Kaistavahti W222

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
Paimenkuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03

Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja Paimenkuja »

Onko saatavissa ”lisävarustetta” tai joku muu ratkaisu, että kaistavahti pysyy aktiivisena, vaikka ei pidä tietystä kohdasta ratista kiinni?
Kirahvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

En ole itse kokeillut, mutta internetin ihmeelllisessä maailmassa väittävät, että pienet painot ratissa tekisivät tämän, jotain tämänkaltaisia on käytetty.
https://www.amazon.com/dp/B089YW8PDM?re ... th=1&psc=1
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13741
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Asiayhteys varmaan ymmärrettävä mutta eikös kyse ole aktiviisesta ohjausavustimesta (joka toimii distronicin ollessa päällä)? W222:ssa aktiivinen kaistavahti muistaakseni ohjaa autoa pois reunaviivoilta jarruja (toispuoleisesti) käyttämällä, ei ohjaukseen puuttumalla.

Muistaakseni W222:ssa ei ole kapasitiivista tunnistinta ratissa joten ei ole väliä missä kädet pitää kunhan auto huomaa että kuski osallistuu ohjaamiseen. Noista jumppapainoista en ole lukenut mutta vastaava ratkaisu oli laittaa kokistölkki narulla painoksi ratin toiseen reunaan. Ei ehkä ihan oikea ratkaisu arkiajoon mutta osoittaa mistä kyse. Eli se puntti tai tölkki kääntää rattia keyvesti kuskin sijasta ja auto luulee että kuski on "hereillä".

Kaistavahti taitaa olla päällä distronicista riippumatta kunhan omasta napista aktivoitu?

Onko joku erityinen tarve pitää käsiä ajon aikana jossain muualla kuin ratissa, mitä tässä tarkalleen haetaan?
Paimenkuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03

Re: Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja Paimenkuja »

Ratissa on kapasitiivinen tunnistus, tietyssä kohtaa riittää että on etusormi/peukalo vastakkain.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13741
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Paimenkuja kirjoitti: To 29.05.2025 22:58 Ratissa on kapasitiivinen tunnistus, tietyssä kohtaa riittää että on etusormi/peukalo vastakkain.
Facelift 222? Prefaceliftissä ei ole mutta ehkä kapasitiivisesta ei niin meluttu kuin vasta 213:n aikaan.

Mielenkiinnosta: miksi tuota pitäisi muuttaa? Onko se liian epäherkkä tunnistamaan kättä? Muistaakseni 213:een tuli joku päivitys jonka jälkeen tunnistaa käden paremmin. Vediamo-ekspertit saattaisi osata säätää vai pitäisikö se aika ilman käsiä saada pidemmäksi?
Paimenkuja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 13.12.2013 15:03

Re: Kaistavahti W222

Viesti Kirjoittaja Paimenkuja »

Aika ilman käsiä pidemmäksi, olisi haave.
Vastaa Viestiin