W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

juha1 kirjoitti: Su 20.10.2024 11:21
T-Row kirjoitti: Su 13.10.2024 21:48 PA-suodatin kannattaa täyttää polttoainejärjestelmän puhdistusaineella, niin tulee suuttimetkin putsattua samalla. Motonetistä saa Motoxia pullon alle kympillä ja on ihan toimivaa tavaraa ylläpitopuhdistukseen.
Motox diesel injection cleaner näyttää olevan 5,99e 400ml.

Toinen sitten tuo motoxin diesel system trim. 6,99e.

Eipä ole tuollaista ainetta tullut ennen autoon työnnettyä mutta voisihan sitä kokeilla. Tuolla taitaa tulla suunnilleen koko suodatin täyteen.
Tulee suodatin täyteen ja jää vielä pieni liru tankkiinkin. Ei ole oikein itselle selvinnyt, että mikä on noiden kahden aineen välinen ero käytännössä. Injection cleaneria olen itse tainnut laittaa.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Pannaan sitä samaa ja käyntiin. Kuluupa tovi siinäkin kun touhuaa. Samalla vaihtaa ilman- ja raitisilmasuodattimet. Kaasujouset löytyy tosiaan takaluukkuun valmiina, pitää niihin kerätä voimia ellei joku muu niitä vaihda. Ei ole forumilla niiden vaihtotyö oikein kehuja saanut. :lol:

Hilux nyt tallissa odottaa vuoroaan. Vilkkuu välillä joulukuusi. Pitäis yksi laturin johto mahdollisesti vetää uusiksi, ainakin parissa muussa samanlaisessa autossa oli juuri sama vika ja uusi laturi laitettu niihinkin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1285
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Vika selvitetty, ilmaputki halki siitä turbon kiinnityksen kohdalta(alapuolelta)

Kuva

Josta sitten roiskinut öljyt läppäservolle ja pikspoks. Osat 880€
550/330 toki klubi alennus vielä noista pois
Yhteensä pari tonnia töineen :shock:
Töistä tulevat vielä vähän vastaan

Semmonen tällä kertaa, vahva tunne on, että kuntoon laitettu auto vaihtuu johonkin muuhun :think: jos semmoinen mersu jossain luuraa

Tuohon imuputkeen saa korjaussarjan (silkoniputki huohotinliitännällä) ja läppien sulkumoottorin voi kikkailla, kun ovat sitten vaan aina auki, niin siitä mitään harmiakaan sinänsä ole, niin selviää alle satkulla . Jos vaan haluaa ajella :D

Mutta! Kyseessä oleva auto on suomi auto, merkkihuollettu. Esim mobilon piikkiin menee sijaisautot jne (näköjään mainostavat jopa 30v autojen kuuluvan tuon mobilon alle :think: )
Osilla on 2v takuu
Huoltoauto/asentaja käy korjaamassa (kenttäolosuhteissa korjattavissa olevat viat) ilmaiseksi, toki osat pitää maksaa
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Eilen Merssua leimalla, lopulta leima tuli mutta tutkittiin renkaita, kun vahingossa huomasin, että oli edessä kulunut laikulle sisäpuolelta, Koko rengas pyöritettiin läpi ja useampi kohta löytyi. vasemmalla oli ok, sitten takapää taas ilmaan uudestaan ja pyöritettiin nekin, oikealla laikuilla sekin ja vasen ok. Ilmankos on jumputtanut nastat sen jälkeen kun vaihdoin syksyllä, varmaan kudos mennyt. Leima oliko 20 taikka 22 eli ei kovin vanhat kuitenkaan. Nyt vasta huomasi kun oli kulunut sopivasti, kerran jo tasapainotettukin mokomat tuon takia.

Sitten ihmeteltiin kun vasen eturengas pyörii pelkällä sormella ja oikea kaksin käsin, satula jumissa.

Paperi käteen ja vuosi ajoaikaa. Ajoin sitten mb-osaan ohimennen ja kysyin, miten tuo satula, ehtiikö joku herkistelemään. Otti avaimet ja ajoivat sisään, kohta tultiin sanomaan että koko satula jumissa, tänään saavat uuden ja klo 8 aletaan laittamaan, kun joku oli peruuttanut oman aikansa. Samalla uusivat letkuakin sinne. Hieman sentään tuuria.

Uusi satula oli aika edullinen 99e, työt päälle. Nastarenkaat näyttää olevan sellaisen 700-900e koko kierros. Eli tonnin paukku taas yhtäkkiä ylimääräistä. No en mä sitä ilmalämpöpumppua olisikaan ostanut. :lol:

Renkaat jo varattuna, kun vaan joutaisi eli pääsisi käymään vaihtamassa, kun työt haittaa taas harrastuksia. Meinasi rengasliike, että kulmat olleet pielessä ja siksi tekee laikkua kulutuspintaan sisäpuolella. Minä kun ajattelin, että jokin kudos pettänyt..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: To 31.10.2024 12:03
Renkaat jo varattuna, kun vaan joutaisi eli pääsisi käymään vaihtamassa, kun työt haittaa taas harrastuksia. Meinasi rengasliike, että kulmat olleet pielessä ja siksi tekee laikkua kulutuspintaan sisäpuolella. Minä kun ajattelin, että jokin kudos pettänyt..
Voisi olla hyvä idea käyttää auto iskaritestissä ettei ole pompottanut renkaita pilalle. Jos kerran laikkuja löytyy ja on kuitenkin pyöreät renkaat?
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Uudet Bilsteinit laitettu alle sen jälkeen, kun auto ostettu eli joskus joulukuussa suunnilleen. Kyyti kyllä kohentui kummasti niiden vaihdon jälkeen. Kesärenkaissa ei vastaavaa ollut, toki takana oikeanpuoleinen alkoi olla aika sileä kun menivät vaihtoon, mutta tasaisemmin olivat kuluneet. Toki voi olla edellisen omistajan aikaista alkua kulumat, kun säädin kulmatkin iskarien vaihdon jälkeen. Jos on noin, niin sitten alkoivat kyllä yllättävän nopeasti pahentua. En kyllä muista tuollaista jumputusta silti olleen viime talvena, tuolloin oli vielä 20mm spacerit paikoillaan edellisen omistajan toimesta.. Net lähti pois ja palautin ne, kun vaihdoin kesärenkaat tilalle, uusia en aio laittaa.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Uutta rengassarjaa alle. Ei kulje yhtä sukkasillaan kuin kesärenkailla, eivät sanoneet että vanteissakaan heittoa olisi. Mutta onpa nyt tasaiset kulutuspinnat kuitenkin, väheni se jumputus, muttei kokonaan ohitte, toki riipppuu millainen tienpinta kaiken lisäksi. Ajellaan nyt toistaiseksi menemään, kun ei muutakaan voida. Vikatilaa ei ole kuulunut nyt pariin viikkoon, vakkarilla töihin ajettu se sata kilsaa suuntaansa. Ja uusilla renkailla ei viittis oikein vielä polkea..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Reilu viikko ajettu uusilla renkailla. Alkaa tuntua että jokin paikka väljänä alustassa. Yksi aamu tuntui, että on vissiin todella liukasta kun teki äkkinäistä liikettä sivuttain vaikka neliveto ja uudet renkaat. Tien sivuun ja kokeilla onko renkaat kiinni kunnolla. Yhdessä renkaassa pultit hieman liikahti. Eli ei siinä syy.

Tänään sitte vakkariin 110 ja rauhassa katsella kun tulin töistä. Välillä tuntuu, että hakee oikealle ja sitte huonommin vasemmalle. Renkaat jumputtaa edelleen. Ja alkoi juuri kun vaihtoi talvirenkaat.

Mietin että onko jokin kumi ottanut itseensä kun vaihtanut renkaat ja laskenut auton alas. Ei muutakaan tule mieleen. Kesärenkailla ei ollut mitään ongelmia. Meni suoraan kuin juna. Voisihan se jumputus tulla toki jos jossain väljää. Ja vasta haettu uusi leima eikä moitteita tullut mistään. Paitsi ne renkaat jotka olivat kuluneet laikulle.

Mutta mikä siellä nyt ottaisi itseensä. Tuskin mikään alapallo tms tykkää huonoa kun nostaa ylös ja laskee takaisin. Ja mihinkään isoon kuoppaan ei ole ajettu. Ja samat vanteet kuin viime talvena. Tosin nyt uudet renkaat alla. Samanlaiset hankookit kuin edellisetkin. Joko joku heittää kiven? :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Outoa kyllä kun yleensä jumputus on rengasperäistä, mutta jos uusilla renkaillakin ilmenee... Jos kardaanin tukilaakerin kumi olisi riekaleina, niin se kait voisi saada kardaanin elämään joka voisi aiheuttaa jumputusta? Vaan jos hakemistakin on, niin kyllähän siellä jotain muutakin ongelmaa lienee. Lähtisin tutkimaan asiaa siitä/niistä nurkista, joista renkaat olivat kuluneet. Nelipyöräsuuntausta varten hyviä vinkkejä löytyy foorumilta.. Taka-aurauksen säätäminen lähelle nollaa on avain hyvään kulkuun, mikäli neliveto ei tee tähän jotain poikkeusta, jota minä en tiedä. Takavedolla jo pelkästään se, että auraus on ohjearvojen sisällä, mutta skaalan yläpäässä, tekee autosta ihan kauhean ajettavan kun auto hakee koko ajan.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Saattoipa löytyä vika. Ainakin vahva ehdokas. Vein katsastusasemalle ja kysyin voisiko vilkaista. Auto ylös ja kävi läpi takaa, ei mitään ihmeellistä. Sitte kysyin miten alapallot. No ei niissäkään mitään ollu. Sitte katsoi ja kokeili alatukivarren puslia edessä. Toinen kuulemma menossa kohta muttei vielä hätää. Sitten taas repi joka suuntaan. Ja kuului jos isompi huuto, että tuuppa katsomaan.

Vasen yläpallo heilui kohtuudella. Sitten ku otti alas ja heilutti, niin sentin välys. Oikealla puolella alle puoli senttiä. Oletetaan että siinä vika. Alustavasti. Ainakin ne menee vaihtoon. Mersu talliin ajokieltoon ja hiluxilla töihin yöksi.

Uudet osat tilattu molemmille puolille, 190e lemförderit vai mitkä ne oli. Pari. Paikallinen suositus. Ensin meinasivat myydä vissiin takavedon osat jotka oli hyllyssä, sanoin että minusta siihen tulee ne varret mukana.. huomiseksi tulevat.

Asennusta kyselin jo, tuntuu olevan aika hintava operaatio. Puoli päivää kuulemma menee. No pakko se on käyttöön saada. Ensi viikolle voisi ajan saada. Yritetään tienata.

Ja paluumatkalla vein munkkipussin katsastusasemalle.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Virtajo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 23.12.2020 06:24

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Virtajo »

Etupallo oli itselläkin leimalla ja jos joku homma helppo oli niin se eikä pallokaan kymppiä enempää maksanut.Jälkeenpäin havaitsin että itsellä jo paikalla tukivarsi jossa yläpallo kiinni kolmella pultilla,välttämättähän se ei ole aina näin? Mikä teki hommasta helpon.
Osaatteko käyttää sähköjarrua liikennevalossa?Vetää cruisen vivusta,mihin suuntaan?
Entä automaattinen keskuslukko joka lukittuu ajossa,millä saisi pois?
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Virtajo kirjoitti: Pe 15.11.2024 20:50 Etupallo oli itselläkin leimalla ja jos joku homma helppo oli niin se eikä pallokaan kymppiä enempää maksanut.Jälkeenpäin havaitsin että itsellä jo paikalla tukivarsi jossa yläpallo kiinni kolmella pultilla,välttämättähän se ei ole aina näin? Mikä teki hommasta helpon.
Osaatteko käyttää sähköjarrua liikennevalossa?Vetää cruisen vivusta,mihin suuntaan?
Entä automaattinen keskuslukko joka lukittuu ajossa,millä saisi pois?
Niin tarkoitatko sitä SBC hold toimintoa, jos autosi on SBC-jarruilla? Jos siitä kyse, niin polkaisee liikennevaloissa seistessä pikkusen reippaammin jarrua, niin ilmestyy tauluun SBC HOLD ja sitten auto pysyy paikallaa niin kauan kunnes koskee kaasuun.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Se automaattinen keskuslukko löytyi sieltä jostain alavakikosta. En muista suoraan miten sinne mentiin mutta samasta löytyi oliko saatto vaiko kääntymirvalotkin.

Molemmat osat nyt tulee valmiina ja kokonaisena. No onpa sitte uutta ja menee jonkin aikaa. Vasen puoli kuulemma hankala vaihtaa kun pitää siirtää johtoja ja oliko jopa sulakerasiaa, että saa pultin vedettyä irti..

Ja se hold toimii myös vaikka ei olisi sbc..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Molemmat yläpallot vaihdettu varsineen. Mutta edelleen ohjauksessa tuntuu jumputus. Mutta hyvä kun ne on vaihdettu niin onpa turvallista ajella taas. Kulmat säädetty myös kun keula taas suht tiukka.

Saisi jostain lainaan talvirenkaat joissa varmasti suorat vanteet. Tulisi parissa tunnissa selväksi johtuuko tuo niistä vaiko mistä. Ei ainakaan renkaan vaihdossa sanottu, että kierot olisi..

Ei viitsisi turhaan vanteita ostaa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Takaluukun kaasutkin on nyt vaihdettu. Tosin ulkoistin tämän homman. Oikealla puolella meni kolme varttia, kun oli taaimmainen kuula ruosteessa ja vastusti sen takia, vasempaan puoleen meni vartti. Ja tekijällä oli kokemusta, itse olin pitämässä luukkua sopivissa asennoissa. Stabilukset Saksanmaalta 008046 ja 596311.

Ennen piti repiä luukkua auki ja työntää varovaisesti kiinni, nyt saa väistää luukkua, ettei hypi silmille. :D
Vaan on raskaampi työntää kiinni, karvalakkimallissa kun ei ole sähköjä.

Mutta toimiipa nyt sekin.

Ei ole nyt yllätyksiä ollut vähään aikaan, ehkä ei pitäisi noin kyllä sanoa...

Vikatilaan on mennyt jonkun kerran, mutta ei mitenkään jatkuvasti. EGR en ole vielä käyttänyt auki ja puhdistanut, siinäkin kuulemma voi olla jotain pientä jumittamista, vaikka staarilla toimisikin ok. Toisaalta jos sen ohjelmoisi pois, niin olisi yksi huoli vähemmän.

Kaikki suodattimet tuli vaihdettua nyt alkutalvesta, näillä -25 asteen pakkasilla ehkä hyvä että se polttoainesuodatinkin tuli vaihdettua. Kaverin luona kävin, niin se kuittasi ilmansuodattimien vaihdon.

Mikähän tuossa on, että ilmansuodattimien vaihtokin pitää koneella kuitata tehdyksi? Jotain järkevää syytä sille?

Keulaan laitoin hienosti omin käsin maskin mukaan saksitun solumuovin kiinni nippusiteillä. En kyllä juuri ole eroa huomannut lämpenemiseen näillä keleillä. Noin 20km kun ajaa niin on normaalit lämmöt. Mutta olkoon paikoillaan.
No toisaalta tutun samanikäisellä c-mallilla saa ajaa vielä enemmän että on täydet lämmöt ja nahka on keulalla. Ja kuulemma on termostaatti testattu että on ehjä, eikä kulutakaan erityisen paljon. Hevoskärry perässä kuulemma lämpenee nopeammin. :lol:

Mukava tuolla on edelleen töihin ajella, tosin työkaverit kauhistelevat kulutusta. Pitäisi mitata joku päivä millaiset paineet noissa talvirenkaissa on. Rengasliikkeessä kyllä kysyin, paljonko laittoivat mutta se rengaspoika oli niin vittuuntuneen oloinen muutenkin, eikä kertonut mitään. Kesärenkaisiin pitää kuulemma laittaa 2,6 kiloa sanottiin Lapin kumissa.

Mutta töihin pääsee ja se on pääasia.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Minkä merkkiset renkaat?
Nokia saappaat nii voi olla jo uutena runko paska. Aivan surkeaa laatua ollut niiden rungot.
Nähty on, ei uudet voi jumputtaa. Koneeseen mikä tasapainottaa rullaa vasten niin kappas runko vikaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1320
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Nelikoissa kuluu voimalinja väljäksi ja alkaa värähdellä, jos niillä ajetaan paljon liian matalaprofiilisilla renkailla, koska etu- ja takapäässä on hieman eri välitys. Apua voisi löytyä korkeampiprofiilisista vanne/rengassetistä.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Hankookin w429 taitaa olla alla nyt, edelliset oli samaa merkkiä. Kesärenkailla ei vipannut yhtään ja edellisilläkin talvirenkailla sitä teki nyt alkutalvesta, niin siksi vion vannetta tai vanteita.

Viime talvesta en muista, mutta kun kesä meni ilman yhtään ratin väristystä, niin syksyllä sen sitten huomasi heti.

225/50-17 nyt alla ja kesällä 245/45-17, ihan vakio koko. Ei oikein viitsisi enää profiilia ainakaan korkeammaksi laittaa..

Aiemmin kyllä ollut vissiin jotkut 19 tuumaisetkin alla. Ja linttajouset.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tänään mulkattu ja vertailtu vanteita. Kesärenkaat kyytiin ja liikkeeseen. Kesärenkaat ensin koneeseen ja kuulemma suoria kaikki. Sen jälkeen talvirenkaat. Tuomio oli että yksi kesärenkaan vanne otettiin erääseen talvirenkaaseen, lopuista oli käyty kaikki läpi ja oli lisätty painoja vanteisiin. Ja kuukausi pari sitten ostetut renkaat.. Ja kuulemma paineitakin oli joissain aika vähän. Ei vissiin oikein putkeen ole mennyt edellisessä firmassa. Ei niiistä nyt kesärenkaiden veroisia tullut, mutta hieman parempi sentään. Antaapa nyt olla, katsotaan mistä ratkeaa seuraavaksi, jos tuon takia jotain tulee. Kevään aikana vien oikaistavaksi sen yhden vanteen.

Jos jotain positiivista, niin hiluxiin tilattu kolmas laturi vuoteen, mnetistä tuli vihdoinkin rahat siitä ensimmäisestä. Uusi tilattu marmorilta suoraan, pannaan paikoilleen ja viedään mnetin toinen tarvike takaisin rahoja odottamaan.. Mennee taas varmaan pari kuukautta, kuten ensimmäisenkin kohdalla..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Ti 21.01.2025 02:19 Tänään mulkattu ja vertailtu vanteita. Kesärenkaat kyytiin ja liikkeeseen. Kesärenkaat ensin koneeseen ja kuulemma suoria kaikki. Sen jälkeen talvirenkaat. Tuomio oli että yksi kesärenkaan vanne otettiin erääseen talvirenkaaseen, lopuista oli käyty kaikki läpi ja oli lisätty painoja vanteisiin. Ja kuukausi pari sitten ostetut renkaat.. Ja kuulemma paineitakin oli joissain aika vähän. Ei vissiin oikein putkeen ole mennyt edellisessä firmassa. Ei niiistä nyt kesärenkaiden veroisia tullut, mutta hieman parempi sentään. Antaapa nyt olla, katsotaan mistä ratkeaa seuraavaksi, jos tuon takia jotain tulee. Kevään aikana vien oikaistavaksi sen yhden vanteen.

Jos jotain positiivista, niin hiluxiin tilattu kolmas laturi vuoteen, mnetistä tuli vihdoinkin rahat siitä ensimmäisestä. Uusi tilattu marmorilta suoraan, pannaan paikoilleen ja viedään mnetin toinen tarvike takaisin rahoja odottamaan.. Mennee taas varmaan pari kuukautta, kuten ensimmäisenkin kohdalla..
Henkilömallin diesel T:hen saa eBay:stä tehdasuuden alkuperäislaturin 100A hintaan 250€. Ainakaan tuolla hinnalla ei kannata M-netin kiinanpaskoihin koskea.

Hiluxiin samanhintainen:

https://www.ebay.de/itm/286270117103?fi ... BM7oqMgJFl
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Hiluxin laturi toiminut kuukauden, pantiin alkuperäinen monen mutkan kautta. Kummallista ajaa kun ei turhia valoja pala. :lol:

No tänään käytin vaihteeksi vikakoodien luvussa. Löytyi sama ahtopaineensäädin kuin ennenkin. Ei muuta. Ei yllätyksiä.

Sitten siinä tutkittiin egr, kuulemma antaa vikakoodin, jos siinä vika. Sitten dpf. Täyttöprosentti kuulemma 70. En tiedä miten pitäisi lukea sitä kilometrimäärää, mutta luki että edellinen poltto oliko yli 80000km sitten. Voisiko olla että polttanut sitten 480tkm kohdalla? Ei kyllä ole haissut tai käynti ollut mitenkään erilaista muutenkaan. Mutta tukossa ei vielä ole. Käsittääkseni.

Sitten siinä mietittiin vielä oireita. Konepelti ylös, suojamuovi irti ja koneella kierroksia. Sitten sanoi testaaja että kuunteleppa. Nosti kierroksia ja laski, sama uudestaan. Ihan ku olis joen koski kuohunut. Sanoi ettei tuo noin saa tehdä ja ääntää. Että mekaaninen vika turbossa, eikä ahtopaineensäätimessä. Eli uusi turbo laittaa paikoilleen ja samalla tulee uusi säädinkin.

No uusi turbo tilaukseen. Kokeillaan sillä. Sanoin kyllä, että jos menee vikaan sen jälkeen, niin tuonko takaisin sen uuden turbon. Meinasi että tuskin niin tapahtuu.. no katsotaan miten äijän käy. Olisihan tuolla rahalla saanut puolet siitä ilmalämpöpumpusta, mitä suunnittelin kesälle.. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja moska »

juha1 kirjoitti: Su 13.10.2024 21:00
JanneW124 kirjoitti: Su 13.10.2024 20:52
juha1 kirjoitti: Su 13.10.2024 15:55 Suodattimet menee vaihtoon ennen talvea vielä ja löytyy hyllystä. Takaluukun kaasut myös valmiina. Katsoa yrittääkö itse vaiko vie jollekin joka tehnyt ennenkin.

Y-haara pitää ilmeisesti käyttää pois kun vaihtaa polttoainesuodattimen tuossa 642-moottorissa? Onko sen irrottamisessa mitään ihmeellistä? Isoja tähtipultteja siellä on, en tiedä millaisessa jalassa tai telineessä se siellä haarassa on.. tarviiko suodatin täyttää valmiiksi vai hoitaako jokin sähköpumppu homman kun virrat laittaa päälle?
Pa-suodatin on kiristyspannalla kiinni, 5mm tai 6mm kuusiokololla löysää pannan ja suodatin pois. Toki letkut irrotettava.
Suodattimen täyttäminen ei välttämätöntä, 10 kertaa virrat päälle ennen starttia niin pitäisi täyttyä.
Mutta y-haara käytettävä irti kuitenkin? Lähinnä säälittää ne punaiset tiivisteet, jos niiden kanssa pitää aina jumpata. Vissiin periaatteessa pitäis aina uusia..
HÖPS, uusii sitem kun on tarvetta
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

juha1 kirjoitti: Pe 21.03.2025 23:05 Hiluxin laturi toiminut kuukauden, pantiin alkuperäinen monen mutkan kautta. Kummallista ajaa kun ei turhia valoja pala. :lol:

No tänään käytin vaihteeksi vikakoodien luvussa. Löytyi sama ahtopaineensäädin kuin ennenkin. Ei muuta. Ei yllätyksiä.

Sitten siinä tutkittiin egr, kuulemma antaa vikakoodin, jos siinä vika. Sitten dpf. Täyttöprosentti kuulemma 70. En tiedä miten pitäisi lukea sitä kilometrimäärää, mutta luki että edellinen poltto oliko yli 80000km sitten. Voisiko olla että polttanut sitten 480tkm kohdalla? Ei kyllä ole haissut tai käynti ollut mitenkään erilaista muutenkaan. Mutta tukossa ei vielä ole. Käsittääkseni.

Sitten siinä mietittiin vielä oireita. Konepelti ylös, suojamuovi irti ja koneella kierroksia. Sitten sanoi testaaja että kuunteleppa. Nosti kierroksia ja laski, sama uudestaan. Ihan ku olis joen koski kuohunut. Sanoi ettei tuo noin saa tehdä ja ääntää. Että mekaaninen vika turbossa, eikä ahtopaineensäätimessä. Eli uusi turbo laittaa paikoilleen ja samalla tulee uusi säädinkin.

No uusi turbo tilaukseen. Kokeillaan sillä. Sanoin kyllä, että jos menee vikaan sen jälkeen, niin tuonko takaisin sen uuden turbon. Meinasi että tuskin niin tapahtuu.. no katsotaan miten äijän käy. Olisihan tuolla rahalla saanut puolet siitä ilmalämpöpumpusta, mitä suunnittelin kesälle.. :lol:
Om642:sta kuuluu ihan normaalisti tuollainen "huokaus" kun polkaisee ja kierrokset laskee.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Uusi turbo paikoillaan. Vajaa sata kilometriä koeajoa ja toimii varmaan paremmin. Yritin kyllä puhua, jos vanhan olisi saanut mukaan mutta pantti kuulemma menee. Tässä konkurssissa mietin että antaa olla, eniten olisi kiinnostanut se kerran korjattu ahtopaineensäädin mutta jaksaako siitä maksaa sen 182e mikä oli pantin maksu.. uusi turbo ja uusi hellan säädin.

Hakiessa sanoi kaveri että y-haara on kuulemma rikki. Mietin että ei kyllä ole ollut. Ei ollu tilattu uutta, kun halusivat tietää jos haluan korjata itse kun reilu 800 maksaa uusi. Enpä huomannut näyttää kuvia, jotka otin juuri kun lähdin viemään autoa huoltoon. Oli ehjä lähtiessä ja palatessa rikki. Tarkistin kotona. Onneksi näkyy punainen tiiviste halkeamassa eli varmaan pitää jonkin verran.

No tein sen, mitä olen jo aiemmin ajatellut eli silikoni t-haara siihen kohtaa tilaukseen ja jos menee helpommaksi tulevaisuudessa se irrotus ja takaisin laittoi.

Saatanhan minä joskus mainita asiasta, mutta sen verran hyvin toiminut homma aiemmin, etten turhaan jaksa ampua. Joskus sopivassa kohdassa sanoa.

Mutta ainakin tämän päivän ajon mukaan toimii paremmin.

Ja jos tuo menee vaikka vappuun asti ilman vikatilaa, niin olisihän se uusi ennätys. Jos sitte vaikka menee tuikulla käymään. Mutta katsotaan nyt miten etenee. Ja kuinka renkaat kestää koeajossa. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä se olisi heti kannattanut sanoa että ei muuten ollut kun auton toit. Jos siitä kerran kuvia on.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Hyvin on pari päivää toiminut. Jos se laatikkokin oppii tavoille hiljalleen.

Nyt sitten alkoi tehostin pitämään ääntä. Kylmänä kuulee ku vääntää rattia. Sata kilometriä kun on ajanut niin hiljaisempi mutta kun antaa kierroksia, niin kuuluu se selvästi, kun pihalle kääntyilee.

Toivottavasti ei nyt ala pumppu menemään. Öljyä kyllä pitäisi olla. Ei huvittais alkaa heti seuraavaa osaa laittamaan. Ja luulisi sen nyt kestävän pitempään. Vanha 124 on edelleen alkuperäinen pumppu paikoillaan. Joskus vaihdettu öljyt sisään, kerran tai pari..

Tarvikepumppu ei sinänsä hirveitä maksa, jos käytössä vaan kestää.. tai sitte vaihtaa ensin kokeeksi öljyt. Onhan ne siellä olleet jo pitkän aikaa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Pitäisi olla öljyä vai on öljyä? Katso nyt öljyn määrä ekana. Ei olisi ensimmäinen, josta alkaa paineletku vuotamaan.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Oli ainakin toissapäivänä. Sen jälkeen töissä kulkenut. Voisihan tuon tarkistaa uudestaan. Vanhassa tosiaan meni letku kerran, en muistanutkaan. Tuli jostain suunnilleen puukolla tehty viilto siihen letkun kylkeen. Paikkaansa tuo ei merkkaa mutta sehän vuotaa vain kun kääntää rattia.. pitää tutkia sitäkin mahdollisuutta..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1266
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

On aika herkkä öljyn tasosta, kun alkaa jo ääntelemään.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Olihan se vähän vajonnu. Tallissa kävin ja lyhyt koeajo aivan täydellä säiliöllä. Käydä yö töissä ja katsoa mitä tekee kun saa 200km ajoa. Aamulla näkee sitte onko pinta laskenut. Ellei tule yli kun lämpenee.

Tuli hieman kuplaa sieltä seasta, kun tallissa pyörittelin, että on siellä jossain vähän ilmaa ollu. Reilu desi meni öljyä, ettei vielä kovin paljon. Voisi purkin ottaa kyytiin autoon jos vaan muistaa.

Tuossa mietin että sehän saattoi alkaa pohjoisen reissulla viikko sitte. Oli yön pari auto pihalla renkaat linkussa pakkasessa. Silloin taisi ensimmäisen kerran ääntää. No ei kai se nyt noin herkkä pitäis yhden tehostimen ja letkujen olla..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Vastaa Viestiin