Morjens!
Tuossa jokunen aika sitten ostin s210 mersun, jota olisi tarkoitus alkaa rassaamaan uuteen loistoon. Itseä on alkanut päivä päivältä enemmän häiritsemään perän korkeus. Perää pitäisi saada matalammalle, joten kysynkin että pystyykö perää madaltamaan ilman että puuttuu jousiin? Autossa tasonsäätö käytössä.
S210 perän madallus
Re: S210 perän madallus
Oikein tehtynä ei. Tasonsäädön painetta pudottamalla, eli rukkaamalla vivustoa niin, että paine laskee ns. normikorkeudesta, jousituksesta tulee veltto ja löysä. Avantgarde-version jouset ovat matalammat ja kireydeltään oikeat, jotta jousitus toimii oikein matalammalla tasonsäädön asetuksella. Silloinkin tosin käytössä erikoisiskarit. En tiedä mikä ero niissä on vakiomallisiin.
Tämä ei ole varma tieto, vaan perustuu kokemuksiin omasta Avantgarde S210 mallista ja vanhemmista tasonsäätölaitteista.
Mistä muuten tunnistaa tien päällä varmimmin loppuun poljetun lintta-farkku-väykyn? No siitä että perä roikkuu liian alhaalla. Näin käy kun helpoimman kautta poistetaan tasonsäätö toiminnasta, kun alustan putket kaikki mätänevät pois. En suosittele perän pudotusta. Näyttää lähinnä nololta.
Tämä ei ole varma tieto, vaan perustuu kokemuksiin omasta Avantgarde S210 mallista ja vanhemmista tasonsäätölaitteista.
Mistä muuten tunnistaa tien päällä varmimmin loppuun poljetun lintta-farkku-väykyn? No siitä että perä roikkuu liian alhaalla. Näin käy kun helpoimman kautta poistetaan tasonsäätö toiminnasta, kun alustan putket kaikki mätänevät pois. En suosittele perän pudotusta. Näyttää lähinnä nololta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05
Re: S210 perän madallus
Kiitoksia tästä tietoiskusta. Nyt loppu väyrysellä ajelu hetkeksi taas ku renkaiden vaihdon yhteydessä meni tunkki läpi, nii pitää elvytellä taas. Pitää varmaan tuonne projektit- osioon alkaa päivittelemään projektia jos vaikka jotain sattuu kiinnostamaan väyrysen kunnostelua.
Re: S210 perän madallus
Ainakin farkku 124 perän kuuluu olla oikeassa korkeudessa jousien kannattelemana, kun autossa ei ole kuormaa. Ei tasonsäädön varassa.
wiimax.fi
Re: S210 perän madallus
Tuohan kuulostaa kyllä loogiselta. Omassa väykyssä tosiaan perä laskee sentin -kaksi jos seisoo pidempään käyttämättä, ja nousee normikorkeuteen käynnissä. Iskareissa on punaiset numerot kolme. En ole selvittänyt mikä on ero muihin. Seiskoja on vissiin aika yleisesti. Luultavasti jäykkyydessä erot. 126:sissa, joista hydrauliikka on poistettu käytöstä perä vajoaa myös jonkin verran. Sama oli aikoinaan ensimmäisessä autossani 280E W123.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: S210 perän madallus
Olisikohan niin, että S210 takaiskaria olisi kolmea erilaista. (ADS erikseen vielä)
A2103200913 perusversio
A2103201713 Avantgarde / Standard suspension (varustekoodi 653 / 676 / 681)
A2103202413 Avantgarde, Sport (varustekoodi 677)
A2103200913 perusversio
A2103201713 Avantgarde / Standard suspension (varustekoodi 653 / 676 / 681)
A2103202413 Avantgarde, Sport (varustekoodi 677)
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 10.01.2024 00:05
Re: S210 perän madallus
Mulla varmaan perusversio iskareista ku classic