Auto näyttää nyt tuolta. Olin tarpeeksi fiksu varatakseni ihan tuollaisen hallin Pirkkalasta, 12e tunti, mutta saa rauhassa tehdä ja on kunnon valot.
Teippasin talven aikana sitten konepellin ja takaluukun uudella värillä. Se on 3M™ 2080 GP272 Gloss Midnight Blue. Tuo olisi ollut se väri, mitä auton olisi pitänyt alunperinkin olla, mutta ei se nytkään näytä hassummalta näin kaksivärisenä. Vahasin myös tuon teipin, vaikka sitä ei suositellakkaan. Ei tosin suositella veden kanssa teippaamistakaan, joten antaa mennä vaan. Vahana käytin Bilteman ekovahaa, että olisi mahdollisimman vähän myrkkyjä ja ei tykkäsi huonoa tuo teippi. Ei tykännyt, hyvin toimi. Youtubessa joku kaveri oli ihan myllyttänyt teippiä ja siitäkin oli hyvä tullut.
Kuvastakin näkee, että takaluukku ei mennyt ihan nappiin. Taidan tehdä saumalla tuon ja tehdä sauman tuohon takaluukun pokkaukseen ja sitten varsinaisen kannen uudestaan. Kaikki varsinainen takaluukun purku on muistaakseni tuossa pystyosassa, eli takasumuvalo, rekisterikilven valot, kilpi pois ja valot pois + lukko. TS. tuo kansi on aika helppo tehdä.
Autolla on ajettu nyt n. 151k ja ajan sellaiset 3000-4000km vuodessa. Viat on pysyneet samoina. Ulkolämpötila näyttää välillä oikein ja sitten ei, olen miettinyt, että ostaisin siihen ihan aidon Mersun anturin. Ebaysta sen saisi 30-40e. Toisen avaimen kuoret hajosivat. Amazon.de:stä uudet 8e. En ole vielä vaihtanut. Pitää varmistua, että ajonesto toimii vaihdon jälkeen. Varmaan siellä on jokin siru kuorien sisällä.
Äänentoistoa ei ole kun ei ole aux-ulostuloa radiosta eikä bluetoohtia. Tässä on Audio 30 ja haluaisin kuunnella ihan cd:tä, mutta ne eivät toimi. Soittimen olen puhdistanut moneen kertaan, mutta eipä auta. Cd-vaihtajan vaihdoin, mutta sekään ei toimi nykyisen radion kanssa. Sitä pitäs ehkä katsella vielä, koska sehän riittäisi enemmän kuin hyvin, olisi 6 slotin cd-vaihtaja mitä käyttää. Ehkä, nytkun kesä tulee, niin voisin taas asiaa selvitellä.
Korkeudensäätö nuppi penkistä lähti taas irti, ostin Biltemasta epoksia ja liimaan sen sillä takaisin. Jos pysyisi tällä kertaa ja takaluukun hätäkolmio pitäisi samalla liimata. Sekin on osittain rikki. Muoviosien laatu on tässä autossa vähän heikkoa kyllä. Lisäksi aina kun pistän pitkät päälle, niin syttyy vikavalo mittaristoon vaikka pitkät valot toimivat. Valokytkin on Väyrysestä, joten en tiedä vaikuttaako se asiaan. Mittaristossa palaa kyllä pitkien valo, joten katsastuksesta läpi menee ilman huomautuksia.
Jos vielä keksin, mikä natisee kuskin takana vasemalla, niin senkin voisin korjata. Yleensä ottaen auto on edelleen todella hyvä. Kaverilla oli 300k ajettu SLK, saman ikäinen ja se oli kyllä vanha ja väsynyt ajossa. Tämä ei sellaiselta tunnu vieläkään. Jatketaan siis harrastusta.
Kesällä olen miettinyt, että uskaltaisiko ottaa nuo helmamuovit pois ja tarkastaa, onko ruostetta. Tunkkaan tätä helmasta vaikka tiedän, että ei ole fiksua, mutta eipä ole tunkkikaan läpi mennyt. Tänä vuonna vois kyllä opetella ihan oikeat nostopaikat, takana olen sellaisen jo löytänyt. Autopaikka vaan vietää hieman ja jos nostan takaa auton ylös, niin ei ole mitään mikä pitäisi auton paikallaan. Molempia eturenkaita varten on kyllä kiilat, että ehkä se riitäisi. Sen takia olen helmasta nostanut, niin pysyy auto varmemmin paikallaan.
Kesärenkaat olis valmiina odottamassa. 225-40-18 eteen ja 255-35-18 taakse. Hienosti menee, kunhan on tasainen ja uraton tie ja niitähän Suomessa riittää, pitää vain etsiä sellainen...Eipä muuta, hyvää kesän odotusta kaikille, odotellaan avoautokelejä.