W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kannattaa käyttää/kokeilla myös noita Adblue lisäaineita, siellä voi olla vaan jotain kiteytymää ja siitä kiukuttelee.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Onko selvillä joko 3G alasajo vaikuttaa mercedes me toimintoihin, lähinnä tuon tehdas eberin ohjaukseen.
Miten onnistuuko tuon 3G:n päivitys 4Geeksi?
Oma auto on 2019 malli hermes modulilla, josta on vain sanottu että on siinä rajoilla onko 3G vai 4G? Mistä tuon tietäisi?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JuKoS kirjoitti: Pe 13.09.2024 09:42 Onko selvillä joko 3G alasajo vaikuttaa mercedes me toimintoihin, lähinnä tuon tehdas eberin ohjaukseen.
Miten onnistuuko tuon 3G:n päivitys 4Geeksi?
Oma auto on 2019 malli hermes modulilla, josta on vain sanottu että on siinä rajoilla onko 3G vai 4G? Mistä tuon tietäisi?
Kantakortista näkee kumpi moduuli autossa on. Muu on käyty tarkaan läpi webastogurun threadissä.
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Minulta löytyy kolmenlaista dokumenttia, Xentry listaus ja varustelista joissa tuo hermes mainitaan ja sitten on tuo keltaisessa kuoressa oleva, selviääkö se jossain näissä?
IMG_20240913_133708628.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JuKoS kirjoitti: Pe 13.09.2024 13:45 Minulta löytyy kolmenlaista dokumenttia, Xentry listaus ja varustelista joissa tuo hermes mainitaan ja sitten on tuo keltaisessa kuoressa oleva, selviääkö se jossain näissä?IMG_20240913_133708628.jpg
Ei selviä keltakuorisesta paketista, selviää varustelistasta mutta ei tuohon kopioidusta kohtaa. Pitäisi selvitä Xentry listauksesta mutta en tunnista osanumeroa.
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

DBFI kirjoitti: Pe 13.09.2024 16:41
JuKoS kirjoitti: Pe 13.09.2024 13:45 Minulta löytyy kolmenlaista dokumenttia, Xentry listaus ja varustelista joissa tuo hermes mainitaan ja sitten on tuo keltaisessa kuoressa oleva, selviääkö se jossain näissä?IMG_20240913_133708628.jpg
Ei selviä keltakuorisesta paketista, selviää varustelistasta mutta ei tuohon kopioidusta kohtaa. Pitäisi selvitä Xentry listauksesta mutta en tunnista osanumeroa.
Brittien sivuilta löysin seuraavaa" 3G (code 360) you need to change the module to get to 4G (code 362)"
Minulla on varustelistassa koodi 362 hermes - communication module lte. Eli asia lienee osaltani kunnossa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JuKoS kirjoitti: Pe 13.09.2024 18:58 ...
Minulla on varustelistassa koodi 362 hermes - communication module lte. Eli asia lienee osaltani kunnossa?
Kunnossa on.
AllTerrain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja AllTerrain »

Tämä on jo hyvinkin tiedossa oleva tyyppivika 213 mallissa mutta ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka heikot alatukivarret ovat. Minun autolla ajettu 182tkm ja tänään ilmoitettiin huollossa että alapallonivelet molemmilla puolilla väljät. Lähtee jo toinen kierros ko. autoon. Viimeksi vaihdettiin noin 100tkm sitten. Ja minä kun luulin että minun mummo-tyylisellä ajolla noi kestäisi, oli väärä luulo.
Onko suosituksia mitkä tukivarret olisivat kestävimmät?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Lemförder ja Meyle HD
W213 220d +W242 electric drive
AllTerrain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja AllTerrain »

markoala kirjoitti: Ma 16.09.2024 19:47 Lemförder ja Meyle HD
Kokeillaan seuraavaksi, kiitokset.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3786
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

AllTerrain kirjoitti: Ma 16.09.2024 18:46 Tämä on jo hyvinkin tiedossa oleva tyyppivika 213 mallissa mutta ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka heikot alatukivarret ovat. Minun autolla ajettu 182tkm ja tänään ilmoitettiin huollossa että alapallonivelet molemmilla puolilla väljät. Lähtee jo toinen kierros ko. autoon. Viimeksi vaihdettiin noin 100tkm sitten. Ja minä kun luulin että minun mummo-tyylisellä ajolla noi kestäisi, oli väärä luulo.
Onko suosituksia mitkä tukivarret olisivat kestävimmät?
Meyle HD ollut nyt noin 90tkm alla. Ei ongelmaa. Näissähän on 5mm halkaisijaltaan isompi pallo niin pitäs tulla vähän vähemmän painetta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jari36
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: To 28.12.2006 23:47
Paikkakunta: Siellä mistä sattuu katon alustaa löytymän ;) pääasiassa Turku-Pori akselilla

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jari36 »

Ihan mielenkiinnosta kysäsen mitä meinaa ? koodi A104 MELUOPTIMOITU HAMPASTUS Ihan Ruotsin auto ;)
MB S213 200 cdi -18
Ex:
w212 200cdi -14
S211 320 cdi - 07
S210 270 cdi - 01
S124 250D - 95
w211 220 cdi - 04
w210 200cdi -99
w124 250D -93
w124 200D -88
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

jari36 kirjoitti: Su 29.09.2024 12:55 Ihan mielenkiinnosta kysäsen mitä meinaa ? koodi A104 MELUOPTIMOITU HAMPASTUS Ihan Ruotsin auto ;)
Liittyy vaihteistoon eli vaihteiston hampaistus meluoptimoitu. :) Älä kysy sen kummemmin mitä se teknisesti tarkoittaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
PeeH
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 01.10.2024 09:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja PeeH »

Avainkysymys: 2019 E-sarjan 200D farkku ja omistan vain yhdet avaimet. Mikä on status per tänään eli saanko teetettyä vara-avaimen muualla kuin Veholla? Onko patentti edelleen voimassa? Hiukan puistattaa tuo n 700 eur kustannus Vehon kertomana.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3786
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

PeeH kirjoitti: Ti 01.10.2024 09:43 Avainkysymys: 2019 E-sarjan 200D farkku ja omistan vain yhdet avaimet. Mikä on status per tänään eli saanko teetettyä vara-avaimen muualla kuin Veholla? Onko patentti edelleen voimassa? Hiukan puistattaa tuo n 700 eur kustannus Vehon kertomana.
Ei saa tarvikkeena, MB valtuutetuilla on hintaeroja, toisilla maksaa 500e toisilla 700e, kannattaa vaikka soitella muutamalle. MB klubin jäsenyydellä saa -10% noista ovh hinnoista mutta kyllä sieltä yleensä saa sen tingittyä ellei ole joku juippi tiskintakana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
PeeH
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 01.10.2024 09:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja PeeH »

EVO X kirjoitti: Ti 01.10.2024 10:15
PeeH kirjoitti: Ti 01.10.2024 09:43 Avainkysymys: 2019 E-sarjan 200D farkku ja omistan vain yhdet avaimet. Mikä on status per tänään eli saanko teetettyä vara-avaimen muualla kuin Veholla? Onko patentti edelleen voimassa? Hiukan puistattaa tuo n 700 eur kustannus Vehon kertomana.
Ei saa tarvikkeena, MB valtuutetuilla on hintaeroja, toisilla maksaa 500e toisilla 700e, kannattaa vaikka soitella muutamalle. MB klubin jäsenyydellä saa -10% noista ovh hinnoista mutta kyllä sieltä yleensä saa sen tingittyä ellei ole joku juippi tiskintakana.
Kiitoksia nopeasta vastauksesta!
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Keksiikö kukaan, kolme oiretta joista ensimmäinen esiintynyt keväästä, kaksi viimeistä ihan tuoreita - johtosarjaako aletaan perata:


• radioasemien kanavat näkyy taajuutena, mutta kuin taikaiskusta katosi nimet ja kuvakkeet - muistipaikoista löytyy nimet, mutta valinnan jälkeen muuttuu taas taajuusnäytöksi

• vikakoodi P060600 ohjainlaitteessa on sisäinen vika prosessorissa - tämä siis VGS n alla, vaihteistonohjauksen koodeja (Y3/8n4)

• vikakoodi P067313 Hehkutulpan (syl 3) sähköliitännässä on sähkövika tai virtakatkos. Virtakatkos olemassa.(N3/9) MRD1 CDI


Vikakoodit poistamalla, palaavat seuraavan 100 km aikana

Auto toimii moitteetta - 170 tkm OM654
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Tuo eka kuulostaa ihan vaan joltain asetus vialta. Radio ei hae parasta taajuutta automaattisesti.
Vaihteisto-ohjainlaite vikaa pitäisi lähteä selvittäämään starin antamilla ohjeilla. Palaako tämän takia mittaristossa valo? En välittäisi tästä jos vaihteisto toimii. Tälläinen saattaa tulla jostain hetkellisestä alijännitteestä. Tutkimalla vikakoodin tapahtumahetkisiä arvoja voi saada jotain selville.
Viimeinen on luultavasti vaan rikkinäinen hehku tai sen johto. Hehku on helppo mitata ihan yleismittarillakin.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
JouRe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 07.03.2024 05:17

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja JouRe »

melastinen kirjoitti: La 30.05.2020 22:19 Tuosta avainongelmasta tuli mieleen, että mikähän mahtaa olla vikana, kun S213 takakontti ei tällä hetkellä aukea luukun ”’kahvasta” ollenkaan? Etuoven ja avaimen napista sekä jalkaa takapuskurin alla heilauttamalla aukeaa normaalisti, mutta siitä perinteisestä luukussa kilven yläpuolella olevasta kytkimestä ei tapahdu mitään. Autossa on keyless go, mutta ei siinä kytkimessä mielestäni mitään tunnistinta ole.
Sama ongelma S213 farkussa vm 2018. Takaluukku ei aukea kahvasta, mutta avaimella ja ovesta aukeaa normaalisti. Lukko siis toimii, mutta kahvan kytkin ei. Liikkeessä kertoi kahvan vaihdon hinnaksi töineen noin 300€. Pitää varmaan itse katsoa onko hapettunut tai johto irti.
Mazawa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 28.03.2025 10:54

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Mazawa »

Onko tietoa montako noxia 2litran bensasäksättimessä on?
Auto herjasi etummaista noxia. Vika mahtoi löytyä kun kolme vuotta sitten vaihdetun noxin kiristi (oli niin löysällä että kolisi putkessa), mutta etummaista noxia en löydä. Onko tässä edes ennen kattia? Ilmanputsarin kotelon alla on joku anturi, mutta on niin rottapaikassa etten haluaisi alkaa purkamaan huvin vuoksi.
220btec
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 14.05.2023 22:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 220btec »

E220d 4matic -18 katsastus lähestyy, ja kuulemme nykyään nelivetojen jarrut täytyy testata dynamometrillä, ei enää koeajamalla kuten ennen yleensä tehtiin. Onko näissä vaarana että katsastaja saa rikottua voimansiirron kun akseli kerrallaan ajetaan rullille, ja vielä käsijarrun testaus?
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 863
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Nippe »

220btec kirjoitti: La 05.04.2025 10:36 E220d 4matic -18 katsastus lähestyy, ja kuulemme nykyään nelivetojen jarrut täytyy testata dynamometrillä, ei enää koeajamalla kuten ennen yleensä tehtiin. Onko näissä vaarana että katsastaja saa rikottua voimansiirron kun akseli kerrallaan ajetaan rullille, ja vielä käsijarrun testaus?
Mistä tällänen tieto on peräisin? Kyllä vielä viime syksynä ihan vaan koeajamalla testattiin mun 4maticista jarrut.

Jos on nelivedolle tarkotetut rullat niin ei se siitä rikki mene.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04

ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 666
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

markoala kirjoitti: Ma 16.09.2024 19:47 Lemförder ja Meyle HD
115.000 kilometrin jälkeen molemmat alapallot vaihtoon. Alkuperäisten tilalle Lemförder.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
220btec
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 14.05.2023 22:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 220btec »

Nippe kirjoitti: La 05.04.2025 11:28
220btec kirjoitti: La 05.04.2025 10:36 E220d 4matic -18 katsastus lähestyy, ja kuulemme nykyään nelivetojen jarrut täytyy testata dynamometrillä, ei enää koeajamalla kuten ennen yleensä tehtiin. Onko näissä vaarana että katsastaja saa rikottua voimansiirron kun akseli kerrallaan ajetaan rullille, ja vielä käsijarrun testaus?
Mistä tällänen tieto on peräisin? Kyllä vielä viime syksynä ihan vaan koeajamalla testattiin mun 4maticista jarrut.

Jos on nelivedolle tarkotetut rullat niin ei se siitä rikki mene.

Käytin vaimon auton katsastuksessa, niin tuli ohimennen puhetta katsurin kanssa. Tänään käytin tuon oman toisaalla katsastuksessa ja jarrut testattiin koeajamalla, kuten ennenkin.
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jaate »

Osiko tietoa mikä on viimeisin comandin karttaversio minkä rahalla saa, kun kyseessä 11-2017 valmistettu e-sarja.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nyt keväällä tuli päivitys . Pari kertaa vuodessa se tulee.
W213 220d +W242 electric drive
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jaate »

markoala kirjoitti: To 10.04.2025 21:09 Nyt keväällä tuli päivitys . Pari kertaa vuodessa se tulee.
Mikä vm. sulla on w213?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Suoraan mersun servereiltä päivitystiedosto ilmaiseksi, maksullisen koodin (virallisen tai epävirallisen) tarvitsee päivitykseen:
NTG5.5 maps.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jaate »

Mulla on online karttapäivitys ostettu mercedes-benz sovelluksen kautta, mutta viimeisin karttaversio on vuodelta 2020
Ripatti69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 25.08.2016 21:05

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ripatti69 »

Jaate kirjoitti: Pe 11.04.2025 08:58 Mulla on online karttapäivitys ostettu mercedes-benz sovelluksen kautta, mutta viimeisin karttaversio on vuodelta 2020
Jos on ulkomailta tuotu auto, niin tuo ostettu online karttapäivitys päivittää vain auton kotimaa alueeksi määritetyn kartta-alueen (joka siis on todennäköisesti se auton ensirekisteröintimaa). Tätä eivät osaa merkkiliikkeessäkään muuttaa (esim. Saksasta tuotu auto päivittää automaattisesti vain saksan kartan!!!).
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi

Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Vastaa Viestiin