Kaistavahti W222
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03
Kaistavahti W222
Onko saatavissa ”lisävarustetta” tai joku muu ratkaisu, että kaistavahti pysyy aktiivisena, vaikka ei pidä tietystä kohdasta ratista kiinni?
Re: Kaistavahti W222
En ole itse kokeillut, mutta internetin ihmeelllisessä maailmassa väittävät, että pienet painot ratissa tekisivät tämän, jotain tämänkaltaisia on käytetty.
https://www.amazon.com/dp/B089YW8PDM?re ... th=1&psc=1
https://www.amazon.com/dp/B089YW8PDM?re ... th=1&psc=1
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: Kaistavahti W222
Asiayhteys varmaan ymmärrettävä mutta eikös kyse ole aktiviisesta ohjausavustimesta (joka toimii distronicin ollessa päällä)? W222:ssa aktiivinen kaistavahti muistaakseni ohjaa autoa pois reunaviivoilta jarruja (toispuoleisesti) käyttämällä, ei ohjaukseen puuttumalla.
Muistaakseni W222:ssa ei ole kapasitiivista tunnistinta ratissa joten ei ole väliä missä kädet pitää kunhan auto huomaa että kuski osallistuu ohjaamiseen. Noista jumppapainoista en ole lukenut mutta vastaava ratkaisu oli laittaa kokistölkki narulla painoksi ratin toiseen reunaan. Ei ehkä ihan oikea ratkaisu arkiajoon mutta osoittaa mistä kyse. Eli se puntti tai tölkki kääntää rattia keyvesti kuskin sijasta ja auto luulee että kuski on "hereillä".
Kaistavahti taitaa olla päällä distronicista riippumatta kunhan omasta napista aktivoitu?
Onko joku erityinen tarve pitää käsiä ajon aikana jossain muualla kuin ratissa, mitä tässä tarkalleen haetaan?
Muistaakseni W222:ssa ei ole kapasitiivista tunnistinta ratissa joten ei ole väliä missä kädet pitää kunhan auto huomaa että kuski osallistuu ohjaamiseen. Noista jumppapainoista en ole lukenut mutta vastaava ratkaisu oli laittaa kokistölkki narulla painoksi ratin toiseen reunaan. Ei ehkä ihan oikea ratkaisu arkiajoon mutta osoittaa mistä kyse. Eli se puntti tai tölkki kääntää rattia keyvesti kuskin sijasta ja auto luulee että kuski on "hereillä".
Kaistavahti taitaa olla päällä distronicista riippumatta kunhan omasta napista aktivoitu?
Onko joku erityinen tarve pitää käsiä ajon aikana jossain muualla kuin ratissa, mitä tässä tarkalleen haetaan?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03
Re: Kaistavahti W222
Ratissa on kapasitiivinen tunnistus, tietyssä kohtaa riittää että on etusormi/peukalo vastakkain.
Re: Kaistavahti W222
Facelift 222? Prefaceliftissä ei ole mutta ehkä kapasitiivisesta ei niin meluttu kuin vasta 213:n aikaan.Paimenkuja kirjoitti: ↑To 29.05.2025 22:58 Ratissa on kapasitiivinen tunnistus, tietyssä kohtaa riittää että on etusormi/peukalo vastakkain.
Mielenkiinnosta: miksi tuota pitäisi muuttaa? Onko se liian epäherkkä tunnistamaan kättä? Muistaakseni 213:een tuli joku päivitys jonka jälkeen tunnistaa käden paremmin. Vediamo-ekspertit saattaisi osata säätää vai pitäisikö se aika ilman käsiä saada pidemmäksi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03
Re: Kaistavahti W222
Aika ilman käsiä pidemmäksi, olisi haave.