w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Moro!

Otsikon mukainen ongelma olisi möllissä kyseessä. -06 320 cdi kyseessä. En suoraan löytänyt foorumilta vastaavaa koodia niin kysellään.. Koodi on siis Tarkasta rakenneosa B7/7b1 (imuilman lämpötilantunnistin) Signaalivika. Antoi samaa myös päivää aiemmin toiselta puolelta B6/6b1:ltä siis. Sinäänsä mielenkiintoinen, että signaalivika pomppasi toiselle puolelle, kun käytti antureita irti ja laittoi takasin?

Käytin antureita irti, ja kokeilin myös vanhoilla boschin antureilla ja antoi samaa vikaa. (Y-haara tuli vaihdettua tuossa taannoin niin jemmasin vanhasta originaalit talteen). EGR on antanut myös vikakoodia muutamia viikkoja sitten. -> Irroitin ja on nyt puhdistus käynnissä. Vielä en ole siis autoa saanut läjään, mutta mistähän moinen "signaalivika" voisi johtua, tahmaako egr ja sillä antaa koodia antureille, vai onko siellä nyt oikeasti johdolla paha mieli jossain..? Ajatuksia ja mietteitä kaivataan. Tulen palava kiire tässä ei nyt ole, kun egr:n tiivistettä ei ollut hyllyssä ja samaan savottaan vaihtelen huohotinventtiilin, eikä sitäkään ollut hyllyssä. :D


-Jaakko
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Imuilman lämpötilantunnistin ei ole sama asia, kuin ilmamassamittari. Oliskohan johtovika, omassani on lämpötila-anturi vain vasemman suodatinkotelon päällä. Minkä laitteen antama tämä vikailmoitusteksti on? Jos starin, niin starfinder kertoo missä on imuilman lämpötunnistin.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Stari antoi koodit. Ihan totta niinhän ne ovat eriasia. Menin näköjään vipuun, kun staari ohjeisti mittaamaan ilmamassamittarilta jännitteet. Pitääpäs tarkistaa tuo anturi ensimmäisenä miltä näyttää.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No en varmaksi tiedä olisiko ilmamassamittarin yhteydessä myös lämpöanturi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aika monesti siinä myös lämpöanturi on.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

MJPfin kirjoitti: Pe 04.04.2025 20:24 Aika monesti siinä myös lämpöanturi on.
Tähän käsitykseen minäkin nyt jäin, kun asiaa vielä tutkailin uudestaan. Vasemman puolen putsarissa oleva on käsittääkseni ahtopaineanturi, ainakin mulla.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

TPLtre kirjoitti: Pe 04.04.2025 17:34 Oliskohan johtovika,



Johtovikaa minäkin mietin aluksi, mutta mielenkiintoinen, kun vaihtoi tämän signaalivian yön jälkeen toiselle puolelle. :D
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Vija kirjoitti: Pe 04.04.2025 21:21 Vasemman puolen putsarissa oleva on käsittääkseni ahtopaineanturi, ainakin mulla.
Ei ole, se on kaasuläppäkotelon päällä, kaasuläpän jälkeen. Ilmanputsareilla ei ole ahtopainetta, se suodattimella on sisäänmeno ahtimelle vasta.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1237
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

TPLtre kirjoitti: Pe 04.04.2025 21:41
Vija kirjoitti: Pe 04.04.2025 21:21 Vasemman puolen putsarissa oleva on käsittääkseni ahtopaineanturi, ainakin mulla.
Ei ole, se on kaasuläppäkotelon päällä, kaasuläpän jälkeen. Ilmanputsareilla ei ole ahtopainetta, se suodattimella on sisäänmeno ahtimelle vasta.
No on, tavallaan, ilmanpaineanturi siis. Antaa referenssin sille ahtopaineanturille, siltä varalta että ei olla merenpinnan tasolla.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Risto113 kirjoitti: Pe 04.04.2025 21:46 No on, tavallaan, ilmanpaineanturi siis. Antaa referenssin sille ahtopaineanturille, siltä varalta että ei olla merenpinnan tasolla.
Eihän absoluuttipaine, jota mersu siis käsittelee nimenomaan absoluuttina aina joka paikassa, tarvitse mitään referenssipainetta. Se referenssipaine on aina 0 abs.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Anturi ilmanputsarissa on valvomaan putsarin tilaa, kuinka paljon se ahdistaa eli kuinka paskainen on.
Sitä käytetään pumppaushäviöidenlaskennassa ja polttoaineen kulutuksen laskennassa.
Tarpeeksi paskanen filsu ja tulee vikakoodi siitä. Tai hajonnut imuputki ja tulee ilma vuodosta koodi.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Ok. Jäi tuossa jo ylempänä mainitsematta unohduksissaan, että starilla katsottuna, kun vikakoodin avasi niin antoi mittareilta "liian kuumaa" lämpötilaa. Starin mukaan ei saisi olla merkittävästi ulkolämpötilaa lämpimämpi tieto antureilla. (Niillä ilmamassamittareilla siiis). Ulkolämpötila oli n15 astetta, niin mittausarvo oli 35-40 astetta. Käytin antureita irti, vaihdoin boschit kiinni ja sama homma. Adaptoin anturit jne. Sama homma. Pari yötä annoin seisoa, niin antoi vain oikealle puolelle sitten +20 astetta kuumempaa tietoa, kuin pihalla. Ulkolämpötila oli +5, niin B7/7b1 arvo oli 25-30. B6/6b1 arvo pysyi sillon kohdillaan.

Ja tosiaan signaalivika oli alkuun B6/6b1 anturissa (kuskin puoli) ja nyt se siirtyi B7/7b1 anturiin (apparin puoli). Mielenkiintoinen johtovika, jos hyppää toisena päivänä toiseen..?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Saattais liittyä anturien syöttöjännitteeseen, ei antureihin itseensä. Ja se voi johtua johtoviasta, tai huonosta kontaktista jossain.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Vija kirjoitti: La 05.04.2025 08:17 Ok. Jäi tuossa jo ylempänä mainitsematta unohduksissaan, että starilla katsottuna, kun vikakoodin avasi niin antoi mittareilta "liian kuumaa" lämpötilaa. Starin mukaan ei saisi olla merkittävästi ulkolämpötilaa lämpimämpi tieto antureilla. (Niillä ilmamassamittareilla siiis). Ulkolämpötila oli n15 astetta, niin mittausarvo oli 35-40 astetta. Käytin antureita irti, vaihdoin boschit kiinni ja sama homma. Adaptoin anturit jne. Sama homma. Pari yötä annoin seisoa, niin antoi vain oikealle puolelle sitten +20 astetta kuumempaa tietoa, kuin pihalla. Ulkolämpötila oli +5, niin B7/7b1 arvo oli 25-30. B6/6b1 arvo pysyi sillon kohdillaan.

Ja tosiaan signaalivika oli alkuun B6/6b1 anturissa (kuskin puoli) ja nyt se siirtyi B7/7b1 anturiin (apparin puoli). Mielenkiintoinen johtovika, jos hyppää toisena päivänä toiseen..?
Jutussa sen verran paljon kaikkea niin mitäs se nyt siis antaa,
vika koodiksi ja sen selite tekstiksi ?
ilmanputsarin likasuuta vahtivan alipainen anturista, ahtopainen anturista, ilmamassa anturista, imu ilman lämpö anturista vaiko kaikista ?
jos johtoja irotettan vlissä ja vika hyppää, vaikka samta osat niin usein se vika on niisä johdoissa,
jos ehjäanturi näytää jotakin epätasalukua vaikapa niin sähköä vuotaa singnali johtoon
(eli oikoen jossain) sille jos johto poikki/maissa oli joku oletus arvo mitä siinä tilntessa näytettään(riipuen siitä mikä johdoistaja ulkoa muista mutta sattoi olla -40c)
mitä vaikutta tilanteesn kun johdon ottaa irti ?
onko ilmanpainen, ahtopaine,
ilmanputsarin likaisutta vahtivan alipaine anturin lukema
syttys virta päällä ~1030hpa
Mökkillä
'
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Starilla kun menet siitä vikakoodista eteenpäin ni se kertoo mitä pitää mitata, mistä ja mitä arvoja pitäisi saada yleismittarilla. Analoginen anturihan perustuu joko jännitteeseen, virtaan tai resistanssiin ja jos johtosarjassa on resistanssi tai syöttöjännite väärä, niin ecu saa väärää tietoa.

Kaikki ilmanpainetta mittaavat pitäisi näyttää moottori seis paikallista ilmanpainetta.
9/2006 S211 320CDI
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

FinlandMerceds kirjoitti: La 05.04.2025 09:41
Vija kirjoitti: La 05.04.2025 08:17 Ok. Jäi tuossa jo ylempänä mainitsematta unohduksissaan, että starilla katsottuna, kun vikakoodin avasi niin antoi mittareilta "liian kuumaa" lämpötilaa. Starin mukaan ei saisi olla merkittävästi ulkolämpötilaa lämpimämpi tieto antureilla. (Niillä ilmamassamittareilla siiis). Ulkolämpötila oli n15 astetta, niin mittausarvo oli 35-40 astetta. Käytin antureita irti, vaihdoin boschit kiinni ja sama homma. Adaptoin anturit jne. Sama homma. Pari yötä annoin seisoa, niin antoi vain oikealle puolelle sitten +20 astetta kuumempaa tietoa, kuin pihalla. Ulkolämpötila oli +5, niin B7/7b1 arvo oli 25-30. B6/6b1 arvo pysyi sillon kohdillaan.

Ja tosiaan signaalivika oli alkuun B6/6b1 anturissa (kuskin puoli) ja nyt se siirtyi B7/7b1 anturiin (apparin puoli). Mielenkiintoinen johtovika, jos hyppää toisena päivänä toiseen..?
Jutussa sen verran paljon kaikkea niin mitäs se nyt siis antaa,
vika koodiksi ja sen selite tekstiksi ?
ilmanputsarin likasuuta vahtivan alipainen anturista, ahtopainen anturista, ilmamassa anturista, imu ilman lämpö anturista vaiko kaikista ?
jos johtoja irotettan vlissä ja vika hyppää, vaikka samta osat niin usein se vika on niisä johdoissa,
jos ehjäanturi näytää jotakin epätasalukua vaikapa niin sähköä vuotaa singnali johtoon
(eli oikoen jossain) sille jos johto poikki/maissa oli joku oletus arvo mitä siinä tilntessa näytettään(riipuen siitä mikä johdoistaja ulkoa muista mutta sattoi olla -40c)
mitä vaikutta tilanteesn kun johdon ottaa irti ?
onko ilmanpainen, ahtopaine,
ilmanputsarin likaisutta vahtivan alipaine anturin lukema
syttys virta päällä ~1030hpa
Eli originaali koodi oli imuilman lämpötilatunnistin, rakenneosa B6/6b1. Staarin ohjeiden mukaan tein mittaukset jännitteelle ja se oli kunnossa. Muistaakseni, kun käytti johdot irti antureista niin heitti arvoksi -80c.

Ja nyt tosiaan viimeisin tilanne oli, että antoi b7/7b1 anturista sitä virheellistä tietoa. Sama koodi signaalivika. Starilla testatessa nimenomaan tämä anturi antoi myös virheellistä ulkolämpötilatietoa.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Saiskohan ne MAF:ien johdot kytkettyä ristiin, jos vähän purkaa johtosarjan eristeitä? Silloin, jos vikakin hyppää, on kyse anturista, muuten johtoviasta.

Tai hetkinen, kerroit että se on heti päällä, siis moottori sammuksissa jo, käännä Y-haara ympäri ja katso mitä tapahtui. Eihän sitä käyntiin tarvitse laittaa siinä tapauksessa.
Avatar
Peq02
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 17.06.2024 22:07
Paikkakunta: Kotka

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Peq02 »

Mittasitko kans MAF liittimen pinnin 3 ja ecun liittimen pinnin 59 (vasen anturi) resistanssiksi vähemmän kuin 1Ω?
9/2006 S211 320CDI
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Peq02 kirjoitti: La 05.04.2025 15:20 Mittasitko kans MAF liittimen pinnin 3 ja ecun liittimen pinnin 59 (vasen anturi) resistanssiksi vähemmän kuin 1Ω?
Tämä mittaushan se minulta jäi tekemättä, kun en vielä jaksanut alkaa ecua paikantamaan ja ottamaan irti. Käsittääkseni se sijaitsee vänkärin etupyörän kotelossa..? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tällä hetkellä auto vielä levällään, kun odotan huohotinventtiilin kantta ja egr-venttiilin tiivistettä. Arvelin nyt tähän samaan rahaan, tarkastaa nuo ja ainakin egr, oli aivan paskainen. Ei palauttanut ollenkaan lautasta, kun käsin sitä kokeili. Seuraavat testailut menee siis alkuviikkoon.

Tiedä sitten tosiaan voiko se tuo egr:n tahmaaminen myös vaikuttaa noihin antureihin? Signaalivika, ehkä koodina vain ei tue tätä teoriaa.. :D
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

TPLtre kirjoitti: La 05.04.2025 13:24 Saiskohan ne MAF:ien johdot kytkettyä ristiin, jos vähän purkaa johtosarjan eristeitä? Silloin, jos vikakin hyppää, on kyse anturista, muuten johtoviasta.

Tai hetkinen, kerroit että se on heti päällä, siis moottori sammuksissa jo, käännä Y-haara ympäri ja katso mitä tapahtui. Eihän sitä käyntiin tarvitse laittaa siinä tapauksessa.
Kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta testiltä. Pitänee alkuviikosta koittaa tätä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Vija kirjoitti: La 05.04.2025 16:52
TPLtre kirjoitti: La 05.04.2025 13:24 Saiskohan ne MAF:ien johdot kytkettyä ristiin, jos vähän purkaa johtosarjan eristeitä? Silloin, jos vikakin hyppää, on kyse anturista, muuten johtoviasta.

Tai hetkinen, kerroit että se on heti päällä, siis moottori sammuksissa jo, käännä Y-haara ympäri ja katso mitä tapahtui. Eihän sitä käyntiin tarvitse laittaa siinä tapauksessa.
Kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta testiltä. Pitänee alkuviikosta koittaa tätä.
Siis kokeilut anturit oli jotain muita?
oli tai ei niin kanttaa tuo koittaa saa juuri sen anturin testattua mistä koodia tulee,
johdot riittää noin hyvin, samalla kantta katsoa tarkasti niitä johtoja ihan siitä liitimen tyvestä sekä ensimäisen tuki/kiinitys paikan vaiheilata
Mökkillä
'
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Vija kirjoitti: La 05.04.2025 16:51
Peq02 kirjoitti: La 05.04.2025 15:20 Mittasitko kans MAF liittimen pinnin 3 ja ecun liittimen pinnin 59 (vasen anturi) resistanssiksi vähemmän kuin 1Ω?
Tämä mittaushan se minulta jäi tekemättä, kun en vielä jaksanut alkaa ecua paikantamaan ja ottamaan irti. Käsittääkseni se sijaitsee vänkärin etupyörän kotelossa..? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tällä hetkellä auto vielä levällään, kun odotan huohotinventtiilin kantta ja egr-venttiilin tiivistettä. Arvelin nyt tähän samaan rahaan, tarkastaa nuo ja ainakin egr, oli aivan paskainen. Ei palauttanut ollenkaan lautasta, kun käsin sitä kokeili. Seuraavat testailut menee siis alkuviikkoon.

Tiedä sitten tosiaan voiko se tuo egr:n tahmaaminen myös vaikuttaa noihin antureihin? Signaalivika, ehkä koodina vain ei tue tätä teoriaa.. :D
Siellä se on oikean lokasuojan sisällä ylhäällä. Sisälokari irti, ei ole mikään paha ottaa esiin.
Viimeksi muokannut TPLtre, La 05.04.2025 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

FinlandMerceds kirjoitti: La 05.04.2025 16:59
Vija kirjoitti: La 05.04.2025 16:52
TPLtre kirjoitti: La 05.04.2025 13:24 Saiskohan ne MAF:ien johdot kytkettyä ristiin, jos vähän purkaa johtosarjan eristeitä? Silloin, jos vikakin hyppää, on kyse anturista, muuten johtoviasta.

Tai hetkinen, kerroit että se on heti päällä, siis moottori sammuksissa jo, käännä Y-haara ympäri ja katso mitä tapahtui. Eihän sitä käyntiin tarvitse laittaa siinä tapauksessa.
Kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta testiltä. Pitänee alkuviikosta koittaa tätä.
Siis kokeilut anturit oli jotain muita?
oli tai ei niin kanttaa tuo koittaa saa juuri sen anturin testattua mistä koodia tulee,
johdot riittää noin hyvin, samalla kantta katsoa tarkasti niitä johtoja ihan siitä liitimen tyvestä sekä ensimäisen tuki/kiinitys paikan vaiheilata
En nyt aivan saanut kiinni mitä tarkoitat? Mulla on siis vanhat ilmamassamittarit myös hyllyssä, mitä käytin myös paikallaan. Antoi edelleen koodia. En ole vielä kokeillut tuota ristiin kytkentää, että hyppääkö koodi sitä mukaa toiselle puolelle. Pitää samalla käydä ne johdot läpi mihin näkee, että miltä ne näyttää.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Omastani muistelen, että ei yltäisi puolelta toiselle, mutta jos irrottaa Y-haaran ja heittää ympäri, voi kokeilla vaihtaa anturit ristiin ja katsoa siirtyykö vikakoodi.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

TPLtre kirjoitti: La 05.04.2025 17:07 Omastani muistelen, että ei yltäisi puolelta toiselle, mutta jos irrottaa Y-haaran ja heittää ympäri, voi kokeilla vaihtaa anturit ristiin ja katsoa siirtyykö vikakoodi.
Voi olla. Mahtaa vaatia tuon y-haaran ympäri käännön, koska minusta oli niin hyvin tehty, ettei anturit mene, kun omalle puolelle paikalleen. :)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Vija kirjoitti: La 05.04.2025 17:03 En nyt aivan saanut kiinni mitä tarkoitat? Mulla on siis vanhat ilmamassamittarit myös hyllyssä, mitä käytin myös paikallaan. Antoi edelleen koodia. En ole vielä kokeillut tuota ristiin kytkentää, että hyppääkö koodi sitä mukaa toiselle puolelle. Pitää samalla käydä ne johdot läpi mihin näkee, että miltä ne näyttää.
Juu juri sitä muistelin että oliko jo kokeiltu jotain vanhoja/toisia
ilmamassamittareit vaiko jotain muita antureita, jos viat oli kumilakin samat niin
tuskin on anturivika ellei sitten ole tosi tuuria että uudetkin on rikki(semoistakin sattuu)
joskus myös on vääriä antureita
mutta jos vanhat joskus toiminut ja uudet samalla osanumerolaa niin tuskin siitä kyse,
johdot tosiaan usein rikki(siis jos ovat)
ihan liitemen tyvestä ja kohdista mistä johtosarja kiinni jossain,
ecu idiotimaisesti hantin lokarin sisällä kaskun ei saman tien vesi ämpärissä,
johdot ei riitä puolelta toiselle mutta kääntämälä hässäkä toisin päin irrallan riittää,
tai sitten vällin jatko johdot semoinenkin tuil joskus tehtyä
Mökkillä
'
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No ja jos on kaksi ylimääräistä irrallaan, niin voihan niitäkin kokeilla laittaa vialliselle puolelle, ei niitä Y-haaraan tarvitse kiinnittää, jos paikallaankin antaa vikakoodia.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Tänään sain auton läjään ja tosiaan samaa signaalivikaa se herjasi. Antaa virheellistä lämpötilatietoa samaan aikaan. Sain hetkellisesti johtoja/liitintä räpeltämällä lämpötilat normaaliksi, mutta heti kohta ne palautui takaisin. Liekköhän noita liittimiä saa mistään yksistään. Purin johtonippua siinä jonkun matkaa, eikä siinä ollut minkäänlaista vaurioita.


Antoi imuilman lämpötila vasen 37 astetta ja oikea 21 astetta. Ulkolämpötila 6.5 astetta. Oikea oli alkuun jiirissään. Ilmeisesti, jos toinen herjaa niin toinenkin anturi alkaa sekoilemaan. Koitin ladata kuvaa tänne, mutta ei suostunut lisäämään sitä.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1267
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Tuo kaikki viittaa syöttöjännitteeseen. Joko sen mittasit?

Sen voi sitten tehdä ihan joku muukin anturi, joku muu saattaa vetää jännitettä alas.
Vija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.11.2024 13:16

Re: w164 ilmamassamittari antaa vikakoodia

Viesti Kirjoittaja Vija »

Jännite oli ok viime viikolla mitatessa. Tänään en sitä mitannut, mutta täytynee mitata sekin uudestaan. Jos se syöttöjännite kyykkää, niin missähän se vika silloin sitten lienee..?
Vastaa Viestiin