Mikä olisi ratkaisu saada voimaa W202 1.8. Ei kiitos kommentteja, että osta valmiiksi muu aihio. Perintöauto. Tää on ollut uudesta 96 saakka samassa perheessä. Ruosteeton ja tehdään aikaa ja rahaa säästämättä auto vielä pitkäksi aikaa. En tule luopumaan koskaan jne.
Mikä tekniikka sopisi, mikä kannattaisi että saa vielä järkevästi kohtuu pienillä muutoksilla kilpiin. Moottorinvaihto bensa/ diesel, turbotus...
Apua otetaan vastaan. Tavoite joku noin 200hp
W202 lisää voimaa
Re: W202 lisää voimaa
Hommaa kokonainen C230K tai C280 ja siirrä koko voimansiirto ja alusta perintöautoon
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W202 lisää voimaa
Tuntuu tavallaan ristiriitaiselta, että perintöautoon suunnitellaan tuollaisia muutoksia. Ei se mitään.
Edellä racer123 teki hyvän ehdotuksen, noin se kannattaa.
Lisäksi voisi mainita, että kompressorimallista taitaa saada helposti lisäpotkua ohjelmalla ja ahtimen hihnapyörän vaihdolla (vai oliko se niin, että M111 laitetaan kampiakselin pyörälle lisäosa tai isompi pyörä)
Muutoskatsastus on helppo nykyään, vertailutodistus (esimerkiksi minun kautta saa sellaisen) mukaan ja katsastamaan.
Edellä racer123 teki hyvän ehdotuksen, noin se kannattaa.
Lisäksi voisi mainita, että kompressorimallista taitaa saada helposti lisäpotkua ohjelmalla ja ahtimen hihnapyörän vaihdolla (vai oliko se niin, että M111 laitetaan kampiakselin pyörälle lisäosa tai isompi pyörä)
Muutoskatsastus on helppo nykyään, vertailutodistus (esimerkiksi minun kautta saa sellaisen) mukaan ja katsastamaan.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W202 lisää voimaa
Jos nyt oikein ymmärsin niin autossa on nyt 1,8L vapaastihengittävä moottori, tyypiltään M111 ja tehoa 122hp. Tavoitteena on saada 200hp.
Kaikkein helpoin tapa on jo yllä esitetty. Oma vaihtoehtoni olisi M111 2,3L Kompressor jossa jo vakiona on lähes 200hp ja kestää maailman tappiin.
Jokunen vuosi sitten minulla oli ajamaton, tehdasuusi tuollainen joka tuli myytyä halvalla pois.
Jos nyt olemassa olevasta moottorista tuo teho pitää saada niin suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin tunnettuun virityspajaan joka asentaa siihen ahtimen tai vapaastihengittävä tekee tarvittavat muutokset jotta se kestää kierroksia 8000rpm - 10000rpm
tarvittavan tehon saamiseksi.
Vapaastihengittävänä tuolla halutulla teholla sitä ei voi ajaa kukaan koska teho on hyvin korkealla eikä alavääntöä ole ollenkaan. Moottori olisi lyhytikäinen ja hajoaisi millä hetkellä hyvänsä kun sillä vedettäisiin täydellä teholla.
Vertailun vuoksi vaparin tehoja saadakseen moottoripajat tekevät paljonkin muutoksia eri kilpasarjoihin. Tunnettu myyjä on esim. Burton Power joka myy rakennettuja 2,0L Ford Duratec -moottoreita ja sinun moottoriasi isompi 2,0L jossa on tehoa 210hp, maksaa rahteineen ja tulleineen UK:sta
noin 20 000€.
https://www.burtonpower.com/omex-200-bh ... a031c.html
Tuskin Mercedeksen M111 on yhtään halvempi rakentaa.
Kaikkein helpoin tapa on jo yllä esitetty. Oma vaihtoehtoni olisi M111 2,3L Kompressor jossa jo vakiona on lähes 200hp ja kestää maailman tappiin.
Jokunen vuosi sitten minulla oli ajamaton, tehdasuusi tuollainen joka tuli myytyä halvalla pois.
Jos nyt olemassa olevasta moottorista tuo teho pitää saada niin suosittelen ottamaan yhteyttä johonkin tunnettuun virityspajaan joka asentaa siihen ahtimen tai vapaastihengittävä tekee tarvittavat muutokset jotta se kestää kierroksia 8000rpm - 10000rpm
tarvittavan tehon saamiseksi.
Vapaastihengittävänä tuolla halutulla teholla sitä ei voi ajaa kukaan koska teho on hyvin korkealla eikä alavääntöä ole ollenkaan. Moottori olisi lyhytikäinen ja hajoaisi millä hetkellä hyvänsä kun sillä vedettäisiin täydellä teholla.
Vertailun vuoksi vaparin tehoja saadakseen moottoripajat tekevät paljonkin muutoksia eri kilpasarjoihin. Tunnettu myyjä on esim. Burton Power joka myy rakennettuja 2,0L Ford Duratec -moottoreita ja sinun moottoriasi isompi 2,0L jossa on tehoa 210hp, maksaa rahteineen ja tulleineen UK:sta
noin 20 000€.
https://www.burtonpower.com/omex-200-bh ... a031c.html
Tuskin Mercedeksen M111 on yhtään halvempi rakentaa.
Re: W202 lisää voimaa
Laitat siihen sopivan siron turbon kylkeen ja vähän lisää soppaa niin tuollainen pieni tehon lisäys toteutuu helposti.
Mutta sitten tulee se ahtopainehulluus, pari kolme viikkoa ja tarttis 50hv lisää.
Jossain 650hv nurkilla takavedossa se sitten alkaa laantumaan. Nelikossa vähän ylempänä.
Mutta sitten tulee se ahtopainehulluus, pari kolme viikkoa ja tarttis 50hv lisää.
Jossain 650hv nurkilla takavedossa se sitten alkaa laantumaan. Nelikossa vähän ylempänä.
Re: W202 lisää voimaa
Kiitos vastauksista. Tuo moottorin ja voimansiirron vaihto kuulostaisi hyvältä ratkaisulta.
Ja siis M111 ja tuo 122hv löytyy.
Auto ollut minulla jo jonkun vuoden. Mutta koska yleensä kaikki autot olleet kohtuu tehokkaita, niin siksi.
Ja tuo 200hv siis se mitä ajatellut. Mutta tiedän että nälkä kasvaa...
Ja siis M111 ja tuo 122hv löytyy.
Auto ollut minulla jo jonkun vuoden. Mutta koska yleensä kaikki autot olleet kohtuu tehokkaita, niin siksi.
Ja tuo 200hv siis se mitä ajatellut. Mutta tiedän että nälkä kasvaa...