Kyllä, kysyjän reunaehdoilla vaatimusten täyttäminen on yhtä helppoa kuin Tinderin senssipalstalla 65v-vuotiaan 100kg ja 160cm vanhanpiian toive pitkästä komeasta ja rikkaasta 32v. prinssistä jolla on viinitila Ranskassa.
Luotettava diesel mersu perheautoksi.
-
- Mersumies
Re: Luotettava diesel mersu perheautoksi.
Mielestäni vaan on aika outoa, kun vanhapiika etsii miestä ja tarjotaan tilalle (muuten kriteerit ehkä paremmin, ainakin ehdottajan oletuksena täyttävää) naista, eli mersun tilalle tojotaa.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 16:55Kyllä, kysyjän reunaehdoilla vaatimusten täyttäminen on yhtä helppoa kuin Tinderin senssipalstalla 65v-vuotiaan 100kg ja 160cm vanhanpiian toive pitkästä komeasta ja rikkaasta 32v. prinssistä jolla on viinitila Ranskassa.
Tässä otetaan huomioon, millä foorumilla kysymys on.
wiimax.fi
-
- Mersumies
Kovasti täällä hyviä ajatuksia vinkataan, mutta ei aloittaja juurikaan kommentoi... 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Samaa olen ihmetellyt, että kun mersufoorumilla kysytään mersua, niin ehdotukset ovat tojota, bemari, mutta älä nyt vaan missään tapauksessa mersua ajattele. Niinkö paljon omat hankinnat kaduttaa?
-
- Mersumies
Minustakin on outoa, että etsitään luotettavaa nelivetomersua 25k€ hintaan.dealer kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 17:23Mielestäni vaan on aika outoa, kun vanhapiika etsii miestä ja tarjotaan tilalle (muuten kriteerit ehkä paremmin, ainakin ehdottajan oletuksena täyttävää) naista, eli mersun tilalle tojotaa.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 16:55Kyllä, kysyjän reunaehdoilla vaatimusten täyttäminen on yhtä helppoa kuin Tinderin senssipalstalla 65v-vuotiaan 100kg ja 160cm vanhanpiian toive pitkästä komeasta ja rikkaasta 32v. prinssistä jolla on viinitila Ranskassa.
Tässä otetaan huomioon, millä foorumilla kysymys on.
Suosittelen W210 4-maticcia joihin saa tarvittavia varaosia edullisesti.
Tänään W210:llä 110km kesärenkailla eikä ollut mitään vikaa tällä kertaa. Jos ei oteta huomioon kardaanin tärinää ja jumittavaa vesiventtiiliä.
Jaa. Minun mielestäni raami ei ole ollenkaan mahdoton, itselläni on ollut kaksi tuohon budjettiin hyvin mahtuvaa, ensimmäisellä ajoin melkein 400tkm ja sitten olisi ollut jo enempi korjausta edessä katsastusta varten, kuten tuulilasi, ilmajousissa remppaa ja alkoi kori ruostua. Totesin, että ei mulla ole aikaa ja kun oli poikkeuksellisesti 2 päivää aikaa kotikaupungissa, niin päädyin autokaupoille. Tuli alle W164, jolla ajan vieläkin, nyt menty sellainen 260tkm. Ilmastoinnin kompura vaihtui, jäähdyttimen kenno, laturi ja rautajouset taakse. Ja jotain pientä aina tietysti, kuten takajarrut itse vaihtaen kaikki, levyt, palat, seisontajarrun kengät, ei kalliita osia. Ja päivittäiset matkat saattavat olla 650km pisimmillään. Koko ajan pitää olla menossa, en kyllä kuvailisi epäluotettavaksi.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 17:58 Minustakin on outoa, että etsitään luotettavaa nelivetomersua 25k€ hintaan.
Tänään W210:llä 110km kesärenkailla eikä ollut mitään vikaa tällä kertaa. Jos ei oteta huomioon kardaanin tärinää ja jumittavaa vesiventtiiliä.
No ja tietysti jakoketju on vaihdettu noihin kilsoihin.
Ainahan pitää olla valmis jotain tekemään käytettyyn autoon ja sekin pitää ottaa huomioon budjetissa.
-
- Mersumies
On hienoa, että toimii hyvin ja vie vähän polttoainetta.TPLtre kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 18:20Jaa. Minun mielestäni raami ei ole ollenkaan mahdoton, itselläni on ollut kaksi tuohon budjettiin hyvin mahtuvaa, ensimmäisellä ajoin melkein 400tkm ja sitten olisi ollut jo enempi korjausta edessä katsastusta varten, kuten tuulilasi, ilmajousissa remppaa ja alkoi kori ruostua. Totesin, että ei mulla ole aikaa ja kun oli poikkeuksellisesti 2 päivää aikaa kotikaupungissa, niin päädyin autokaupoille. Tuli alle W164, jolla ajan vieläkin, nyt menty sellainen 250tkm. Ilmastoinnin kompura vaihtui, jäähdyttimen kenno, laturi ja rautajouset taakse. Ja jotain pientä aina tietysti, kuten takajarrut itse vaihtaen kaikki, levyt, palat, seisontajarrun kengät, ei kalliita osia. Ja päivittäiset matkat saattavat olla 650km pisimmillään. Koko ajan pitää olla menossa, en kyllä kuvailisi epäluotettavaksi.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 17:58 Minustakin on outoa, että etsitään luotettavaa nelivetomersua 25k€ hintaan.
Ainahan pitää olla valmis jotain tekemään käytettyyn autoon ja sekin pitää ottaa huomioon budjetissa.
Perun siltä osin puheeni W210:stä, että kun hetki sitten ajoin talliin niin pysähtyessä mittaristoon lävähti "lamp defektive"-teksti eikä kumpikaan jarruvalo toiminut vaikka kaikki polttimot ovat ehjät.
Jos vika on jarruvalokatkaisijassa niin kestihän se alkuperäinen katkaisija peräti 50 000km.
En minä väittänyt, että vie bähän polttoainetta. Ässä veikin, ML:lle enempi maistuu.
Sehän ei käsittääkseni ollut reunarhdoissa?
Sehän ei käsittääkseni ollut reunarhdoissa?
-
- Mersumies
Olihan tuolla jo yksi esimerkkieemeli saksassa, kai se nyt sentään jää ostajan vastuulle.
-
- Mersumies
Tuosta voisi kysyä Juha1:sen kokemuksia kun sillä sellainen ei ole toistaiseksi ollut kunnossa päivääkään.
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Re: W211 pelastus koivun alta
Viesti Kirjoittaja juha1 » Pe 10.11.2023 00:33
Alkoi tuntua, että tuossa taitaa olla hieman enemmän varusteita, ku nykyisessä lankussa. Onhan tuossa kyllä aika paljon. Ja ehkä turhaakin.
Model E 320 CDI 4MATIC
Engine 642921 40 429890
Transmission 722689 06 933976
Order Number 0 7 242 02439
Order Location LEIPZIG BRANCH
Production Number 7714965
Interior AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED (827A)
Paint 1 OBSIDIAN BLACK (197U)
Release Date 2007-05-03
Delivery Date 2007-05-04
Code Description
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
807 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
827A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
Q24 GV - EPDM-RIEMEN
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U12 FLOOR MATS, VELOURS
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Nykyisen käyttiksen varusteet taas..
Model 250 D
Engine 602912 10 136476
Transmission 717412 01 310481
Order Number 0 9 529 11136
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - BLUE (072)
Paint 1 ARCTIC WHITE (147U)
Approx. Build Date 1989-05
Code Description
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
630 ECE - WARNING TRIANGLE
Onhan tuossa vähän eroa. Lankun varusteet kyllä toimineet tähän asti. Paitsi lampun pesurit...
No okei, on ne mersut niin paskoja, että ostakaa tojota tai bemari. Ja tämän foorumin saa kai sitten sulkea. 

Alkaa tosiaan näyttämään siltä että turha on omaa kehua kun paskoja kaikki.
220tkm tällä hetkellä C43 mittarissa ja nelikko tuplaturpo 430hv vetoja.
Ihan paska ei päivääkään kunnossa, ei kun hetkinen eipä ole kuin yksi huohotinputki mennyt, ja normi huoltoa.
Kardaanin kumit on normaalia huoltoa, samoin laakerit.
Ihan paskoja kun joutuu jotain osia laittaa.
En tiedä mikä siinä on mutta toisilla ne KAIKKI hajoaa käsiin, mikään ei toimi. Vai onko se vaan kun ostettu liian kallis auto ja normi huollot ja korjaukset jää tekemättä?
220tkm tällä hetkellä C43 mittarissa ja nelikko tuplaturpo 430hv vetoja.
Ihan paska ei päivääkään kunnossa, ei kun hetkinen eipä ole kuin yksi huohotinputki mennyt, ja normi huoltoa.
Kardaanin kumit on normaalia huoltoa, samoin laakerit.
Ihan paskoja kun joutuu jotain osia laittaa.
En tiedä mikä siinä on mutta toisilla ne KAIKKI hajoaa käsiin, mikään ei toimi. Vai onko se vaan kun ostettu liian kallis auto ja normi huollot ja korjaukset jää tekemättä?
-
- Mersumies
Minulla ei sillä tavalla ole tunnesidettä mihinkään autoon muutoin kuin tekniikan puolesta ja ainakin oma Mersu on huonoimpia autoja mitä koskaan olen omistanut. Jatkuvasti jotakin vikaa. Hetki sitten tulin taas kerran autotallista ja toimimattomien jarruvalojen syyksi paljastui jarruvalokytkin.
Minulla on ollut autoja kaikkiaan jotakin 30:n korvilla ja mistään niistä ei ole koskaan jarruvalokytkintä hajonnut. Ensimmäinen kerta kyseessä ja tämän kytkimen tilalle tuli 15v sitten turhaan vaihdettu osa jonka seurauksena ne jarruvalot taas toimii.
Tämän foorumin kantava idea on jatkuvasti rikki olevat Mersut. Ilman niitä mitä erilaisempia vikoja tämän foorumin lukeminen olisi kuin katselisi maalin kuivumista.
Erityisesti Juha1:en loppumaton usko W211 pelastamiseen herättää säälinsekaista myötätuntoa koska kenenkään ihmisen ei pitäisi tuntea tuollaisia kärsimyksiä 20 vuotta vanhan auton kanssa.
Eikö ne ole kantava idea myös muilla foorumeilla, kuukaudessa käyttökelvottomiksi ruostuvat uudet mersut joissa ei tekniikka kestä kesäistä päivääTämän foorumin kantava idea on jatkuvasti rikki olevat Mersut.

Muiden merkkien foorumeilla heidän omista merkeistään vain ihaillaan muotoilua, pientä kulutusta, kestävyyttä ja hienoja varusteita, kuka ihme sellaista jaksaa lueskella. Mitä mikäkin varustekoodi corollassa tarkoittaa ja millaisia väriyhdistelmiä on vuonna 1985 ollut tms.
Luultavasti osataan pääsääntöisesti myös vastailla asiallisesti, jos joku kyselee mikä olisi tiettyihin vaatimuksiin sopiva käyttöauto sieltä.
Tai sitten joka foorumilla on joku/joitain, jolla sattuu jostain ihmeen syystä olemaan yksi ajoneuvo kyseistä merkkiä, ja se "oikeuttaa" koko ajan joka jauhamaan siitä miten huonoja kaikki kyseisen valmistajan autot ovat, se omakin p*ska.
Ei ole tullut seurattua muiden merkkien keskusteluja sen jälkeen, kun ajat sitten omistin yhden volvon jonka vikojen (nii-in) tiimoilta rekisteröidyin heidän juttuja lukemaan ja saatoin jotain kirjoitellakin.
Sen verran olin onneksi järjissäni etten sinne mennyt julistamaan volvojen huonoutta vaikka omassani havaitsin monenlaista puutetta mersuihin verraten.
wiimax.fi
-
- Mersumies
Olisiko sinulla pitkän kokemuksen myötä tullut mieleen kysyjälle joku erityinen malli tekniikan osalta? Ettei nyt ihan sivuraiteille ajaudu nämä uskonasiat?dealer kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 21:29Eikö ne ole kantava idea myös muilla foorumeilla, kuukaudessa käyttökelvottomiksi ruostuvat uudet mersut joissa ei tekniikka kestä kesäistä päivääTämän foorumin kantava idea on jatkuvasti rikki olevat Mersut.![]()
Muiden merkkien foorumeilla heidän omista merkeistään vain ihaillaan muotoilua, pientä kulutusta, kestävyyttä ja hienoja varusteita, kuka ihme sellaista jaksaa lueskella. Mitä mikäkin varustekoodi corollassa tarkoittaa ja millaisia väriyhdistelmiä on vuonna 1985 ollut tms.
Luultavasti osataan pääsääntöisesti myös vastailla asiallisesti, jos joku kyselee mikä olisi tiettyihin vaatimuksiin sopiva käyttöauto sieltä.
Tai sitten joka foorumilla on joku/joitain, jolla sattuu jostain ihmeen syystä olemaan yksi ajoneuvo kyseistä merkkiä, ja se "oikeuttaa" koko ajan joka jauhamaan siitä miten huonoja kaikki kyseisen valmistajan autot ovat, se omakin p*ska.
Ei ole tullut seurattua muiden merkkien keskusteluja sen jälkeen, kun ajat sitten omistin yhden volvon jonka vikojen (nii-in) tiimoilta rekisteröidyin heidän juttuja lukemaan ja saatoin jotain kirjoitellakin.
Sen verran olin onneksi järjissäni etten sinne mennyt julistamaan volvojen huonoutta vaikka omassani havaitsin monenlaista puutetta mersuihin verraten.
Minulla ei ole pätevyyttä kyseenlaistaa sinun ammattitaitoasi kun vastaat eri kyselyihin kaikenlaisista vioista. Esimerkiksi adblue-ongelmat eivät ole millään tavalla korvamerkitty mersuihin vaan niitä on kaikenmerkkisissä autoissa. Tuollaisen esiintuominen käytettyä alemman hintaluokan premiumautoa hankittaessa sellainenkin ominaisuus on hyvä pitää mielessä.
Ei todellakaan ole vain mersun vaivoja. Silläpä olenkin ehdottanut riittävän vanhaa, ettei moisiin ongelmiin törmää. Niitäkin sentään on ihan hyvässä kunnossa olevia saatavilla.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 21:44 Esimerkiksi adblue-ongelmat eivät ole millään tavalla korvamerkitty mersuihin vaan niitä on kaikenmerkkisissä autoissa. Tuollaisen esiintuominen käytettyä alemman hintaluokan premiumautoa hankittaessa sellainenkin ominaisuus on hyvä pitää mielessä.
-
- Mersumies
Tuosta samasta syystä meillä uusin auto on ja tulee olemaan 2007 josta uudempaa ei kestä psyyke eikä pankkitili.TPLtre kirjoitti: ↑Ma 24.03.2025 17:31Ei todellakaan ole vain mersun vaivoja. Silläpä olenkin ehdottanut riittävän vanhaa, ettei moisiin ongelmiin törmää. Niitäkin sentään on ihan hyvässä kunnossa olevia saatavilla.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 21:44 Esimerkiksi adblue-ongelmat eivät ole millään tavalla korvamerkitty mersuihin vaan niitä on kaikenmerkkisissä autoissa. Tuollaisen esiintuominen käytettyä alemman hintaluokan premiumautoa hankittaessa sellainenkin ominaisuus on hyvä pitää mielessä.
No kestäähän tämä ajattelu nyt vähän uudemmankin, raja menee siinä 2011-2012 kieppeillä.E200kompressor kirjoitti: ↑Ma 24.03.2025 18:26Tuosta samasta syystä meillä uusin auto on ja tulee olemaan 2007 josta uudempaa ei kestä psyyke eikä pankkitili.TPLtre kirjoitti: ↑Ma 24.03.2025 17:31Ei todellakaan ole vain mersun vaivoja. Silläpä olenkin ehdottanut riittävän vanhaa, ettei moisiin ongelmiin törmää. Niitäkin sentään on ihan hyvässä kunnossa olevia saatavilla.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 21:44 Esimerkiksi adblue-ongelmat eivät ole millään tavalla korvamerkitty mersuihin vaan niitä on kaikenmerkkisissä autoissa. Tuollaisen esiintuominen käytettyä alemman hintaluokan premiumautoa hankittaessa sellainenkin ominaisuus on hyvä pitää mielessä.
Painiskelin itse vähän näiden samojen ajatuksien kanssa auton vaihdossa, kuin joita topicissa on jo aiemminkin esitetty. Mersua olisi tehnyt mieli, mutta kun ei löydy ei sitten millään mersun valikoimasta sellaista uudempaa mallia, jonka itselleni kelpuuttaisin ja menisi vielä budjettiin. Syyt ovatkin jo tulleet täällä aiemmin esille, eli esim. adblue, om651 tms. Viimeisenä oljenkortena oli S205 m274 koneella ja kävin koeajamassakin muutamaa, mutta ei ollut sekään minun auto. Kauhee meteli renkaista, ohi ajavista autoista ja hinnat alkaen hifijärjestelmäkin muistutti äänenlaadultaan 90-luvun japanilaista. Vastaava malli AMG:nä toki voisi olla ihan eri juttu, kun siinä on sitten näitä muita positiivisia seikkoja aika paljon enemmän. Päädyin sitten lopun viimein ihan toisen merkin autoon.
Mutta itse topicin aloittajalle: Ei ole neliveto, eikä diesel, mutta mites S213 korinen m274, eli 2.0 bensamoottorilla? Tuollainen halvin nettiautossa oleva menisi varmasti tarjouksen kysymisen jälkeen 25k€ budjettiin. Itelle jäi vähän semmonen kutina, että tälläinen voisi olla ihan hyvä paketti, jos mersuun olisi vielä itse päätynyt. Tuosta m274 moottorista kun ei vielä toistaiseksi hirveästi haukkuja ole kuulunut. 213 on todella miellyttävä kori, mutta adblue kamat pilaa diesel-mallit. Mersun nelivetoihin en itse luota pätkääkään, mutta takavedot osaavat kyllä voimansiirron puolesta tehdä. 212 korisella olen jonkun verran ajellut, ja itselleni se ei ole oikein mitenkään käteen sopiva auto. Entinen S211 tuntui kaikin puolin itselle enemmän omalta ihan ajoasentoa myöten, mutta nämähän ovat makuuasioita. Ero 212 ja 213 korisella on kuin yöllä ja päivällä, ja itse en katselisikaan 212 korisiin päin, ellei nimenomaan halua fiilistellä perinteistä mersun pappamaisuutta.
Mutta itse topicin aloittajalle: Ei ole neliveto, eikä diesel, mutta mites S213 korinen m274, eli 2.0 bensamoottorilla? Tuollainen halvin nettiautossa oleva menisi varmasti tarjouksen kysymisen jälkeen 25k€ budjettiin. Itelle jäi vähän semmonen kutina, että tälläinen voisi olla ihan hyvä paketti, jos mersuun olisi vielä itse päätynyt. Tuosta m274 moottorista kun ei vielä toistaiseksi hirveästi haukkuja ole kuulunut. 213 on todella miellyttävä kori, mutta adblue kamat pilaa diesel-mallit. Mersun nelivetoihin en itse luota pätkääkään, mutta takavedot osaavat kyllä voimansiirron puolesta tehdä. 212 korisella olen jonkun verran ajellut, ja itselleni se ei ole oikein mitenkään käteen sopiva auto. Entinen S211 tuntui kaikin puolin itselle enemmän omalta ihan ajoasentoa myöten, mutta nämähän ovat makuuasioita. Ero 212 ja 213 korisella on kuin yöllä ja päivällä, ja itse en katselisikaan 212 korisiin päin, ellei nimenomaan halua fiilistellä perinteistä mersun pappamaisuutta.
Kyllä se 212 on ihan kelpo kampe. Itse koin sen paljon tukevammaksi ja hiljaisemmaksi kuin 211 ainakin farkku mallit.
On totta että 205 on aavistuksen äänekkämpi renkaiden osalta mutta molempia pitää ajaa samana päivänä samassa paikassa. Ei se mitenkään huomattava se ero ole.
Ja osa menee rengastuksen piikkiin 225 vs 245
Ei nelikoissa mitään erityistä vikaa ole muihin merkkeihin verrattuna, ja mersu on enemmän takaveto jako suhteeltaan.
Kunhan ei mitään moottori väärinpäin mallia ota.
Kaikki ne kuluu ja vaatii osien uusimista jossain kohtaa. Ei se missään merkissä eroa juurikaan.
Volkkareissa ja volvoissa menee haldexit toisissa vetareita jne.
On totta että 205 on aavistuksen äänekkämpi renkaiden osalta mutta molempia pitää ajaa samana päivänä samassa paikassa. Ei se mitenkään huomattava se ero ole.
Ja osa menee rengastuksen piikkiin 225 vs 245
Ei nelikoissa mitään erityistä vikaa ole muihin merkkeihin verrattuna, ja mersu on enemmän takaveto jako suhteeltaan.
Kunhan ei mitään moottori väärinpäin mallia ota.
Kaikki ne kuluu ja vaatii osien uusimista jossain kohtaa. Ei se missään merkissä eroa juurikaan.
Volkkareissa ja volvoissa menee haldexit toisissa vetareita jne.
Varmasti olisi, jos olisin ollut alalla vielä, mutta kun ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut läheltä seurata näitä juttuja niin ei pysy kärryillä.E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 21:44 Olisiko sinulla pitkän kokemuksen myötä tullut mieleen kysyjälle joku erityinen malli tekniikan osalta? Ettei nyt ihan sivuraiteille ajaudu nämä uskonasiat?
En kuitenkaan usko, etteikö mersun mallistosta löydy kysyttyyn hintaluokkaan sopivaa perheautoa käytettyjen rivistä.
Sitten on eri juttu jos sanaa "luotettava" ajatellaan niin, että vaikkapa nelivedon etuvetoakselin laakeroinnin murheet tai joku muu tyypillinen vikaantumiskohta tekevät autosta epäluotettavan, mutta eipä taida muutkaan merkit ihan viattomia olla, jää uudehko auto kokonaan hankkimatta.
wiimax.fi
Se luotettava on mielenkiintoinen käsite. Itselle on kaikki autot olleet luotettavia. Ja kyllä niitä on joskus hajonnut mutta yleensä se syy on löytynyt ratin ja penkin välistä.
On moottori rähähtänyt eräänkin kerran mutta en autoa pidä epäluotettavana jos sillä pääsee vuodesta toiseen paikasta A paikkaan B. Jos se sitten räjähtää kun melkein kolminkertaistaa tehon alkuperäisestä...
On moottori rähähtänyt eräänkin kerran mutta en autoa pidä epäluotettavana jos sillä pääsee vuodesta toiseen paikasta A paikkaan B. Jos se sitten räjähtää kun melkein kolminkertaistaa tehon alkuperäisestä...
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
Olen harkinnut seuraavaksi perheen käyttöautoksi S212 250CDI 4Maticcia. Jos löytyisi 'kohtuullisesti' eli n. 250tkm ajettu, jossa etuvetarin laakeri kunnossa ja öljynpaineenalennusventtiili ei vielä pilannut moottoria. Luonnollisesti ilman AdBlue vehkeitä. Menisi tähän hintaluokkaan. Aika näyttää löytyykö ja oliko hyvä vai ei. Nykyiselle S211 320CDI 4Maticilla on itse ajettu viimeiset 300tkm ja (207tkm-536tkm nyt) ja karkeasti ajo on maksanut n. 34c/km. Kyllä, tästä tulee 111860€ 12 vuodessa. Huollot, renkaat, verot, polttoaine, vakuutukset, varmasti jotain puuttuukin. Kaikki ilmajouset ja säätöiskarit vaihdettu ainakin kertaalleen, kompressoria 4 kertaa ja jakoketju- ja öljynlämmönvaihdin vaihdettu, etulaakerit ja yks etuvetari ainakin huolloissa mukana + muuta yleiskulutusosaa, sekä auton hankintahinta ja myyntiolettama tällähetkellä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
tahtoomersun kirjoitti: ↑La 22.03.2025 13:24Jos tämänikäisiin lähtee, niin sitte w126... no ei nämä ehkä ole ihan ykkösvalinta tämän päivän perheautoiksi, paitsi tietysti,jos on orientoitinut tekniikkaan ja ajamiseen ilman nykyisiä avustimia.
Joskus tuntuu, että olisi ihan hyvä osata ajaa myös ilman kaikkia hilavitkuttimia ja avustimia. Tahtoo kohta olla ihan perusasiatkin hukassa osalla..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
On kyllä juuri näin. Avustintekniikka tekee kuljettajista kädettömiä.juha1 kirjoitti: ↑La 29.03.2025 22:18tahtoomersun kirjoitti: ↑La 22.03.2025 13:24Jos tämänikäisiin lähtee, niin sitte w126... no ei nämä ehkä ole ihan ykkösvalinta tämän päivän perheautoiksi, paitsi tietysti,jos on orientoitinut tekniikkaan ja ajamiseen ilman nykyisiä avustimia.
Joskus tuntuu, että olisi ihan hyvä osata ajaa myös ilman kaikkia hilavitkuttimia ja avustimia. Tahtoo kohta olla ihan perusasiatkin hukassa osalla..
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Ai täällä on tällainenkin lainaus..E200kompressor kirjoitti: ↑Su 23.03.2025 18:52Tuosta voisi kysyä Juha1:sen kokemuksia kun sillä sellainen ei ole toistaiseksi ollut kunnossa päivääkään.
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Re: W211 pelastus koivun alta
Viesti Kirjoittaja juha1 » Pe 10.11.2023 00:33
Alkoi tuntua, että tuossa taitaa olla hieman enemmän varusteita, ku nykyisessä lankussa. Onhan tuossa kyllä aika paljon. Ja ehkä turhaakin.
Model E 320 CDI 4MATIC
Engine 642921 40 429890
Transmission 722689 06 933976
Order Number 0 7 242 02439
Order Location LEIPZIG BRANCH
Production Number 7714965
Interior AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED (827A)
Paint 1 OBSIDIAN BLACK (197U)
Release Date 2007-05-03
Delivery Date 2007-05-04
Code Description
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
807 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
827A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - RED
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P78 FLEET MODEL
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
Q24 GV - EPDM-RIEMEN
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U12 FLOOR MATS, VELOURS
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Nykyisen käyttiksen varusteet taas..
Model 250 D
Engine 602912 10 136476
Transmission 717412 01 310481
Order Number 0 9 529 11136
Order Location FINLAND
Interior FABRIC - BLUE (072)
Paint 1 ARCTIC WHITE (147U)
Approx. Build Date 1989-05
Code Description
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
593 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
630 ECE - WARNING TRIANGLE
Onhan tuossa vähän eroa. Lankun varusteet kyllä toimineet tähän asti. Paitsi lampun pesurit...
Paskapuhetta. Toimihan se oston jälkeen oliko kolme viikkoa ennen ku meni silmätlasit..

Toista tonnin autohan tuo on mutta projektinahan se osin tuli vastaan sieltä koivun alta. Saattaa toki edellisen omistajan käytöstä johtua muutamia seikkoja, mitä joutunut nyt myöhemmin tekemään uusiksi.
Niin ja ei se vielä ole 20 vuotta vanha, enintään 18..
No edellinen mersu -89 oli 14 vuotta vanha kun se tuli ostettua. Sitä edellinen auto -90 oli ostaessa 8 vuotta vanha, mutta kun edellinen mersu tuli vastaan, niin mersu oli vuotta vanhempi kuin se edellinen 8 vuotias. Mersulla ajoin sen vajaa 22 vuotta. Jos tämä nykyinen menisi vaikka sen viisi vuotta tai ylikin, niin sitähän olisi sitte jo voiton puolella. Ei näitä koskaan ole pariksi vuodeksi ostettu.. tai vaihtaahan ne jotkut uuteen kuulemma vuodenkin välein. Outoa..
Mutta tuo työväli on mulla sen verran pitkä, että tykkään pitää kaluston kunnossa. Ja toisaalta jos täällä vähän jakaa mitä tullut ongelmia ja tehtyä, niin siitä voi olla jollekin joskus apua. Ja ei kai se ihan sysipaska ole kun sillä on ajettu jo yli 50tkm. Edelleen sillä on mukava lähteä liikenteeseen, etenkin kun nyt vihdoin taisi löytyä syy miksi vedot loppui välillä kesken. Tai toivottavasti löytyi syy.
Niin ja onhan se hiluxi toisena autona. Se ns varma peli joka aina lähtee tarvittaessa käyntiin ja sillä töihin mutta eipä sekään niin mene vaikka on tojota. Kerran mennyt yläkerta uusiksi kun hihna poikki, huollon vika toki oli ja meni takuuseen. Runko pehmenee ja sekin huollon puutteesta, kun ei ole aiemmat omistajat sitä pesseet, kardaanin ristikot menee nyt vaihtoon, kun ei niitäkään ole ilmeisesti rasvattu juuri koskaan, kenties eteen koko putki uusiksi jos häränsilmä jo mennyt.. onhan näitä muissakin vikoja.
Eikä se edellinen vielä tallella oleva 124 myöskään ongelmaton ollut, kytkintä meni pari kappaletta, kansipahvi kerran. Alakerrasta meni laakeri jo 590tkm kohdalla, mikä oli vähän pettymys. Siitäkin oli oma keskustelunsa täällä ja veskola rumiluksen kanssa teki siitä usean sivun taidetta. Uusiksi tehtiin, pari tonnia meni mutta taas kuljettiin töissä sillä samaa työmatkaa kuin nytkin. Laatikkokin meni vaihtoon 990tkm kohdalla. Uusi löytyi ja tuotiin pihaan asti. Maksoi kokonaiset 120e.
Ja toisaalta jos täällä vain valitetaan mersun vikoja, niin minusta se on aivan ymmärrettävää, koska ihmiset vaihtaa kokemuksia. Ja jakaa tietoa. Ja täältä sitä saa. Jos ei luettuna, niin sitte kysymällä. Itsekin saanut neuvoja mm dealerilta, kun joskus tyhmiä kysynyt. Monelle noista voisi oluen tarjota.
Töissähän on vähän sama asia, kehuja ei koskaan tule, mutta moitteet kyllä kuuluu. Sama asia.
Toki voisihan sitä tehdä palstan, missä vaan kehutaan mersua ja sen ominaisuuksia, mutta ei se kovin käytännöllinen olisi. Saattaisi olla jopa tylsä, kun nämä kaikki on niin hyviä ja parhaita joka suhteessa muihin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
-
- Mersumies
Taisin muistella oman mersuni ostoa kun se kesti ainakin 200km ja viisi tuntia ennenkuin hajosi Rostockin satamassa lauttaan pääsyä odotellessa.
Tuo oma on ollut ajoittain sellainen Pandoran Lipas että aina kun aukaisee oven niin jotakin hajoaa. Tosiaan viime syksynä ajettua viimeksi ja nyt käytiin heittämässä reilun 100km:n lenkki ja kun ajoin takaisin talliin niin juuri pysähtyessä polttimon vikavalo mittaristoon eikä mikään polttimo ollut rikki.
Syyksi paljastui jarruvalokatkaisija.
On totta, että huoltokohteiden määrä on voimakkaasti sidoksissa ajettuihin kilometreihin josta johdettuna alkuperäinen kysyjä oli ostamassa nelivetoisesta luotettavaa (E-sarjan?) dieseliä hintaan max. 25k€.
Hinta rajaa uudehkot vähän ajetut pois vaihtoehdoista jolloin jäljelle jää iäkkäät paljon ajetut jolloin se "luotettava" ominaisuus jää vähemmälle.
Neliveto rajaa edelleen koska siinä on enemmän tekniikkaa joka voi mennä rikki.
AdBlue rajaa edelleen lisää luotettavuutta pois kaikissa automerkeissä.
Meillä on uusin auto v. 2007 ja vanhin 1993 jos ei oteta huomioon paria projektia vajaan 60:n vuoden takaa. Mp-projekti onkin jo lähemmäs 70v vanha.
Olen tullut hyvin tietoiseksi eri merkkien vikaherkkyydestä ja oli järkytys kun ensimmäinen Toyota tuli käyttöön. En uskonut millään sitä miksi se toimii jatkuvasti kun kaikki autot sitä ennen ja sen jälkeen on hajonneet enemmän ja vähemmän säännöllisesti.
Paluu maanpinnalle tapahtui taas Mersun ja Audin myötä.
Mutta voi tosiaan osua kohdalle myös ehjä auto jolla pääsee vuosia ja taas vuosia ilman muuta kuin määräaikaishuolloilla.
Tuo oma on ollut ajoittain sellainen Pandoran Lipas että aina kun aukaisee oven niin jotakin hajoaa. Tosiaan viime syksynä ajettua viimeksi ja nyt käytiin heittämässä reilun 100km:n lenkki ja kun ajoin takaisin talliin niin juuri pysähtyessä polttimon vikavalo mittaristoon eikä mikään polttimo ollut rikki.
Syyksi paljastui jarruvalokatkaisija.
On totta, että huoltokohteiden määrä on voimakkaasti sidoksissa ajettuihin kilometreihin josta johdettuna alkuperäinen kysyjä oli ostamassa nelivetoisesta luotettavaa (E-sarjan?) dieseliä hintaan max. 25k€.
Hinta rajaa uudehkot vähän ajetut pois vaihtoehdoista jolloin jäljelle jää iäkkäät paljon ajetut jolloin se "luotettava" ominaisuus jää vähemmälle.
Neliveto rajaa edelleen koska siinä on enemmän tekniikkaa joka voi mennä rikki.
AdBlue rajaa edelleen lisää luotettavuutta pois kaikissa automerkeissä.
Meillä on uusin auto v. 2007 ja vanhin 1993 jos ei oteta huomioon paria projektia vajaan 60:n vuoden takaa. Mp-projekti onkin jo lähemmäs 70v vanha.
Olen tullut hyvin tietoiseksi eri merkkien vikaherkkyydestä ja oli järkytys kun ensimmäinen Toyota tuli käyttöön. En uskonut millään sitä miksi se toimii jatkuvasti kun kaikki autot sitä ennen ja sen jälkeen on hajonneet enemmän ja vähemmän säännöllisesti.
Paluu maanpinnalle tapahtui taas Mersun ja Audin myötä.
Mutta voi tosiaan osua kohdalle myös ehjä auto jolla pääsee vuosia ja taas vuosia ilman muuta kuin määräaikaishuolloilla.
Mulla ollut tuuria. Ekan hain saksasta yksityiseltä v 02. 290td ja 5g tronic väykky. Seuraava w211 om 646 ja 5g. Näillä kummallakin ajoin yli 10v ja 300tkm. W211 pojalla käytössä mittarissa yli 600tkm. Hyvin luotettavia kumpainenkin. Nyt alla w212 om 651 9g pissavehkeillä. 50tkm mennyt ongelmitta (kopkop). Mutta tuurista ja ennenkakkea huolloista ja käytöstä kii miten yhteiselo sujuu
Ajettiin noin 7 vuotta ja 180tkm tuolla 205-korisella 250d:llä. Myydessä sillä oli ikää reilu 10 vuotta ja ajettu vähän yli 260tkm. Siinä ei ollut koskaan mitään vikaa adblue-laitteissa, eikä nox antureissa, muutenkin oli kyllä äärimmäisen hyvä auto. Veikkaan että öljyvaihtovälin puolitus ja moottorin ilmaputsarin vuosittainen vaihtokin auttoi jotain, muuten se huollettiin ohjelman mukaisesti. Sillä myös ajettiin päivittäin 50km työmatkaa ja talvisin aina webastolla esilämmitys(myös moottori).
Harmitti luopua, mutta kun kaikkia ei voi pitää ja uudempaa, sekä vähemmän ajettua teki mieli. Ja kyllähän tuohonkin varmasti olisi jossain vaiheessa sitä remonttiakin alkanut tulemaan.
Harmitti luopua, mutta kun kaikkia ei voi pitää ja uudempaa, sekä vähemmän ajettua teki mieli. Ja kyllähän tuohonkin varmasti olisi jossain vaiheessa sitä remonttiakin alkanut tulemaan.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)