Onko huohottimet tukossa, vai mistä johtuu. Venttiilikopan putki on ihan kuiva, mutta ilmastoinnin kompuran viereen menevän kumiputken irroitin, ja peilillä sain katottua moottorin puolen putki(messinkinen putken pätkä) näyttäs olevan paksua öljymömmöä täynnä? Aiheuttaako tämä öljyn imusarjassa ja miten tuon saisi putsattua?
Ihmettelin yhdessä koneessa miksi se sinne alas menee huohotus putket kun luulisi venakopan kautta oleva huohotus riittävän mutta jos se tulisikin kampi kammion puolelta siltikin...pitäisihän se putsata koska voi olla että ilmamäärä huohotuksesta tuplaantuu nyt kopan kautta ja öljy sumua tulee väkisin kaukaloon.
Sanoisin että otapa määris irti..suuttimista putket irti bensalinja letkut,kaasuläpän klemmari , kolmella määriksen kiinnitys,pistokkeet ja nosta se ylös...samalla tutkit alipaine kumiosat ja saat putsattua sitä reikääkin liottimella ja paineilmalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Mulla oli tuossa viime talvena imusarja irti ja määrikset sun muut. Kaikki ne kumiputket on uusittu, PAITSI jostain syystä jätin tämän alas päin lähtevän kattomatta
Pesin imusarjan sillon puhtaaksi ja nyt oli taas pohjalle lammikko tullut.. ilmasuodatin kotelossa ei oo yhtää öljyä ei ees liukkaalta tunnu. Joten tuntuu että tulis jotain muuta kautta.
Jos joku tietäisi mihin se alapuolen huohotus linja johtaa. Meneekö moottorin alakertaan?
Mietin vain jos paineilmaa sinne ampuu nii on nopeesti moottorin kierrossa se kaikki möhnä.
Ei meinaa räjäytyskuvista nähdä oikeen mitään.
Boorizz kirjoitti:Jos joku tietäisi mihin se alapuolen huohotus linja johtaa. Meneekö moottorin alakertaan?
Mietin vain jos paineilmaa sinne ampuu nii on nopeesti moottorin kierrossa se kaikki möhnä.
Ei meinaa räjäytyskuvista nähdä oikeen mitään.
Kampikammion huohotus tulee siitä ilmastoinnin kompuran jalan kyljestä imusarjalle.
Eikö tämän kyseessä olevan letkun ainut funktio ole vain kierrättää moottorin kampikammioon muodostuva öljyhönkä takaisin imusarjaan? Voiko letkun poistaa? Imusarjan päähän tulppa ja moottorin lohkon letkulähdöstä letku maata kohti/öljynkeräyspurkkiin?
Siellä ilmastoinnin kompuran jalassa on pieni sokkeloinen kotelo, mihin on ilmeisesti tarkoitettu isompien jäävän ennen imusrj. Omassa oli ekaa kertaa irti ja reitti kampikammion oli vapaa, mutta melkoisesti öljy töhnää, kun siinä pohjalla oli semmone "sakkakippo"