A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Moi - tämmöinen häiriö:
Ulkolämpö +0'C ja moottorin puhallin pyörii täysillä koko ajan.
Moottorin lämmöt nousee normaaliin ja putoaa sitten 80'C. Mittarin neula heittelehtii nopeasti
joten vaikuttaa että lämpötila-anturi pätkii.
Onko tässä bensakoneessa vain yksi lämpöanturi joka ohjaa myös moottorin puhallinta?
Ulkolämpö +0'C ja moottorin puhallin pyörii täysillä koko ajan.
Moottorin lämmöt nousee normaaliin ja putoaa sitten 80'C. Mittarin neula heittelehtii nopeasti
joten vaikuttaa että lämpötila-anturi pätkii.
Onko tässä bensakoneessa vain yksi lämpöanturi joka ohjaa myös moottorin puhallinta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Jepsimpauttaja kirjoitti:Moi - tämmöinen häiriö:
Ulkolämpö +0'C ja moottorin puhallin pyörii täysillä koko ajan.
Moottorin lämmöt nousee normaaliin ja putoaa sitten 80'C. Mittarin neula heittelehtii nopeasti
joten vaikuttaa että lämpötila-anturi pätkii.
Onko tässä bensakoneessa vain yksi lämpöanturi joka ohjaa myös moottorin puhallinta?
(tai oikastaan se kertoilee ECU:le lämpötilan mistä sitten
tieto lähtee ettenpäin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Kiitos - mistäpäin moottori anturi löytyy? Onko kellään kuvaa tms. ettei tarvii etsiä.
Onko helppo vaihtaa - tarviiko erikoistyökaluja tms.?
Onko helppo vaihtaa - tarviiko erikoistyökaluja tms.?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Anturi löytyi ja vaihdettu. Melko hankalasti moottorin takana. Piti purkaa ilmansuodatin/ECU asetelma
edestä pois. Vika päällä yhä. Pitää kytkeä nyt diagnostiikkaan, tarvii ilmeisesti resetoinnin että poistuu.
Näin myös kirjoittelua foorumeilla että tällaiset viat voisi johtua moottoripuhaltimen ohjauksen (fan control)
häiriöstä jolloin se ei saa tietoa moottorin lämpötilasta ja alkaa varmuuden vuoksi puhaltaa täysillä. Katsotaan.
edestä pois. Vika päällä yhä. Pitää kytkeä nyt diagnostiikkaan, tarvii ilmeisesti resetoinnin että poistuu.
Näin myös kirjoittelua foorumeilla että tällaiset viat voisi johtua moottoripuhaltimen ohjauksen (fan control)
häiriöstä jolloin se ei saa tietoa moottorin lämpötilasta ja alkaa varmuuden vuoksi puhaltaa täysillä. Katsotaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Diagnostiikka ei anna mitään vikakoodia. Ainakaan tämä kapula joka mulla käytössä.
Kytkin moottoripuhaltimen kokonaan irti ja koeajon aikana lämpömittari jatkoi samaa
hyppelyään 80-100 välillä. Koska lämpöanturi on aivan termostaatin kohdalla - voisiko
itseasiassa jumittava termostaatti oikeasti aiheuttaa noin nopeat lämpötilanmuutokset
auetessaan ja sulkeutuessaan?
Lämpömittarin hyppelyä ei kun tapahdu ennenkuin moottori lämmennyt täyteen lämpöön
Ja silloinkaan lämpö ei putoa alle 80'C. Jos anturin johdotus olisi syypää, pätkimistä
pitäisi tapahtua myös aiemmissa lämpötiloissa. Vaikuttaa siltä että termari vaihtuu
seuraavaksi...
Kytkin moottoripuhaltimen kokonaan irti ja koeajon aikana lämpömittari jatkoi samaa
hyppelyään 80-100 välillä. Koska lämpöanturi on aivan termostaatin kohdalla - voisiko
itseasiassa jumittava termostaatti oikeasti aiheuttaa noin nopeat lämpötilanmuutokset
auetessaan ja sulkeutuessaan?
Lämpömittarin hyppelyä ei kun tapahdu ennenkuin moottori lämmennyt täyteen lämpöön
Ja silloinkaan lämpö ei putoa alle 80'C. Jos anturin johdotus olisi syypää, pätkimistä
pitäisi tapahtua myös aiemmissa lämpötiloissa. Vaikuttaa siltä että termari vaihtuu
seuraavaksi...
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Sulakkeet olet varmaankin katsonut?
Joskus aikoinaan w202:sta kun otin jonkun sulakkeen irti niin flekti pyöri koko ajan.
Joskus aikoinaan w202:sta kun otin jonkun sulakkeen irti niin flekti pyöri koko ajan.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Joo mä kävin kans sulakepaneelin läpi ja kaikki näytti olevan ehjiä.
Toi termostaattiteoria on tällä hetkellä paras mitä osaan kehitellä.
Moottoripuhallin ilmeisesti jää johonkin vikatilaan koska alkaa pyöriä
vimmatusti heti startista - ehkä vain Daimlerin omalla diagnostiikalla
saa kuitattua vian pois. Tai sitten tuo lämpömittari ja puhaltimen
Käynti ovat kaksi erillistä vikaa..
irrotan nyt flektin sulakkeen siihen saakka kun termari vaihdettu,
ulinaa ei jaksa kuunnella kukaan.
Toi termostaattiteoria on tällä hetkellä paras mitä osaan kehitellä.
Moottoripuhallin ilmeisesti jää johonkin vikatilaan koska alkaa pyöriä
vimmatusti heti startista - ehkä vain Daimlerin omalla diagnostiikalla
saa kuitattua vian pois. Tai sitten tuo lämpömittari ja puhaltimen
Käynti ovat kaksi erillistä vikaa..
irrotan nyt flektin sulakkeen siihen saakka kun termari vaihdettu,
ulinaa ei jaksa kuunnella kukaan.
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Tuo flekti täysillä oirehan on yleensä joko moottorin ecun jännitteensaantiongelma (sisältää maaviat, palaneet sulakkeet, huonot kontaktit) tai itse flektin ohjausboksin hyytyminen. Jossain mallissahan ecuboksin(?) pienen jäähdytinpuhaltimen vikaantuminen aiheuttiongelmia, näiden 'mopoautojen' tekniikasta en tiedä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Tuosta flektin ohjausboksista W169:seissä löytyi paljon kirjoittelua forumeilla. Sijainti on ihan puhaltimen takana ilmavirrassa
alttiina vedelle jne. Korroosio saattaa irroittaa signaalijohtimia (2kpl ilmeisesti) jolloin ohjain menettää tiedon ECT:stä
ja alka varmuuden vuoksi pyöriä täysillä. Tää pitää tarkistaa kans.
alttiina vedelle jne. Korroosio saattaa irroittaa signaalijohtimia (2kpl ilmeisesti) jolloin ohjain menettää tiedon ECT:stä
ja alka varmuuden vuoksi pyöriä täysillä. Tää pitää tarkistaa kans.
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Ei tuo ongelma ole pelkästään noissa, myös w210 mallissa on samassa paikassa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
vuosia sitten oli kampanjakin mb:ltä jossa noita flektin ohjausboxeja tarkistettiin korroosiolta ja "suojattiin" tai vaihdettiin kokoflekti. kannattaa kurkkia sinne boxin alareunaan mistä johdot menee sisään että kuinka mädältä näyttää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke 08.03.2006 21:15
- Paikkakunta: Vantaa
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Jep - ei mikään ihme, sijainti ei ole paras mahdollinen.
Tällainen löytyi asian tiimoilta:
http://www.benzworld.org/forums/w245-b- ... r-fan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällainen löytyi asian tiimoilta:
http://www.benzworld.org/forums/w245-b- ... r-fan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Tyttären W169 A160:ssa jäähdyttäjän tuuletin huutaa koko ajan täysillä.
Diagnoosi oli että tuuletin hätäkäytöllä ja vaihtoon.
Mutta kun ei saa enää alkuperäisenä varaosana (A169 500 2493) eikä tarvikkeena (Bosch 0 986 338 045). Kaikilla toimittajilla on "Out of stock".
Mikä vialla kun 2009 malliseen autoon ei saa enää varaosia???
Diagnoosi oli että tuuletin hätäkäytöllä ja vaihtoon.
Mutta kun ei saa enää alkuperäisenä varaosana (A169 500 2493) eikä tarvikkeena (Bosch 0 986 338 045). Kaikilla toimittajilla on "Out of stock".
Mikä vialla kun 2009 malliseen autoon ei saa enää varaosia???
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Tuota propelliahan saa erikseen ei ole pakko ostaa koko jäähdytinkehikkoa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Totta, jos katsoo Parts Informationista auton koko VIN:illä antaa vain puhallin+kehikko yhdistelmän. Mutta jos laíttaa yleisesti W169.331 tulee myös puhallin erillisenä (A169 820 3542). Ehdin jo tilaamaan OVOKO:lta käytetyn.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Ehkä kannattaa laittaa staari kertomaan viasta ennen mitään kalliimpia osahankintoja...
Re: A150 vm. 2008 - moottorin flekti puhaltaa koko ajan?
Apuva! Miten irtoaa jarrutehostimelle menevä alipaineletku imusarjasta?
Musta holkki irtosi helposti, putki pyörii mutta ei irtoa vetämällä.
EDIT: Tämmönen holkki siellä on, varmaa tarvitaan joku spesiaali työkalu?
Musta holkki irtosi helposti, putki pyörii mutta ei irtoa vetämällä.
EDIT: Tämmönen holkki siellä on, varmaa tarvitaan joku spesiaali työkalu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)