W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
Takapalojen vaihdon jälkeen keltainen jarrujen merkkivalo jäi palamaan. Tuttavani luki vikakoodit ja selvisi, että jarrujen alipainepumpussa on sähkövika, jännite on liian suuri. Mitäs tämä taas mahtaa tarkoittaa? Meneekö pumpun vaihdolla vai onko jokin oudompi sähkövika, johon tarvitsee autosähkäriä?
Viimeksi muokannut SHe75, To 17.04.2025 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W205 C 300 de vm-20
Re: W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
Siis takavalojen vaihdon jälkeen ei takapalojen?
Re: W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
Kannattaa vielä tarkistaa että jarrupalojen anturi on ehjä ja oikeasti yhdistää.
Tuohan toimii niin että virtapiiri katkeaa kun palat kuluu loppuun.
Varoitusvalo sammuu kun uusi anturi asennetaan.
Onhan vikakoodit luettu Starilla / Xentryllä eikä millään yleismalli testerillä esim motonetissa?
Tuohan toimii niin että virtapiiri katkeaa kun palat kuluu loppuun.
Varoitusvalo sammuu kun uusi anturi asennetaan.
Onhan vikakoodit luettu Starilla / Xentryllä eikä millään yleismalli testerillä esim motonetissa?
Re: W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
Palojen anturi on jo kerran vaihdettu kun sitä myös itse epäilin. Koska siitä ei ollut apua, niin kävin frendin korjaamolla, jossa siis aivan ammattitason laitteet (merkkiä en tiedä), jotka oli juuri päivitetty lukemaan myös uusimmat Mersut. Korjaamolla sanottiin, että koska on hybridi-auto, niin autosähkörin pitää tutkia tarkemmin, koska ajoakkun suurjännite pitää kytkeä irti. Näen vain dollarin kuvien vilisevät silmissä ja siksi kysyn, että onko kenelläkään asiasta kokemusta…
W205 C 300 de vm-20
Re: W205 C300 de jarrujen alipainepumppu?
Noinkohan on, mielestäni korkeajännite puolelle kunnei kosketa niin ei akkua tarvitse irti kytkeä.
Suosittelen hakeutumaan sellaiselle pajalle missä on pelkästään mersuun tarkoitettu testeri ja saa ajettua pumpun testit läpi ja katsoa ohjatut toiminnot mistä vikaa oikeasti hakea.
Yleistesterit valitettavasti antavat vain vikakoodin ja sit arvotaan. Xentry kertoo mitä ja mistä mitata sellaiselle joka sitä osaa käyttää.
Tarkoitus ei ole arvostella monimerkki pajoja vaan todellisuus miten monta vikaa olisi löytynyt oikealla testerillä ja henkilöllä joka osaa käyttää.
Suosittelen hakeutumaan sellaiselle pajalle missä on pelkästään mersuun tarkoitettu testeri ja saa ajettua pumpun testit läpi ja katsoa ohjatut toiminnot mistä vikaa oikeasti hakea.
Yleistesterit valitettavasti antavat vain vikakoodin ja sit arvotaan. Xentry kertoo mitä ja mistä mitata sellaiselle joka sitä osaa käyttää.
Tarkoitus ei ole arvostella monimerkki pajoja vaan todellisuus miten monta vikaa olisi löytynyt oikealla testerillä ja henkilöllä joka osaa käyttää.