W205 NOx Sensor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

tilator kirjoitti: La 24.05.2025 17:25
dealer kirjoitti: La 24.05.2025 16:42
merkkiliikkeen testaamisen perusteella vaihdella kaikenlaista noxit mukaan lukien n. tuhannella eurolla
Hinnasta päätellen paikallinen nyrkkipaja tehnyt tarjousta merkkiliikkeen testiraportin perusteella, eihän tuolla muutama vuosi sitten saanut edes yhtä kunnollista noxia.
Hyvä että on ollut valveutunut asiakas, niin ei mennyt rahaa hukkaan.
Ei kannata päätellä liikoja. Kyllä se oli ihan se sama merkkiliike tarjoamassa. Astrum autosta kyse ja niillähän on marmori samasta kaivoksesta Vehon kanssa.

Edelleen kuitenkin varsinainen viesti on siinä, että nykyisten systeemien takia kalliita ja tarpeettomia osien vaihtamisia maksatetaan asiakkaalla kun tietokone niin "käskee". Tervettä kriittisyyttä vain peräänkuulutan.
Taas tämä jäärä jankkaa samaa asiaa. Siitä sinun vaihtamastasi letkustako ne vikakoodit tuleekin, jota kertomasi mukaan nollailet ja kaikki taas on kunnossa. Edelleen ne oikeat viat ei poistu noilla nollailuilla vain sinun autossasi toimii kun on jostain pikkuviasta kyse jota ei viitsitä korjata.
2007 R 320cdi
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja tilator »

Huttiainen kirjoitti: La 24.05.2025 18:39 Taas tämä jäärä jankkaa samaa asiaa. Siitä sinun vaihtamastasi letkustako ne vikakoodit tuleekin, jota kertomasi mukaan nollailet ja kaikki taas on kunnossa. Edelleen ne oikeat viat ei poistu noilla nollailuilla vain sinun autossasi toimii kun on jostain pikkuviasta kyse jota ei viitsitä korjata.
Taas tämä sama jäärä vänkää, etten minä tiedä mitä teen. Luulee tietävänsä paremmin autoa näkemättäkään. Taidat olla Vehon varaosamyyjä ja provikkapalkalla :wink:

Vaan antaa olla. Kukin tyylillään. Ja omilla rahoilla.
MB E240 -98
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja tilator »

Huttiainen kirjoitti: La 24.05.2025 18:39 Taas tämä jäärä jankkaa samaa asiaa. Siitä sinun vaihtamastasi letkustako ne vikakoodit tuleekin
... vaan kun sinä noin kiltisti pyydät, niin minäpä nyt kuitenkin - vanhempana ja kokeneempana - kerron sinulle, miten letku voi oikeasti olla syyllinen.

Letku oli nimittäin vuotanut pidempään. Alustassa oli valkoista kuivaa ureaa varsin paljon.

Nythän voi hyvinkin olla niin, että tämän vuodon takia ureasuuttimelle päätynyt liuosmäärä ja liuoksen paine olivat liian pienet. Tällöin käy niin, että suutin alkaa "kusta". Kun se kusee, se menee tukkoon kuten tälläkin palstalla moni on huomannut. Sitten tulee vikakoodi. Letkustahan se ei tule, koska siinä ei ole mitään anturiakaan. Letku saa rauhassa vuotaa niin kauan kunnes se suutin ilmoittelee itsestään. Tai jokin muu anturi tekee saman.

Nyt meillä on tilanne, jossa on viallinen letku ja ehjä joskin "likainen" suutin. Tällaisessa tilanteessa minä korjaan itse vian, eli letkun. En sijaiskärsijää, eli suutinta, jossa ei ole vikaa. Suutin alkaa toimia kunhan paine taas on oikea.

Joten sovittaisiinko niin, että sinä et sieltä yritä "kaukoparantaa" mitään. Sopiiko.
MB E240 -98
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

tilator kirjoitti: La 24.05.2025 19:57
Huttiainen kirjoitti: La 24.05.2025 18:39 Taas tämä jäärä jankkaa samaa asiaa. Siitä sinun vaihtamastasi letkustako ne vikakoodit tuleekin
... vaan kun sinä noin kiltisti pyydät, niin minäpä nyt kuitenkin - vanhempana ja kokeneempana - kerron sinulle, miten letku voi oikeasti olla syyllinen.

Letku oli nimittäin vuotanut pidempään. Alustassa oli valkoista kuivaa ureaa varsin paljon.

Nythän voi hyvinkin olla niin, että tämän vuodon takia ureasuuttimelle päätynyt liuosmäärä ja liuoksen paine olivat liian pienet. Tällöin käy niin, että suutin alkaa "kusta". Kun se kusee, se menee tukkoon kuten tälläkin palstalla moni on huomannut. Sitten tulee vikakoodi. Letkustahan se ei tule, koska siinä ei ole mitään anturiakaan. Letku saa rauhassa vuotaa niin kauan kunnes se suutin ilmoittelee itsestään. Tai jokin muu anturi tekee saman.

Nyt meillä on tilanne, jossa on viallinen letku ja ehjä joskin "likainen" suutin. Tällaisessa tilanteessa minä korjaan itse vian, eli letkun. En sijaiskärsijää, eli suutinta, jossa ei ole vikaa. Suutin alkaa toimia kunhan paine taas on oikea.

Joten sovittaisiinko niin, että sinä et sieltä yritä "kaukoparantaa" mitään. Sopiiko.
Et sitten antanut olla kuitenkaan. Miten sieltä sitten tulee vikakoodia aina välillä jonka nollaamalla autosi taas toimii, jos vika on kerta mielestäsi korjattu? Mietippä sitä!

Turha tuota omaa ongelmaasi on joka kerta tuoda julki, jos jollain on oikeaa vikaa. Jos yhden auton kokemus tuosta antaa kertoa että kaikki jotka rahalla korjaa omaansa on tyhmiä, kun voi vaan nollailla vaihtamatta mitään, niin melko kusipäistä touhua (rikkinäisestä itse vaihdetusta letkusta ei tainnut aikaisemmin olla puhetta ollenkaan...)

Menee vähän samaan sarjaan, kun täällä foorumilla kuulemma EGR:än putsaamalla tai Airmaticin rakeet kuivaamalla korjaantuu joka toinen vika mersusta kuin mersusta...
2007 R 320cdi
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja tilator »

Huttiainen kirjoitti: La 24.05.2025 21:07
tilator kirjoitti: La 24.05.2025 19:57
Huttiainen kirjoitti: La 24.05.2025 18:39 Taas tämä jäärä jankkaa samaa asiaa. Siitä sinun vaihtamastasi letkustako ne vikakoodit tuleekin
... vaan kun sinä noin kiltisti pyydät, niin minäpä nyt kuitenkin - vanhempana ja kokeneempana - kerron sinulle, miten letku voi oikeasti olla syyllinen.

Letku oli nimittäin vuotanut pidempään. Alustassa oli valkoista kuivaa ureaa varsin paljon.

Nythän voi hyvinkin olla niin, että tämän vuodon takia ureasuuttimelle päätynyt liuosmäärä ja liuoksen paine olivat liian pienet. Tällöin käy niin, että suutin alkaa "kusta". Kun se kusee, se menee tukkoon kuten tälläkin palstalla moni on huomannut. Sitten tulee vikakoodi. Letkustahan se ei tule, koska siinä ei ole mitään anturiakaan. Letku saa rauhassa vuotaa niin kauan kunnes se suutin ilmoittelee itsestään. Tai jokin muu anturi tekee saman.

Nyt meillä on tilanne, jossa on viallinen letku ja ehjä joskin "likainen" suutin. Tällaisessa tilanteessa minä korjaan itse vian, eli letkun. En sijaiskärsijää, eli suutinta, jossa ei ole vikaa. Suutin alkaa toimia kunhan paine taas on oikea.

Joten sovittaisiinko niin, että sinä et sieltä yritä "kaukoparantaa" mitään. Sopiiko.
Et sitten antanut olla kuitenkaan. Miten sieltä sitten tulee vikakoodia aina välillä jonka nollaamalla autosi taas toimii, jos vika on kerta mielestäsi korjattu? Mietippä sitä!

Turha tuota omaa ongelmaasi on joka kerta tuoda julki, jos jollain on oikeaa vikaa. Jos yhden auton kokemus tuosta antaa kertoa että kaikki jotka rahalla korjaa omaansa on tyhmiä, kun voi vaan nollailla vaihtamatta mitään, niin melko kusipäistä touhua (rikkinäisestä itse vaihdetusta letkusta ei tainnut aikaisemmin olla puhetta ollenkaan...)

Menee vähän samaan sarjaan, kun täällä foorumilla kuulemma EGR:än putsaamalla tai Airmaticin rakeet kuivaamalla korjaantuu joka toinen vika mersusta kuin mersusta...
Sorry. En voi auttaa enempää.
MB E240 -98
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Minulla taas star kertoi oikein selkeästi kun veljen w205 om651 kulkineeseen syttyi moottorinvikavalo, että scr catalytic converter efficiency is insufficient.

Se heti opasti katsomaan että vuotaako adblue suuttimelle menevä putki ja käski myös irroittamaan ja puhdistamaan suuttimen mahdollista testiä varten.

No jätin viimeisen testin tekemättä kun huomasin suuttimen irroituksen jälkeen että pakoputkeen menevä reikä oli melkein muurautunut umpeen ureasta. Reiän ja suuttimen putsaus ja taas matka jatkuu.

Vikakoodi oli myös kakkos noxista, mutta ei se sitäkään käskenyt vaihtamaan vaan kertoi että liittyy huonoon urea suihkutukseen.

Ihmeellistä minusta tässä oli se että kumpikaan näistä koodeista ei ollut aiheuttanut adblue kilometrirajoitusta.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5850
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Eemelicdi kirjoitti: La 24.05.2025 22:48 Minulla taas star kertoi oikein selkeästi kun veljen w205 om651 kulkineeseen syttyi moottorinvikavalo, että scr catalytic converter efficiency is insufficient.

Se heti opasti katsomaan että vuotaako adblue suuttimelle menevä putki ja käski myös irroittamaan ja puhdistamaan suuttimen mahdollista testiä varten.

No jätin viimeisen testin tekemättä kun huomasin suuttimen irroituksen jälkeen että pakoputkeen menevä reikä oli melkein muurautunut umpeen ureasta. Reiän ja suuttimen putsaus ja taas matka jatkuu.

Vikakoodi oli myös kakkos noxista, mutta ei se sitäkään käskenyt vaihtamaan vaan kertoi että liittyy huonoon urea suihkutukseen.

Ihmeellistä minusta tässä oli se että kumpikaan näistä koodeista ei ollut aiheuttanut adblue kilometrirajoitusta.
Yksi mahdolinen syy miks ei km ansa lauennut,
Tarpeeksi pitkää yhtenäistä vika aikaa ei ollut vielä kulunut
Mökkillä
'
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Minulla on ollut pieni epäilys, ettei minunkaan vika välttämättä ole NOx-anturissa.
Mitä se varaosakirja käytännössä tarkoitti? Sitäkö, että pitää jostain liikkeestä tiedustella osanumeroa ja ostaa sitten muualta?
Sen tiedän, että EPC:stä löytyisi, mutta ei huvittaisi vain tuon takia ostaa lisenssiä. KL-varaosista yritin katsoa, mutta siellä ei tarjottu koko anturia. Merteil tarjosi vain yhtä osanumeroa, vaikka antureita on kaksi ja muut vaihtoehdot on ollut vielä epäluotettavempia.
Ilmeisesti se vain täytyy viedä auto nosturille ja irrottaa muoveja sen verran, että numerot saa selville...
Hilex68
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 19.09.2023 21:27

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Hilex68 »

Tuommosella halvalla millä tahansa obd lukijalla saa kyllä vikavalon poistettua vaan tosiasia on että kyllä se vaatii vähän häävimmän testerin millä ne sitten saa kokonaan pois sikäli kun on poistettavissa.Mullakin on tuossa mun W205 nox anturissa häikkää ja oli myös koodi joka kertoi huohotinjärjestelmän venttiilin olevan jumissa. Tavallisella obd lukijalla vian saa kuitattua mutta kun laittaa testerin kiinni ja katsoo sieltä niin siellähän ne. Vaihdoin sen sähköisen venttiilin kun Veholla vaihtavat koko huohotinjärjestelmän joka vaihdon hintaa kysyttäessä olisi kustantanut 1500 kun pelkkä venttiili alle 50 ja kohtuu helppo vaihtaa
Tuo huohotinjärjestelmän vika saattaa myös vaikuttaa Nox anturiin. Tilasin toki uuden anturin mutta ajattelin puhdistaa ensin vanhan ja testerillähän sen sitten näkee lähteekö pelittämään. Jos ei niin uusi Nox tilalle ja sille sopeutus jota ei kympin obd lukialla tehdä
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

JVa79 kirjoitti: Ma 26.05.2025 11:43 Minulla on ollut pieni epäilys, ettei minunkaan vika välttämättä ole NOx-anturissa.
Mitä se varaosakirja käytännössä tarkoitti? Sitäkö, että pitää jostain liikkeestä tiedustella osanumeroa ja ostaa sitten muualta?
Sen tiedän, että EPC:stä löytyisi, mutta ei huvittaisi vain tuon takia ostaa lisenssiä. KL-varaosista yritin katsoa, mutta siellä ei tarjottu koko anturia. Merteil tarjosi vain yhtä osanumeroa, vaikka antureita on kaksi ja muut vaihtoehdot on ollut vielä epäluotettavempia.
Ilmeisesti se vain täytyy viedä auto nosturille ja irrottaa muoveja sen verran, että numerot saa selville...
Jos vaihdat ihan uusimmalla osanumerolla olevat noxit niin saatat joutua päivittämään myös moottorinohjaimeen uuden päivityksen.
Nykyään on myynnissä myös nox-antureita mitkä on tehty toimimaan vanhemmilla softilla. Googleta ampro nox ja vitesco nox. Itsellä ei ole kokemuksia noiden vaihdosta tai toimivuudesta.
Uusimman osanumeron saat kun kysyt osasta tarjouksen merkkiliikkeessä tai katsot netistä esim partsouq, mutta en tiedä onko näissä uusimmat tietokannat.

Ennen tätä vaihtoa on tietenkin varmistuttava että vika ihan oikeasti on noxissa. Antaako testeri vian molemmista noxeista vai vaan toisesta? Antaako muita vikakoodeja? Starin mukaan huonokuntoinen ilmansuodatinkin voi antaa vikakoodin kakkosnoxista.

Kakkosnoxin vikakoodissa ainakin ensimmäiset tarkastuskohteet oli ilmanputsarin kunto, moottorissa ei saanut olla maf, egr tai paineantureihin liittyviä vikakoodeja ja sitten ureaputken tiiveys ja suuttimen kunnon tarkistus ja lopuksi testi jolla suutin irrallaan testataan että suutin syöttää annetussa ajassa oikean määrän ureaa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Kunhankyselemässä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 26.10.2024 12:36

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Kunhankyselemässä »

Itselläni kävi niin että antoi nox1-tunnistin vikaa ja pitkän liudan erinäisiä sähkövikoja, vaihdettiin sitten tuo 1 tunnistin. Viikon ajon jälkeen sama homma ja siinä vaiheessa katsoivatkin sitten livedataa ajon aikana ja huomasivat että nox2-tunnistimen arvot seilasivat ja vaihtoivat sitten sen. Tästä kuukausi ja taas sama nox1-tunnistin vika... sitten vaihdettiinkin scr-katalysaattori...tämän jälkeen ei tunnistin ongelmia enää ilmennyt mutta auto lähti kyllä nopeasti vaihtoon.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Sen verran kulunut aikaa tuosta testerissä käytöstä, että en varmuudella muista miten oli enkä löytänyt muistiinpanojakaan.
Muistelisin, että pääasiassa vikakoodia on tullut nox1-tunnistin sähkövika (katkos tjsp) ja sitten nox2 anturista jotain ristiriita-vikakoodia, joka ilmeisesti johtuu siitä, että anturit antavat erilaisia arvoja
C-W205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 13.07.2022 09:57

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja C-W205 »

Moottorin vikavalo syttyi ja siitä vikakoodin lukuun mersun huoltoon. Tulos Nox2 viallinen, ei muuta vikaa.
Maksaa luokkaa 600 € tarvikeosa 2 vuoden takuulla.
Hetkeä ennen vikakoodin lukuun menoa ihan muuten vaan täytin AdBlue-nestesäiliön, jossa oli n. 1/4 tankillista ainetta. Ensin laitoin 5 litraa ja käynnistin koneen todetakseni että paljonko siellä ainetta on. Ei kertonut nestepinnan tasoa. Kaadoin loput 5 litraa ja ei pystynyt enää ilmoittamaan nesteen määrää. Huollossa todettiin että ylitäyttöä ei kuitenkaan ole.
Nooh...kotiin ajellessa jysähti ohjetta tauluun "Eng. start not possible in 800 km".

Mikähän siinä särkyy kun AdBlue- nestettä lorottaa tankkiin ?

C200d OM651.921, 2143 cm3 vm. -17, ajettu 140 000 km.

Pienellä on pilattu hyvä auto !
S205 C200d OM651 vm.2017
Eemelicdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Su 26.11.2023 10:41

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Eemelicdi »

Eihän se tankkaaminen mitään hajota, mutta jos autosta on noxi täysin rikki niin se kyllä aiheuttaa tuon kilometrirajoituksen.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
C-W205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 13.07.2022 09:57

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja C-W205 »

AdBlue-nesteen määrän mittausjärjestelmä meni mykäksi heti kun kaadoin tankkiin 5 litraa nestettä marketin parkkipaikalla. Hetki sitä ennen kyllä osasi kertoa että 4300 km:n edestä tankissa ainetta. Kaadoin loput 5 litraa kympin kannusta tankkiin ja ei ole osannut sen jälkeen mitata nesteen tasoa. 
Tämän jälkeen menin vikakoodin luentaan sen alkuperäisen ongelman eli moottorin vikavalon takia joka todentui Nox2 viallinen.
Noin 30 km ajoin vikakoodin luvun jälkeen ja sitten tuli tuo 800 km:n rajoitus ja lisänä pieni merkki taulussa AdBlue.
Tätä ennen huollossa todetusta viallisesta Nox2 anturista todettiin että ei haittaa matkantekoa, voi huoletta ajaa autolla mihin ja kuinka paljon vaan. Vaihdetaan sitten tulevan määräaikaishuollon yhteydessä joka parin viikon päästä.
S205 C200d OM651 vm.2017
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Ei se 800km rajoitus tullut mullekaan muuta kuin tuon viallisen nox2 takia. Se vaihdettiin viiteen kertaan niin tuli tutuksi Veho ja tuo 800km rajoitus. Nox2-antureita hajotti scr-pönttö jonka vaihdon jälkeen auto on toiminut ihan normaalisti.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 677
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

MM81 kirjoitti: Pe 13.06.2025 08:33 Ei se 800km rajoitus tullut mullekaan muuta kuin tuon viallisen nox2 takia. Se vaihdettiin viiteen kertaan niin tuli tutuksi Veho ja tuo 800km rajoitus. Nox2-antureita hajotti scr-pönttö jonka vaihdon jälkeen auto on toiminut ihan normaalisti.
Ei taida olla Veho kyseessä @C-W205 tapauksessa, kun tarvike anturia ollaan vaihtamassa ja on kerrottu huollosta että voi ajaa ilman huolta huomisesta. No kaikenlaista sitä onkin...Ja kohta tulee tähän taas kommentoimaan eräs kirjoittaja, ettei autoon tarvi mitään edes vaihtaa senkun nollaa koodit ja auto kunnossa.
2007 R 320cdi
Kunhankyselemässä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 26.10.2024 12:36

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja Kunhankyselemässä »

C-W205 kirjoitti: Pe 13.06.2025 07:44 AdBlue-nesteen määrän mittausjärjestelmä meni mykäksi heti kun kaadoin tankkiin 5 litraa nestettä marketin parkkipaikalla. Hetki sitä ennen kyllä osasi kertoa että 4300 km:n edestä tankissa ainetta. Kaadoin loput 5 litraa kympin kannusta tankkiin ja ei ole osannut sen jälkeen mitata nesteen tasoa. 
Tämän jälkeen menin vikakoodin luentaan sen alkuperäisen ongelman eli moottorin vikavalon takia joka todentui Nox2 viallinen.
Noin 30 km ajoin vikakoodin luvun jälkeen ja sitten tuli tuo 800 km:n rajoitus ja lisänä pieni merkki taulussa AdBlue.
Tätä ennen huollossa todetusta viallisesta Nox2 anturista todettiin että ei haittaa matkantekoa, voi huoletta ajaa autolla mihin ja kuinka paljon vaan. Vaihdetaan sitten tulevan määräaikaishuollon yhteydessä joka parin viikon päästä.
Nyt muistin että mullahan tuli kanssa tuo 800km rajoitus ja johtu ihan vaan tosta nox ja scr-katti viasta. Ja kyllä minullekkin auto-sunilla sanottiin aina että senkun ajaa menee vaan 😁 ja edittänä viel et sekoili kans se adblue määrän näyttö ihan omiaan, ei päivittiny määrät kun ite tankkailin ainetta lisää
Viimeksi muokannut Kunhankyselemässä, Pe 13.06.2025 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3108
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W205 NOx Sensor

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Omassa ex S205:ssa ei kummassakaan noxin vikaantumisessa tullut kilometri rajoitusta. Merkkihuollossa silloin sanottiin, että ei kannata ajaa pitkään, koska DPF: poltto ei tapahdu kun on vika päällä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin