Projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Pesun, metallikohtien kunnostuksen, maalauksen ja korikittausten jälkeen pohjaan tuli myös Tectylin 190.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Koria kunnostellessa erinäisiä osia kävi jo pari erää puhalluksessa ja pulverissa.
Lämpöpellit on todella ohutta niin nekin puhallettiin varovasti ja vedettiin kromi pulveriin niin on siistimmät taas kasailla pohjaan.
Lämpöpellit on todella ohutta niin nekin puhallettiin varovasti ja vedettiin kromi pulveriin niin on siistimmät taas kasailla pohjaan.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Lisää kuvia vielä käsittelyistä.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Mustalle massalle pohjaa ei tietenkään jätetty vaan pohjaan tuli vedettyä tumman harmaa original sävy. Tämä vaihe piti alunperin jäädä pois mutta projektin suunta rupesi hiljalleen lipsumaan käsistä ja lähdettiin menemään mahdollisimman original linjaa
Huomaa että esim original linjoja on vielä tässä vaiheessa suojattuna kunnes niihinkin mentiin koskemaan...
Hauska myös kuvista huomata, että autotallin sisusta hakee samalla muotoaan kalusteiden ja valaistuksen suunnalta.
Maalaukset on mukavia vaiheita mutta tilojen suojaukseen menee aina oma aikansa niin ei vähästä aina kehtaa ryhtyä.
Tästä on hyvä sitten jatkaa kasauksilla myöhemmin.

Huomaa että esim original linjoja on vielä tässä vaiheessa suojattuna kunnes niihinkin mentiin koskemaan...
Hauska myös kuvista huomata, että autotallin sisusta hakee samalla muotoaan kalusteiden ja valaistuksen suunnalta.
Maalaukset on mukavia vaiheita mutta tilojen suojaukseen menee aina oma aikansa niin ei vähästä aina kehtaa ryhtyä.

Tästä on hyvä sitten jatkaa kasauksilla myöhemmin.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Tämä projekti alkanut sivulta 11.
Maalit kun oli kuivamassa pohjaan niin oli aikaa alkaa valmistella lisää osia ja nippeleitä jatkokäsittelyyn.
Vuorossa alustan osia + pakosarja löytyi toisesta autosta jo tähän erään.
Osia hiottiin / puhallettiin + hapotettiin että huokosiin ei jäisi epäpuhtauksia.
Pultit/mutterit/prikat tuli pyöriteltyä mirgelissä harjalla, jokusen tunnin setti mutta käytännössä kaikki alkuperäiset pultit oli putsauksen jälkeen uudelleen asennettavissa, 2 kelkan pulttia joutui hankkimaan.

Maalit kun oli kuivamassa pohjaan niin oli aikaa alkaa valmistella lisää osia ja nippeleitä jatkokäsittelyyn.
Vuorossa alustan osia + pakosarja löytyi toisesta autosta jo tähän erään.
Osia hiottiin / puhallettiin + hapotettiin että huokosiin ei jäisi epäpuhtauksia.
Pultit/mutterit/prikat tuli pyöriteltyä mirgelissä harjalla, jokusen tunnin setti mutta käytännössä kaikki alkuperäiset pultit oli putsauksen jälkeen uudelleen asennettavissa, 2 kelkan pulttia joutui hankkimaan.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kylläpä tulee komeaa 

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumies
- Viestit: 550
- Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kyllä tuosta kelpaa asentajan alkaa alustaa niputtaan kasaan 
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kiitoksia. Yritetään nyt tehdä mahdollisimman siisti.

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Joo kyllä tuolla alkaa olla hyllyt täynnä kunnostettuja alkuperäisiä osia ja löydettyjä uusia vanhoja osia kuten ikkunoiden tiivisteitä ja mm. paketista avattuja jalopuita mutta postailen niitäkin tässä, kun vaan kerkeän.300E W124 1987 kirjoitti: ↑To 27.03.2025 22:57 Kyllä tuosta kelpaa asentajan alkaa alustaa niputtaan kasaan![]()

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Alku sivulla 11.
Alustan pultithan kävi alkuun mutkan keskisuomessa ja palasivat takaisin tason kolme keltapassivoinnilla mikä olikin alkuun hyvä, kun tämä on niin sanotusti parasta mitä euroopan päästönormit antavat myöten.
Myöhemmin selviää näihin liittyen pieni muutos
Vielä löytyi pari hyvää kuvaa aiemmista kunnostuksista niin nekin vielä tähän samaan.
Alustan pultithan kävi alkuun mutkan keskisuomessa ja palasivat takaisin tason kolme keltapassivoinnilla mikä olikin alkuun hyvä, kun tämä on niin sanotusti parasta mitä euroopan päästönormit antavat myöten.
Myöhemmin selviää näihin liittyen pieni muutos

Vielä löytyi pari hyvää kuvaa aiemmista kunnostuksista niin nekin vielä tähän samaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Hienoa työtä, kiva kun monet on nyt innostuneeet tekemään näitä kunnolla. Onko noi alimman kuvan lämpösuojien alapuolella olevat soirot etupuskuriin tulevien sisälokarien jatkeiden kiinnitykseen?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Joo tässä on muutama vuosi haettu oikeita pinnoitustapojakin jo pelkästään puhumattakaan mitä menee aikaa osien etsintään kun haluaisi jokaisen osan missä on joku käyttörupi vaihtaa ehjään

Nuo ohuet on pohjapanssarin etupään kannakkeet

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Huikea projekti!
Hienoa, kun kaksi aikalailla samanlaisella tasolla toteutettavaa w124 entisöintiä menossa foorumilla samaan aikaan.
Hienoa, kun kaksi aikalailla samanlaisella tasolla toteutettavaa w124 entisöintiä menossa foorumilla samaan aikaan.
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kiitoksia, aikalailla JP kanssa samalta kylältä ollaan, se on vaan höyrähtäny noihin sedaneihin ja mulla alkaa kaikki mallit C-kirjaimella

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Tässä vaiheessa, kun pohja ja sen osat oli lähteneet tälle uralle niin oli konehuonekin tyhjennettävä ja tekniikka käytävä lävitse, kun esim. venttiilinkopan kovettunut tiiviste oli jo pahasti päässyt läträämään moottorin ja vaihelaatikon..
Tuning teppo aikoina myös konetta oli koitettu siistiä erinäisin kilikolein mikä ei enää tässä vaiheessa ollut ok
,
Pestynynä niin saatiin dokumentoitua mitä kuuluu mihinkin.

Tuning teppo aikoina myös konetta oli koitettu siistiä erinäisin kilikolein mikä ei enää tässä vaiheessa ollut ok

,
Pestynynä niin saatiin dokumentoitua mitä kuuluu mihinkin.


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Konetilan eristeitä ei saanut enää uusia niin näille ohuville metallipinnoille joutui varovasti ennen purkamista painelemaan ruutukuvion takaisin, kun olivat menneet linuun jossakin vaiheessa.
Tappiin sopivan kokoinen viilaus ja painelemaan samalla miettien mitä sitä taas tekee
Uusia, kun ei saa niin on tämäkin nyt parempi kun sileät. Samassa konetilan pahin ruostevaurio oli tuo runkonumeron stanssaus mistä oli päässyt ottamaan kosteutta.
Tappiin sopivan kokoinen viilaus ja painelemaan samalla miettien mitä sitä taas tekee

Uusia, kun ei saa niin on tämäkin nyt parempi kun sileät. Samassa konetilan pahin ruostevaurio oli tuo runkonumeron stanssaus mistä oli päässyt ottamaan kosteutta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Ennen konetilan maalaukseen valmistelua tuli purettua tekniikka, että saisi alumiiniset osat lähtemään märkäpuhallukseen/pinnoitukseen Heinolaan ja passivoitavaksi lähtevät myös käymään puhalluksessa niin passivoinnille saataisiin nätti pinta.
Kone alkaa olla suhkot raaka. Ruiskun purkamista pinnoituksiin.
Ohjaustehostimen purku pinnotuksiin.
Lähteviä osia.
Kone alkaa olla suhkot raaka. Ruiskun purkamista pinnoituksiin.
Ohjaustehostimen purku pinnotuksiin.
Lähteviä osia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Näitä next level entisöintejä on kyllä ilo seurata. Aivan jäätävän hyvän näköistä duunia!
Iso hatun nosto täältä.
Iso hatun nosto täältä.
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kiitoksia, yritetään nyt tuoda muillekin näytille mitä tuolla on puuhasteltu

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Laitetaas tähän vielä osien paluu Heinolasta ennen, kun lähdetään jatkamaan.
Aika nättiä jatkaa tälläsinä eikö?
Täytyy vain varoa likaamasta osia mutta jos tahraantuu niin tahrat voi pyyhkiä sinolilla.
Kiihdytys kisatiimit lisäksi käsittelee nämä märkäpuhalletut osat WD40 öljyllä niin saavat helpommin putsailtua mutta tällaisessa harrasteessa sille ei ole tarve.
Kuvia:
Aika nättiä jatkaa tälläsinä eikö?

Kiihdytys kisatiimit lisäksi käsittelee nämä märkäpuhalletut osat WD40 öljyllä niin saavat helpommin putsailtua mutta tällaisessa harrasteessa sille ei ole tarve.
Kuvia:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
On kyllä siistin näköisiä märkäpuhalluksen jäljiltä.
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Oho, oonkin miettiny että millä alumiinin sais sen näköiseksi kuin uutena ja näköjään siihenkin on konstit keksitty. On kyllä hienoja osat 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
On, aika kiva on laittaa paketista uus tiiviste kylkeen ja lokerikosta entisöity ja keltapassivoitu ruuvi ja vetästä tehtaan ohjeella!

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Joo tälle vahva suositus! Pitkään olikin itsellä että millä näitä jynssää ja tuli ehdotuksia että maalaa ne vaan hopeaksi mutta onneksi ei luovutettu


Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Hienoa tekemistä.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Moottorin isot osat, kun oli käsitelty niin vuorossa oli konetilan nippeleiden lajittelu / putsaus ja kuvaus passivointiin lähtöön.
Nippelit kävi alkuun mutkan keskisuomessa johon tuli myöhemmin vielä jatkoa.
Samalla Heinolan märkäpuhalluspaikassa ruvettiin hakemaan testien kautta sopivia puhalteita muovien entisöintiin ja löydettiin aika hyvä setti.
Nippelit kävi alkuun mutkan keskisuomessa johon tuli myöhemmin vielä jatkoa.

Samalla Heinolan märkäpuhalluspaikassa ruvettiin hakemaan testien kautta sopivia puhalteita muovien entisöintiin ja löydettiin aika hyvä setti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230
Kiitoksia! Yritetään tehdä mahdollisimman original.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
Osia oli kunnosteltuna jo aika hyvin niin välillä teki mieli kokeilla kokoonpanoa niin ensimmäisenä linjastolla tehostin niin on mukava ruuvata koneen kylkeen.
Ennen konetilan hiontaa piti etsiä kaikki tarvittavat tarrat ja mittailla näiden paikat.
Tuli myös pienempien osien putsailuun investoitua ultraäänipesuri ja vedettyä MB miljoonalaatikko läpi niin on mukavempi etsiä tarvittavia

Ennen konetilan hiontaa piti etsiä kaikki tarvittavat tarrat ja mittailla näiden paikat.
Tuli myös pienempien osien putsailuun investoitua ultraäänipesuri ja vedettyä MB miljoonalaatikko läpi niin on mukavempi etsiä tarvittavia

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
On kyllä niin viimeisen päälle hienoa tekemistä että.
Vain harvat pääsee tuolle tasolle tekemisessä.
Sanattomaksi vetää.
Vain harvat pääsee tuolle tasolle tekemisessä.
Sanattomaksi vetää.
Re: Kipparin projektit C215 CL500 + C124 CE230 Restoration + C124 CE300
Kiitoksia, kokeillaan nyt tässä yksilössä harjoitella ja hakea tekniikat jos sattus vaikka jonkin erikoisemmankin tässä vielä kunnostamaan.

Autotalli:
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb
MB C124 CE 230 -88, restoration project
MB C124 CE 300 -88
MB C215 CL 500 -00
MB C218 CLS 250 -16
MB C253 GLC 250 -18
Instagram kipparimb