ei aina osaa kertoa oikein.horvokki kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 20:55Jännää. Vartan, Mätänetin ja Bilteman sivut möisivät mulle AGM-akkua. Samoin aeromotors ja autodoc. No, tilanteen lopulta eteentullessa menen Oulun Akkutaloon ja (edit) Markuksela laittaa sopivan paikalleen ja tarvittaessa koodaa. Nyt mennään Defan 1210 ylläpitolaturilla siihen saakka.jysi kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 19:59Alkuperäinen on perus 12V 80Ahhorvokki kirjoitti: ↑Su 16.03.2025 17:09 Mitäs nyt, jos AGM ei kelpaa konetilaan ja on vaan yksi akku? Ei oo start-stop eikä perähudlarissa oo kuin tyhjää. Tehtaan Weba on kuitenkin.
Kuitenkin sellainen keulapellin alla nyt on ja sellaisen paikallinen Akkutalo olisi sinne laittanut. Mikä AGMssä mättää?
Akkutyypin ja latausjännitteen saisi ehkä etu/taka-SAMilta koodattua AGM:lle sopivaksi kopioimalla tiedot senmallisesta autosta, mutta onhan siinä aikamoinen työmaa hakea oikeat bitit.
Ehkä tuo näinpäin on pienempi paha, mutta ei tule koko kapasiteetti käyttöön
9/2006 S211 320CDI
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Tässä epc-älyn vastaus, loppu on kuulijan vastuulla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Ei alkuperäistä löydy tietenkään sekä AGM, että ei AGM, kun varaosanumero on annettu. joten missä nyt sitten luotetaan enemmän johonkin heppuun, kuin tietokantaan. Tuskin siitä AGM:stä haittaakaan on siellä, mutta ei siellä alunperin sellaista ole ollut vaikka joku tyyppi niin sanoisikin.
2007 R 320cdi
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Sen. verta vielä lisään, että Markuksela tod. näk. laittaa ei-AGM-akun tuohon.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Internetistä löytyi kuva alkuperäisestä. Ja tuoltahan toi AGM merkintä löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
9/2006 S211 320CDI
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Näyttää tarvikeliikkeet tarjoavan osanumerolla sujuvasti kumpaakin, vähempi kuitenkin AGM:ää. Ainahan voi myydessä väittää, että juuri tämä on oikea.
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Miksi ?rikonen kirjoitti:AMG akkua ei suositella konetilaan
wiimax.fi
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Aerolta ainakin kun hakee OE-numerolla niin vain höpöhöpö-merkit tarjoaa ei-AGM akkuja. Varta, yuasa, exide ynnä muut oikeat merkit tarjoaa vain AGM:ää. Nuo halpisvalmistajat voi periaatteessa luetella mitä vain OE-numero sopivuuksia mitä huvittaa TecDoc:iin.
9/2006 S211 320CDI
Re: Motonetin MTX -akkukokemuksia
Tämä oli omakin havainto. Tekisi mieli sanoa että EPC:ssä on virhe tuossa kohtaa kun se ei kerro että on AGM ja se varmaan sekoittaa kauppiaitakin. Toisaalta oma vika jos et osta alkuperäistä.