Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.
Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?
Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä
Äkkiseltään öljyä liian vähänsomppu123 kirjoitti: ↑To 03.04.2025 12:22 Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.
Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?
Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
Öljyn määrä tarkistettu oikein eli kone käynnissä?
Öljyn lämpö katsottu testerillä eikä arpomalla ?
Likkutaako keppi kunnolla laatikon kyljessä olevaa akselia ?
Kun auton käynistää laskeeko öljyn taso tikussa ?
Tcun öljyn määrä tarkistettu ?
Kun vaihde on päällä pyöriikö kardani/voiko autoa työntää P päällä ?
Siinä aluksi muutama tarkistus
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 270cdi turbiini vai laatikko sökönä
Lisäsit öljyä oikean määrän (oikeaa öljyä?) moottori käynnissä vaihteiston öljy määrätyssä käyntilämpötilassa?somppu123 kirjoitti: ↑To 03.04.2025 12:22 Pohjustetaanpas tarinaa vähän.
Kaikki murheet alkoivat, kun edellisenä kesänä lensi syylariin kivi. Syylari piti sitten vaihtaa ja siinä hommassa vähän pääsi laatikkoöljyä pihalle kun sen öljyputket täytyi käyttää irti. Uutta öljyä sitten tuli lisättyä vähän "arviolta" kun ei ollut tietämystä vielä silloin että mittatikkua vaihteiston öljypinnalle ei ole. Nyt sitten kävi kuitenkin sillä tavalla, että parkkiin ajaessa pakille vaihtaessa ylempi öljyputki pamahti iriti syylarista ja öljyä taas kaikkialla. Ei tullut se putki irti peruutettua kuin muutama metri kunnes huomasin tapahtuneen. Öljyä oli todennäköisesti siis liikaa. Nyt sitten hommasin sen öljytikun ja lisäilin öljyä sen mukaan oikean määrän.
Mutta nyt sitten itse ongelma. Tuon putken irtoamisen jälkeen ja öljytason tarkastamisen jälkeen ei auto liiku enään minnekkään. Koittaa vähän liikkua kun nostaa kierrokset melkein tappiin. Sama homma pakilla. Tuntuisi siis jokin luistavan oikein kunnolla.
Staari ei anna mitään vikakoodeja. Datan mukaan vaihteet näyttäisivät kytkeytyvän. Ainut mikä mielestäni vaikuttaa oleven pielessä on se että nopeusarvoja katsoessa turbiinin pysyy nollassa vaikka kierroksia nostaa vaihde päällä. Vai kuuluuko sen olla nollassa kun itse auto on kuitenkin paikallaan?
Neuvoja siis kaipaillaan. Onko turbiini losahtanut vaiko kitkalevyt yms? Vähän outoa kuitenkin että hajoaisi tuolla muutaman metrin matkalla kun oli se öljyputki irti mutta onhan kaikki toki varmaan mahdollista.
Oireiden perusteella laatikko vatkaa ilmansekaista öljyä eikä sitä riitä turbiiniin.