Auttakaa miestä mäessä:
Yritän jeesata siskoa jolla W118 diesel MB ja siitä loppui nyt se sopimus jolla sai appin kautta laitettua webaston päälle tai siis ei halua maksaa sitä kk hintaa kun riittäisi pelkkä on/off etänä.
Mietittiin jos ostaisi perinteisen kaukosäätimen siihen.
Uusi kaukosäädin on 400€ käytetty purkuosa 100€
Voiko käytetyn ostaa ja saako sen paritettua itse ilman testeriä?
Itse tein omaan VAGgilaiseen ko. homman mutta MB itselle tuntematon niin onnistuuko sama?
W118 ja webastoon kaukosäädin?
- webastoguru
- Asiantuntija
Re: W118 ja webastoon kaukosäädin?
M-B 118 malleissa on tehdasasennuksena 4G -kommunikaatiomoduuli, joten lisälämmittimen ym. etäohjauksen lisenssi maksaa alle 3 € kuukaudessa. Tämän LIN -väylässä olevan M-B kauko-ohjainsarjan asentaminen onnistuu kätevältä tee se itse -mieheltä. Hintaa sille tulee siitä huolimatta vähintään 300 €, vaikka sen tekisi käytetyillä osilla. Eli säästösyistä ei ehkä kannata, mutta merkkiliikkeen asennushintoihin 1600 -2200 € verrattuna se on tietenkin edullista tehdä itse.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Kiitokset 
- 2022MBCLASB
- Sisäänajossa
Aluksi Mersun tulisi suoraan kertoa että palvelupaketissa, johon kaukosäädin kuluu, on vuosimaksun/3-vuotismaksun syynä nettiliittymä jonka kyseiset palvelut tarvittavat siis "Nettipalvelut autoon kolmeksi vuodeksi satasella". Samaan tapaan kuin kesämökin riistakamera tarvitsee etävalvontaan liittymän. Ja joku aika sitten piti tuo sim/liittymä hankkia ihan itse jossain automerkeissä jos halusi palvelut.
Sitten kun hahmotin mistä oikeasti on kyse niin mielestäni 3€/kk ei ole paha hinta ja tuli uusittua kolmeksi vuodeksi. Nyt saa edelleen lämmityksen päälle myös töissä tai vaikka muutaman kilometrin päästä.
Siihen sitten kaupanpäälle myös mm. ovien etäavausmahdollisuus.
Sitten kun hahmotin mistä oikeasti on kyse niin mielestäni 3€/kk ei ole paha hinta ja tuli uusittua kolmeksi vuodeksi. Nyt saa edelleen lämmityksen päälle myös töissä tai vaikka muutaman kilometrin päästä.
Siihen sitten kaupanpäälle myös mm. ovien etäavausmahdollisuus.