W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
somppu123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 13.03.2024 17:09

W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä

Viesti Kirjoittaja somppu123 »

Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.

Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?

Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

somppu123 kirjoitti: To 03.04.2025 12:22 Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.

Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?

Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
Äkkiseltään öljyä liian vähän
Öljyn määrä tarkistettu oikein eli kone käynnissä?
Öljyn lämpö katsottu testerillä eikä arpomalla ?
Likkutaako keppi kunnolla laatikon kyljessä olevaa akselia ?
Kun auton käynistää laskeeko öljyn taso tikussa ?
Tcun öljyn määrä tarkistettu ?
Kun vaihde on päällä pyöriikö kardani/voiko autoa työntää P päällä ?

Siinä aluksi muutama tarkistus
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2589
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

somppu123 kirjoitti: To 03.04.2025 12:22 Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.

Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?

Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
Lisäsit öljyä oikean määrän (oikeaa öljyä?) moottori käynnissä vaihteiston öljy määrätyssä käyntilämpötilassa?

Oireiden perusteella laatikko vatkaa ilmansekaista öljyä eikä sitä riitä turbiiniin.
Vastaa Viestiin