200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
RunKari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.04.2025 03:27

200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja RunKari »

vika on alkanut noin 3kk sitten kun auto sammuili täydellä vedolla yhtäkkiä eikä lähtenyt hetkeen käyntiin sammumisen jälkeen mutta kun 5 min anto olla ja starttas nii lähti moitteitta käyntiin eikä edes epc valo syttynyt mutta nyt on alkanut tekemään niin että sammuilee useammin täydeltä vedolta eikä lähde enää kun työntämällä käyntiin sekä epc valo taulussa oon polttoainesuodattimen vaihtanu ja pumppu surisee mutta en oo kerenny vikakoodeja lukea mutta jos joku täälä osais suuntaa antavaa neuvoa antaa niin olisin kiitollinen (työntämällä/hinaamalla lähtee samantien käyntiin ku päästää kytkimestä)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

RunKari kirjoitti: Ma 28.04.2025 03:34 vika on alkanut noin 3kk sitten kun auto sammuili täydellä vedolla yhtäkkiä eikä lähtenyt hetkeen käyntiin sammumisen jälkeen mutta kun 5 min anto olla ja starttas nii lähti moitteitta käyntiin eikä edes epc valo syttynyt mutta nyt on alkanut tekemään niin että sammuilee useammin täydeltä vedolta eikä lähde enää kun työntämällä käyntiin sekä epc valo taulussa oon polttoainesuodattimen vaihtanu ja pumppu surisee mutta en oo kerenny vikakoodeja lukea mutta jos joku täälä osais suuntaa antavaa neuvoa antaa niin olisin kiitollinen (työntämällä/hinaamalla lähtee samantien käyntiin ku päästää kytkimestä)
Ilmeisesti manuaali kun kytkin mainittaan,
Tiedä sitten mikä on vikan mutta jotain isompaa vikaa on jos
611 konessa pumppu surisee, siinä kun on mekaniset pumpput ja jos niistä lähtee surinaa
on jotain isoa vikaa(eri asia sitten jos on jotenkin muteltu mutta kaikki selainen kanttaa mainita samoin jos viritetty jotenkin muuten vinkejä mietitään alkuperäisen tekniikan mukaan)

arvauksia
1 railipainen ei nouse startilla tarpeeksi
ilma vuoto linjassa,tarkista näkyykö siirto letkuissa ilma kuplia,
tarkista suutimien paluu puolen vuoto,
2 nokka akselin asento anturi, sen johdot

molemista noistaa testeri antaa hyvin vinkkiä alle 10min
Mökkillä
'
RunKari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.04.2025 03:27

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja RunKari »

On kutiteltu nostettu ahtopaineet 1.5bar ja syöttöä nostettu hieman samalla ja toiset sanoo että sähkönen pumppu ja toiset sanoo että mekaaninen pumppu ois tässä 1999 w210 kyseessä mutta ilmakuplia havaittavissa kun auto on käynnissä suodattimelle tulevassa letkussa
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6487
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja MiHe »

w203 loppupään autoissa oli myös siirtopumppua tietyissa malliversioissa mutta ei väykyissä, eikä varsinkaan -99 mallisissa... Ilmakuplat selvä osasyy ongelmiin, ne ensin pois, ruiskuvuotojen mittaus kuten edellä mökkiläinen nauvoo ja sitten ihmettelemään paljonko ohjelmalla on osuutta asiaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

RunKari kirjoitti: Ma 28.04.2025 13:37 On kutiteltu nostettu ahtopaineet 1.5bar ja syöttöä nostettu hieman samalla ja toiset sanoo että sähkönen pumppu ja toiset sanoo että mekaaninen pumppu ois tässä 1999 w210 kyseessä mutta ilmakuplia havaittavissa kun auto on käynnissä suodattimelle tulevassa letkussa
Mitenkäs vaivan alku suhtuttu ajalisesti tuohon ohjelman muutokseen ?
no kuitenkin jos ahto on nostettu 1.5 ja anturi vakio niin se ei ainakaan vähenä
esinityvien onkelmien mahdolisuutta
samoin jos on joku "kaikki" irti ohjelma(paineista päätellen on)
niin polttoainen puolen pitää olla kokoajan ihan tikissään(ja siltikin sataa tulla smumista ym muutaa mukaavaa kuin ainetta ei vain jojka tilantessa riitä)
ilma kupalt siirtolinjoissa varsinkin viritelyissä myrrkä toiminalle sitä ne on jo ihan vakoissa,
veikkaus että käynistys vaivat johtuu siitää että linjaan vuotaa ilmaa,
yleisiä paikkoja varsinkin 210 kohdalla on mädät siirtoputket auton alla varsinkin tankin lähetyvillä, sen lisäksi mitä muissakin 611 koneissa eli kaikki läpinäkyvät siirto putket kone huonessa(tarkemmin niiden päät, orinkuloiten vaihto niihin on vain hetken tekohengitys)
suodatin jos on mallia pahvinen filteri avatavaan purkiin niin purkin kansi vuotaa usein,
ehkä yleisin paikka on se putken liitin mikä lähtee suodtimelta,

Missä/ketkä toiset sanoo että 210 611 konella olisi vakiona sähkö pumpulla ?
no ei kanatta semoisia paljon kuunella,

611 on mekanisella imu pumppulla ja se on
iso syy siihen että vetelle ilmaa linjaan se pumppu kun on
mahdolisiman kaukana tankista, sylinteri kaneen päässä korkeapainen pumppun vieressä,
siihen siirto pumppun asti linjassa on alipainen siksi linja harvemin vuotaa ulospäin mitään vaikka imee sisään jo tolkutomat määrät ilmaa,

käynissä vakiossa ihan pikku määriä kestää ilmaa näkyä letkuissa mutta vaikka vakio vielä toimisi
niin viritetty sattaa jo pikku vedossakin oireilla(kokeiltu ties kuinka monta kertaa)
Mökkillä
'
RunKari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.04.2025 03:27

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja RunKari »

Tällä "kaikki irti" softalla toiminut päälle vuoden normaalisti ilman häikkää mutta joo pitäishän se pumppu ja suuttimet vähintäänkin vaihtaa noissa paineissa elikkäs äsken kokeilin polttoainesuodattimen letkusta että pumppaako se paljon ainetta ennen suodatinta niin aineen määrä oli todella pieni mitä uskoisi sieltä tulevan niin onko siellä tankin lähettyvillä pumppua joka ei pumppaa tarpeeksi ainetta etupäähän vai meinaatko imupumpulla että se imee etupäästä asti polttoainetta ja siksi ei tuu letkuista paljoa dieseliä ennen suodatinta
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6487
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No ei siellä tankissa sitä pummpua ole kuteen moneen kertaan yritetty sanoa, ellei sinne joku tuunaajatoni sellaista ole hölmöyksissään laittanut. Nimenomaan se nokan päässä oleva pumppu imee löpön tankista korkeapainepumpulle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 200cdi om611 Pätkäsee ajosta eikä lähe startilla käyntii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

RunKari kirjoitti: Ma 28.04.2025 18:36 elikkäs äsken kokeilin polttoainesuodattimen letkusta että pumppaako se paljon ainetta ennen suodatinta niin aineen määrä oli todella pieni mitä uskoisi sieltä tulevan niin onko siellä tankin lähettyvillä pumppua joka ei pumppaa tarpeeksi ainetta etupäähän vai meinaatko imupumpulla että se imee etupäästä asti polttoainetta ja siksi ei tuu letkuista paljoa dieseliä ennen suodatinta
Niin en tiedä sitten miten sen selkeämmin sanoisi kuin että
Tankissa ei ole pumppua
eikä muualakn linjassa kuin siinä jo pariin kertaan maitussa kannen etu päässä
pumppu imemässä,
vaikka fase bookissa/esson baarissa/tuunaja tampion talissa tms muuta väitettäisin
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin